handdator

Visa fullständig version : Vi som spelar Modern Warfare 2 eller tänker börja göra det


Sidor : [1] 2

Whistler
2009-11-16, 09:18
Ja, vilka lirar?

Tänkte tråden kunde vara lite kontaktinfo för att vi ska hitta spelare. :)

Jag lirar givetvis PC-versionen, mest Hardcore Team Deathmatch.

Nu när man kört några timmar börjar ju de mindre bra sidorna med spelet att uppdaga sig, och det är ju bristen på dedikerade servrar. Det är i princip omöjligt att spela två matcher med samma spelare, så man får aldrig upp någon kontinuitet. När jag lirade CoD4 lärde man känna folk på servrarna efter ett tag och det var ju roligt. Hittar man folk på Steam så löser det ju sig dock...

Främsta anledningen till att selfhosting suger är ju att det laggar när hosten har dålig uppkoppling. I CoD4 hittade man en bra server som stod på 24/7 och hade riktigt bra lina, nu är man utelämnad till ändlöst laggande när hosten får ett MSN-meddelande...

I övrigt är spelet helt underbart och jag älskar att ha nya Challenges att ta mig igenom! Riktigt kul att man måste låsa upp tillbehören till varje vapen genom att använda just det vapnet. :)

Whistler heter jag på Steam. Adda och lira! :thumbup:

Kwon
2009-11-16, 09:20
Shadowfire tänkte testa men ångrade sig

Kanske lika bra det med tanke på vad Modern Warfare 2 gör med dagens ungdom!
mQpcO8x6NNY

Raggis
2009-11-16, 09:21
Jag spelar. Har snart harvat mig igenom campaign (inte spec ops).

Herr Oberst
2009-11-16, 10:45
Testade det igår. Det första datorspelet jag spelat sen counter-strike 1.6 (som jag slutade spela för typ 4-5 år sen)
Det som slog mig är hur utvecklingen nästan verkar ha stått stilla i spelbranschen. Jag som trodde grafiken skulle vara som på film i dagens spel, men så vart det icke.

MrBurner
2009-11-16, 10:55
Var det i Modern Warfare 2 som det inte gick att sätta upp en dedikerad server? Eller var det att man måste köra det? Det var något som lät underligt när jag läste om det för ett tag sedan vet jag...

Raggis
2009-11-16, 10:57
Var det i Modern Warfare 2 som det inte gick att sätta upp en dedikerad server? Eller var det att man måste köra det? Det var något som lät underligt när jag läste om det för ett tag sedan vet jag...


Exakt.

krebbe
2009-11-16, 11:15
Spelar även jag på PC. Dock inte Multiplayer än. Snart harvat mig igenom single player. Blir nog mest hardcore för mig.

Whistler
2009-11-16, 11:42
Var det i Modern Warfare 2 som det inte gick att sätta upp en dedikerad server? Eller var det att man måste köra det? Det var något som lät underligt när jag läste om det för ett tag sedan vet jag...

Nu när man kört några timmar börjar ju de mindre bra sidorna med spelet att uppdaga sig, och det är ju bristen på dedikerade servrar. Det är i princip omöjligt att spela två matcher med samma spelare, så man får aldrig upp någon kontinuitet. När jag lirade CoD4 lärde man känna folk på servrarna efter ett tag och det var ju roligt. Hittar man folk på Steam så löser det ju sig dock...

Främsta anledningen till att selfhosting suger är ju att det laggar när hosten har dålig uppkoppling. I CoD4 hittade man en bra server som stod på 24/7 och hade riktigt bra lina, nu är man utelämnad till ändlöst laggande när hosten får ett MSN-meddelande...

;)

Duffman
2009-11-16, 11:49
hur är det med livslängden på spelet? Läste att nån spelat igenom ps3-versionen på mindre än 4 timmar. Skandalöst kort spel i så fall... speciellt om man pyntat nära 700:-....

kalajset
2009-11-16, 12:14
Gäller bristen på dedikerade servrar även konsolversionerna?. (Ja, jag antar detta såklart). Jag kan ärligt talat säga att jag inte var sådär jättesugen på spelet tidigare, (kört mycket COD tidigare, framförallt MP, i synnerhet tvåan, men tröttnat), men att behöva dras med dåliga hosts, med allt vad det innebär - nej tack, det är ju ett gigantiskt minus. :/

Tacka vet jag på den gamla goda tiden med All-Seeing Eye, serverfavoriter, etc etc. (Bla bla bla).

ryss
2009-11-16, 12:17
Jag kör det på ps3, kört igenom nästan hela spec-ops med min brorsa (co-op). Jag själv spelar mest online medans brorsan kör campain. Jag är level 42 på multiplayer nu, köpte det i fredags *flex*

Sleipnir
2009-11-16, 12:24
Singleplayer delen är bortkastade pengar, totalt värdelös.
Men det är fortfarande grymt roligt i multi, synd på de dedikerade servrarna, men det lär ju komma någon förbättring så småningom.

Whistler
2009-11-16, 12:28
Jag är helt inne på Sleipnirs linje. SP i CoD är något man kör när man är lite trött på MP, vill man ha en bra story man får sitta en stund med så plockar man ju fram Baldur's Gate eller dylikt från källaren. :)

Sen är det ju som alltid att 4 timmars speltid inte är 4 timmar framför datorn...

snej
2009-11-16, 12:37
hur är det med livslängden på spelet? Läste att nån spelat igenom ps3-versionen på mindre än 4 timmar. Skandalöst kort spel i så fall... speciellt om man pyntat nära 700:-....

COD är ett mulitplayerspel för femtioelfte gången. SP kampanjen finns bara där för storyn, och utfyllnad. Samma som med Killzone. Man kan spela MP i hundratals timmar utan att tröttna, det är ju det som är spelet.

snej
2009-11-16, 12:39
Gäller bristen på dedikerade servrar även konsolversionerna?. (Ja, jag antar detta såklart). Jag kan ärligt talat säga att jag inte var sådär jättesugen på spelet tidigare, (kört mycket COD tidigare, framförallt MP, i synnerhet tvåan, men tröttnat), men att behöva dras med dåliga hosts, med allt vad det innebär - nej tack, det är ju ett gigantiskt minus. :/

Tacka vet jag på den gamla goda tiden med All-Seeing Eye, serverfavoriter, etc etc. (Bla bla bla).

Har inte fått spelet än, men som jag uppfattat det så gällde detta endast PC versionen.

MrBurner
2009-11-16, 12:39
;)

Hmm, hur kunde jag missa att du skrivit det trots att jag kikat igenom tråden innan...

Jag är helt inne på Sleipnirs linje. SP i CoD är något man kör när man är lite trött på MP, vill man ha en bra story man får sitta en stund med så plockar man ju fram Baldur's Gate eller dylikt från källaren. :)

Sen är det ju som alltid att 4 timmars speltid inte är 4 timmar framför datorn...

Eller kanske Dragon Age: Origins. Där är det mycket SP för pengarna i ett nytt spel :)

stolpskott
2009-11-16, 12:41
Singleplayer delen är bortkastade pengar, totalt värdelös.
Men det är fortfarande grymt roligt i multi, synd på de dedikerade servrarna, men det lär ju komma någon förbättring så småningom.

Jag blev tårögd när jag spelat färdigt campaign, fattar inte hur man inte kan gilla det... Dock håller jag med om att huvudorsaken till att man köper det är multiplayer.

Special ops var en rolig överraskning,det liksom fulländade spelet på någotvis.
Personligen tycker jag att spelet är bättre på konsol än på PC.

Morrris
2009-11-16, 15:19
Hehe, de har verkligen gått crazy på Single Player storyn. Blir svårt att toppa den historien. Bästa uppdraget är fortfarande "All Ghillied Up" dock.

stolpskott
2009-11-16, 15:37
neee, "no russian" är bäst

Morrris
2009-11-16, 15:51
neee, "no russian" är bäst

Äckel.

Whistler
2009-11-16, 15:55
Jag förstår inte riktigt varför "No Russian" är så kontroversiell. Ja, det är ett hemskt scenario, men det är inte som att det inte har hänt hemska saker i andra spel, filmer och böcker. Krig är hemskt, punkt. Vi ska väl vara glada att det inte görs spel där det ingår våldtäkt och tortyr istället. Uppdraget "No Russian" tyckte jag fyllde sin funktion i storyn och gav en bra bild av vad fienden är kapabel till och hur den "egna" sidan känner gentemot sådana aktioner.

krebbe
2009-11-16, 15:58
Jag förstår inte riktigt varför "No Russian" är så kontroversiell. Ja, det är ett hemskt scenario, men det är inte som att det inte har hänt hemska saker i andra spel, filmer och böcker. Krig är hemskt, punkt. Vi ska väl vara glada att det inte görs spel där det ingår våldtäkt och tortyr istället. Uppdraget "No Russian" tyckte jag fyllde sin funktion i storyn och gav en bra bild av vad fienden är kapabel till och hur den "egna" sidan känner gentemot sådana aktioner.

Moralmänniskor som sprider sin moralpanik...

Three pigs
2009-11-16, 16:03
Jag vill ha MW2.

Pirko
2009-11-16, 16:19
Jag kommer nog köpa det då jag får lön. Då blir det till PS3.

sKedbladh
2009-11-16, 16:25
Jag kommer nog köpa det då jag får lön. Då blir det till PS3.

I recomend.

Tricce
2009-11-16, 17:50
Testade det igår. Det första datorspelet jag spelat sen counter-strike 1.6 (som jag slutade spela för typ 4-5 år sen)
Det som slog mig är hur utvecklingen nästan verkar ha stått stilla i spelbranschen. Jag som trodde grafiken skulle vara som på film i dagens spel, men så vart det icke.

Jag tycker grafiken är asgrym och tyckte helt tvärtemot, satt och "wow vilken gralla" :D Kanske för jag är van vid wow grafiken :)

ryss
2009-11-16, 18:04
Jag förstår inte riktigt varför "No Russian" är så kontroversiell. Ja, det är ett hemskt scenario, men det är inte som att det inte har hänt hemska saker i andra spel, filmer och böcker. Krig är hemskt, punkt. Vi ska väl vara glada att det inte görs spel där det ingår våldtäkt och tortyr istället. Uppdraget "No Russian" tyckte jag fyllde sin funktion i storyn och gav en bra bild av vad fienden är kapabel till och hur den "egna" sidan känner gentemot sådana aktioner.

Håller med dig till fullo. Bara jag som tycker det är kul att springa runt och peppra ner civila och säkerhetsvakter etc? För er som tycker det där var illa kan ju testa spela postal när du skjuter ihjäl någon och ställer dig och kissar på dig dom sen

Pirko
2009-11-16, 18:17
I recomend.

Trodde inte du var FPS typen! :thumbup:

MrPowa
2009-11-16, 18:54
Ska införskaffa det till helgen blir till PC.

shadowfire
2009-11-16, 19:02
Shadowfire tänkte testa men ångrade sig

Kanske lika bra det med tanke på vad Modern Warfare 2 gör med dagens ungdom!
mQpcO8x6NNY

haahah!
Exakt, jag avbokade min beställning och har laddat ner en piratkopia istället. Eller min kompis har menar jag.
Bara för att de tog bort dedikerade servers så blir det ffffffffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu som gäller.

Blir till att lira single player en sväng och sedan invänta nya Battlefield istället. Det blir krejjor det.

Snobbe
2009-11-16, 19:10
SP helt klart värt att tanka hem spelet för. Dock hade jag köpt det om dom bara fixat dedikerade servrar men nej dom ska va efterblivna.

Kwon
2009-11-16, 19:10
Varför inte köra MW 2 på konsoll då Skuggan?

Då kan ni köra dedikerat.

Whistler
2009-11-16, 19:22
Håller med dig till fullo. Bara jag som tycker det är kul att springa runt och peppra ner civila och säkerhetsvakter etc? För er som tycker det där var illa kan ju testa spela postal när du skjuter ihjäl någon och ställer dig och kissar på dig dom sen

Jag tycker varken det var roligt eller avskräckande... Det fyllde sin poäng i storyn (som för övrigt har rätt stora luckor i övrigt), men tillförde inget direkt spelmässigt.

Snobbe
2009-11-16, 19:24
http://www.infinityward.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=178422

shadowfire
2009-11-16, 19:38
Varför inte köra MW 2 på konsoll då Skuggan?

Då kan ni köra dedikerat.

men orka köpa en konsoll, fjantfasoner...
true pc-gamer who never surrender to nintendokidz!

snej
2009-11-16, 19:43
men orka köpa en konsoll, fjantfasoner...
true pc-gamer who never surrender to nintendokidz!

Välkommen till 2000-talet Mr Miyagi!

shadowfire
2009-11-16, 19:59
Välkommen till 2000-talet Mr Miyagi!

:D
i know kungffffffffffffffffffffffffffffffffffffffuuuuuuuu uuuuuuuuuuuu!

stafh
2009-11-16, 20:42
Hur fan lirar man shoot-em-up-spel på en konsol? Mus och tangentbord är det som gäller.


Dålig story i spelet förresten, men snygg grafik.

clork
2009-11-16, 21:39
Hur fan lirar man shoot-em-up-spel på en konsol? Mus och tangentbord är det som gäller.


Dålig story i spelet förresten, men snygg grafik.

Fel, det heter FPS. Inte shoot-em-up. Skillnaden är att i shoot-em-up så är det ofta "spam" döda fiender.
Spelade lite CoD4 förut på konsol och det är najs *flex*

stafh
2009-11-16, 21:50
Fel, det heter FPS. Inte shoot-em-up. Skillnaden är att i shoot-em-up så är det ofta "spam" döda fiender.
Spelade lite CoD4 förut på konsol och det är najs *flex*

Har du spelat modern warfare 2? ;)
Fienderna kommer i vågor ffs.

clork
2009-11-16, 21:53
Har du spelat modern warfare 2? ;)
Fienderna kommer i vågor ffs.

Nope, men jag förstår vad du menar. Här har du en länk btw ^^
http://sv.wikipedia.org/wiki/Shoot_'em_up

mulliy
2009-11-17, 21:06
Fick spelet idag, det är grymt bra tycker jag. Lite synd att det inte finns dedi servrar då man får vänta på ny host ibland och ibland får man en laggig host. Men mycket bättre än cod4 även fast det är väldigt bra. Mycket nya perks och bra banor =)

krebbe
2009-11-17, 21:07
Fick spelet idag, det är grymt bra tycker jag. Lite synd att det inte finns dedi servrar då man får vänta på ny host ibland och ibland får man en laggig host. Men mycket bättre än cod4 även fast det är väldigt bra. Mycket nya perks och bra banor =)

Mulliy: Steam user?

mulliy
2009-11-17, 21:29
Mulliy: Steam user?

japp, kan man köra utan steam?

krebbe
2009-11-17, 21:31
japp, kan man köra utan steam?

Nej.. ja menar vad har du för user? Så man kan lira lite =)

Kan adda mig som Krebbe

mulliy
2009-11-17, 21:42
Nej.. ja menar vad har du för user? Så man kan lira lite =)

Kan adda mig som Krebbe

Jaha, visst. Dock så kan jag inte invita folk, den retryar bara 20 ggr sen står det fail. Samma sak när någon invitar mig :S

ryss
2009-11-18, 02:02
Ingen som nått 70 än på multiplayer ännu? :)
har en kompis som e 63 nu, han fick det i onsdags, jag är 48, fick det i fredags :d

Snobbe
2009-11-18, 02:19
Varför inte köra MW 2 på konsoll då Skuggan?

Då kan ni köra dedikerat.

för att FPS spel ska spelas på PC med tangentbord o mus?:)

Iaf spelar jag lite public e lvl 13 lr nagot. Dock inte kopt spelet vilket jag e glad att jag inte gjorde.

Whistler
2009-11-18, 08:08
Kan adda mig som Krebbe

Den enda Krebbe som finns när man söker står som lokaliserad i USA.

teargaz
2009-11-18, 08:44
Tidigare kunde jag inte tänka mig att spela FPS på annat än PC, men efter att ha frestats av tanken att sitta i min sköna soffa med fötterna på bordet och panga på, så tog jag tag i saken och lirade igenom GoW för några år sen.

Nu har jag nog bättre fingertoppskänsla än tidigare och idag skulle jag knappt orka sätta mig framför datorn för att lira FPS. Projektor och 5.1 i en skön soffa med massa pangpang rockar!

Tycker MW2 är kanon! Har lirat igenom scenariot på Vet och ligger väl runt lvl30. Dock begriper jag inte hur tot poängen summeras när man kollar score på leaderboarden. Dom poängen som står där stämmer inte med det man rasslar ihop när man lirar. Minns att i CoD4 så kunde man ha mer poäng än nån annan som hade högre rank. Nån som har koll på hur det funkar?

Civilrätt
2009-11-18, 08:50
Anser ni det vara lika bra känsla i mw2 som i tidigare Cod?

krebbe
2009-11-18, 09:14
Den enda Krebbe som finns när man söker står som lokaliserad i USA.

Får kolla vilket Id jag har när jag kommer hem.

krebbe
2009-11-18, 09:23
Den enda Krebbe som finns när man söker står som lokaliserad i USA.

Testa med Bjools annars då. Märkligt, borde hittas.

teargaz
2009-11-18, 09:32
Anser ni det vara lika bra känsla i mw2 som i tidigare Cod?

Jo det tycker jag. Typ samma känsla som Cod 4, bättre än WaW. Det nåt som stör mig en smula som jag inte kan sätta fingret på. Att man kan fastna lite i vissa saker kanske det är...
Annars så känns det igen. Mycket nytt som gör det roligare tycker jag. Man kan levla alla perks och vapen osv. Roliga killstreak awards också.

Civilrätt
2009-11-18, 09:38
Jo det tycker jag. Typ samma känsla som Cod 4, bättre än WaW. Det nåt som stör mig en smula som jag inte kan sätta fingret på. Att man kan fastna lite i vissa saker kanske det är...
Annars så känns det igen. Mycket nytt som gör det roligare tycker jag. Man kan levla alla perks och vapen osv. Roliga killstreak awards också.

är själv riktigt besviken. Alla vapnen är juh exakt likadana. Tycker utvecklarna har "förenklat" hela spelet.

Raggis
2009-11-18, 09:58
Campaign avklarat - intressant story!

Kwon
2009-11-18, 10:13
Ska man skaffa M Warfare 2 te PC eller Konsoll?

Enklare att samla polare å lira via konsoll va?

Jag har inga problem med att köra med kontroller när jag kör FPS, blev van efter Killzone 2.

sKedbladh
2009-11-18, 10:19
PS3, Kwon.
Att du ens frågar?*gah!*

krebbe
2009-11-18, 10:33
Ska man skaffa M Warfare 2 te PC eller Konsoll?

Enklare att samla polare å lira via konsoll va?

Jag har inga problem med att köra med kontroller när jag kör FPS, blev van efter Killzone 2.

PC. Utan tvekan. AutoAim is for noobs...

Kwon
2009-11-18, 10:41
Skeden säger PS3, Krebbe säger PC ???!?!?!

pros / cons

Man kan stänga av Autoaim på konsollen right? :)

Raggis
2009-11-18, 10:46
PC, Kwon. PC.

Kwon
2009-11-18, 10:52
Men Raggis

Förutom att det är Mus + Keyboard, vad är pros / cons? :)

Är det inte enklare att samla polarna via konsollen (köra över PSN) då PC inte kör med dedikerade servers? :)

Raggis
2009-11-18, 11:03
Steam kirrar biffen.

Snobbe
2009-11-18, 11:55
Men Raggis

Förutom att det är Mus + Keyboard, vad är pros / cons? :)

Är det inte enklare att samla polarna via konsollen (köra över PSN) då PC inte kör med dedikerade servers? :)

PCs version e typ exakt samma som xbox och ps3 har. Du kan invita friends osv genom att använda steam friends. På samma sätt som i PSN. Och ja det enda är väl mus+tbord vilket är den enda stora saken jag bryr mig om när ja väljer mellan console o PC.

krebbe
2009-11-18, 12:03
Men Raggis

Förutom att det är Mus + Keyboard, vad är pros / cons? :)

Är det inte enklare att samla polarna via konsollen (köra över PSN) då PC inte kör med dedikerade servers? :)

Om man är en gfx whore så är väl det kanske en issue också, med lite kräm i chassit bör det bli betydligt snyggare på PC. Dock påverkar ju det inte riktigt hur bra spelet är.

Jag kommer aldrig nöja mig med ett fps med handkontroll, men då är ju jag lite elitistisk då det gäller spel. ALDRIG fps eller rts med hankontroll imo =)

Pdaddy
2009-11-18, 12:08
Faan låter som ett gött spel, men ja har ingen bra PC just nu att lira på :(, bara PS3, vettifaan om det är för mig att lira på consol..


pd

snej
2009-11-18, 12:30
Man vänjer sej vid kontroll, ge det lite tid bara. Eller köp en FragFX v2, så har ni mus till ps3.

Tricce
2009-11-18, 12:32
Om man är en gfx whore så är väl det kanske en issue också, med lite kräm i chassit bör det bli betydligt snyggare på PC. Dock påverkar ju det inte riktigt hur bra spelet är.

Jag kommer aldrig nöja mig med ett fps med handkontroll, men då är ju jag lite elitistisk då det gäller spel. ALDRIG fps eller rts med hankontroll imo =)

Och alltid mus med sladd!! :D

snej
2009-11-18, 12:33
PC. Utan tvekan. AutoAim is for noobs...

Stäng av den då.

Snobbe
2009-11-18, 12:59
Stäng av den då.

Typ som o trycka in WH på PC verren. Ja du kan välja o ha den på lr inte men vad säger att dina motståndare väljer samma som du?

ryss
2009-11-18, 13:18
Men Raggis

Förutom att det är Mus + Keyboard, vad är pros / cons? :)

Är det inte enklare att samla polarna via konsollen (köra över PSN) då PC inte kör med dedikerade servers? :)

ps3 kwon!

Kwon
2009-11-18, 13:33
LOL

Det blir nog PS3 då

Raggis
2009-11-18, 13:34
http://palmwebos.org/wp-content/uploads/2009/06/vader-fail.jpg

Kwon
2009-11-18, 13:36
Kasta granat mot Lasse Kongo eller Raggis, valet var enkelt! :) (Egentligen ganska svårt!)

krebbe
2009-11-18, 13:56
Och alltid mus med sladd!! :D

Amen to that, brother!

Pirko
2009-11-18, 14:34
Kwon. Säg din egna uppfattning om hur det var till konsol sen. Vill också veta!

Herr Oberst
2009-11-18, 14:40
Ett par timmars spelande och sen var spelet klart.
Ja de va ju kul....

Three pigs
2009-11-18, 14:59
Ett par timmars spelande och sen var spelet klart.
Ja de va ju kul....

Nu har du hela livet kvar att dedikera åt Multiplayer :D

mystic[-_-]
2009-11-18, 15:01
Blir att köpa på fredag efter jobbet. Har ledig helg för första gången på en evighet så då blir det spel :D

d0xan
2009-11-18, 15:02
Jävligt kul spel!

Har börjat lite med Special-ops, jävligt frusterande på Veteran när man har kört typ hela uppdraget, dör på någon skitsak och måste börja om från början. FFFFFFFUUUUUUUUU!!

Snobbe
2009-11-18, 17:44
http://www.callofduty.se/nya-spelsatt-hittade-pa-mw2s-skiva/ dom bara fortsätter att imponera på en hela tiden. För att verkligen visa att allt dom bryr sig om är pengar så trycker dom in 3 modes som är gömda på din cod6 CD skiva som antagligen kommer "släppas" som DLC content.

omnibus
2009-11-18, 17:48
Tagit en vecka, men nu älskar jag spelet :)

Herr Oberst
2009-11-18, 17:57
Nu har du hela livet kvar att dedikera åt Multiplayer :D

Nä tack. Det kan jag klara mig utan.
Counter Strike multiplayer har redan tagit 7945 dygn av mitt liv

Laajo
2009-11-18, 18:03
Också klarat spelet. Spelar på Xbox 360, om någon är sugen på att lira, säg till!

Snobbe
2009-11-18, 19:05
http://www.tek-9.org/news/iwnet_allegedly_spreading_a_trojan_virus-2173.html det bara fortsätter o fortsätter.

henk4n
2009-11-18, 19:10
Jag lirar såklart

PC FTW

snej
2009-11-18, 21:16
Snart lirat igenom SP kampanjen på ps3. Fyfan vilket spel säger jag bara, och då har jag inte ens börjat spela på riktigt (MP) än! Grafiken och framförallt fysiken i spelet är helt sinnesjuk. Närmare film än så här i dagsläget kommer man inte. 10/10 poäng so far. Det enda jag möjligtvis har någon åsikt om är att man springer så jäävla fort, ser lite speedat ur. Men o andra sidan så behövs det i det här helt jävla vansinniga tempot.

Full-HD, ett maffigt surround på full volym, liggandes i soffan.

This is living!

Action Fighter
2009-11-18, 21:34
Funderar faktiskt på att införskaffa detta till PC. Gillade MW första spelet enormt. Någon som skulle kunna vara hygglig och redogöra för lite skillnader mellan de två kanske? Syftar självklart inte på grafiska utan mer spelmässiga.

krebbe
2009-11-18, 22:05
Funderar faktiskt på att införskaffa detta till PC. Gillade MW första spelet enormt. Någon som skulle kunna vara hygglig och redogöra för lite skillnader mellan de två kanske? Syftar självklart inte på grafiska utan mer spelmässiga.

Kontrollen... PC > konsol.

Karvig
2009-11-18, 22:10
Klockrent spel. Folk dör faktiskt när man skjuter på dem. Inte lika mycket rambo som det lätt blir i en del andra spel.

tsp
2009-11-18, 22:16
Vad krävs för grafikkort för att lira i 1920x1200 samt Ultra settings på grafiken?

Action Fighter
2009-11-18, 22:29
Kontrollen... PC > konsol.

Ah, menade skillnaden mellan MW1 och MW2. Ledsen att jag skrev lite luddigt.

Snobbe
2009-11-18, 23:59
Vad krävs för grafikkort för att lira i 1920x1200 samt Ultra settings på grafiken?

Det krävs nog mer än ett grafikkort och det krävs nog en rätt bra CPU + minne också. Eller ja jag kan nog köra det på min c2d 2.6ghz 8800gts o 2gig ram. Men jag lär ha runt 15fps kanske.

tsp
2009-11-19, 00:22
Det krävs nog mer än ett grafikkort och det krävs nog en rätt bra CPU + minne också. Eller ja jag kan nog köra det på min c2d 2.6ghz 8800gts o 2gig ram. Men jag lär ha runt 15fps kanske.

Kul att höra rena spekulationer. (not)

stafh
2009-11-19, 01:06
Klockrent spel. Folk dör faktiskt när man skjuter på dem. Inte lika mycket rambo som det lätt blir i en del andra spel.

Ett skott i foten -> de trillar och börjar krypa. Ett skott till i samma fot -> de dör omedelbart.

Otroligt realistiskt.

Snobbe
2009-11-19, 01:42
Kul att höra rena spekulationer. (not)

kass fråga ger ett dåligt svar. Du kanske ska säga hur mycket fps du satsar på osv?

Azt3k3n
2009-11-19, 02:25
Spelar på Xbox. Rätt så kul faktiskt. Är typ level 52-53 på multiplayer. Klarat single player och special ops.

EDIT: Klarat alla achievments också :P

teargaz
2009-11-19, 08:56
Respect Azt3k3n! Jag har spec ops grejjerna kvar bara, men jag har så svårt att slita mig från MP.

Fan va jag gillar musiken. Maffigt och stort! Zimmer levererar!
MR56UVKk-t0

Whistler
2009-11-19, 09:05
Jag spelade igenom SpecOps Alpha på Veteran igår och påbörjade Bravo. Riktigt roligt ihop med nån polare med Voice Chat! :)

Karvig
2009-11-19, 11:12
Ett skott i foten -> de trillar och börjar krypa. Ett skott till i samma fot -> de dör omedelbart.

Otroligt realistiskt.

Hur stridsduglig tror du att man är efter att man fått foten/del av benet avskjutet? Personligen skulle jag inte ha särskilt stort nöje av att spela med en karaktär som bara ligger och vrider sig av smärta och i princip inte kan göra någonting alls. Lika bra att karaktären "dör" istället.

Någon måtta på realismen måste man självklart ha.

snej
2009-11-19, 21:26
SP kampanjen må vara kort, men det är tamejfan det bästa som har producerats so far.

Whistler
2009-11-23, 13:49
Jag kör vidare på SpecOps! Oerhört enerverande när man har en enda hostile kvar på Estate på Veteran, och visar det sig att den där sista är en juggernaut som dyker upp BAKOM en! Bara att börja om... :(

Likadant med Wetworks. Jag lirade igenom hela på Veteran, men i sista breachen råkar jag skjuta ihjäl en gisslan som var vitklädd i tron att han var en av ryssarna.

De andra två uppdragen på Echo är helt sjuka! 10 juggernauts i Favela och man har bara RPG och granatkastare! Krävs tre-fyra direktträffar för att sänka en enda juggernaut. Jag lyckades döda fyra st på Regular innan det kom tre samtidigt, och då är man rätt så körd...

Raggis
2009-11-23, 13:57
Jag kör vidare på SpecOps! Oerhört enerverande när man har en enda hostile kvar på Estate på Veteran, och visar det sig att den där sista är en juggernaut som dyker upp BAKOM en! Bara att börja om... :(


+1 Man börjar nästan gråta *cry*

Sir Anselm
2009-11-23, 14:19
Jag kör vidare på SpecOps! Oerhört enerverande när man har en enda hostile kvar på Estate på Veteran, och visar det sig att den där sista är en juggernaut som dyker upp BAKOM en! Bara att börja om... :(

Likadant med Wetworks. Jag lirade igenom hela på Veteran, men i sista breachen råkar jag skjuta ihjäl en gisslan som var vitklädd i tron att han var en av ryssarna.

De andra två uppdragen på Echo är helt sjuka! 10 juggernauts i Favela och man har bara RPG och granatkastare! Krävs tre-fyra direktträffar för att sänka en enda juggernaut. Jag lyckades döda fyra st på Regular innan det kom tre samtidigt, och då är man rätt så körd...

"This probably isn't even possible" :D

berra_berra
2009-11-23, 14:20
Jag kör vidare på SpecOps! Oerhört enerverande när man har en enda hostile kvar på Estate på Veteran, och visar det sig att den där sista är en juggernaut som dyker upp BAKOM en! Bara att börja om... :(

Likadant med Wetworks. Jag lirade igenom hela på Veteran, men i sista breachen råkar jag skjuta ihjäl en gisslan som var vitklädd i tron att han var en av ryssarna.

De andra två uppdragen på Echo är helt sjuka! 10 juggernauts i Favela och man har bara RPG och granatkastare! Krävs tre-fyra direktträffar för att sänka en enda juggernaut. Jag lyckades döda fyra st på Regular innan det kom tre samtidigt, och då är man rätt så körd...

la precis till dig på steam om du har lust att köra SpecOps med mig :D

MrPowa
2009-11-23, 14:28
Fixade MW2 igår, grymt spel är väll de man kan säga.

BigDwarf
2009-11-23, 14:29
bästa spelet någonsin!

Pirko
2009-11-23, 15:05
Köpa MW2 för några dagar sedan. Pangar skallar på löpande band nu!

Kwon
2009-11-23, 19:01
OJOJ ASKUL und GÖRSKÖJS Lir!

Har ni PS3 bara adda KWONRYU

Lvl 18 nu på MW2!

Pontus H
2009-11-23, 19:14
synd att man inte kan spela multiplayer på campaign, fett trist.. :( jag och polaren tänkte äga igenom hela MW2 på fredag :((

snej
2009-11-23, 21:52
Behöver man låsa upp någonting för att kunna använda tex heartbeatsensor + red dot samtidigt på puffran? Hatar att bara kunna välja en :)

Inte blivit så mycket MP än, ett par timmar. Men är väl level 14-15 nu iaf, and rising.

Nipkiss
2009-11-23, 21:55
Du behöver låsa upp perken Bling för att kunna ha 2 saker uppe.

snej
2009-11-24, 07:35
Du behöver låsa upp perken Bling för att kunna ha 2 saker uppe.

Aha, förstod det var något sådant.. Vet du på rak arm vad som krävs för att låsa upp den, eller är det vid en viss level?

ryss
2009-11-24, 09:07
Aha, förstod det var något sådant.. Vet du på rak arm vad som krävs för att låsa upp den, eller är det vid en viss level?

För att låsa upp bling så krävs det bara en viss level :) det är alla attachment till vapnena som du måste göra olika söker, t.e.x döda 60 pers när du kollar genom red dot och sånt skit :)

älskade min tar-21;a alltså. Fixade fall nästan direkt och alla tillbehöver till den, det läskiga är att jag fortfarande inte sett någon annan med fall på sitt vapen.. :confused:

Sir Anselm
2009-11-24, 09:38
synd att man inte kan spela multiplayer på campaign, fett trist.. :( jag och polaren tänkte äga igenom hela MW2 på fredag :((

Spec-Ops är grymt kul, så ni kan nog ha roligt ändå!

Whistler
2009-11-24, 09:47
Jag har inte kört annat än FAMAS och lite Intervention, och jag är typ 20 hs från Red Tiger. Fall kommer nog ta ett par veckor att fixa. Däremot är alla challenges och attachments fixade på FAMASen. :)

ryss
2009-11-24, 10:02
Jag har inte kört annat än FAMAS och lite Intervention, och jag är typ 20 hs från Red Tiger. Fall kommer nog ta ett par veckor att fixa. Däremot är alla challenges och attachments fixade på FAMASen. :)

Fall går ju hur fort som helst att fixa! :) jag har till och med fixat 100 st hs mer. så 350 st hs med tar-21. Tråkigt bara att det inte lönar sig :/ vad är du för level whistler? jag spelar typ bara domination och search and destroy, free for all när jag känner för att öka min ratio lite snabbt :) jag är level 66 nu yippiee :D

spoonchest
2009-11-24, 12:17
Kontrollen... PC > konsol.

Funderar själv på att köpa ett ps3 för detta spels skull. Kom på att kontollerna gör det värdelöst men det går tydligen att köpa till kontroller som är anpassade för shooter-spel. Vill inte köpa en speldator för att kunna lira lite MW2.

Langster
2009-11-24, 12:36
Funderar själv på att köpa ett ps3 för detta spels skull. Kom på att kontollerna gör det värdelöst men det går tydligen att köpa till kontroller som är anpassade för shooter-spel. Vill inte köpa en speldator för att kunna lira lite MW2.

Det går faktiskt jättebra att köra med kontroll, alla du kör emot har ju också en vanlig handkontroll så du blir inte handikappad pga det. Det är klart att det finns fördelar med mus och tangentbord, men man tycker snabbt att det är rätt skönt att luta sig tillbaka i soffan med kontrollen istället för att sitta databöjd vid tangentbordet.

Men varför skulle du köpa en PS3 bara för det här spelets skull? Xbox 360 versionen är ju bättre.

Nible
2009-11-24, 12:57
Jag har spelat några minuter på brorsans ps3, tycker det är skitsvårt än så länge. Spelade Modern Warfare 1 på dator förut och det var hemskt mycket lättare (rätt logiskt i o f s). Tar väl sin stund att lära sig kontroller och lära sig att aima så får väl nöta lite framöver.

Whistler
2009-11-24, 13:01
Det går faktiskt jättebra att köra med kontroll, alla du kör emot har ju också en vanlig handkontroll så du blir inte handikappad pga det.

Det handlar ju inte bara om konkurrens, utan också om känsla. Jag bryr mig inte så mycket om jag ligger top 3 eller sist, bara det är ett spel som är skönt att röra sig i och har spännande atmosfär. Mus och tangentbord bidrar till ökad känslighet, lite som att köra utan kondom. ;)

krebbe
2009-11-24, 13:22
PC-spelare här på kolo får gärna slänga sina steamID till mig, behöver lite folk att spela med.

Langster
2009-11-24, 13:46
Det handlar ju inte bara om konkurrens, utan också om känsla. Jag bryr mig inte så mycket om jag ligger top 3 eller sist, bara det är ett spel som är skönt att röra sig i och har spännande atmosfär. Mus och tangentbord bidrar till ökad känslighet, lite som att köra utan kondom. ;)

Jag tyckte likadant när jag bytte från PC till 360, men nu tycker jag känslan är bättre med kontroll, eftersom man faktiskt får ett mer mänskligt rörelsemönster. Ingen kan vända sig så snabbt som man kan med muskontroll. Sen har man ju analog styrning med handkontroll vilket gör att man fritt kan variera hastigheten i sin framryckning.

mjölk-dryck
2009-11-24, 14:04
Jag tyckte likadant när jag bytte från PC till 360, men nu tycker jag känslan är bättre med kontroll, eftersom man faktiskt får ett mer mänskligt rörelsemönster. Ingen kan vända sig så snabbt som man kan med muskontroll. Sen har man ju analog styrning med handkontroll vilket gör att man fritt kan variera hastigheten i sin framryckning.
tsk tsk tsk. Spelar man för att uppleva verklighet har man skjutit sig i foten både en och två gånger på vägen till affären. Handkontroller är till för de som inte hanterar optiheten som mus och tangentbord erbjuder.

edit: köpes när lönen rullar in :) har redan kört igenom singleplayerkampanjen, som rockar.

Langster
2009-11-24, 14:38
tsk tsk tsk. Spelar man för att uppleva verklighet har man skjutit sig i foten både en och två gånger på vägen till affären. Handkontroller är till för de som inte hanterar optiheten som mus och tangentbord erbjuder.

edit: köpes när lönen rullar in :) har redan kört igenom singleplayerkampanjen, som rockar.

Självklart spelar man ju för att fly från verkligheten! Jag menar bara att man inte får en sämre upplevelse med handkontroll, de är bara annorlunda och man blir inte handikappad av det i sammanhanget. Sen är det upp till var och en vad de föredrar. Det är svårt att gå från mus till (man) handkontroll, men när man väl vant sig är det skönare tycker jag.

ryss
2009-11-24, 15:15
59 kills och 14 deaths i en domination match nyss. Älskar att dra såna feta stats man blir så nöjd efter :D

Snobbe
2009-11-24, 15:39
Självklart spelar man ju för att fly från verkligheten! Jag menar bara att man inte får en sämre upplevelse med handkontroll, de är bara annorlunda och man blir inte handikappad av det i sammanhanget. Sen är det upp till var och en vad de föredrar. Det är svårt att gå från mus till (man) handkontroll, men när man väl vant sig är det skönare tycker jag.

Auto aim är manligt.

Langster
2009-11-24, 15:48
Auto aim är manligt.

En riktig man låter andra arbeta för honom.

snej
2009-11-24, 19:12
Auto aim är manligt.

Finns inte i MP oavsett. SP är förspel :)

MangeByggarn
2009-11-24, 19:25
Någon som blev lika besviken??

Wgn2jugK_Hk

henk4n
2009-11-24, 20:57
Någon som blev lika besviken??

Wgn2jugK_Hk

O M G.
britter asså...

Kwon
2009-11-24, 21:04
Det jag vill veta är VAD han tycker suger / vad som kan förbättras :)

För lite vapen?

snej
2009-11-24, 21:40
Det jag vill veta är VAD han tycker suger / vad som kan förbättras :)

För lite vapen?

Ähh det är nån jävla jag-ska-vara-lika-fräck-som-han-som-dampar-på-wow eller CS eller vad det nu är, nån tysk dampunge som slår sönder halva sitt rum. En wannabee helt enkelt :)

Finns ju helt enkelt inget att klaga på, det enda jag blir förbannad på är när jag får pisk som röven av alla high-levels, eftersom alla spelar mot alla. Så antagligen är de det som är hans problem, han suger.

mulliy
2009-11-24, 21:44
Ähh det är nån jävla jag-ska-vara-lika-fräck-som-han-som-dampar-på-wow eller CS eller vad det nu är, nån tysk dampunge som slår sönder halva sitt rum. En wannabee helt enkelt :)

Finns ju helt enkelt inget att klaga på, det enda jag blir förbannad på är när jag får pisk som röven av alla high-levels, eftersom alla spelar mot alla. Så antagligen är de det som är hans problem, han suger.

Lite småsaker kan man ju att klaga på, typ att man inte kan skriva i lobbyn. Sen så kan inte jag tabba ner till windows när jag är i game, lite störande när man blir disconnected från skype t ex. Men det kanske bara är så för mig?

shadowfire
2009-11-24, 21:49
Det jag vill veta är VAD han tycker suger / vad som kan förbättras :)

För lite vapen?

- Så fort jag lirar Sabotage eller ngt så finns det inte enda server o tillgå på under 70 ping. 70 i ping är SUG om man lirar FPS-spel, det är helt och hållet avgörande i en duell om man spelar mot en 20-pingare.

- Det är fanemig bara ryssar på servrarna om man väljer något annat än FFA. De spammar sönder chatten med ryska o vrålar NOOOOB eller något på ryska så fort de dör

- Eftersom dedikerade servrarna är borta så kan man inte joina någon "sniper only" server för att levla upp sina skills med snipergeväret, utan man får bittert ta det på de få banor som är lämpade för prickskytte. Samma gäller pistol/revolver.

- Det finns inga spärrar som det fanns på dedikerade servrar, där kunde man slå av t.ex. granatkastare osv. Nu är det bara tubes, martyrdom osv på alla. På dedikerade servrarna i COD4 o COD5 var det mer spel o mindre granatspam.

Grafiken o ljudet är ok, det är kul o ranka upp (är rank 40 nu), men multiplayerläget där man inte ens kan få välja server pissar jag rätt hårt på.

Kwon
2009-11-24, 22:01
Jag har kört lite på PS3 nu och tycker det e görsköjs! Snart lvl 29 och Perken Ninja låses upp!

Jag kör mest Ground War och Domination och det e kul å va etta på listan! :D

Jag brukar konstant ropa (när jag har fet killstreak och lyckas ambusha typ 6-7 pers på raken med tex triple kill (jag kör mkt granatkastare å sånt)) OH YEAHHH LOCK AND LOLLL!!!

Jättekul spel faktiskt , speciellt när man har vant sig vid konsoll-kontrollern.

Jag startar ett game, bjuder in polare från PSN, what's the problem? No big whup.

Har hört en ryss en gång kanske.

Snobbe
2009-11-24, 22:22
Jag har kört lite på PS3 nu och tycker det e görsköjs! Snart lvl 29 och Perken Ninja låses upp!

Jag kör mest Ground War och Domination och det e kul å va etta på listan! :D

Jag brukar konstant ropa (när jag har fet killstreak och lyckas ambusha typ 6-7 pers på raken med tex triple kill (jag kör mkt granatkastare å sånt)) OH YEAHHH LOCK AND LOLLL!!!

Jättekul spel faktiskt , speciellt när man har vant sig vid konsoll-kontrollern.

Jag startar ett game, bjuder in polare från PSN, what's the problem? No big whup.

Har hört en ryss en gång kanske.

Saken är på en kontroll så kan inte en person vända sig på typ en halv sekund o skjuta en noobtube i ansiktet på dig. Det finns många saker som är förjävligt med cod på PC pga så mycket perks osv. Därför i Cod4 körde man med promod. Lägre skada på SMGs inga perks inga reddots ac0g crosshairs osv.... samt inga noobtubes stunnades osv. Och detta går inte med PC nu pga inga dedikerade servrar. Samt som någon sa innan det fanns roliga servrar me only sniper only pistol osv.

EkarN
2009-11-24, 23:21
Har precis börjat lira 1an igen online(jak e jetenoob). Så man kanske väntar lite med 2an:D

Anonym112
2009-11-24, 23:38
Har det på PC, klarat ut campaign och lirat lite co-op och är en bit över level 30 i multiplayer, sen blev det inte så mke mer med den saken.
Tycker det är alldeles för mycket "campa i gräset o stå med snajper i fösntret!!11" Inte rolig löpande gameplay utan campers som t.ex return to castle wolfenstein hade.
Och att dom som redan gör bra ifrån sig (host!campers) , får stor fördel i form av overpowered kill-streak rewards. Hmm.

IWNET är ju dessutom kasst..

Blev Left for dead 2 istället för min del iaf. Så mycket roligare! Rekommenderar det till alla som vill ha lite mer "icke-campig" gameplay och ett lite "oseriösare/annorlunda" spel. Hoppas det håller till diablo 3 kommer :D

snej
2009-11-25, 07:30
Jag mute:ar alla det första jag gör i lobbyn, innan match. Problem solved. Sen kan jag hålla med om att det skulle vara bra med lite valmöjligheter med längre matcher, olika vapen osv osv. Dock att det är mycket granat/raket kan jag verkligen inte hålla med om? Då har ni inte spelat Killzone :D. Mulitplayerläget i COD är ju som att gå på spa i jämförelse..

Pdaddy
2009-11-25, 09:41
Om nån vill adda mig för en lätt kill så heter jag Paledaddy.

Pd

Kwon
2009-11-25, 09:48
Körde med ipewpew, Paledaddy och Lasse Kongo från Kolo lite igår afton.

De var ganska grofva!

Pdaddy
2009-11-25, 10:01
Körde med ipewpew, Paledaddy och Lasse Kongo från Kolo lite igår afton.

De var ganska grofva!


Haaaa, ja va typ sämst av alla, måste jobba på att lyckas döda folk också å inte bara bli dödad LOL

Pd

Kwon
2009-11-25, 10:08
Synd vi var på olika lag PaleDaddy! :D

Nästa gång invitar vi varandra först :)

Whistler
2009-11-25, 10:25
- Det är fanemig bara ryssar på servrarna om man väljer något annat än FFA. De spammar sönder chatten med ryska o vrålar NOOOOB eller något på ryska så fort de dör
Har stött på några stycken som pratade, men det var bara att muta dem så var det problemet ur världen. Några stycken som skriver också, men de slutar rätt snabbt när man skriver "Oh, I can write pretend languages too! asgod sdfopj seopj igdhg" varje gång de skriver något... :D

- Eftersom dedikerade servrarna är borta så kan man inte joina någon "sniper only" server för att levla upp sina skills med snipergeväret, utan man får bittert ta det på de få banor som är lämpade för prickskytte. Samma gäller pistol/revolver.
Du skojar? Det är ju en av de absolut största fördelarna. Möter man någon med värsta sniperbössan som har alla tillbehör så vet man att den grabben är duktig, eftersom han har gjort det i stridsmiljö, inte på någon fjantig övningsbana.

- Det finns inga spärrar som det fanns på dedikerade servrar, där kunde man slå av t.ex. granatkastare osv. Nu är det bara tubes, martyrdom osv på alla. På dedikerade servrarna i COD4 o COD5 var det mer spel o mindre granatspam.
Åter igen: Du skojar? CoD4 och 5 var ju en enda lång kavalkad i granatspam, MW2 är en ren njutning att spela för att det är så få explosioner! Jag dör av explosioner 1-2 gånger av 10 i en runda.

På övriga punkter håller jag med dig, det är trist när man letar 3rd Person Cage Match och den inte hittar någon förrän 110 i ping. :MrT:

Snobbe
2009-11-25, 10:37
Har stött på några stycken som pratade, men det var bara att muta dem så var det problemet ur världen. Några stycken som skriver också, men de slutar rätt snabbt när man skriver "Oh, I can write pretend languages too! asgod sdfopj seopj igdhg" varje gång de skriver något... :D


Du skojar? Det är ju en av de absolut största fördelarna. Möter man någon med värsta sniperbössan som har alla tillbehör så vet man att den grabben är duktig, eftersom han har gjort det i stridsmiljö, inte på någon fjantig övningsbana.


Åter igen: Du skojar? CoD4 och 5 var ju en enda lång kavalkad i granatspam, MW2 är en ren njutning att spela för att det är så få explosioner! Jag dör av explosioner 1-2 gånger av 10 i en runda.

På övriga punkter håller jag med dig, det är trist när man letar 3rd Person Cage Match och den inte hittar någon förrän 110 i ping. :MrT:

Saken du missar är att det finns val. Om du vill fortsätta spela på rankade servrar så kan du göra det medans dom som inte vill kan inte. Samtidigt som att om någon har alla perks på ett vapen så visar det knappast skill. Det betyder att han spelat kanske 10timmar men betyder verkligen inte att han kan spela.

ryss
2009-11-25, 10:58
Har stött på några stycken som pratade, men det var bara att muta dem så var det problemet ur världen

Det blir väldigt tröttsamt i längden att muta alla varje game ska jag säga dig, 9/10 servrar jag joinar är det massa babbel på, jag gick bara in i options och drog ner voice volume till 0 så slipper man någonsin höra babbel :MrT:

snej
2009-11-25, 12:32
Det blir väldigt tröttsamt i längden att muta alla varje game ska jag säga dig, 9/10 servrar jag joinar är det massa babbel på, jag gick bara in i options och drog ner voice volume till 0 så slipper man någonsin höra babbel :MrT:

Men då missar man ju alla manliga stridsrop i matcherna!

ryss
2009-11-25, 12:40
Men då missar man ju alla manliga stridsrop i matcherna!

haha ja guuuuuuud va skönt. Hatar när man kör typ terminal, så plantar dom inne i planet så hör man: "GET TO DA CHOPPAA!!!!!!!"..

-it's a plane you stupid ass motherfuUUUU

70 nu föresten! :D

stafh
2009-11-25, 22:58
Jävla skitspel!! Spelade igenom hela oljeriggsbanan i echo ops på veteran, kommer till det sista rummet, spränger dörren, ser något röra sig bakom röken och sätter ett skott rätt i bröstet på en gisslan. Mission failed. *gah!*

MrPowa
2009-11-26, 10:10
Nån som vill spela spec ops ?

Kwon
2009-11-26, 12:19
En lite mer avancerad Rick Roll! :D Grym blåsning!
CcI1UrUX9fw

Avok
2009-11-26, 12:38
har spelat igenom både de här och de första på hardcore, extremt bra känsla i spelen ingen annan tycker jag riktigt får dit storyn och känslan som modern warfare har så dom som inte lirat de, tycker jag ska ge de en chans. grymt kul med special ops grejerna i spelet oxå

mjölk-dryck
2009-11-26, 13:13
En lite mer avancerad Rick Roll! :D Grym blåsning!
CcI1UrUX9fw
How does this happen?!?!
Good song though. Right?

hahahaha :D

shadowfire
2009-11-26, 13:45
jag har kört lite på ps3 nu och tycker det e görsköjs! Snart lvl 29 och perken ninja låses upp!

Jag kör mest ground war och domination och det e kul å va etta på listan! :d

jag brukar konstant ropa (när jag har fet killstreak och lyckas ambusha typ 6-7 pers på raken med tex triple kill (jag kör mkt granatkastare å sånt)) oh yeahhh lock and lolll!!!

Jättekul spel faktiskt , speciellt när man har vant sig vid konsoll-kontrollern.

Jag startar ett game, bjuder in polare från psn, what's the problem? No big whup.

Har hört en ryss en gång kanske.

omg tube nooooooooob!

Kwon
2009-11-26, 13:51
omg tube nooooooooob!

Haha var för enkelt med granatkastaren, har bytt vapen nu! :)

Kör antingen med fullt uppgraderad Scar eller Aug! :)

Men föredrar att köra Ninja Pro och tactical knife på handgun o springa runt o stabba folk i rygg! Helt klart min mentalitet!

spoonchest
2009-11-26, 13:51
Jag tyckte likadant när jag bytte från PC till 360, men nu tycker jag känslan är bättre med kontroll, eftersom man faktiskt får ett mer mänskligt rörelsemönster. Ingen kan vända sig så snabbt som man kan med muskontroll. Sen har man ju analog styrning med handkontroll vilket gör att man fritt kan variera hastigheten i sin framryckning.

Nja. Jag har kört nåt annat skjutaspel på konsol. Tyckte det var lite som att köra hjullastare. Smaken är som baken, antar jag.

På vilket sätt är xbox bättre än ps3?

spoonchest
2009-11-26, 13:52
omg tube nooooooooob!

noobtubing kallas det väl?

shadowfire
2009-11-26, 13:57
Har stött på några stycken som pratade, men det var bara att muta dem så var det problemet ur världen. Några stycken som skriver också, men de slutar rätt snabbt när man skriver "Oh, I can write pretend languages too! asgod sdfopj seopj igdhg" varje gång de skriver något... :D
Syftade mer på att fördelen med dedikerade servrar var att du kunde välja svenska eller nordiska servers med bra ping osv. Puckon finns oavsett land/server. ;)

Du skojar? Det är ju en av de absolut största fördelarna. Möter man någon med värsta sniperbössan som har alla tillbehör så vet man att den grabben är duktig, eftersom han har gjort det i stridsmiljö, inte på någon fjantig övningsbana.
Nu får du ta o komma in i matchen. Man behöver inte vara duktig för att få sniperkills, däremot gott om fritid för att kunna campa. Alternativt en viss mod som gör att man får rubbet vad gäller vapen o perks. Däremot tyckte jag det var skoj att köra just Sniperonly-maps, det var kul som omväxling.

Åter igen: Du skojar? CoD4 och 5 var ju en enda lång kavalkad i granatspam, MW2 är en ren njutning att spela för att det är så få explosioner! Jag dör av explosioner 1-2 gånger av 10 i en runda.

På övriga punkter håller jag med dig, det är trist när man letar 3rd Person Cage Match och den inte hittar någon förrän 110 i ping. :MrT:

Nej jag skojjar inte.

Vi är ett gäng gubbar (jag är yngst, resten är 40 o uppåt) som har lirat COD4 o COD5 på söndagskvällar, där vi kört mot varandra. Vi har kört på en dedikerad server som varit configgad för att ha ej tube, Martyrdome eller Juggernaut. Vi har kört lösenord på servern o enbart haft den för vår räkning. Vi körde också en MOD så att alla fick högsta rank + alla vapen o tillbehör då man joinade servern. Då hade ingen fördel bara för att denne var arbetslös eller utan fruga.

Vad jag saknar är en lösning hos STEAM där man hade möjliggjort att man kunnat starta en private server med lösenord osv och där man hade kunnat konfigurera server settings.

Sedan igår är jag rank 70 och prestige 10, lol, precis som i de andra COD-versionerna så finns det ett cheat.

shadowfire
2009-11-26, 13:59
noobtubing kallas det väl?
lol, du är mer insatt än jag! :D

spoonchest
2009-11-26, 14:01
Känner du dig gammal nu? Det skulle jag ha gjort. :D tube noob!

Gosti123
2009-11-26, 14:52
Hur begränsad är kartan? Antar att det inte är battlefield 2 style?

Kwon
2009-11-26, 15:00
Hur begränsad är kartan? Antar att det inte är battlefield 2 style?

Vilken karta?

Afghan är ganska liten! :)

Finns större kartor.

Gosti123
2009-11-26, 15:13
Finns det någon karta som är i alla fall hälften så stor som den största bf2 kartan( operation clean sweep)?

Kwon
2009-11-26, 15:24
Har ej kört BF2, men det finns tillräckligt stora kartor för att du skall kunna sitta o snipa säkert en längre period om du vill det Gosti :)

Sir Anselm
2009-11-26, 15:33
Finns det någon karta som är i alla fall hälften så stor som den största bf2 kartan( operation clean sweep)?

Nu har jag inte spelat just BF2, endast Bad Company, men om det är något som jag tycker är dåligt med MW2's MP så är det de små kartorna. Tycker Bad Company's online-läge var grymt mycket roligare, trots att det bara fanns ett spelläge.

Langster
2009-11-26, 15:36
Nja. Jag har kört nåt annat skjutaspel på konsol. Tyckte det var lite som att köra hjullastare. Smaken är som baken, antar jag.

På vilket sätt är xbox bättre än ps3?

Ja man känner sig klumpig i början, det är en vanesak.

Xbox 360 versionen av MW2 är bättre än PS3 versionen på följande punkter:
Man slipper installera spelet på 360
Sämre texturer på PS3
Bytet av lågupplösta texturer till högupplösta tar upp till 8 ggr längre tid på PS3.
Xbox 360 har mer/bättre anistropic filtering.
Xbox 360 versionen använder sig av en del grafiska effekter som helt uteslutits från PS3 versionen pga att PS3 inte orkar med dem.
Vissa grafiska effekter har lägre upplösning på PS3.
Xbox 360 versionen har stabilare och alltid högre fps (bilder per sekund) än PS3 versionen, och det är en rätt signifikant skillnad på 12 fps i medel.

Lasse Kongo
2009-11-26, 17:33
Ja man känner sig klumpig i början, det är en vanesak.

Xbox 360 versionen av MW2 är bättre än PS3 versionen på följande punkter:
Man slipper installera spelet på 360
Sämre texturer på PS3
Bytet av lågupplösta texturer till högupplösta tar upp till 8 ggr längre tid på PS3.
Xbox 360 har mer/bättre anistropic filtering.
Xbox 360 versionen använder sig av en del grafiska effekter som helt uteslutits från PS3 versionen pga att PS3 inte orkar med dem.
Vissa grafiska effekter har lägre upplösning på PS3.
Xbox 360 versionen har stabilare och alltid högre fps (bilder per sekund) än PS3 versionen, och det är en rätt signifikant skillnad på 12 fps i medel.

Hm, jag har ej behövt installera mitt iaf...

Resten du skriver tar jag med en näve salt, ord är en sak, får jag se bilder eller vids där man ser skillnaden så ska jag vara tyst.

Lasse Kongo
2009-11-26, 17:40
En simpel sökning gav detta: http://www.gameswire.net/comparisons/modern-warfare-2-playstation-3-vs-xbox-360-comparison_42.html

Där Ps3 är bättre vilket jag kors i taket läst på fler ställen, vem man ska tro på vet jag inte och det kvittar, med det Langster skriver får ju ps3ans ex att verka värdelös, vilket ni som sagt förstår inte är fallet om ni kollar min länk.

Tror tom Jonas Mäki som är världens största 360fanboy skrev att de är identiska typ, ps3 var bättre på ngn grej o 360 på en annan typ.

suck...

snej
2009-11-26, 19:03
Langster man installerar inte på PS3. Och resten du skriver är ju rappakalja? Polaren som kör MW2 på sin 360, alltså, jag ser ingen skillnad öht.

Langster
2009-11-26, 20:16
OK, då läste jag fel angående installationen, resten kan ni läsa här:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-modern-warfare-2-face-off
Digital Foundry är erkänt bäst på denna typ av jämförelser. Filmer finns att kolla på där, även screenshots. Läs och njut.

Langster
2009-11-26, 20:22
En simpel sökning gav detta: http://www.gameswire.net/comparisons/modern-warfare-2-playstation-3-vs-xbox-360-comparison_42.html

Där Ps3 är bättre vilket jag kors i taket läst på fler ställen, vem man ska tro på vet jag inte och det kvittar, med det Langster skriver får ju ps3ans ex att verka värdelös, vilket ni som sagt förstår inte är fallet om ni kollar min länk.

Tror tom Jonas Mäki som är världens största 360fanboy skrev att de är identiska typ, ps3 var bättre på ngn grej o 360 på en annan typ.

suck...

Haha vilken skitsida du kommer dragandes... Screenshots som inte ens är i nativeupplösning och de TYCKER att det SER bättre ut på PS3! Skärpning för fan!
Ja de SER väldigt lika ut, men en skillnad på 12 fps märker man och det påverkar spelandet. Man kan även lätt se skillnad på spelen när det används bloom på 360 och inget alls på PS3.

snej
2009-11-26, 20:48
Jag tittade igenom bilderna, och vissa stilbilder ser helt klart bättre ut på xboxen, men bloomen fuckar ju dock bara upp det vita? Såg inte särskilt roligt ut alls. Men oavsett, alltså när man spelar, och inte sitter och tokstirrar på stillbilder för att avgöra vilka som är ''bäst'', så ser man ingen skillnad. Först när du har spelat spelet på båda maskinerna så är din åsikt intressant för mej. Stillbilder är en sak, vad man ser när man spelar i detta kaotiska spel, en helt annan.

Lasse Kongo
2009-11-26, 21:14
Haha vilken skitsida du kommer dragandes... Screenshots som inte ens är i nativeupplösning och de TYCKER att det SER bättre ut på PS3! Skärpning för fan!
Ja de SER väldigt lika ut, men en skillnad på 12 fps märker man och det påverkar spelandet. Man kan även lätt se skillnad på spelen när det används bloom på 360 och inget alls på PS3.

Sluta göra bort dig istället, jag tog en randomsida, har inte koll på allt, jag har själv spelat det på båda maskinerna på likvärdiga tv, och med det i tanke gör du bara bort dig när du skriver rappakalja som snej sa.

Det finns saker bortom internet, att läsa saker på nätet kan vilken idiot som helst göra.

Det stör mig inte det minsta om det skulle se sjukt mkt bättre ut på 360 då det ser och är grymt för min del.

Och jag kan omöjligt se skillnad på versionerna när jag spelar själv, har många riktiga vänner med 360 och de lär säga samma sak när de lirar på ps3, men men Langster verkar ha stenkoll, så ps3versionen är nog pinsamt dålig om man går efter Langsters jämförelse, kul är det dock, och snyggt :]

spange
2009-11-26, 21:21
[QUOTE=Langster;4010299]
Xbox 360 versionen använder sig av en del grafiska effekter som helt uteslutits från PS3 versionen pga att PS3 inte orkar med dem./QUOTE]


jag vet inget om spel eller konsoller, men hur funkar det att ps3:an inte orkar med effekter som 360 pallar med, är inte ps3 kraftigare i allt?

Langster
2009-11-26, 21:30
Asså grabbar, vad ni biter ifrån! 360 versionen är tekniskt sett bättre som ni ser svårt på vitt. Tyckte bara det var värt att nämna för killen som tänkte köpa en ps3 för DET spelet. Jag bajsar inte på ps3, eller er som personer.
Personligen vill jag spela den bättre versionen, det känns bra för mig bara, även om jag egentligen inte ser skillnaden :) och nu ska vi inte dra in pc versionen i detta :)

Kwon
2009-11-26, 21:34
Jag har iaf grymt SKÖJS med MW2 på PS3! :)

Och därmed Bastu! :)

Langster
2009-11-26, 21:35
[QUOTE=Langster;4010299]
Xbox 360 versionen använder sig av en del grafiska effekter som helt uteslutits från PS3 versionen pga att PS3 inte orkar med dem./QUOTE]


jag vet inget om spel eller konsoller, men hur funkar det att ps3:an inte orkar med effekter som 360 pallar med, är inte ps3 kraftigare i allt?
Nej, snarare tvärtom de har båda sina styrkor men det är lättare att utveckla spel till den mer traditionella xboxen.

Pirko
2009-11-26, 21:37
Jag har både PS3 och 360. Köpte det till PS3 då mina polers spelar med den konsollen. Det är ju det som gör själva gameplejn. :)

Lasse Kongo
2009-11-26, 21:53
Kära ps3vänner, i denna skändning av langster, glöm då inte bort att de snyggaste konsolspelen som har utsetts är till ps3; killzone 2 och uncharted 2!

Mw2 är ju ett multiplattformsspel, 360 egna exklusiva spel har ju inte mycket att komma med mot Sonys exklusiva, dessutom är inte ps3an extremt mycket
starkare, starkare är den dock.

Det här är ingen
pajkastning, utan de snyggaste konsolspelen finns till ps3.

spoonchest
2009-11-26, 22:04
Det jävliga är att jag hade i bakhuvudet att det skulle bli lite hetsigt efter att jag ställt frågan. Jag kunde inte låta bli.

Kwon
2009-11-26, 22:16
Det jävliga är att jag hade i bakhuvudet att det skulle bli lite hetsigt efter att jag ställt frågan. Jag kunde inte låta bli.

Du känner oss (Kolos medlemmar) såå bra Spoony! :)

Langster
2009-11-26, 22:29
Kära ps3vänner, i denna skändning av langster, glöm då inte bort att de snyggaste konsolspelen som har utsetts är till ps3; killzone 2 och uncharted 2!

Mw2 är ju ett multiplattformsspel, 360 egna exklusiva spel har ju inte mycket att komma med mot Sonys exklusiva, dessutom är inte ps3an extremt mycket
starkare, starkare är den dock.

Det här är ingen
pajkastning, utan de snyggaste konsolspelen finns till ps3.

Men orka... Vi kan säga så här: det handlar mer om design än hårdvara hurvida spel blir snygga i dagsläget. Jag har ps3, såg inget specielt med kz2 helt ärligt, rätt tråkigt spel både att spela och att titta på. Snyggare än halo3 är det ju alla dagar i veckan iaf...

Huvudprocessorn är mer avancerad i ps3, grafikchipet och själva upplägget i hur maskinen arbetar är bättre på 360. OK? Det ÄR så.

Lasse Kongo
2009-11-26, 22:39
Men orka... Vi kan säga så här: det handlar mer om design än hårdvara hurvida spel blir snygga i dagsläget. Jag har ps3, såg inget specielt med kz2 helt ärligt, rätt tråkigt spel både att spela och att titta på. Snyggare än halo3 är det ju alla dagar i veckan iaf...

Huvudprocessorn är mer avancerad i ps3, grafikchipet och själva upplägget i hur maskinen arbetar är bättre på 360. OK? Det ÄR så.

Du orkar tydligen, du ÄR en besserwisser och du har säkert rätt, men de snyggaste spelen finns till Ps3 det ÄR så ok? ;)

Snobbe
2009-11-26, 22:48
Ni som är intresserade så kommer SVT sända live från Dreamhack på deras svt play. Det kommer spelas modern warfare 2 på PC samt Streetfighter 4, CS, QL o lite annat vad jag vet wow också.

MrBurner
2009-11-27, 05:32
Vad kör PS3-användarna med för coolt headset för den delen? Jag vet inte vad jag ska välja nämligen, det lutar åt Sonys egna men om det finns billigare som är lika bra så blir det ett sådant.

Tricce
2009-11-27, 08:02
Ni som är intresserade så kommer SVT sända live från Dreamhack på deras svt play. Det kommer spelas modern warfare 2 på PC samt Streetfighter 4, CS, QL o lite annat vad jag vet wow också.

Tack för tipset! Några tider du har koll på? Iof jag tror jag ska lyckas kolla upp det själv :D

snej
2009-11-27, 09:54
Men orka... Vi kan säga så här: det handlar mer om design än hårdvara hurvida spel blir snygga i dagsläget. Jag har ps3, såg inget specielt med kz2 helt ärligt, rätt tråkigt spel både att spela och att titta på. Snyggare än halo3 är det ju alla dagar i veckan iaf...

Huvudprocessorn är mer avancerad i ps3, grafikchipet och själva upplägget i hur maskinen arbetar är bättre på 360. OK? Det ÄR så.

Gngngnng KZ2 är fan det bästa multiplayerspel jag någonsin har spelat, så galet jävla roligt! Har inte gett MW2 tillräckligt mycket speltid än för att avgöra om det kommer upp i samma klass. Fast det är såpass olika MP, KZ2 är så underbart sinnessjukt-kaotiskt och galet, medans MW2 är mer realistiskt.. Hmm, ja vi får se!

Snobbe
2009-11-27, 19:12
Tack för tipset! Några tider du har koll på? Iof jag tror jag ska lyckas kolla upp det själv :D

Njae SVT fick tydligen inte visa QL o CS innan kl21 pga "våldsamma spel" typ. Så dom kommer streama QL finalen som redan spelats 21:15. CS blir nog mer imorn. MW2 vet jag inte.

WHITEFOLKS
2009-11-27, 19:13
Hah och folk vajnar på amerikanarna och deras censur.

Morrris
2009-11-27, 19:16
Hah och folk vajnar på amerikanarna och deras censur.

På vilket sätt är detta censur?

WHITEFOLKS
2009-11-27, 19:17
Ok fel ord. Amerikaner och deras moralpanik då.

mjölk-dryck
2009-11-28, 01:08
Nu var det inskaffat och ingånget :)

adda gärna mig på steam för co-op eller vanligt lir: pinan90

Nipkiss
2009-11-28, 17:38
Lvl 40 nu!:hbang: Blev precis klar med allt på colten också (förutom Fall-camon). Nu ska jag nog fixa allt till M16.

Vad är erat favoritvapen?

Kwon
2009-11-28, 17:44
Nipkiss, jag kör tre varianter beroende på karta / gametype

Jag kör antingen med AUG (L Machine Gun) , SCAR-H (Assault + Grenade när jag känner mig cheap eller som Skuggan kallar mig Noobtube??? :D ) eller UMP45 (SubMach).

Men först och främst gillar jag min Marathon-Build me Ninja Pro och Kniven! :)

Så tillfredställande när man ambushar o stabbar folk i ryggen.

Ninjan
Marathon Pro
Lightweight Pro
Nina Pro

Sen handgun med tactical knife

Kwon
2009-11-28, 17:49
Om man blir Kolo-spottad ofta (folk med Thermals tex) så ersätter jag Lightweight Pro med Coldblooded Pro, men det är inte ofta.

Kul lir btw!

Pirko
2009-11-28, 18:25
Själv kör jag m4an, med Heartbeat och Holografic.

Perks:

Bling.Vill ha både heartbeat och ett bra sikte, heartbeaten ger rätt mkt gratisfrags
Coldblooded. Körde dock Hardline innan. Men blir så äckligt sur på UAV och harriers och skit.
Ninja. Skönt att vara helt osynlig på kartan genom coldblooded, och sen slippa heartbeat genom denna.

Alla är 'pro' btw.

Nipkiss
2009-11-28, 20:21
Min kompis köpte nyss en ny xbox 360 och MW2. Fixade live direkt och tänkte börja lira. Men han verkar dock ha lite anslutningsproblem, han hittar games men det tar sjukt länge att hitta dom, minst flera minuter varje gång. och när man kollar på scoreboard har han bara 2 "pinnar" och hemma har jag fullt hela tiden och hittar games på nolltid. Kan det vara pga hans router eller nåt sånt? han har en Dlink DIR-635 om det spelar någon roll.

ryss
2009-11-28, 21:47
Själv kör jag m4an, med Heartbeat och Holografic.

Perks:

Bling.Vill ha både heartbeat och ett bra sikte, heartbeaten ger rätt mkt gratisfrags
Coldblooded. Körde dock Hardline innan. Men blir så äckligt sur på UAV och harriers och skit.
Ninja. Skönt att vara helt osynlig på kartan genom coldblooded, och sen slippa heartbeat genom denna.

Alla är 'pro' btw.

Bling, coldblooded och ninja (AK-47 med silencer och holographic) kör jag också när jag kör Search&Destroy, annars kör jag shotgunen man låser upp på level 67 med akimbo. Lightweight, Steady aim, Marathon när jag springer runt och köttar.

Timme
2009-11-28, 21:57
MPn är helt underbar!

Timme
2009-11-28, 22:00
Den jag gillar mest:

Marathon, lightweight och commando (pro på alla)
Sedan uzin, magnum med tactical knife på det. Har huggit ned ett helt team på några sekunder. Commando är helt undrbart. Sticker ned dem med kniven på 4m avstånd. sjukt bra alla

MrBurner
2009-11-29, 09:29
Min kompis köpte nyss en ny xbox 360 och MW2. Fixade live direkt och tänkte börja lira. Men han verkar dock ha lite anslutningsproblem, han hittar games men det tar sjukt länge att hitta dom, minst flera minuter varje gång. och när man kollar på scoreboard har han bara 2 "pinnar" och hemma har jag fullt hela tiden och hittar games på nolltid. Kan det vara pga hans router eller nåt sånt? han har en Dlink DIR-635 om det spelar någon roll.

Kan bero på router.

snej
2009-11-29, 09:34
Jag tycker nästan alltid det tar ett par minuter att ansluta till ett spel.. Det om något som man kan klaga på, och att man inte kan välja karta, fan vissa är ju skittråkiga och vissa helt grymma. Lite längre matcher hade inte heller skadat. Dom borde lära sej av Killzone, där snackat vi opti mp-upplägg.

Gosti123
2009-11-29, 13:16
Tycker ni att mw2 eller left 4 dead 2 är det bästa lanspelet? (Om man kan lana på dom vet jag inte).

Nipkiss
2009-11-29, 13:19
Kan bero på router.

Hur löser man det då?

snej
2009-11-29, 13:28
Hur löser man det då?

Tror inte problemet ligger hos honom. Jag har samma problem mer eller mindre, sega anslutningstider mm. Flyter på hur bra som helst i alla andra spel. Laggar inte i spelet, mer än någon enstaka gång, och då byter spelet host. Men just anslutningstiderna till matcher mm är bra jävla sega ibland.

Alt. testa med en annan router!

Brickhead
2009-11-29, 13:32
man får ak47:an på lvl 70 O_o irreterande!

Jontez
2009-11-29, 13:35
Kan man få något skoj om man kör klart alla challange med assult rifle precis som man gick guld-kamo på 4an?

ryss
2009-11-29, 13:59
Kan man få något skoj om man kör klart alla challange med assult rifle precis som man gick guld-kamo på 4an?

Jag har fixade allt på Tar-21 förut, fick ingenting speciellt :/

Gosti123
2009-11-29, 15:07
[QUOTE=Gosti123;4015415]Tycker ni att mw2 eller left 4 dead 2 är det bästa lanspelet? Vilket spel är roligast online?QUOTE]

Bump.

Kwon
2009-11-29, 15:18
Jag tycker nästan alltid det tar ett par minuter att ansluta till ett spel.. Det om något som man kan klaga på, och att man inte kan välja karta, fan vissa är ju skittråkiga och vissa helt grymma. Lite längre matcher hade inte heller skadat. Dom borde lära sej av Killzone, där snackat vi opti mp-upplägg.

Man kan ju rösta att skippa specifika kartor eller hosta själv :)

Man kan ställa in en hel del grejjer som host

snej
2009-11-29, 15:46
Man kan ju rösta att skippa specifika kartor eller hosta själv :)

Man kan ställa in en hel del grejjer som host

Voten är värdelös går nästan aldrig igenom ju :( Brukar lämna och joina igen när det kommer tråkiga banor :)

Kwon
2009-11-29, 15:47
Testa hosta o ställ in dina favoritkrejjer, sen invitar du polarna :)

Vi kunde köra lite HQ o såna gamemodes

Tänkte vi kunde göra klart alla spec ops tesammens du o jag åsse när tillfälle finns snej

Roligare coop än solo

shadowfire
2009-11-29, 15:58
Har fått torka upp kaffet från bordet. Drog näven i bordet som satan o bara vrålade rätt ut, asså, jag har inte nerver för detta. 5ggr på 10 min i Sabotage så blev det Host Migration. 2 av gångerna låg jag o plantade bomben o det avbröts o jag respawnade någon helt annanstans.

Blir så jävla lack.

shadowfire
2009-11-29, 15:58
För övrigt sjukt fan av M16 för tillfället... bara burst fire, men vem behöver mer liksom? :D

Kwon
2009-11-29, 16:04
Ja exakt Skuggan! :)

Kul att du har KUL med MW2 på PC, men vi saknar dig i Konsollernas underbara värld!

Noobtube! (Var det så du kallade mig?) :D

mulliy
2009-11-30, 19:53
Börjar bli fett trött på deras buggiga system 3 av 5 ggr så blir det fel t ex could not migrate host.

shadowfire
2009-11-30, 20:22
Ja exakt Skuggan! :)

Kul att du har KUL med MW2 på PC, men vi saknar dig i Konsollernas underbara värld!

Noobtube! (Var det så du kallade mig?) :D

lol glöm att jag blir nintendokidz!!!111 :D

Börjar bli fett trött på deras buggiga system 3 av 5 ggr så blir det fel t ex could not migrate host.
Jepp jag med, jag kommer bli kortlivad i multiplayerdelen av COD6 dessvärre.
Det var rätt lätt o cheata till sig lvl 70 pst 10 också, men multiplayerdelen suger verkligen tung gung pung.

Kwon
2009-11-30, 20:23
Vad är det som är så dåligt i multiplayerdelen Skuggan? :)

shadowfire
2009-11-30, 20:33
Vad är det som är så dåligt i multiplayerdelen Skuggan? :)

Har jag redan nämnt några sidor bakåt i tråden :)
Vi har värsta gnället i "gubbklanen" jag lirar med nu sedan gårdagenskvällens COD6-lir... det mesta kretsar kring multiplayerupplägget.

Steam är spelvärldens motsvarighet till kommunism och diktatur i ett.

Kwon
2009-11-30, 20:34
Och vad är det för fusk du klagar över?

Jag spelar på PS3 så har inte sett några problem i MP-delen över huvud taget?

mulliy
2009-11-30, 20:46
Jag tycker inte det är dåligt när man väl spelar, men vägen till att spela kan vara oerhört dryg, sen vill jag stänga av grenade launchers från servern :(

Jontez
2009-12-01, 00:48
Jag har fixade allt på Tar-21 förut, fick ingenting speciellt :/

Ah tänkte väl mer om man fixar allt med alla riffels och inte med ett, det är en jävla bedrift

Timme
2009-12-01, 02:35
För övrigt sjukt fan av M16 för tillfället... bara burst fire, men vem behöver mer liksom? :D

i close kan det vara nice med aouto. Men där han man iof commando och kniven :D

MrBurner
2009-12-01, 09:23
I dag får jag nog mitt Sony Bluetooth Headset. Nästa inköp blir nog förmodligen MW2 :)

Whistler
2009-12-01, 10:41
Ja, det har blivit minst sagt värre med host migration etc.
Jag får sjukt ofta att jag kopplas ifrån i lobbyn, så man får leta nytt spel igen.
Hänt mer än en gång att man stängt av hela spelet istället, för man orkar bara inte.

Jag har nästan spelat upp till Fall i FAMAS, men jag gick över till M4 istället. Vilket lyft! Helt plötsligt ligger man 20-10 istället för 10-15 varje runda. ^^

Jontez
2009-12-01, 11:01
OJ oj oj vad jag är glad. Lirade några timmar igår och det har aldrig gått så bra. Första matchen jag lirade ökade jag på min killstreak från 21 till 31. Sedan fick jag till 50-9 på en runda också, och ständigt nära nuken. Måste få dra in den idag!

Lite skryt :D Men jag är så otroligt nöjd

Math
2009-12-01, 11:25
Jag tycker att perksen är för dåligt balanserade (lite bättre än i 4an men fortfarande dåligt). Har i princip samma till alla min klasser dvs, Scavenger, stopping power och steady aim. Bling körde jag innan men scavenger är så mycket bättre att det inte är värt det.

Tycker SMGsen är alldeles för dåliga också. I 4an kunde man äga med t ex P90 men nu är det nästan en omöjlighet. Är i level65 och har i princip bara kört med M4A1, M16A4, Famas(tills jag fick M16A4), Barrett, AUG och RPD.

Spelar iofs i princip endast ground war eftersom jag inte orkar med att vara i game chatt med alla kiddos.

Whistler
2009-12-01, 11:34
Det är väl inte konstigt att SMG är sämre när de ligger som Secondary-vapen?
P90 var alldeles för fet i CoD4. Jag tycker de speglar sina RS-motsvarigheter bättre nu.

Perksen ska ju vara balanserade efter spelstil, inte vilket vapen man använder. Spelar du på samma sätt med alla dina assaultvapen, så är det klart att du tjänar på att använda samma perks.

Timme
2009-12-01, 11:41
Ja, det har blivit minst sagt värre med host migration etc.
Jag får sjukt ofta att jag kopplas ifrån i lobbyn, så man får leta nytt spel igen.
Hänt mer än en gång att man stängt av hela spelet istället, för man orkar bara inte.

Jag har nästan spelat upp till Fall i FAMAS, men jag gick över till M4 istället. Vilket lyft! Helt plötsligt ligger man 20-10 istället för 10-15 varje runda. ^^

du lirar bara HC? För när man inte kör hardcore så är SCAR bättre än M4. Men i HC är M4 grym!

Timme
2009-12-01, 11:44
Jag tycker att perksen är för dåligt balanserade (lite bättre än i 4an men fortfarande dåligt). Har i princip samma till alla min klasser dvs, Scavenger, stopping power och steady aim. Bling körde jag innan men scavenger är så mycket bättre att det inte är värt det.

Tycker SMGsen är alldeles för dåliga också. I 4an kunde man äga med t ex P90 men nu är det nästan en omöjlighet. Är i level65 och har i princip bara kört med M4A1, M16A4, Famas(tills jag fick M16A4), Barrett, AUG och RPD.

Spelar iofs i princip endast ground war eftersom jag inte orkar med att vara i game chatt med alla kiddos.

Håller inte med.

Med lightweight, marathon och commando och en SMG så blir du riktigt farlig. Spelar du upp pistolen så att du kan ha tactical knife samtidigt så kan du sticka ned ett helt team om du är snabb.

Kwon
2009-12-01, 14:04
Med lightweight, marathon och commando och en SMG så blir du riktigt farlig. Spelar du upp pistolen så att du kan ha tactical knife samtidigt så kan du sticka ned ett helt team om du är snabb.

Favoritsättet! :)

mulliy
2009-12-01, 16:12
Fick precis den sista shotgunen, och den är verkligen för bra, akimbo och man dödar allt som inte är väldigt långt borta.

stolpskott
2009-12-02, 12:33
Vad är akimbo? :)

Langster
2009-12-02, 12:44
Vad är akimbo? :)

Ett vapen i varje hand.

ryss
2009-12-02, 12:45
Fick precis den sista shotgunen, och den är verkligen för bra, akimbo och man dödar allt som inte är väldigt långt borta.

Den är grym! akimbo, lightweight, marathon och steady aim kör jag. Senaste gamet jag körde resluterade i 40-3 i stats ;)

stolpskott
2009-12-02, 13:08
Så akimbo är en perk i multiplayer? Då förstår jag :D

Kwon
2009-12-02, 13:19
Vad är akimbo? :)

Det är en perk man får efter man ökat skill med en av de tyngre vapnen i spelet.

Man får då en liten uppgradering på vapnet i skada (tex Hagelgevär eller L Machine Gun), men den stora bonusen är att Kimbo Slice rider på ens rygg under matcherna, thus a Kimbo. :D

Mecker
2009-12-02, 13:39
Jag tycker att perksen är för dåligt balanserade (lite bättre än i 4an men fortfarande dåligt). Har i princip samma till alla min klasser dvs, Scavenger, stopping power och steady aim. Bling körde jag innan men scavenger är så mycket bättre att det inte är värt det.
Möjligen om man spelar samma speltyp hela tiden, själv finner jag mig använda dem alla.

Är i level65 och har i princip bara kört med M4A1, M16A4, Famas(tills jag fick M16A4), Barrett, AUG och RPD.
Att folk ens använder M4A1 är helt sinnesjukt. Det är utan tvekan det ytterst sämsta vapnet i spelet. 30/20 dmg, detta innebär att det kräver 4 skott att döda någon på kort range och hela 5 skott för att döda på long range.

du lirar bara HC? För när man inte kör hardcore så är SCAR bättre än M4. Men i HC är M4 grym!
*gah!* NEJ!
I HC har alla 30 hp, detta innebär att på long range kommer du inte ha en chans mot någon med ett riktigt assault rifle som dödar dig på 1 skott.

Tycker SMGsen är alldeles för dåliga också. I 4an kunde man äga med t ex P90 men nu är det nästan en omöjlighet.

Att du klagar på att SMGs är dålig är bara skrattretande. Det bästa vapnet overall i MW2 är utan tvekan UMP45 som gör 40/35 dmg. Det här är det enda vapnet förutom LMGs som gör så pass mycket skada utan Stopping Power och ger möjlighet att använda den utmärkta perken Cold-blooded.

Man kan använda silencer på UMP45 utan att lida av mindre effektivitet eftersom den gör 40 skada utan silencer. Det krävs alltså 3 skott att döda utan silencer, med silencer gör UMP45 35 skada och dödar fortfarande på 3 skott.

In multiplayer, the UMP .45 is unlocked by default. It is quite reliable to submachine gun users. Compared to other SMGs, the UMP has high damage, high recoil, and a low rate of fire. Given the high damage the UMP, with Stopping Power, it will kill in 2-3 hits at any range. However, because the damage only drops to 35 at long range, it can still 3 hit kill a 100hp target at any range without stopping power. Its high power at long ranges also makes it one of the most ammo-efficient weapons for taking down enemy aircraft.

Consider using Rapid Fire to make up for the low rate of fire though this introduces more recoil which makes mid or long range ADS firing difficult. Using the UMP Akimbo is questionable as a single UMP is already quite deadly and not being able to aim down the sights lessens the impact of the long range the weapon has. Combining Rapid Fire and Akimbo makes the recoil even from the hip almost unmanageable, unless the weapons are fired individually.

The UMP's will kill in 3 hits, due to it having 35 minimum damage without Stopping Power, unlike all other SMG's and Assault Rifles, which bottom out at 30 or less damage. Only 3 other guns, all of them Light-Machine Guns, share the ability to 3 shot kill without stopping power. Because of this, Assault Rifles have been rendered obsolete without SP; LMG's have more accuracy and damage (most are 40-40 and become 56-56, 2 shot kills, with SP), while the the UMP has more movement, higher damage, and equal accuracy compared to the 30-40 damage assault rifles. The 3 shot kills at any range, compared to 4 shot kills for nearly all other guns, make the UMP the best possible choice for someone wanting to kill in as few shots as possible while using something other than stopping power. When using a Silencer, this weapon will still three hit kill a full health opponent regardless of whether Stopping Power is used or not. With Stopping Power a silenced bullet or normal, long range bullet, does 49 damage (35 * 1.4 = 49), thus requiring 3 shots to do 100 damage ((49 * 3) modulo 100 < 49.) Without Stopping Power a silenced bullet does 35 damage, still requiring 3 shots to do 100 damage ((35 * 3) modulo 100 < 35.)

stolpskott
2009-12-04, 10:23
Har nu klarat hela story mode på veteran, och mer än hälften av alla special ops. är avklarade. Även dom på veteran. Snart fått ihop alla enemy intel. och är 6 achievements ifrån Game completion. Känns bra :thumbup:

Parachutes
2009-12-04, 10:33
Hej o hå allihopa..! Jag har varit lite upptagen senaste tiden med diverse men tänkte (efter mycket tjat) köpa modern warfare 2 nån vecka innan jul! Nu undrar jag hur ball det är att börja på lvl 1 idag och komma in på en server där alla springer med "godly plate of the whale" och "kings sword of haste" när man själv springer med en "ragged quilt" och "idiot's sword of the fool"... Har man någon chans att slakta dom andra spelarna när man kommer som helt ny? Har aldrig ägt ett CoD men brukar lira andra fps spel.

Sir Anselm
2009-12-04, 10:51
Hej o hå allihopa..! Jag har varit lite upptagen senaste tiden med diverse men tänkte (efter mycket tjat) köpa modern warfare 2 nån vecka innan jul! Nu undrar jag hur ball det är att börja på lvl 1 idag och komma in på en server där alla springer med "godly plate of the whale" och "kings sword of haste" när man själv springer med en "ragged quilt" och "idiot's sword of the fool"... Har man någon chans att slakta dom andra spelarna när man kommer som helt ny? Har aldrig ägt ett CoD men brukar lira andra fps spel.

Var beredd på att dö mycket i början kan man väl säga... ha ha... Närå, det kanske går bra för dig, men jag vet att jag dog mycket i början innan man börjat låsa upp lite perks och add-ons...

teargaz
2009-12-04, 10:55
Jag var med om en riktigt fjantig grej igår.
Körde free for all, vilket jag inte brukar men jag reagerade på att det va så himla lite action. Rätt vare var så kommer det A130 och kort därpå en tactical Nuke. Jag kollade resultatet och ser att det är en kille som har krossat järnet med massa kills och en annan som hade dött typ 20 ggr.

Kör en omgång till och samma scenario upprepar sig. En A130 kommer upp i luften hyfsat snabbt. När jag har pangat ner den så börjar jag scanna alla hörn på banan och hittar en Tactical Spawnpoint och observerar en kille som står och blir knivad gång på gång tills det kommer en ny Tactical Nuke.

Resultaten från denna omgång är omvända. Dvs killen som hade 0 kills har nu massor och den andra snubben hade inga.

LAME!!!!!!!!!!!

stolpskott
2009-12-04, 11:48
cheat?

Sir Anselm
2009-12-04, 12:58
Är det möjligtvis så att man får massa XP för Tactical nuke?

teargaz
2009-12-04, 13:30
Ja det finns nog challange för det och för att knivas och för att nita nån direkt efter en tactical spawn osv mm etc;) Man kan ju pocka XP på allt nästan.

Jontez
2009-12-04, 14:04
Hej o hå allihopa..! Jag har varit lite upptagen senaste tiden med diverse men tänkte (efter mycket tjat) köpa modern warfare 2 nån vecka innan jul! Nu undrar jag hur ball det är att börja på lvl 1 idag och komma in på en server där alla springer med "godly plate of the whale" och "kings sword of haste" när man själv springer med en "ragged quilt" och "idiot's sword of the fool"... Har man någon chans att slakta dom andra spelarna när man kommer som helt ny? Har aldrig ägt ett CoD men brukar lira andra fps spel.

Det är nog inte så farligt... jag började lira CoD 4 i våras, alltså typ 3 år efter releasen och kom ganska snabbt upp och knäckte en del prestige10* killar :) Så köp dig ett MW2 och kötta på! Det är innan man lärt sig banorna man dör mest, sen flyter det på bra tycker jag.

* Prestige10 är när man nått lvl 55 (lvl 70mw2) och väljer att spela om från lvl 1 igen. När man gjort detta 10 gånger får man ett fint litet guldkryss (cod4)

Parachutes
2009-12-04, 14:08
Det är nog inte så farligt... jag började lira CoD 4 i våras, alltså typ 3 år efter releasen och kom ganska snabbt upp och knäckte en del prestige10* killar :) Så köp dig ett MW2 och kötta på! Det är innan man lärt sig banorna man dör mest, sen flyter det på bra tycker jag.

* Prestige10 är när man nått lvl 55 (lvl 70mw2) och väljer att spela om från lvl 1 igen. När man gjort detta 10 gånger får man ett fint litet guldkryss (cod4)

haha aight! Jamen det känns tryggare nu :) tack!

emme
2009-12-08, 12:57
Klarade ut campaign idag på _VETERAN_ ps3 ;D

Kwon
2009-12-08, 12:59
Inga problem alls Parachute, bara glida in som lvl 1 o nöta, du levlar fort.

Sen får du xp för massor av olika masteries med olika vapen och liknande.

Du får xp för att ha kallat in Radarn, Countermeasures, Flaggat etc det mesta.

Fokusera på ett vapen som är din favorit och bygg på den sen med Bling (2 tillägg, tex bra sikte och ljuddämpare eller FUll Metal Jacket kulor).

Det är lätt att hävda sig mot topplirarna när ni kör Team eller Domination.

Roligast är ju Ground War med max spelare.