handdator

Visa fullständig version : 5-dagarsupplägg??


nilz88
2009-11-15, 10:48
Hej är ny här på forumet och skulle vilja ha lite tips och råd!

Jag delar upp min styrketräning i fem delar, oftast 5 dagar i veckan men ibland förskjuts det pga av ett jobb som ´är varierande. jag ligger på ungefär 3 set med 6 reps i övningarna förutom i basövningarna som dfet blir fler set i (Bänk, böj, mark, lats).

pass 1

bröst, triceps

pass 2

rygg, biceps

pass 3

ben, mage

pass 4

bröst, axlar

pass 5

ländryg (marklyft) , biceps

Jag tycker det fungerar bra men vill gärna ha synpunkter. Kör biceps 2ggr för att jag vill ha upp volymen och styrkan på dom och kör bröst 2 ggr i veckan mest för att det är jävligt skoj!:Virro

Jag har tränat styrketräning i ungefär ett år och har senaste månaderna bulkat lite men nu har jag tänkt på ett litet kaloriunderskott för att tighta till mig lite till thailand i vår! Jag tar rage2 30-40 min innan träning och eaa precis innan och efter och sen en timma senare tillsammans med mat har jag kört en gainer som jag slutar med nu!

Jag spelar innebandy 1 timma i veckan med ett kompisgäng, där intensiteten är hög, jag spelar också fotboll i division 6 där intensiteten också blir ganska hög. Jag gillar att vara ute och springa och kör gärna på träningscykeln. Ute och gå funkar ju också...

men jag vet inte hur ajg ska lägga upp cardion? Jag är van att träna mycket och har inte problem med skador. Tränar hellre ett extra pass än att dra ner på maten.

gärna tips och förslag om upplägg, ändringar m.m.

mvh ville!

kjell33
2009-11-15, 11:00
Fungerar det bra är det bara att köra på.

nilz88
2009-11-15, 12:09
ok, cardion då? två löppass och ett cardio på gymmet?? Sammanlagt 10 pass i veckan?

Fler synpunkter på upplägg? :)

Hlevin
2009-11-15, 13:42
fint 5 dagarsupplägg:d vore kul att prova!