handdator

Visa fullständig version : Motivationen skevar - Vill bli större


Jockeee
2009-11-12, 23:26
Hej! :thumbup:
Tänkte göra en journal för ca fem månader sen men jag är dålig på att ta tag i saker och ting.. men men.
Jag har gymmat i lite mer än sex månader och gått upp från 58 kg till 64, jag är 178+ cm lång. Väldigt smal med andra ord.

Innan jag började gymma tränade jag innebandy och fotboll i ca 10 år men har nu lagt skorna på hyllan och styrketränar endast nu.

Jag tycker att det är kul att gymma men jag har nästan tappat all motivation att gå dit. Jag har inte ens gått upp 1 kg på 4 månader även jag försöker bulka, jag är så jävla lat och orkar inte ens göra i ordning mackor även om jag är hungrig.

Jag tycker också att min kropp har utvecklats väldigt fult till skillnad mot hur den såg ut innan jag började gymma. Jag ska lägga upp bilder imorgon på hur min kropp ser ut i nuläget. (Jag har tyvärr inga gamla bilder på hur min kropp såg ut innan.)

Lite stats då:

Bänkpress: 67 kg
Knäböj: 90 kg
Marklyft: 100 kg

Jockeee
2009-11-12, 23:36
Tränade bröst och triceps idag första gången på 10 dagar.

Bänkpress: 1x12 40kg, 1x8 50 kg, 1x3 60 kg, 1x8 50 kg
Lutande hantelpress: 1x10 14 kg, 1x10 16,5 kg, 1x10 20 kg(PB), 1x3 22 kg(PB)

Pushdowns: Står inte vilka vikter. Jag hade velat köra liggande tricepspress bakom huvudet, men båda Z-stångarna var upptagna. Dom blev visserligen lediga efter jag var klar med pushdowns men hade varken vilja eller ork att köra det.

Det här var ett uselt pass och hade varit bättre om jag stannat hemma. Förvisso tog jag 2 personbästan men kan mycket bättre än såhär känner jag. Var så jävla slö idag.

Jockeee
2009-11-15, 00:42
Ben, Axlar

Knäböj:
1x15 40 kg, 1x8 60 kg, 1x6 70 kg, 1x4 80 kg, 1x3 80 kg
Sittande vadpress:
1x17 20 kg, 3x10 40 kg.
Baksida lår (spark):
Stod inga vikter på maskinen.

Axlar:
Militär press med räls:
1x12 20 kg, 1x8 30 kg, 1x6 35 kg, 1x6 40 kg
Liggande hantellyft för baksida:
4x10 5 kg
Hantellyft åt sidan:
3x10 11 kg
Kabeldrag åt sidan:
Stod inte vilken vikt.

Väldigt bra pass, benen kan mycket bättre. Men jag är oerhört nöjd med axelpasset. Körde övningar jag aldrig kört förut och fick ett pump i axlarna jag aldrig varit med om förut!:)

limenka
2009-11-15, 01:30
Hej!
Tänkte göra en journal för ca fem månader sen men jag är dålig på att ta tag i saker och ting.. men men.
Jag har gymmat i lite mer än sex månader och gått upp från 58 kg till 64, jag är 178+ cm lång. Väldigt smal med andra ord.

Innan jag började gymma tränade jag innebandy och fotboll i ca 10 år men har nu lagt skorna på hyllan och styrketränar endast nu.

Jag tycker att det är kul att gymma men jag har nästan tappat all motivation att gå dit. Jag har inte ens gått upp 1 kg på 4 månader även jag försöker bulka, jag är så jävla lat och orkar inte ens göra i ordning mackor även om jag är hungrig.

Jag tycker också att min kropp har utvecklats väldigt fult till skillnad mot hur den såg ut innan jag började gymma. Jag ska lägga upp bilder imorgon på hur min kropp ser ut i nuläget. (Jag har tyvärr inga gamla bilder på hur min kropp såg ut innan.)

Lite stats då:

Bänkpress: 67 kg
Knäböj: 90 kg
Marklyft: 100 kg



Väldigt bra pass, benen kan mycket bättre. Men jag är oerhört nöjd med axelpasset. Körde övningar jag aldrig kört förut och fick ett pump i axlarna jag aldrig varit med om förut!:)

Det är väldigt tydligt vad ditt "problem" är.. Du är L.A.T!*grr27* Du behöver någon som pushar o "peppar" dig i gymmet:whipped: Du kan även få dig själv till att göra saker. Unna dig något du tycker om efter att du gjort något som tar emot, så som att göra mackor? Vad som gäller resultaten, så kommer de. Sakta men saker så. Ha inte bråttom. Kan ta år för vissa innan riktiga resultat kommer, det bara är så!

Kommer följa din utveckling i alla fall;)
Lycka till*flex*

Jockeee
2009-11-15, 21:27
Det är väldigt tydligt vad ditt "problem" är.. Du är L.A.T!*grr27* Du behöver någon som pushar o "peppar" dig i gymmet:whipped: Du kan även få dig själv till att göra saker. Unna dig något du tycker om efter att du gjort något som tar emot, så som att göra mackor? Vad som gäller resultaten, så kommer de. Sakta men saker så. Ha inte bråttom. Kan ta år för vissa innan riktiga resultat kommer, det bara är så!

Kommer följa din utveckling i alla fall
Lycka till*flex*

Japp det har du rätt i. Har en polare som jag brukar träna med och han och jag pushar varandra väldigt bra, ska försöka att alltid träna med honom då går det mycket bättre och man pressar sig mer.

Ja, jag får försöka tänka på det:)

Okej tack antar jag, ska följa din också*kissass*

ps. Bilder kommer någongång nästa vecka.