handdator

Visa fullständig version : Morgon träning


3layn
2009-11-02, 09:56
Hej !

Jag har kört efter jobb nu ett tag men känner inte riktigt att det passar mig, då jag oftast är väldigt trött efter jobb. Eftersom jag har flextid på jobb kan funderar jag därför på att träna på morgonen, är det något man bör tänka på vid morgonpass? - mat , tillskott osv?

Eller det är bara att köra på som vanligt, det ska väl inte göra någon skillnad va?

Ha det gott

Pjotor
2009-11-02, 12:14
Stoppa i dig lite snabb energi (mjölk, juice, druvsocker) före passet, värm upp ordentligt och undvik tunga ryggövningar. Äter du frukost efteråt behöver du sannolikt inga tillskott just vid träningen.

de_dave
2009-11-02, 12:19
Jag tränar lika oberoende om det är eftermiddag elelr morgon.

Jag har också hört att skaderisken är något högre på morgonen vid ffa marklyft av anledningar jag ej kommer ihåg. men detta gällde nog mest maxningar. Kör man "vanligt" tungt som jag ser det, 4-6 rep, är det nog ingen fara.

Men är nog individuellt :)

Mourten
2009-11-02, 12:22
Jag tränade alltid morgon innan frukost förr. Gå upp trycka PWO (koffein är livsviktigt, iaf för mig annars orkar jag nada) och givetvis EAA sen äta frukost efter.
Men efter å börjat träna mer senare på dagarna har jag märkt att jag är starkare då, så har helt slutat träna innna frukost. Men visst funkar de :)

3layn
2009-11-02, 12:31
okej, EAA --- kör vanligt protein enbart ... kör ragex2 med innan träning .. :)

von huff
2009-11-02, 12:36
t ordenligt kvällen före och lite snabba kolhydrater på morgonen+kaffe.Själv kan jag inte träna tidigt på morgonen, har ingen ork alls

Scratch89
2009-11-02, 14:52
Jag tränade alltid morgon innan frukost förr. Gå upp trycka PWO (koffein är livsviktigt, iaf för mig annars orkar jag nada) och givetvis EAA sen äta frukost efter.
Men efter å börjat träna mer senare på dagarna har jag märkt att jag är starkare då, så har helt slutat träna innna frukost. Men visst funkar de :)

Du får hälla i dig mer koffein bara. :cool:

machine gun
2009-11-02, 15:08
Angående ryggen: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=138484

smeander
2009-11-02, 23:24
Sedan jag började träna innan jobbet så har jag gått ner nästan 3kg, utan att ändra kosten. Blivit hårdare med andra ord, mina ökningar på gymmet kommer också snabbare samt att jag har mer energi än innan.

Jag är alltid mer motiverad att åka till gymmet än till jobbet också, innan så snoozade jag varje morgon men nu bara flyger jag upp ur sängen och far iväg till gymmet.

Förut tränade jag vid 1730, nu är jag på gymmet vid 0605 och det är den bästa ändringen jag någonsin har gjort :)