handdator

Visa fullständig version : EAA hjälp?!? (Finns inte i sticky)


Zippo
2009-11-16, 19:22
Tja, det är så att jag köpte lite EAA och testa och nu är förvånad över smaken hur bra den var (Amino-pro essential), nu är det bara vänta på resultaten. Men min fråga är , när jag driker mitt EAA och börjar träna gör det något om jag dricker under passet, alltså vatten.

Scratch89
2009-11-16, 19:22
Vad tror du?

Pirko
2009-11-16, 19:35
Nej, du kan dricka vatten under passet. Inga problem.

Rahf
2009-11-16, 19:45
Så som jag förstått det: Ju mer vatten, desto snabbare magsäckstömning.

Kischen
2009-11-16, 19:52
nu är det bara vänta på resultaten.



:laugh: Det där var så kul

kalllee
2009-11-16, 20:14
:laugh: Det där var så kul

vadå tror du att man behöver träna om man tar eaa? :D

Gorilla
2009-11-16, 22:37
Så som jag förstått det: Ju mer vatten, desto snabbare magsäckstömning.

Jag har lite svårt för den ekvationen. Hastigheten med vilken vatten absorberas ökar, men den totala mängden som skall absorberas ökar också. Att hastigheten skulle öka mer än mängdökningen har jag svårt att tro, men jag har inga siffror på det.

Hur som haver. Klart du ska dricka under passet. Jag skulle personligen inte klara ett pass utan vätskeintag.

Raggis
2009-11-16, 22:37
Akta så du inte växer för snabbt, bara. Kan väcka misstankar.

slimbo
2009-11-17, 03:46
EAA hjälp?!? (Finns inte i sticky)

varför frågar du inte i sticky då? ska man starta en ny tråd varje gång man kommer på en ny fråga som inte finns i sticky?

Mourten
2009-11-17, 10:45
Du blandar nog ihop EAA med AAS.
OnT klart man kan dricka under passet, annars hade ju EAA gjort mer skada än nytta, blir du uttorkad är passet skit i vilket fall som helst.

ThisIsTheOne
2009-11-17, 12:01
Äh, det är många som är dryga och spelar Batman när en nykomling ställer frågor som för den med mera kunskap låter korkade. Vi har ju alla varit där så lite mindre av den varan vore kanske att föredra.

Till TS: Ta ditt EAA innan passet, träna hårt och ta det direkt efteråt. Mirakel kommer inte att ske men du ger dig själv förutsättningar att lyckas på sikt.

Scratch89
2009-11-17, 13:59
Jag har lite svårt för den ekvationen. Hastigheten med vilken vatten absorberas ökar, men den totala mängden som skall absorberas ökar också. Att hastigheten skulle öka mer än mängdökningen har jag svårt att tro, men jag har inga siffror på det.

Hur som haver. Klart du ska dricka under passet. Jag skulle personligen inte klara ett pass utan vätskeintag.

Visst är det så. Som med Slarti och apan. :D

Bara för att magsäckstömningen är snabbare vid en större volym (eller för mattefolket; derivatan) så kommer det inte ta snabbare tid att tömma magsäcken på en liter vatten kontra en halv liter, om det är samma lösning (typ vatten). Magsäckstömningshastigheten (!) kommer att minska i förhållande till volymen i magsäcken.

Zippo
2009-11-17, 16:36
varför frågar du inte i sticky då? ska man starta en ny tråd varje gång man kommer på en ny fråga som inte finns i sticky?

Tänkte inte på det får göra det nästa gång, sluta whine.

Zippo
2009-11-17, 16:37
Äh, det är många som är dryga och spelar Batman när en nykomling ställer frågor som för den med mera kunskap låter korkade. Vi har ju alla varit där så lite mindre av den varan vore kanske att föredra.

Till TS: Ta ditt EAA innan passet, träna hårt och ta det direkt efteråt. Mirakel kommer inte att ske men du ger dig själv förutsättningar att lyckas på sikt.

Hehe, vet att kosttillskott inte gör så mycket det var bara en expression :D men tack tack

Rahf
2009-11-17, 17:08
Visst är det så. Som med Slarti och apan. :D

Bara för att magsäckstömningen är snabbare vid en större volym (eller för mattefolket; derivatan) så kommer det inte ta snabbare tid att tömma magsäcken på en liter vatten kontra en halv liter, om det är samma lösning (typ vatten). Magsäckstömningshastigheten (!) kommer att minska i förhållande till volymen i magsäcken.

Ja inte påstod jag att magsäcken skulle bli tom snabbare :D.