handdator

Visa fullständig version : Handleds skada, hjälp


Stolenfish
2009-11-02, 15:34
I våras så började min högra handled göra ont; främst när jag gör bicep curls med både stång och hantel. ALLT annat har gått väldigt bra att träna. Biceps har jag kunnat hålla igång med bicep pullups (vet inte vad dom heter, men man drar upp sig med en stång med hjälp av biceps). Kan knappt lyfta 5kg med högerhanden nu för att det gör så svinigt ont.

Hursomhelst så har det bara blivit värre.. och nu börjar det bli riktigt riktigt irriterande. Var hos en sjukgymnast för ungf. en månad sen som sa att det var en förslitningsskada i handleden; precis där den här bilden visar:
http://www.fz.se/bilder/arkiv/f/fdbsuok5gy06epqr18hwncvjmila2x74.jpg

Han sa att jag kunde träna så länge det inte gjorde ont.. men har knappt tränat pga förkylning senaste månaden - trodde att det skulle bli bättre men så är inte fallet. Blev bara sämre och känns SJUKT jobbigt att inte kunna träna det jag vill pga en liten skitskada. Någon som kan tipsa om vad jag borde göra? Borde jag gå till sjukgymnasten igen eller borde jag vänta/vila ännu mer?

Hade ännu mer otur när jag var ute i helgen och slog i handen när jag ramlade en gång.. skadan som jag fick då känns inte men det gör nu ont när jag gör t.ex. armhävningar eller kör bänkpress. Allt på höger hand/handled. Börjar bli mycket less så alla tips/svar eller om ngn vet vad det kan vara för problem som inte läker (som sjukgymnasten sa att det skulle göra ganska snabbt) så blir jag mkt glad! Tack i förväg!

//Fredrik