handdator

Visa fullständig version : Bruten handled (Tips,Hjälp)


Sambal
2009-11-10, 23:21
Tjena !

Jag har tränat styrketräning regelbundet i 1.5 år och har äntligen kommit någon vart ! Meen så händer det som inte får hända jag bröt handleden(höger) för 2 veckor sen, Nyhöjd och allt ! jag får nu ett "halvt" gips i 5 veckor och läkarn snacka om rehab i upptill6 månader Jag har fortfarande svårt att använda handen. överkroppen ligger nästintill i dvala och känner jag att jag bara måste träna men kan bara träna Ben, Kondition, och köra lite situps *gah!*

överkroppen är svår att träna och därför har jag nu lite frågor och söker tips om hur jag kan göra för att tappa så lite som möjligt. Kom gärna tips på övningar( Bröst rygg armar axlar )*slap*

Frågor

* Smart/osmart att träna väster bicep/tricep/ axel ?
* När borde jag kunna lyfta vikter igen är det efter 6 månader eller överdriver sjukvården?
* Om jag inte kan träna överkroppen, hur lång tid tar det att komma tillbaka efter 6 månaders uppehåll?


Tack på förhand! // ångestfylld sambal

Martin Löwgren
2009-11-10, 23:30
Du kommer få alla de svar du har från din sjukgymnast som du kommer träffa när gipset tas bort.

mbh

dream_theater_
2009-11-10, 23:42
Tjena !


* Smart/osmart att träna väster bicep/tricep/ axel ?
* När borde jag kunna lyfta vikter igen är det efter 6 månader eller överdriver sjukvården?
* Om jag inte kan träna överkroppen, hur lång tid tar det att komma tillbaka efter 6 månaders uppehåll?


Tack på förhand! // ångestfylld sambal

Jag kan bara svaret på den översta. Väldigt osmart.

Sambal
2009-11-23, 16:55
Tack för svaren! Fick ta av gipset idag vilket såklart känns skönt. Skulle kunna träna fullt ut om ca 4 veckor, men nu e det mest övningar utan vikter som gäller.

Trist dock att högerarmen blivit mindre.
Någon som vet om musklerna kommer växa till sig snabbare en va de växer annars?