handdator

Visa fullständig version : Vägen mot treudden


Hennix
2009-11-07, 14:29
Ja då så. Är ny här på kollo, läst forumen under en ganska lång tid men bestämde först nu för att registrera mig :)

Har bestämt mig för att här upprätta någon sorts träningsjournal/dagbok/dokumentaion, ja.. något så jag kan hålla koll på mig själv; hur min fysik utvecklas under det kommande året.

Gör just nu min värnplikt som kustjägaraspirant. Ryckte in i sommras och jag har under de 14-15 veckor som hittills gått, märkt stora förändringar i min fysik. Det är den största anledningen till att jag skriver här *flex*

Då sätter vi igång!

Ålder
19år

Längd
180cm

Vikt
76-77kg

Vikt vid inryck 3 augusti
73,5kg

Bästa tid på 10km
42,22

Max chins/pullups
21 / 20

Max armhävningar
66

Max bänkpress
88kg

Ja, som sagt så har det redan gått ett bra tag sedan jag ryckte in. Det man spontant kan se är att jag ökat ca 3,5 kg i vikt. Till följd av att bära tungt, långt och länge har jag blivit avsevärt starkare i ben och rygg. I skrivande stund har jag inga konkreta exempel på övningar på gymmet som kan bekräfta att jag blivit starkare men viktökningen samt att det blivit lättare att bära tross ser jag som bevis nog. Här snart planeras ett flertal gymbesök för att bättre reda ut hur jag ligger styrkemässigt. Tyvärr har inte tiden funnits att pallra sig iväg till gymmet under gsun som nu är slut.

Sen i Januari i år har målet med min träning varit uppbyggnad inför värnplikten. Annars överlag så har mitt mål alltid varit att ha en stark, smidig kropp. Gillar att träna mycket med den egna kroppen som belastning (chins, armhävningar osv.) både i och utanför gymmet. Överlag så tränar jag oerhört varierat: gym, kampsport, löpning. Min idealkropp är något mer åt gymnasthållet skulle jag tro.

Nu under värnplikten har allt vänts upp och ner. Min egna träning har bytts ut mot mycket marsch och militära böjsträck, överlevnadskurser och annan djävulskap.

Tänkte lägga upp lite bilder på före inryck från vinter/vår -09 sen också allteftersom uppdatera med färskare bilder men också siffror på vikt osv.

Bilder
1. Första året på gymnasiet 06-07
2. Andra året gymnasiet 07-08
3. 2009-01-09
4. 2009-05-13
5. 2008-06-04

Hennix
2009-11-07, 14:35
Har brottats med borrelia och en tyngre förkylning nu senaste veckan. Även två lätt överbelastade knän har spökat så fysen har varit lidande i veckan :( Käkar kåvepenin till på söndag (imorrn). Börjar känna mig riktigt bra nu, tog ett lättare löpning idag på 30 min för att känna på kroppen lite.

Kände mig nog stadig för även ett lättare kroppspass.

3x5 extrema armhävning (Fötterna mot en vägg, rak i kroppen, armarna 90 grader mot marken. GO!)

3x8 chins.

3x8 pullups.

3x2min plankan.

Har några pics på ryggen från i sommras, bara att fiska fram dom någonstansifrån :P Nu dags att förtära lite föda! youghurt, en banan, 2 mandariner samt fiberhavregryn. Planerar för gymmet imorrn!

Hennix
2009-11-08, 14:46
Ja, åter igen söndag. Ångest söndag! haha, även fast värnplikten på kj komp är givande och riktigt rolig stundtals så är det alltid samma söndagsångest som ifinner sig. Man hade gärna stannat hemma en dag till ;)

Idag blir det gymbesök, ett efterlängtat sådant. Tänkte fokusera på överkroppen med många chins och pullup övningar i olika former. Sitter just nu och pillar på övningar som jag ska göra och hinna med. Är lite lätt stressad, tåget till stockholm avgår här på en timme och jag måste hinna med en del grejer. Nästa uppdatering kommer antingen nu i veckan eller till helgen.

Timmi
2009-11-08, 14:56
Props till er på KJ-komp.

Kommer smygläsa här mest för att jag är så tokigt avis på er som får möjligheten att bli kustjägare. Tror inte jag kan komma med så konstruktiv kritik men jag kan agera hejarklack :D

Med Thorleif i ryggen! :)

Hennix
2009-11-14, 11:41
Hemma efter ytterligare en vecka i konungens tjänst :P är riktigt seg i kroppen efter bland annat marschträning på 3 mil, snabbmarsch i måndags samt all den härliga morgonfysen. Sitter hemma nu och ska snart dra iväg och döda gymmet ;)

Måste säga att jag blev förvånad, vägde mig i torsdags. Jävlar i mig om inte vågen stod på 78,5. Senast förra veckan på 76. Har ingen aning om var det kommer ifrån ^^

Gör en update efter gympasset :)

penna
2010-01-23, 15:32
kul att se att någon lyckas gå upp i vikt under värnplikten på amf1. själv har jag gått ner 4 kg (nej inte i fett!) :(

lite dåligt med uppdatering tycker jag ;)