handdator

Visa fullständig version : Hjälp!


Lizzies
2009-11-07, 22:08
Hej!
Jag är 176cm lång, och har alltid varit väldigt smal.
Många eftersträvar en fotomodells kropp, men de va allt jag inte ville ha .. då!
Jag har inte kommit överens med min kropp om man säger så. Började träna på gym redan vid 15 års ålder, och inte lite då. Jag har alltid hört pappa prata om hur vackert det är med kraftiga, muskulösa lår. Och eftersom jag inte trivdes med mina smala långa ben, och det ända som jag hört va vackert och som jag trodde på, va ju pappas kommentarer. Så jag körde ben på gymet, minst 3 ggr i veckan. Och i början tog ja väl det lungt, men jag var nog ngt av en missbrukare, då ja la på vääldigt tunga vikter till slut.
Utöver det tränar/ tränade jag oxå fotboll, friidrott, ridning.. har även tränat dans.

Nu har det gått något år, och jag har börjat undra va tusan jag håller på med?*gah!*
Det är inte så jag vill se ut, jag vill trivas med min kropp som de va byggd, som jag såg ut. Och här sitter jag, med ett par vältränade lår, och dom är defenetivt inte så smala längre.

Min fråga är då, hur kan jag "träna dom smalare" ?
Jag har hört, att det inte går utan att gå ner i vikt, vilket jag inte vill. Men eftersom jag en gång haft väldigt smala och långa lårmuskler, kanske det är lättare att gå tillbaka till den kroppsbyggnaden, än om du aldrig haft det.

Kram!

Giljotinen
2009-11-07, 22:11
Då är det väl ett ypperligt läge att deffa om du verkligen vill bli mindre?

Lizzies
2009-11-07, 22:12
deffa?
Jag vill inte tappa vikt ir så, bara minska muskelmassan på låren.

Onigiri
2009-11-07, 22:18
Träna dem mindre bara eller inte alls (under en begränsad period) ?

Lizzies
2009-11-07, 22:21
Jo jag har hört det, och börjat med det.
Men jag läste sedan oxå, att de muskler du fått, försvinner inte om du tränat dom ett ganska bra tag.. så jag började fundera.

jontet
2009-11-08, 11:33
Om du har någon fettmassa på låren att ta av kan det ju funka att försöka gå ner i vikt. På kvinnor sätter sig fettmassa gärna på låren(män på magen). Muskulösa ben är ju inte förenat med någon ohälsa (såsom feta lår är) och jag tror de flesta tycker det är rätt snyggt så ett alternativ kan ju vara att försöka acceptera det. Tränar du mer överkropp kanske du tycker proportionerna blir bättre? Inget fel på denna kroppen exempelvis:
http://www.dn.se/polopoly_fs/1.632735.1234031884!image/3543306169.jpg

siimon89
2009-11-08, 11:37
träna dem mindre bara eller inte alls (under en begränsad period) ?

+1

om du har någon fettmassa på låren att ta av kan det ju funka att försöka gå ner i vikt. På kvinnor sätter sig fettmassa gärna på låren(män på magen). Muskulösa ben är ju inte förenat med någon ohälsa (såsom feta lår är) och jag tror de flesta tycker det är rätt snyggt så ett alternativ kan ju vara att försöka acceptera det. Tränar du mer överkropp kanske du tycker proportionerna blir bättre? Inget fel på denna kroppen exempelvis:
http://www.dn.se/polopoly_fs/1.632735.1234031884!image/3543306169.jpg

+1

Lizzies
2009-11-08, 13:28
Du har helt rätt, hon är supersnygg!
Och jag kan absolut acceptera låren, men är det så att det går att minska dom, så gör jag gärna det. Därav inlägget : )
En annan fråga som inte kom med är, som Onigiri sa, all om man sluta träna dom helt, blir låren inte slappa då? Oo

dream_theater_
2009-11-08, 13:49
Slappa blir dom om du lägger på dig fett. Försvinner det bara muskler kommer dom antagligen bara bli mindre, om du inte tappar så mycket muskler att huden blir lös.

<Mike>
2009-11-08, 14:20
Varför vill du få mindre lår förresten? Har du ett utseendekomplex? Så länge som du inte är överviktig så ska du se att det är snyggare med vältränade lår än smala. Det är iaf min uppfattning som jag delar med majoriteten av alla människor skulle jag gissa. (Nej jag pratar inte om bodybuilderben)

Men för att svara på din fråga så kan du gå ut och springa långdistans så kommer dom att krympa till slut. Eller så slutar du helt enkelt bara träna dom men om du fortfarande äter på så kommer det ta ett tag innan dom blir smala igen.

Hoppas du ändrar dig iaf :)

Lizzies
2009-11-08, 17:28
Okej, tack!
Det va det ja va mest orolig över, att låren skulle bli slappa.
: )

Griip
2009-11-08, 18:15
Vi här på Kolozzeum har nu röstat och kommit fram till ett enhälligt beslut: Vi kräver en bild som på ett rättvist och objektivt sätt visar dina ben. Den ska alltså inte vara vinklad så de ser enorma ut och heller inte tvärtom, utan en helt vanlig bild så att säga. Visar det sig sen, efter nästa omröstning(efter vi sett bilden), att du bör ha kvar lårformen så är det allmän lag att rätta sig efter beslutet.

Vi vill alltså INTE att ett par kraftiga lår ska gå till spillo utan vidare undersökning!

Lizzies
2009-11-08, 23:05
Varför vill du få mindre lår förresten? Har du ett utseendekomplex? Så länge som du inte är överviktig så ska du se att det är snyggare med vältränade lår än smala. Det är iaf min uppfattning som jag delar med majoriteten av alla människor skulle jag gissa. (Nej jag pratar inte om bodybuilderben)

Men för att svara på din fråga så kan du gå ut och springa långdistans så kommer dom att krympa till slut. Eller så slutar du helt enkelt bara träna dom men om du fortfarande äter på så kommer det ta ett tag innan dom blir smala igen.

Hoppas du ändrar dig iaf :)




Tack så jätte mycket!:D

powderdog
2009-11-09, 18:04
Om jag förstått dig rätt så har du alltså tränat i ca ett år? Och gått från tandpetarlår till über lår, och det på ett år? bra jobbat

Lizzies
2009-11-09, 19:22
1 ½ år, och dom va inte tandpetarlår innan, och inte överdrivet stora nu. Bara min egen uppfattning om att dom är förstora för resten av min kropp, just nu.

Langster
2009-11-10, 07:55
Du ska lyssna på din pappa tycker jag.
:thumbup:

Lizzies
2009-11-10, 18:20
haha okej :D