handdator

Visa fullständig version : Tonfisk & tonfisk


johan***
2002-04-19, 19:48
2:a burken i dag, den här gåmgen med 150g kokt pasta....Allt som fanns rum för i mitt matschem just nu (blää).
Tänker på dem som bor i USA där färsk tonfisk inte är så rysligt dyrt, tänka att steka på en tjock, härlig, färsk tonfiskbit, lägga till lite ruccolasallad och pasta till det !!!
Fy för våra tonfiskburkar. Kommer att mörda den som säger "burktonfisk" när den här deffen är över :mad:

nina
2002-04-19, 19:52
jag mår illa av protein pulver och ändå så sitter man och tvingar i sig det. Konstig man är.

Lella
2002-04-19, 19:57
Du kanske ska "hotta upp" den lite? :cool:

+mosad banan
+keso m krydda (curry, cayenne, senapspulver - you name it)
+tacosås
+kesella å krydda
+ketchup (jaja..socker - jag vet)
+rivet äpple
+vita bönor (hemkokta=nyttigare)
+bruna bönor (samma)
+senap(testa senapspulver om du vill ha fettfritt)
+riven vitkål eller morot (blanda med apelsin..släng med russin om det är efter träning)
Å på pumper, i bakad potatis, med mosad potatis,till kokt potatis, ris (klassiker:vanligt före träning - jasmin efter), pasta (jodå), tufu (blä men går), matvete, råris, korngryn...

Har faktiskt provat att "torka" (utspritt på fat i ugn) och det var som ni förstår torrt men vad gör man inte för variationen..

men aaaldrig aldrig i proteindrink.. oki? *ler*

(älska din tonfisk såsom din nästa, älska ÖverskottsBolaget för att de alltid säljer för en femma burken..)
:p

Carro
2002-04-19, 20:50
Sjäv kastar jag ihopa en burk tonfisk och en burk kesella, lite minimjölk för att få röran lösare. Sen i med lite purjolök, paprika eller vad man nu tycker är gott, lite kryddor. Häller över 100 g färsk kokt spenatpasta och blandar ihopa! MUMS!

560 kcal
49 E% Protein
9 E% Fett
43 E% Kohydrater

[ 19 April 2002: Inlägget har ändrats av: Carro ]

Lave
2002-04-20, 07:31
Innan jag sak sova brukar jag trycka i mig en burk tonfisk. Ett tips är att först hälla av vattnet så väl det går. Ös sen över tonfisken i ett durkslag och spola den sen nån minut. Dels försvinner mycket av smaken och dels får Du bort mycket av saltet ;)

spinkoo
2002-04-20, 12:12
Åker inte din "näst-intill-pulver-hackade" tonfisk rakt ner i slasken då?!

MVH/spinkoo

Killroy
2002-04-20, 13:28
Har märkt att det skiljer lite i smak och konsisten beroende på vilket märke det är på tonfiskburkarna har provat ett par olika och den bästa jag hittat är ICA´s egen tonfisk den består av stora bitar och inte som i vissa andra märken bara en sörja...

Hackstait
2002-04-20, 16:31
Tycker inte att det skiljer lite mellan olika märken tonfisk, skillnaden är STOR!!

Tycker oxå ICA tonfisken i bitar är den bästa + att det är 150g tonfisk. :o

[ 20 April 2002: Inlägget har ändrats av: Hackstait ]

Hackstait
2002-04-20, 16:32
Här blev det fel! :mad:

[ 20 April 2002: Inlägget har ändrats av: Hackstait ]

Lella
2002-04-20, 17:00
Jag är inte petig med smaken, däremot priset.. vem har råd att betala 18 spänn för EN burk? :eek: :(

Inte en fattig student som jag iaf..

(å så kollar ni väl efter "glada delfinen" symbolen? :) Fast det kanske alla märken har..*funderar*)

[ 20 April 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]

tsolias
2002-04-20, 23:59
verkar som det bara är jag som gillar tonfisk..jag kan äta det direkt ur burken och njuta...

först öpnnar men den ... häller ut allt vatten... se flufsar man till den med skeden...sen bara att dra i sig den och njuta.. jag kanske e lite konstig i huvudet men jag älskar verkligen smaken... fast

favvo e nog :
snabb ris + 2-3 burkar tonfisk + lite majs och sen Olivolja över allt... blanda ät njut och VÄX =)

emmzan
2002-04-21, 16:11
Bästa med tonfisk är ju hur enkelt det är att käka. Man tar med en burk med kolhydrater (dvs. korngryn, ris, pasta).. Sen en tonfiskburk och en öppnare.

Visst, folk tittar konstigt på en i lunchrummet men vad skjutton. Det är ju gott!

nina
2002-04-21, 16:56
mig frågar dom inte längre vad jag ska äta..det är nästan att de blir mer förvånade om jag inte äter tonfisk på jobbet. De har också lärt sig att jag inte klunkar oboy eller nutrilet utan Protec....sen om de vet vad det är eller inte skiter jag faktiskt i-.

Nina :)

nanna
2002-04-21, 17:12
Jag håller med dig Johan..
Nygrillad tonfiskkotlett är bara så himla gott!! :)

emmzan
2002-04-21, 20:36
Bästa är då man talar om att man sörplar protein och sen får en jäkla föreläsning om att man faktiskt får i sig tillräckligt med protein via normal kost...

nina
2002-04-21, 20:40
>>Emmzan, då går jag därifrån och säger att de inte vet vad de pratar om, men de får gärna dieta på vilket sätt de vill :D