handdator

Visa fullständig version : Boxer digital-TV-problem (bilden fryser då och då)


Humbucker
2009-11-11, 21:36
Jag har problem med min Boxer digital-tv:

Jag har en signalstyrka som är kanon (stadigt över 90% hela tiden alla kanaler), men bilden/ljudet fryser i 5-15 sekunder då och då. Med då och då menar jag intervaller från 1 minut till 5 minuters mellanrum.

Just nu kör jag rakt in i väggen genom husets centralantenn, men jag har provat flera inomhusantenner med, utan bättre resultat.
Jag har inbyggd mottagare i min Samsung PS-Q97HDX, som ger kanonbild och allt, men allt fryser som sagt mer eller mindre frekvent.

En auktoriserad TV-snubbe har varit här från Boxer och kollat och mätt men det visar sig att det är något fel i kommunikationen i min inbyggda digital-TV-mottagare i TV'n, för när vi testar min CA-modul+kortet i en extern box fungerar det smärtfritt utan frysningar.

Jag har fått en "Neotion Secure CA-module" via Boxer. Kan det vara en idé att köpa och testa någon annan CA-modul, en dyrare och bättre kanske? Finns det några dokumenterade buggar med Neotion-modulen? Jag har googlat lite men har inte hittat något.

Nån som förstår sig på sånt här?

hahavaffan
2009-11-11, 21:54
Fryser bilden? Eller försvinner den? Det känns helt klart som problemet ligger i TVn. Testa med att låna nån annans CA-modul innan du köper en egen, de är ju inte precis gratis.