handdator

Visa fullständig version : mitt träningsupplägg för deff


mikkeborås
2009-11-08, 15:24
Har kört ett schema i ca 1.5 månad som ser ut som nedanstående dock med väldigt lite grönsaker och frukt, sedan ca 2 veckor ingår det till 30% av mitt dagliga intag. Äter inte alltid likadant men håller tallriksmodellen
Har under helgerna låtit mig äta godis och läsk dock inga mängder.
Vissa dagar kör jag löpning eller spinning i stället för thaiboxning.
Jag är inte ute efter att bygga utan att komma ner i viktklass och få bort fettet.
Hur ser schemat ut enligt er?
Kom gärna med kommentarer


Träningsupplägg

Mätt med calipertest
Startvikt 102 kg 18,2% kroppsfett
Nuvarande 99 kg 14,8% kroppsfett
Målvikt -89 kg -10,0% kroppsfett
Slut tid April

Längd 188 cm
Uträknad kcal behov 2496 kcal med aktivitets nivå på 1.2


08:00 Träning (biceps, triceps bröst)
09:30 3 dl fiberberikad havregrynsgröt ,1 dl smultron, 2 dl mellan mjölk, 1 proteindrink
10:30 Proteindrink
12:00 200g kycklingfile, 1 glas vatten, 1 apelsin, 100 g fullkornpasta, 1 proteindrink
15:00 proteindrink
17:00 thaiboxning
18:30 proteindrink
19:00 300g kycklingfile , 150 gram fullkornspasta, sallad (isbergssallad gurka,paprika,avocado,balsamvinäger,olivolja)
3 dl lättmjölk

mikaelj
2009-11-08, 15:33
Träningsupplägget ser alldeles för disco ut. Satsa på basövningar som involverar hela kropper istället, som marklyft, knäböj och bänkpress.

mattilainen
2009-11-08, 16:10
ska du enbart köra biceps,triceps och bröst? Värre de flesta faktikst

Eddie Vedder
2009-11-08, 16:15
Kosten är som 99 av 100 kostscheman som postas. Trist, fettfattig och väldigt snål på grönsaker. Grönsaker med näring i är paprikan och avokadon. Därutöver finns ju inget att ha.

Att stoppa i sig så många måltider och låta så stor del utgöras av pulver är inte fel i sig. Det är ditt val och om du inte gillar mat så ska jag inte "tvinga" dig.

RebelYell
2009-11-08, 16:41
Tänk på att om du äter enligt 1.2 så är det säkerligen ett underskott på flera hundra kalorier redan där -- om man bortser från träningen. Lägg till att du verkar träna ganska mycket så har du ett jäkligt stort underskott.

mikkeborås
2009-11-08, 18:16
Träningsupplägget ser alldeles för disco ut. Satsa på basövningar som involverar hela kropper istället, som marklyft, knäböj och bänkpress.


Alltså det var bara ett utdrag av ett veckoschema kör ett 3 split + ett helkroppspass i veckan
kör bänkpress,knäböj, militärpress, chins, pulls

Som sagt grönsakerna ökas och då mest avocado och paprika,

gillar mat men med detta schema är jag aldrig hungrig under en dag
jag kan ju byta 2 av proteindrinkarna till kvarg t ex

jag försöker få i mig bra fett igenom just avocado, olivolja.
ge mig gärna tips på mer bra fetter.

styrketräningen kör jag bara för att behålla musklerna vill inte ha stora muskler, vill ha uthålliga och smidiga muskler.

kommer efter deffen öka styrketräningen för att fixa till råstyrkan inför matcher

Eddie Vedder
2009-11-08, 20:05
ge mig gärna tips på mer bra fetter.

Fet fisk, äggula, smör, grädde, majonnäs

mikkeborås
2009-11-08, 20:12
Fet fisk, äggula, smör, grädde, majonnäs

kokt/stekt ägg försöker ja köra ibland till frukost och smör och grädde gör jag i mina såser till maten ibland.

skulle kanske lagt upp mer än en "matdag" så ni såg min varierad kost, sitter inte å trycker i mig den där jävla kycklingen varje dag utan vissa dagar är de t ex kassler, grädde och kokt potatis en annan dag är det lövbiff med brunsås och stekta potatisar.

känns ändå som jag inte är helt ute och cyklar!:)
skall försöka uppdatera så fort de händer något i fett väg och prestationer på MMA/thaipassen

Commando1980
2009-11-08, 20:58
mindre antal proteinshakes och mer varierad mat.