handdator

Visa fullständig version : NHL10 från staterna i svensk x-box360?


ChrisDEFC
2009-11-09, 14:59
Bror är i New York för tillfället och undrar om han kan köpa med x-box360 spel därifrån (priserna där är nästan halva priset) och att det funkar i min x-box?

Fick nyligen hem en dvdfilm från Canada och den funka inte att spela upp i mitt flashade x-box. Anledningen till att jag inte bränner ut spelet är att det inte gick att uppdatera flashningen av någon udda anledning så nu måste jag köra orginal om jag vill ha ett nyare spel tydligen.

Tipsa gärna om ni vet nått riktigt bra ställe där man kan flasha x-boxen med garanti? För i så fall kan det ju vara värt att prova och skicka in det och se om dom klarar av att uppdatera flashningen. Tack på förhand.

Toel
2009-11-09, 16:29
Bror är i New York för tillfället och undrar om han kan köpa med x-box360 spel därifrån (priserna där är nästan halva priset) och att det funkar i min x-box?


Xbox 360 i sig är regionsfri. Men det är upp till varje utgivarna att välja om de vill att deras spel ska vara regionsfria eller ej. Du får allt ta och kolla upp varje spel för sig som du är intresserad av att köpa.

mulliy
2009-11-09, 16:57
Om du vill flasha konsolen igen kan jag tipsa om console.se, dom är bra. Om du inte bor i någon större stad då borde det inte va något problem att hitta något ställe som gör det lokalt.

Jag har för mig det ska stå PAL på spel som funkar i sverige. Dock inte säker.

ChrisDEFC
2009-11-09, 21:55
Någon som vet med säkerhet om det är PAL det ska stå på spelet om det ska funka på min x-box360?

mulliy
2009-11-09, 22:17
There are two television display systems in commercial use: PAL (common in Europe and parts of Asia) delivers a scanning/frame rate of 25 fps (frames per second) with 625 lines, while NTSC (used in the U.S. and Canada) delivers a scanning/frame rate of 29.97 fps using 525 lines. A TV signal is made from interlaced half-frames, hence the 25 fps in 50 Hz countries, and 30 fps in 60 Hz countries. The color information of the signal is also encoded differently. Although most TVs have the ability to display both 50 and 60 Hz signals, without proper decoding of the PAL or NTSC signal the color information will be lost and the picture appears black and white. These technical differences are the reason for an intrinsic incompatibility of PAL and NTSC video game consoles, respectively.

ChrisDEFC
2009-11-10, 11:21
med andra ord blir det svartvitt om det står NTSC men om det står PAL på spelet så är det nemas problemas?

ChrisDEFC
2009-11-12, 21:53
med andra ord blir det svartvitt om det står NTSC men om det står PAL på spelet så är det nemas problemas?

Någon som kan bekräfta detta? Pal är okej om inte så skiter jag i det? Börjar bli brådis.

mulliy
2009-11-12, 22:37
Ja pal ska inte vara något problem det är det vi har i sverige.

ChrisDEFC
2009-11-13, 18:38
Ja pal ska inte vara något problem det är det vi har i sverige.

Tack för svar, bara hoppas att det går att få tag i det i staterna nu då. Messat broder iaf så han ska kolla upp det.

MrBurner
2009-11-13, 19:02
Men du lär inte få svartvit bild såvida du inte har en TV som är från 1990 ;)
Och är det inte som så att Xbox 360 inte är regionsfri utan det är snarare spelen som i vissa fall är det.