handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott före + efter?


Mineur
2009-11-05, 22:26
Hej där!

Skulle vilja ha lite snabba tips på kosttillskott för min träning.


Är 16år och tror inte direkt jag bör köra på kreatin än, men jag kör på star nutrions whey 80 nu men den börjar ta slut så ska jag fortsätta med den eller har ni något tips på ett bättre alternativ att trycka i sig efter ett träningspass?


Och skulle även vilja ha lite tips på bra tillskott innan träning ex bars elr ngt som får en att ta sig igenom träningspasset bättre för brukar vara rätt hungrig efter skolan då jag ska träna.

Let it flow! Tack på förhand btw.

vicarious
2009-11-05, 22:39
Kan ge tips på något du kan trycka i dig både INNAN och efter träning ;) Det är EAA, fria aminosyror. Nästan som det protein du äter nu alltså, fast effektivare!

Här kan du läsa lite om EAA

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561

Vill du ha mer energi innan passet kan du prova någon PWO (Pre-workout produkt), eller så börjar du med kreatin helt enkelt. De flesta PWOs innehåller någon form av kreatin, samt koffein - plus lite andra grejer.

Här kan du läsa lite om kreatin om du har funderingar över det också

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

ChrisDEFC
2009-11-05, 22:50
Har du problem med hunger kan du ju köpa gainer och blanda till en stor gainer och dricka halva före och halva efter träningen. Kolhydrater direkt efter passet är bra för återhämtningen.

Vill du ha lite mer tryck/energi så är förmodligen kreatin det mest prisvärda. EAA är ju ett bra alternativ att dra före och efter passet som vicarious skrev men då tycker jag du ska komplettera drinken du tar efter passet med lite kolhydrater, går att köpa maltodextrin/fast carbs för typ 29kr kg så du töma i det i EAA efter passet.

Sen beror det ju lite på vad du är ute efter. Är du väldigt tunn nu så kanske en stor gainer och mycket mat är bäst efter passet, är du lite mullig nu så kanske du inte vill dra i dig en stor mängd snabba kolhydrater direkt efter passet utan då kanske EAA och sen ett mål mat direkt du kommer hem skulle funka bättre.

Mineur
2009-11-05, 23:12
Tack för snabba svar!


Aa EAA låter bra, har ni ngn rekommendation på en bra EAA produkt av ngt specifikt märke/tillverkare som är bra?


Och chris jag e inte tunn å inte direkt mullig lite mer mitt i mellan så ska nog inte trycka i mig för mkt ;)

Eliass
2009-11-05, 23:24
För att bli lite piggare under passet så är koffeintabletter en ganska billig och bra lösning :)
100 tabletter för 120:- på dom flesta hälsokoster.

vicarious
2009-11-06, 00:50
Kolozzeums EAA är utmärkt.

Mineur
2009-11-07, 13:52
Kolozzeums EAA är utmärkt.

Okej då blir det nog den! ;)

Men skulle vilja ha ngt bra tips på ngn bra produkt ja kan trycka i mig en stund innan träning

Mineur
2009-11-08, 15:22
okej

Kolozzeum - EAA : done, ska käkas efter alltså

men vad finns det för ngt bra att trycka i sig innan träning för att pigga till lite och släcka hunger?

snarlik
2009-11-08, 18:18
För att bli lite piggare under passet så är koffeintabletter en ganska billig och bra lösning :)
100 tabletter för 120:- på dom flesta hälsokoster.

Koffein ger en utmärkt kick innan passet, till ett väldigt bra pris. Speciellt om du inte har börjat dricka kaffe än (koffein finns i kaffe). Men börja lugnt, jag skulle inte börja med mer än 200-300 mg eller mindre.

Lycka till!

vicarious
2009-11-08, 19:22
okej

Kolozzeum - EAA : done, ska käkas efter alltså

men vad finns det för ngt bra att trycka i sig innan träning för att pigga till lite och släcka hunger?

EAA ska gärna tas både före och efter. Måste du välja så ta före istället för efter.

Mineur
2009-11-08, 19:37
EAA ska gärna tas både före och efter. Måste du välja så ta före istället för efter.

Hade tänkt att köpa Rage att ha oxå, funkar det okej då med Rage 30-60 minuter innan och sen EAA direkt innan?

Mineur
2009-11-08, 20:16
och EAA efter med*

vicarious
2009-11-08, 20:56
Hade tänkt att köpa Rage att ha oxå, funkar det okej då med Rage 30-60 minuter innan och sen EAA direkt innan?

Ja.

Ferato
2009-11-08, 21:17
Undrar om det finns någon skillnad på de olika koffeinerna som finns.
Apoteket har ju koffein, är den bra?

Eddie Vedder
2009-11-08, 21:27
Apoteket har ju koffein, är den bra?

Ja

Sen är det väl en fråga om man anser dosen vara hög nog. Beror ju helt på hur mycket man själv vill ha.

eskiil
2009-11-09, 16:57
Ja

Sen är det väl en fråga om man anser dosen vara hög nog. Beror ju helt på hur mycket man själv vill ha.


Yes och för att tillägga så ligger koffeintabletterna på apoteket på 30mg/tablett medans andra ställen brukar ligga på runt 200mg/tablett.

sweaberg
2009-11-09, 19:11
Yes och för att tillägga så ligger koffeintabletterna på apoteket på 30mg/tablett medans andra ställen brukar ligga på runt 200mg/tablett.

det har du nog inte helt rätt i. apotekets burkar innehåller 30tabletter, och varje tablett är 100mg koffein. Apotekets pris är dock mkt dyrare än andra. man får 30st 100mg tabletter för typ 40kr , när man på andra ställen kan hitta 100-200 tabletter för nästan samma pris.

AmericanDragon
2009-11-10, 00:14
Apotekets koffeinpiller = överpris.

Dreas
2009-11-10, 00:37
Apotekets koffeinpiller = överpris.Många finner dock att apotekets koffein har bättre effekt än andra märken.

Eddie Vedder
2009-11-10, 06:52
Många finner dock att apotekets koffein har bättre effekt än andra märken.

Troligtvis just pga av aledningen AmericanDragon nämner. Ju mer man betalar dest bättre funkar det;)

eskiil
2009-11-10, 22:31
det har du nog inte helt rätt i. apotekets burkar innehåller 30tabletter, och varje tablett är 100mg koffein. Apotekets pris är dock mkt dyrare än andra. man får 30st 100mg tabletter för typ 40kr , när man på andra ställen kan hitta 100-200 tabletter för nästan samma pris.

Helt rätt :smash:

Om jag minns rätt så är väll anledningen till att de säljer så dyrt/små förpackningar är för att det uppkom dödsfall av folk som överdoserade?

MasterC
2009-11-11, 00:52
Hade tänkt att köpa Rage att ha oxå, funkar det okej då med Rage 30-60 minuter innan och sen EAA direkt innan?

Rekommenderar inte Rage dock, av egna erfarenheter, första 2 veckorna hade man bra pump och det kröp i hela kroppen, sedan har effekten avtagit, iof kan bero på att jag är mindre mottagliga av koffeinet i Rage:en. (Alltså jag behöver typ 3-4 koffeintabletter för ens känna effekt). Man kan lika gärna spara de ca 360kr och tagga som fan innan passet eller käka koffeintabletter före

MasterC
2009-11-11, 00:55
Yes och för att tillägga så ligger koffeintabletterna på apoteket på 30mg/tablett medans andra ställen brukar ligga på runt 200mg/tablett.

Snarare tvärtom, Apoteket har 100mg/tablett och andra har 25-30mg/tablett.

MasterC
2009-11-11, 00:59
Yes och för att tillägga så ligger koffeintabletterna på apoteket på 30mg/tablett medans andra ställen brukar ligga på runt 200mg/tablett.

Snarare tvärtom, Apoteket har 100mg/tablett och andra har 25-30mg/tablett. Om du ska köpa Koffeintablett så ska du köpa "Koffein Recip"(Ljusblå streck på den) hetern den på Apoteket, 100mg per tablett (motsvarar ca 1 kopp kaffe)

AmericanDragon
2009-11-11, 08:41
Många finner dock att apotekets koffein har bättre effekt än andra märken.

Har själv varit dum en gång i tiden och betalat för deras och jag märkte ingen skillnad mot de jag köper nu för halva priset :thumbup:

AmericanDragon
2009-11-11, 08:46
Snarare tvärtom, Apoteket har 100mg/tablett och andra har 25-30mg/tablett. Om du ska köpa Koffeintablett så ska du köpa "Koffein Recip"(Ljusblå streck på den) hetern den på Apoteket, 100mg per tablett (motsvarar ca 1 kopp kaffe)

Vadå andra har 25-30 mg/tablett? Jag har då aldrig sett koffeintabletter med så lite mg per tablett. 200 mg/tablett däremot är det jag sett ofta och det man brukar kunna köpa mycket billigare än apotekets.