handdator

Visa fullständig version : Hackat MSN - vad göra?


hendrong
2009-11-06, 10:15
I går någon gång efter midnatt var det någon som hackade sig in på min MSN. Det började med att det dök upp ett meddelande om att jag var inloggad på två datorer. Sedan började någon skriva konstiga saker till mig, i mitt eget namn men i konversationsfönster från andra personer på listan.

Jag lyckades logga ut mig själv från den andra datorn jag tydligen skulle vara inloggad på, med det hjälpte bara någon minut. Sedan bytte jag lösenord, vilket inte heller hjälpte. Nu idag fick jag reda på att personen skrivit konstiga saker till folk på min lista också.

Någon som har någon ide om vad jag kan göra? Just nu verkar det bara vara jag här, men jag vill ju inte att det händer igen. Dessutom vet jag inte om det bara var MSN han tog sig in i, eller fler grejer. Måste jag byta e-mailadress?

Poxeman
2009-11-06, 10:20
I går någon gång efter midnatt var det någon som hackade sig in på min MSN. Det började med att det dök upp ett meddelande om att jag var inloggad på två datorer. Sedan började någon skriva konstiga saker till mig, i mitt eget namn men i konversationsfönster från andra personer på listan.

Jag lyckades logga ut mig själv från den andra datorn jag tydligen skulle vara inloggad på, med det hjälpte bara någon minut. Sedan bytte jag lösenord, vilket inte heller hjälpte. Nu idag fick jag reda på att personen skrivit konstiga saker till folk på min lista också.

Någon som har någon ide om vad jag kan göra? Just nu verkar det bara vara jag här, men jag vill ju inte att det händer igen. Dessutom vet jag inte om det bara var MSN han tog sig in i, eller fler grejer. Måste jag byta e-mailadress?

Du bör nog byta lösenord även på andra sidor om du har samma överallt.
Hur du får honom utloggad från MSN vet jag inte dock...

Floddan
2009-11-06, 10:21
Spara porren på en extern hårddisk för säkerhets skull. Så han inte raderar allt.

hendrong
2009-11-06, 10:24
Du bör nog byta lösenord även på andra sidor om du har samma överallt.
Hur du får honom utloggad från MSN vet jag inte dock...

Yes, bra idé, tack.

Spara porren på en extern hårddisk för säkerhets skull. Så han inte raderar allt.

Kollar mest på streamad porr, men tack för omtanken.

stevebc
2009-11-06, 12:06
Spara porren på en extern hårddisk för säkerhets skull. Så han inte raderar allt.:laugh::laugh::laugh:

Kollar mest på streamad porr, men tack för omtanken.qft

Gabber
2009-11-06, 12:24
I går någon gång efter midnatt var det någon som hackade sig in på min MSN. Det började med att det dök upp ett meddelande om att jag var inloggad på två datorer. Sedan började någon skriva konstiga saker till mig, i mitt eget namn men i konversationsfönster från andra personer på listan.

Jag lyckades logga ut mig själv från den andra datorn jag tydligen skulle vara inloggad på, med det hjälpte bara någon minut. Sedan bytte jag lösenord, vilket inte heller hjälpte. Nu idag fick jag reda på att personen skrivit konstiga saker till folk på min lista också.

Någon som har någon ide om vad jag kan göra? Just nu verkar det bara vara jag här, men jag vill ju inte att det händer igen. Dessutom vet jag inte om det bara var MSN han tog sig in i, eller fler grejer. Måste jag byta e-mailadress?

Om du misstänker att någon annan har loggat in med ditt Windows Live ID bör du vidta följande åtgärder för att skydda ditt konto:
Om du fortfarande kan logga in med ditt Windows Live ID

Gör något av följande för att skydda ditt konto:

* Återställa lösenordet.
* Lägga till eller ändra en alternativ e-postadress.
* Ange eller ändra en fråga och ett hemligt svar.
* Uppdatera all din kontoinformation på Windows Live Account.
* Rapportera problemet till Microsoft.

alt

Avsluta ditt Windows Live ID

När du avslutar ditt Windows Live ID tas registrerad information (Den här informationen uppges till Windows Live och inkluderar din e-postadress och ditt lösenord.) och din inloggningsinformation (Unik information som du använder för att få tillgång till skyddat material. För Windows Live ID är inloggningsinformationen din e-postadress och ditt lösenord. Den kan också inkludera ett mobilnummer och en PIN-kod, ett smartkort eller en säkerhetsnyckel.) samt din kontaktlista för Messenger och Windows Live bort permanent. Du kommer inte att kunna logga in på några webbplatser eller tjänster från Windows Live ID.

1. Logga in på sidan kontosammanfattning med ditt Windows Live ID (Den e-postadress och det lösenord som du använder för att logga in på Windows Live-program och -tjänster, till exempel Windows Live Hotmail och Windows Live Messenger, Microsoft-tjänster som Xbox Live, MSN och Office Live – och på alla andra platser där Windows Live ID-logotypen visas.) .
2. Klicka på Avsluta kontot under Ytterligare alternativ.
3. Kontrollera att rätt Windows Live ID visas, skriv ditt lösenord och klicka sedan på Ja.

Trance
2009-11-06, 12:30
Använd bättre lösenord alternativt använd inte samma lösenord på sidor som kan råka bli av med dem.

Morty
2009-11-06, 13:39
Framför allt jobba förebyggande, försent nu iofs men använd mjukvarubrandvägg, anti-malware och en hårdvarubrandvägg och var försiktigt med "titta över axeln"-attacker. Använd dessutom ett starkt lösenord, en mishmash av tecken och bokstäver är jättebra. Ta 10 random slag på tangentbordet, öva in den. Efter ett tag så sitter lösenordet i fingrarna. Jag har gjort så. Skitbra.

Bra exempel: hu-a87fdp¨¨

Raggis
2009-11-06, 13:41
Hej keylogger.

Morty
2009-11-06, 13:44
Hej keylogger.

tänkte också på det. Eftersom lösenordbyte inte hjälpte. Alternativt nätverkssniffer, men det är mycket svårare att lyckas med en MITM-attack än en keylog-attack.

ryss
2009-11-06, 16:36
Hände mig samma sak, var hemma hos en tjej så var hon inne på msn, så började han skriva till henne, "whanna fuck you, suck my cock you *******" och allt möjligt, jag väntade tills han logga in ut och bytte lösenord, fick en del arga sms från ett par brudar. "Jag spelade med i början men sen blev det så grovt så man blev arg" ;O

agazza
2009-12-03, 07:36
Bump, någon har bytt låsenord på min hotmail. När jag ska återställa mitt lösenord står det bara att instruktioner har skickats till min mail, hur dum i huvudet är dom hos hotmail? Hur ska det hjälpa mig när jag för helvete inte kommer in på mailen?

GurraGo
2009-12-03, 07:50
Bump, någon har bytt låsenord på min hotmail. När jag ska återställa mitt lösenord står det bara att instruktioner har skickats till min mail, hur dum i huvudet är dom hos hotmail? Hur ska det hjälpa mig när jag för helvete inte kommer in på mailen?

Någon stal mitt lösenord nyligen. Då mailade jag microsoft från min gmail alternativt från microsofts supportsida (kommer inte ihåg nu). Jag fick svara på en mängd kontrollfrågor och därefter återställde de lösenordet.

agazza
2009-12-03, 20:21
"Den här funktionen är inte tillgänglig för tillfället
Du har gjort för många försök att bekräfta din kontoinformation. Försök med ett annat alternativ eller skicka ett nytt e-postmeddelande senare.

Klicka på Fortsätt om du vill återvända till alternativen för återställning av lösenordet."

Vad less jag blir.. Hur lång tid tar det innan det där försvinner? För jag tror jag kan min hemliga fråga

agazza
2009-12-05, 19:29
bump. VARFÖR I HELVETE får jag bara detta medelande när jag försöker mejla tillbaka på supporten hos microsoft?

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

ident.lvid.00.00.sv.gem.bfs.ts.t01.spt.00.em@css.o ne.microsoft.com

WHITEFOLKS
2009-12-05, 19:44
Konstig mailaddress.