handdator

Visa fullständig version : Fettförbränning


Zandibar
2009-11-02, 16:23
Hej!
Bestämt mig att köpa in ,lite kosttillskott till nu när jag ska försöka gå ner i vikt, främst på magen då.

Vad är det för tillskott man skat a? Har kollat på *************.com, men finns så mycket..v et inte vad man skat a? Vad ska vara kombinerat med vad?

Hjälp uppskattas!!

Zandibar
2009-11-02, 16:27
haha what? menar ************* men kolozzeum funkar väl oxå

TomasB
2009-11-02, 16:35
haha what? menar ************* men kolozzeum funkar väl oxå

Du får inte länka till webbshopar.
Och sök! finns en miljon trådar om samma sak.

Dessutom finns en miljon trådar om fettförbränning.

Dreas
2009-11-02, 16:37
Lägg pengarna på något annat istället, de fettförbrännare som finns lagligt är inget att satsa på.

10min extra promenad och du har troligen förbrännt mer än vad någon av pillrena gett.

Mimix
2009-11-02, 16:40
Det beror ju mycket på vad du tänker äta i övrigt.
Fiskolja är bra men kanske inte behövs om du äter fet fisk ofta. Proteindrinkar är ju bra men äter du mycket ägg och keso t.ex så kan det också vara helt onödigt...o.s.v...

Själv äter jag en del protein men annars väldigt enformigt och för fettsnålt så jag tar en del tillskott:
Omega-3
CLA
E-vitamin
ALA
Kalcium (ska inte killar ta för mycket av tror jag, så kolla noga om du har penis eller inte)
Och en vitamin/mineraltablett

Jag är en riktig novis men jag tror starkt på att denna mix hjälper mig att hålla mig frisk samtidigt som jag tränar mycket och ligger på ganska stort kaloriunderskott. (CLA är jag ambivalent om i.o.f.s.)

Right...Det går åt en hel del koffein också ;o)

Zandibar
2009-11-02, 17:00
Det beror ju mycket på vad du tänker äta i övrigt.
Fiskolja är bra men kanske inte behövs om du äter fet fisk ofta. Proteindrinkar är ju bra men äter du mycket ägg och keso t.ex så kan det också vara helt onödigt...o.s.v...

Själv äter jag en del protein men annars väldigt enformigt och för fettsnålt så jag tar en del tillskott:
Omega-3
CLA
E-vitamin
ALA
Kalcium (ska inte killar ta för mycket av tror jag, så kolla noga om du har penis eller inte)
Och en vitamin/mineraltablett

Jag är en riktig novis men jag tror starkt på att denna mix hjälper mig att hålla mig frisk samtidigt som jag tränar mycket och ligger på ganska stort kaloriunderskott. (CLA är jag ambivalent om i.o.f.s.)

Right...Det går åt en hel del koffein också ;o)
Haha.. jo, men jag har även hört att det drar ner suget på sötsaker, man blir mindre hungrig samt effektiviserar fettförbränningen. Allt det där är attraktivt för mig :P

stafh
2009-11-02, 17:03
Trams. Ta en promenad istället.

Mimix
2009-11-02, 17:09
Haha.. jo, men jag har även hört att det drar ner suget på sötsaker, man blir mindre hungrig samt effektiviserar fettförbränningen. Allt det där är attraktivt för mig :P

Effektiviserar fettförbränningen är det ju DU som gör...genom att ligga på kcal-underskott. + eventuellt träna, springa, promenera, cykla...whatever.

Det är enligt mig inte alls särskilt lätt.
Men det är ju också därför det känns så bra när det går bra...:hbang:

Mot sötsuget vet jag inget som hjälper.
[HinkarVaniljteaMedSuketterIkon]

Zandibar
2009-11-02, 17:09
Trams. Ta en promenad istället.

Jag promenerar 2 timmar om dag, så det är knappast något problem. Kom med relevant hjälp eller skriv inte alls?

stafh
2009-11-02, 17:14
Jag promenerar 2 timmar om dag, så det är knappast något problem. Kom med relevant hjälp eller skriv inte alls?

Jag skrev vad min åsikt är. Du behöver inte lyda blint. Fettförbrännande kosttillskott ger i regel knappt något märkbart resultat, och har ibland bieffekter. Och så kostar de pengar. Öka promenaderna till 2 timmar och 10 minuter så har du sparat dig en slant.

mikaelj
2009-11-02, 17:17
Eller få i dig mindre energi. Bra mycket enklare sätt att minska energibalansen...

I övrigt +massvis på stafh. (t.ex. CLA är mjölkfett)

Sebbe_H
2009-11-02, 20:03
+1 på allt andra har skrivit. Om du nu måste ha ett tillskott utöver detta så leta upp nåt med synefrin, koffein och grönt te.

TomasB
2009-11-03, 14:40
Jag promenerar 2 timmar om dag, så det är knappast något problem. Kom med relevant hjälp eller skriv inte alls?

Men kom med relevant info själv om du vill ha hjälp

Hur gammal är du? Vad väger du? Har du räknat ut ditt BEE via Harris& benedict ekvationen? Hur mycket Kcal minus ligger du?

Hur fördelar du dina makronutrienter? Vad äter du? När äter du och inte allra minst hur tränar du?

Trycka i dig massa skit för att gå ner i vikt är kontraprodukttivt i min mening. Lägg fokus på vad fan du proppar i dig istället.

Medusa
2009-11-03, 14:55
Jag skrev vad min åsikt är. Du behöver inte lyda blint. Fettförbrännande kosttillskott ger i regel knappt något märkbart resultat, och har ibland bieffekter. Och så kostar de pengar. Öka promenaderna till 2 timmar och 10 minuter så har du sparat dig en slant.

ok, stafh men det där stämmer inte, har man prickat in dieten och gör ordentligt med cardio får man ganska bra boost av ett tillskott som håller kvalité, jag vet för jag har provat flera ggr, kan rekommendera Animal Cuts.. Riktigt bra produkt!

Medusa
2009-11-03, 14:59
Trycka i dig massa skit för att gå ner i vikt är kontraprodukttivt i min mening. Lägg fokus på vad fan du proppar i dig istället.

Varför är det kontraproduktivt?

Ex jag har prickat in min diet perfekt, ligger på kraftigt underskott flera dagar och ibland veckor i sträck, gör mycket cardio 2 timmar om dagen ungefär, uppehåll på helger ibland.. Utan mina tillskott skulle jag vara ännu mer katabol än vad jag redan är, tröttare, hungrigare, brist på vitaminer och mineraler, fettsyror och EAA, så exakt hur är tillskott kontraproduktivt?...
En dag i veckan är jag på 1400 kcal, och det är låååååååååångt under vad jag behöver för att möta kaloribalans, en annan dag är det 7000-8000 kcal, de dagarna när jag är extremt låg och ändå ska träna tungt och intensivt har jag enorm nytta av dem, jag märker direkt skillnad när jag gör uppehåll...

Medusa
2009-11-03, 15:04
Hej!
Bestämt mig att köpa in ,lite kosttillskott till nu när jag ska försöka gå ner i vikt, främst på magen då.

Vad är det för tillskott man skat a? Har kollat på *************.com, men finns så mycket..v et inte vad man skat a? Vad ska vara kombinerat med vad?

Hjälp uppskattas!!

Köp en dokumenterat effektiv fettförbrännare, finns flera olika...
Sedan bör du komplementera det med en produkt som minskar katabolismen i din kropp när du ligger på kaloriminus..

Du kan PMA mig om du vill så kan du få flera förslag på kombinationer och produkter, jag hjälper dig gärna med vad du bad om...

Dock ska du vara medveten om att utan en genomtänkt och långsiktig diet, uthållig och discplin samt träning kommer du inte ha någon större nytta av tillskotten.. De är bara ett komplement och om du ex inte kör så mycket konditionsträning, ex promenader, HIIT, etc så har du ingen större glädje av en dyr fettförbrännare...

Commando1980
2009-11-03, 15:06
Varför är det kontraproduktivt?

Ex jag har prickat in min diet perfekt, ligger på kraftigt underskott flera dagar och ibland veckor i sträck, gör mycket cardio 2 timmar om dagen ungefär, uppehåll på helger ibland.. Utan mina tillskott skulle jag vara ännu mer katabol än vad jag redan är, tröttare, hungrigare, brist på vitaminer och mineraler, fettsyror och EAA, så exakt hur är tillskott kontraproduktivt?...
En dag i veckan är jag på 1400 kcal, och det är låååååååååångt under vad jag behöver för att möta kaloribalans, en annan dag är det 7000-8000 kcal, de dagarna när jag är extremt låg och ändå ska träna tungt och intensivt har jag enorm nytta av dem, jag märker direkt skillnad när jag gör uppehåll...

låter snarare som du behöver se över din diet.

Medusa
2009-11-03, 15:07
låter snarare som du behöver se över din diet.

funkar alldeles utmärkt, men du får gärna pma om du vill ha mer information..
tack för omtanken *cupid*

Commando1980
2009-11-03, 15:11
visst går du ner i vikt om du skapar ett kalorieunderskott men jag tycker efter att ha läst dina inlägg här samt i en annan tråd att du gör din diet onödigt komplicerad samt att det är mycket amerikansk byggarvodoo över dieten.

Medusa
2009-11-03, 15:21
visst går du ner i vikt om du skapar ett kalorieunderskott men jag tycker efter att ha läst dina inlägg här samt i en annan tråd att du gör din diet onödigt komplicerad samt att det är mycket amerikansk byggarvodoo över dieten.

det är ingen amerikansk byggarvodoo... det är en enkel diet som ger mig precis vad jag behöver, den är även cyklisk så 3-5 dagar är det kraftigt underskott sedan höjs intaget i några dagar etc... kanske ser komplicerat ut på papper men är simpelt i verkligheten, man lagar maten i förväg.. blir enkelt med eftersom man äter ungefär samma mat varje dag... min coach som jag har är ganska duktig och tävlar själv på nationell nivå i USA sedan över 6 år tillbaka, dessutom är han utbildad inom detta och arbetar med contest prep osv.. hursomhelst ska inte detta handla om min diet.. det är exempelvis ganska gynnsamt att dricka rejält, minskar hungern.. som sagt, undrar du något eller har synpunkter får du gärna PMA mig..

edit: jag lägger alltså inte upp dieten själv öht..

vad jag menade på i denna tråden är att, när man dietar för att förlora kroppsfett så antar jag att man allt som oftast ligger på kaloriunderskott, givetvis kan jag ha helt fel här, kanske går trådskaparen ner i vikt på kaloriplus eller balans.. min erfarenhet är dock att när man är på ett minus och tränar ganska hårt så blir man lite tröttare, mindre pigg, mattare, mindre pump, svagare ibland, etc.. katabola effekter helt enkelt..

då hjälper definitivt tillskott, ex Rage är ju utmärkt när man dietar, koffein likaså, aptithämmande tillskott, ett riktigt komplett vitamin mineral tillskott, en effektiv fettförbrännare är säkerligen inte heller negativt... allt som allt så blir man lite piggare, man kan pressa sig lite hårdare på passen, och man förlorar lite mer fett...

men jag säger inte att tillskotten är lösningen, lösningen är i grund och botten en bra diet, helst utformad av en dietist / coach, bra upplägg av cardio och styrketräning samt en långsiktig vision och vilja att lyckas...

TomasB
2009-11-03, 15:30
Varför är det kontraproduktivt?

Ex jag har prickat in min diet perfekt, ligger på kraftigt underskott flera dagar och ibland veckor i sträck, gör mycket cardio 2 timmar om dagen ungefär, uppehåll på helger ibland.. Utan mina tillskott skulle jag vara ännu mer katabol än vad jag redan är, tröttare, hungrigare, brist på vitaminer och mineraler, fettsyror och EAA, så exakt hur är tillskott kontraproduktivt?...
En dag i veckan är jag på 1400 kcal, och det är låååååååååångt under vad jag behöver för att möta kaloribalans, en annan dag är det 7000-8000 kcal, de dagarna när jag är extremt låg och ändå ska träna tungt och intensivt har jag enorm nytta av dem, jag märker direkt skillnad när jag gör uppehåll...

Det låter på Ts som om han/hon tänker lägga alldeles för stor fokus på produkter som kan bidra till viktminskning snarare än det som får denne att gå ned i vikt.

Om denne inte sköter kost kommer inga (lagliga) kosttillskott i världen hjälpa denne och därför är det kontraproduktivt.

Ditt kostschema verkar i min mening manisk, men whatever floats your boat.

Medusa
2009-11-03, 15:41
Ditt kostschema verkar i min mening manisk, men whatever floats your boat.

vad är det som är maniskt med att äta rent, dricka rejält och cykla sitt kaloriintag samt komplettera med väl utvalda tillskott?.. är väl snarare positivt att veta hur mycket man stoppar i sig av vad och veta varför man gör det och ha någon som är väldigt duktig och kunnig som lägger upp realistiska mål, sköter det åt en istället för att själv gissa, prova och höfta sig fram.. mitt beteende är helt frivilligt och inte tvångsmässigt överhuvudtaget, jag har inga somhelst problem med att äta skräpmat, enorma mängder vanlig mat, godis, och speciellt glass.. Mmm.. Men jag väljer att inte göra det... Frivilligt!

för övrigt instämmer jag helt i vad du skrev, jag betonar på ett liknande sätt samma sak i ovanstående inlägg...

TomasB
2009-11-03, 17:23
vad är det som är maniskt med att äta rent, dricka rejält och cykla sitt kaloriintag samt komplettera med väl utvalda tillskott?.. är väl snarare positivt att veta hur mycket man stoppar i sig av vad och veta varför man gör det och ha någon som är väldigt duktig och kunnig som lägger upp realistiska mål, sköter det åt en istället för att själv gissa, prova och höfta sig fram.. mitt beteende är helt frivilligt och inte tvångsmässigt överhuvudtaget, jag har inga somhelst problem med att äta skräpmat, enorma mängder vanlig mat, godis, och speciellt glass.. Mmm.. Men jag väljer att inte göra det... Frivilligt!

för övrigt instämmer jag helt i vad du skrev, jag betonar på ett liknande sätt samma sak i ovanstående inlägg...

Tja, men cykla från 1400 kcal till 8000 är väl rätt extremt?
Äh, Jag ska egentligen inte ha åsikter på andras kost, det är inte min sak att avgöra.