handdator

Visa fullständig version : Nån som kan brasilianska?


kalle_banan
2009-11-08, 15:25
Kvinnan säger visst något roligt, men jag vet inte vad, nån som kan översätta?
aw4fH7P7FbE

Påminner om denna:
lj3iNxZ8Dww

dream_theater_
2009-11-08, 15:26
Visste inte att det språket fanns! Portugisiska annars;)

kalle_banan
2009-11-08, 15:47
Visste inte att det språket fanns! Portugisiska annars;)

http://fabriken.akestamholst.se/akestamholst/images/2008/09/03/kleine_besserwisser_p1.jpg

snej
2009-11-08, 15:48
Tyvärr, men jag kan kanadensiska :)

LindaS
2009-11-08, 15:49
Visste inte att det språket fanns! Portugisiska annars;)Jo, språket brasilianska finns, men är inte det officiella språket i Brasilien.

OnT. Ser inte klippet så kan inte avgöra.

BLUDGOR
2009-11-08, 15:58
Jo, språket brasilianska finns, men är inte det officiella språket i Brasilien.

OnT. Ser inte klippet så kan inte avgöra.

Var? Har aldrig hört om, eller träffat någon, som talar brasilianska. Varken på plats, eller här i lilla Europa. Kanske du menar att ett utav de många hundra språken och dialekterna bland indianerna är Den Sanna Brasilianskan?

Kalle Banan. Du är inte allmänbildad. Du skall tacka Dream_Theater ödmjukt, inte kalla honom besserwisser.

Kauppi
2009-11-08, 16:00
brasilianska finns inte... dem talar portugisiska.

Morty
2009-11-08, 16:05
Jag fattar inte allt, men hon säger löst sammanhängande ord... Någon som kan portugisiska på riktigt får jättegärna skriva.

LindaS
2009-11-08, 16:09
Brasilianska är ganska likt portugisiska så det är möjligt att det klassas som en dialekt. Det har lärts ut på gymnasienivå till och från, beroende på lärartillgänglighet. Senast jag träffade några som pratade det var i Hamburg 1995, fotbollsspelare som vunnit ligan.

Morty
2009-11-08, 16:26
Brasilianska är ganska likt portugisiska så det är möjligt att det klassas som en dialekt. Det har lärts ut på gymnasienivå till och från, beroende på lärartillgänglighet. Senast jag träffade några som pratade det var i Hamburg 1995, fotbollsspelare som vunnit ligan.

Tänker du brasiliansk portugisiska? Den är lik, men långsammare, mer nasal och vissa ord skiljer sig (sannolikt har de afrikanskt ursprung!).

kalle_banan
2009-11-08, 16:59
Starta en egen tråd om språkets vara eller icke vara, det är inte relevant! :furious:

Bailah
2009-11-08, 17:22
Inte speciellt roligt alls, mannen frågar om naturen och om global warming. Och vad man ska kunna göra när dom mäktigaste personerna inte hjälper till. Hon svarar väldigt nervöst att om dom slutade göra affärer med Usa så hade det hjälpt, för då hade dom kunnat fokusera på brasil.

Det ända roliga i klippet antar jag är att hon är så nervös, annars är det inget speciellt alls.

Kwon
2009-11-08, 17:39
Brasilianska är ganska likt portugisiska så det är möjligt att det klassas som en dialekt. Det har lärts ut på gymnasienivå till och från, beroende på lärartillgänglighet. Senast jag träffade några som pratade det var i Hamburg 1995, fotbollsspelare som vunnit ligan.

De talar Portugisiska i Brasilien. :)

kalle_banan
2009-11-08, 17:50
Inte speciellt roligt alls, mannen frågar om naturen och om global warming. Och vad man ska kunna göra när dom mäktigaste personerna inte hjälper till. Hon svarar väldigt nervöst att om dom slutade göra affärer med Usa så hade det hjälpt, för då hade dom kunnat fokusera på brasil.

Det ända roliga i klippet antar jag är att hon är så nervös, annars är det inget speciellt alls.

Okej, tack för översättningen.

Verbatim
2009-11-08, 19:36
Inte speciellt roligt alls, mannen frågar om naturen och om global warming. Och vad man ska kunna göra när dom mäktigaste personerna inte hjälper till. Hon svarar väldigt nervöst att om dom slutade göra affärer med Usa så hade det hjälpt, för då hade dom kunnat fokusera på brasil.

Det ända roliga i klippet antar jag är att hon är så nervös, annars är det inget speciellt alls.

Självklart är det kul, idén är ju jättedum.

Kwon
2009-11-08, 19:50
Apropå inget så är Keyboard Cat jäkligt gullig! :)