handdator

Visa fullständig version : Tränade nyss och känner mig nu febrig.


Welli
2009-11-11, 17:12
Hej, har läst alla trådar om att träna med sjukdom och inser att det inte är att föredra.

Nu är det så att jag vaknade imorse kl 10 och kände mig lite frusen och seg, trodde att det berodde på lite halvkass sömn (eventuellt att jag solade solarium igår och kan bli lite frusen och feberaktig om jag inte solat på länge). Åt frukost och la mig på soffan där jag somnade igen. Vaknade vid 12 och mådde helt bra och tänkte därför att gymet inte var någon fara. Jag åker till gymet och gör ett av de bättre passen någonsin för att sedan komma hem och känna, efter att jag ätit, att jag eventuellt har feber. Så nu sitter jag här och oroar mig väl lite onödigt mycket efter folks kommentarer i andra trådar om att det är väldigt dåligt för hjärtat. Förstår att man inte dör på fläcken av att träna med feber men kan det vara lugnt eftersom jag kände mig bra då?

Kan tillägga att jag deffar och funderar på att justera upp maten till runt balans om jag nu blir sjuk (influensa eller liknande). Men hur pass mycket ska jag oroa mig nu, och hur märker jag om det är något värre än feber på gång pga träningen?

Kände mig som sagt bra genom hela passet kanske med tanke på att man är lite uppe i varv men nu när jag kommit hem känns det inget vidare. Vila på schemat.

Vladnik
2009-11-11, 18:54
Inte ett dugg att oroa sig för. Du ska vila och dricka.

Pjotor
2009-11-11, 19:59
Ta tempen. Det är väldigt svårt att känna om man har feber eller inte. Annars vila och dryck, så behöver du inte oroa dig ytterligare.

Morty
2009-11-11, 22:42
Händer mig ibland. Lägger mig och sover en stund, oftast.

young_george
2009-11-11, 23:50
Så får jag ganska ofta efter riktigt jobbiga pass.

Inget att oroa sig över

Danne2k
2009-11-11, 23:57
Har känt mig riktigt sliten/hängig och trött med e.v. huvudvärk ibland efter tuffa pass, detta har hållt i sig nästan hela dagen men försvunnit morgonen därpå, misstänker att du har något sådant. Det händer inte ofta men en gång var jag nästan säker på att jag hade influensa för jag mådde inge vidare, sen var allt borta dan därpå.

Känner du samma sak dagen efter osv så kanske det är dags att börja oroa sig, och då menar jag inte oroa sig för att dö utan oroa sig för att man håller på att bli sjuk/förkyld :)

Matsa
2009-11-12, 00:11
Man kan känna så efter ett pass ibland, som redan nämnts. Sen finns ju möjligheten att du har något skit i kroppen som håller på att - men inte riktigt hunnit - bryta ut. Jag brukar ofta vara som starkast precis innan jag blir sjuk.

Ät och vila och se vad som händer, inte mycket mer du kan göra. Men se till att inte oroa dig för mycket. ;)

Hemi
2009-11-12, 00:23
Träning bör vara ett livstidsprojekt. Skit i det för att tag och ät roliga saker. Vänta ut skiten, ta promenader du har så många jävla år på dig ändå. Kolla några DVD´s plötsligt är du fit for fight, kör igå gånbg.

Men, dumma dig inte, jag har vännar som tränat sjuka och varit dömda till döden.

Jag cterar masterchief eller vad han heter, "Lägg inte alla ägg i en korg"

Welli
2009-11-12, 12:49
Ser nu i mitt inlägg att jag oroade mig lite för mycket men jag mådde så jäkla dåligt ett tag där. Nu känns det bättre men det är nog sjukdom på gång, lite hostig och ont i halsen. Nu blir det vila från gymet ett tag och ligga på energibalans och äta lite saker som egentligen är utanför ramarna för min diet.

Tack för alla svar