handdator

Visa fullständig version : Bröstmusklerna blir ej lika stora!


JJBoy
2003-09-08, 10:41
Har ett litet problem här, har tränat i drygt 1 år och sen bröstmusklerna började växa har det vänstra legat snäppet före hela tiden. Det syns ganska tydligt om man tittar framifrån, inte så kul. Har bett kompisar kolla så jag kör mina bröstövningar rakt och det gör jag faktiskt. Men de vill ändå inte gå till sig, tror faktiskt att det vänstra bara blir större och större medans det högra bröstet halkar efter.
Hjälp mig! Vad ska ja göra för att få ordning på detta?

Tomten
2003-09-08, 10:52
Köp ett paket servetter, doppa den i absolut vodka. Trycka in servetten i anus, och bit ihop. Smärtan som sprider sig i kroppen simulerar nu din högra bröstmuskel, och får den att växa i takt med den vänstra. :smash:

Nä, seriöst, finns väl inget speciellt sätt att fixa det där på. Tänk logiskt. Du har bara tränat i ett år, så du inte blivit så fruktansvärt stor. Ett sätt SKULLE kanske kunna vara att köra någon typ en enhandsträning, då du bara tränar bröstet som är efter, men det låter ju väldigt dumt och drygt. Det bästa sättet är nog bara att fortsätta köra som du gör, och hoppas på det bästa. Börja också köra hantelpressar och flyes. Om du nu är mycket svagare i ena bröstet så kommer du måsta lägga av när du blir uttröttad. Om du kör bänkpress så tycker då ivf jag att det känns som den dominanta sidan får jobba lite mer.

JJBoy
2003-09-08, 11:07
haha ja ser nu när ja läste det vad mesigt det lät, ser ut som ett brev till bullen som man ska göra brevfilm av ;) "Snälla hjälp mig!"

Aja ska kolla om ja hittar kameran ska ja lägga upp en bild så får ni se, det ser inte bra ut!

JJBoy
2003-09-08, 11:20
ojoj :insane:

Pudzianovski
2003-09-08, 11:36
Originally posted by JJBoy
ojoj :insane:


Svårt o se när du har lagt en skugga på ena sidan.

Daemon
2003-09-08, 11:36
Odla lite hår på bröstet så syns det inte.

Det du lider av är väl ganska vanligt. Vi är inte helt symetriska.
Fortsätt som vanligt och återkom om ett år så får vi se om det blivit bättre.

King Grub
2003-09-08, 11:41
Ser ut som ett helt vanligt symmetri-"fel". Absolut inget ovanligt. Det vore ovanligare om sidorna vore identiska. Jag tycker det låter som om du överdramatiserar det hela. :)

Axl
2003-09-08, 11:47
Kan säga att jag är mer "bredaxlad" på vänster sida än höger. Syns framifrån om jag tittar noga. Ser äver att t-shirts "faller" annorlunda på ena sidan än andra.

Man lär sig helt enkelt leva med sina skavanker... :hbang:

/Axl

spas
2003-09-08, 11:55
Jag är oxo större på vänstersida, bröst, axlar, lår allt. Tror man ser det mest själv. Inget att bry sig om så länge man är lika stark i båda sidorna.

JJBoy
2003-09-08, 12:16
Antar att de inte är hela världen, bara att :eating: :bpump:
och hoppas på att de blir bättre!

kadudder
2003-09-08, 12:35
Min hals lutar åt höger.

Solros
2003-09-08, 12:44
Och jag har en liten grop mellan bröstmusklerna jag!

stefannn
2003-09-08, 15:17
och jag är perfekt


skämtåsido .. olika stora bröst jag med men det beror på min bröst korg har blivit lite sne..så det är bara illusioner

andersw
2003-09-08, 20:04
Verkar som dom flesta är drabbade av detta, mer eller mindre..även jag.

Som nån sa, kör t.ex. hantelpress. Är då högersida lite svagare så kommer den ge upp före och då ger du upp vänster samtidigt. Alltså anpassa antal reps efter svagaste sidan, ja du fattar..

Samma sak med biceps. Är dom olika stora och starka så kör efter svagaste. Orkar du 8 rep med högern och 6 med vänster så kör bara 6 rep på båda, så jämnar det ut sig med tiden..

Ja, nu fattar du iaf! ;)

Light Weight! :bpump:

//Anders

doffe
2003-09-08, 22:51
Originally posted by JJBoy
Har ett litet problem här, har tränat i drygt 1 år och sen bröstmusklerna började växa har det vänstra legat snäppet före hela tiden. Det syns ganska tydligt om man tittar framifrån, inte så kul. Har bett kompisar kolla så jag kör mina bröstövningar rakt och det gör jag faktiskt. Men de vill ändå inte gå till sig, tror faktiskt att det vänstra bara blir större och större medans det högra bröstet halkar efter.
Hjälp mig! Vad ska ja göra för att få ordning på detta?

Personligen tycker jag att du ska söka upp en kiropraktor lr liknande. Att acceptera att man är sne/mindre utvecklad bara för att andra är det tycker jag är fel. Visst, musklerna kan svara olika på träningen men det kan vara nåt som inte står rätt till...Så det kan vara väldigt givande att kolla upp dig, men som sagt visst reagerar musklerna olika...

Hade (håller på att få bukt på det nu) själv samma problem med att vänstra bröstmuskeln var markant större. Problemet härledes till att jag spelade innebandy och golf väldigt mycket när jag var yngre. Under den tiden blev kroppen sne av samma rörelse hela tiden vilket resulterade i att midjan/bäckenet blev snett. Högerbenet blev "längre", problem med knäna, oerhört spänd i sätesmusklerna.

Har man problem med högersidan på underkroppen så generar det ofta problem med vänstersidan på överkroppen. Vilket i mitt fall gjorde att min vänstra axel kom för nära "kroppen" gentemot den högra. Detta har ledit till stora problem i min träning då "benen" vid axel och övreryggen skaft emot varandra vid i princip alla övningar där armen inte är låst vid kroppen, framförallt pressövningar vid axel och bröst träning.

Då axeln har legat närmare kroppen har även mitt vänstra *bröst* blivit mer kompakt och fylligare.

Kör nu rehab övningar för att kunna bygga maximala axlar och ben.

Oj, blev visst en bok det där :) , hoppas ni förstod

mvh doffe