handdator

Visa fullständig version : Träningsschema VOLYM Hjälp


xelator
2009-11-06, 18:28
Hej, har tränat i ungefär 1år och jag känner att jag är redo för bättre träningsrutiner och schema. Någon som kan hjälpa mig med ett schema som går ut på max volym:

5d/veckan
jag vill lägga störst vikt på bröst/biceps/tricep så ett förslag är väll träna dom 2dagar i veckan.

Var snäll och hjälp mig med övningar/reps/set och en komplett vecka.

Mvh:Xelator

sweaberg
2009-11-06, 18:44
Detta tycker iallafall jag och min kropp fungerar bra=)

måndag: biceps, rygg, mage
tisdag: vila
onsdag: bröst, axlar, triceps
torsdag: vila
fredag: biceps, rygg, mage
lördag: ben, traps, underarmar
söndag: bröst, axlar, triceps

om du är ute efter volym så ska du köra 10-12 repetitioner på alla övningar, rätta mig om jag har fel.

lanzal
2009-11-06, 19:13
sweaberg, att köra underarmar dagen efter rygg, orkar du det? Mina underarmar är helt slut dagen efter och att träna traps dagen innan bröst axlar och triceps då man antagligen kör bänkpress skulle funka helkasst för mig.. men funkar det bra för dig så javisst.

lanzal
2009-11-06, 19:19
Glömde att svara på originalposten, jag tror inte att träna bröst tricep bicep extra är en bra idé. Att träna dem extra kommer få dig att om några år ( om du fortfarande tränar då ) att se väldigt oproportionenlig ut och det kommer inte se bra ut.

Ät mycket, ligg på 3-500 kalorier överskott, ät mycket kött/ägg/kvarg.

Bäst för volym är egentligen att ligga runt 8 reps, men för att bli starkare så ska du köra 1-4 reps, därför är det en väldigt stor fördel om du periodiserar din träning, att du kör tex 3 veckor styrka. 5 veckor volym 2 veckor återhämtning a la 12-20 reps.

Detta med återhämtning är något jag hört från Axon, handlar om nåt med genomblödning att göra.

Variera din träning. vill du köra 5 dagar i veckan vet jag inte hur jag skulle göra, men om jag skulle satsa på 4 dagar så skulle jag köra typ
Måndag: Överkropp utom ländrygg
Tisdag: Underkropp inklusive marklyft för ländryggen
ons: vila
Torsdag: Överkropp utom ländrygg
Fredag: Underkropp inklusive marklyft för ländryggen

Övningar kan du säkert så kör dina favoriter som du tycker känns bäst, men glöm inte att variera ibland, nyckeln till framgång!

Om jag skrev något som inte stämmer, snälla rätta mig för jag vill också lära mig!

mvh

sweaberg
2009-11-06, 19:28
sweaberg, att köra underarmar dagen efter rygg, orkar du det? Mina underarmar är helt slut dagen efter och att träna traps dagen innan bröst axlar och triceps då man antagligen kör bänkpress skulle funka helkasst för mig.. men funkar det bra för dig så javisst.

Underarmar är inga problem, dock har jag ändrat och tagit bort traps på lördagen, och kör dom istället på söndagar.

Vazze
2009-11-06, 19:43
bygg din träning rung knäböj, marklyft och bänkpress. jag tycker inte man behöver splitta sin kropp i 5 olika delar om man är inte proffs, speciellt om man har tränat bara i 1 år :p