handdator

Visa fullständig version : Underarmar


Tobbe_91
2009-11-14, 21:12
God kväll sitter här och googlar runt lite om underarmar, skulle vilja få riktigt feta underarmar.. Men jag inte hur svar på vad som är effektivast för att få stora underarmar

Jag kör cirka 5 set underarmar, efter mitt biceps/triceps pass. Men får ju med underarmar när man kör biceps övningar och dragövningar.

Men hur gör man bäst för att få den där stora ådriga underarmarna;)? Jag anser att underarmar är nog en utav de snyggaste muskeln

bo-jan
2009-11-14, 21:17
God kväll sitter här och googlar runt lite om underarmar, skulle vilja få riktigt feta underarmar.. Men jag inte hur svar på vad som är effektivast för att få stora underarmar

Jag kör cirka 5 set underarmar, efter mitt biceps/triceps pass. Men får ju med underarmar när man kör biceps övningar och dragövningar.

Men hur gör man bäst för att få den där stora ådriga underarmarna;)? Jag anser att underarmar är nog en utav de snyggaste muskeln


För det första så skippa dragremmarna i din ryggträning om du nu kör med sånna. Sen utöver det kan du även köra grippers, pinch, plate wrist curls och omvända stångcurls etc för att stärka greppet och få stora underarmar.

Hemi
2009-11-14, 21:55
Förutom alla andra rundgångar om greppträning, stoppa ned locket och kläm ihop alla konservburkar du använder. Vänta tills du gör det med en hand.

Th0rn
2009-11-16, 00:11
ådrorna kommer när du har låg fett%

Hemi
2009-11-16, 00:35
Bolla och lyft lite i den spetsiga änden med en sån här, samt vrid och vänd lite med släggorna åt olika håll så kommer det att hända saker. Finns något mindre städ som kan vara behändligare :thumbup:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ambo%C3%9F_eines_Hufschmiedes.JPG

Morty
2009-11-16, 00:49
Varför ska man lyfta ett städ??

Utöver underarmscurls av alla de slag så är grepptränings absolut en bra idé.

Hemi
2009-11-16, 01:01
Varför ska man lyfta ett städ??



En ganska vanlig styrke-massa-övning för länge, länge sen och de hade rejäla underarmar som kan jämföras med dagens bbs utan prep. Riktigt grova stänger är också bra. Det var på den tiden remmar och annat tjafs inte fanns.

lauria
2009-11-16, 01:31
Jag anser mig själv ha "bra" underarmar. Det som gjorde mest för mig var att slopa dragremmarna, i den mån det går. Tycker dock inte att man ska sluta med dom helt. Det finns ju ingen anledning att stupa i ryggträningen för att man har bestämt sig för att inte köra med remmar.
Sen så är det som vilken muskel som helst, de behöver träning. Sen så har ju gripper-träning och armbrytningen gjort sitt *flex*

bear.flowertwig
2009-11-16, 01:33
Jag anser mig själv ha "bra" underarmar. Det som gjorde mest för mig var att slopa dragremmarna, i den mån det går. Tycker dock inte att man ska sluta med dom helt. Det finns ju ingen anledning att stupa i ryggträningen för att man har bestämt sig för att inte köra med remmar.
Sen så är det som vilken muskel som helst, de behöver träning. Sen så har ju gripper-träning och armbrytningen gjort sitt *flex*

Hur mycket grippers körs du? Antal pass och reps/vecka?

Hemi
2009-11-16, 01:42
...Det som gjorde mest för mig var att slopa dragremmarna, i den mån det går. Tycker dock inte att man ska sluta med dom helt. Det finns ju ingen anledning att stupa i ryggträningen för att man har bestämt sig för att inte köra med remmar...

Nej det klart, menade inte att dissa dem helt. Utvecklingen går framåt och det finns myckat att välja mellan.

Kauppi
2009-11-16, 09:38
när man tränar med grippers - ger de främst bara styrka i underarmarna eller växer dem också? kanske dum fråga :D

Ashenshugar777
2009-11-16, 11:31
när man tränar med grippers - ger de främst bara styrka i underarmarna eller växer dem också? kanske dum fråga :D

Det ena leder ju till det andra. För att kunna bli starkare måste dom ju bli större.

mattilindh
2009-11-16, 13:38
du kan alltid bli murare som mig, bra för både styrka och volym.
annars skulle jag köra de första övningarna riktigt jävla tungt. eftersom man använder underarmarna mycket i vardags livet t.ex lyfta mjölkpaket, bära saker osv så är de mer vana uthållighets belastningar. därför skulle jag köra färre reps och mer belstning, och sen bara pumpa ur dem de sista man gör i ett par set.
funkat skitbra på mig:hbang:

130kg finsk sisu
2009-11-16, 13:42
Det finns nog ingen genväg här utan mitt tips är att:
- Köra tunga basövningar roddar,marklyft,bänkpress,pressövningar, frivändningar osv
- Arbeta med tungt arbete t.ex skogsarbete
- Kör specifik greppträning. T.ex CoC och Rolling Thunder

Fernicus
2009-11-16, 16:43
http://www.chiropracticlifeblog.com/karensconsiderations/wp-content/uploads/2009/04/popeye.jpg

Där har ni grejer pöjkar :D Spenat ger underarmar!