handdator

Visa fullständig version : Chins utspridda under dagen.


Th0rn
2009-11-01, 20:34
Borrade upp en dörrtrapets för några månader sen som jag använt flitigt..
Första månaderna körde jag 3x10 2ggr i veckan men de senaste veckorna har jag börjat köra 1x10 utspritt under dagen, nästan varje gång jag passerar den :-)

Hur bra är det egentligen att köra chins lite då och då utspritt under dagen, varje dag? Ger det något? Bättra att lägga in 3x10 2-3 ggr i veckan?

Jag gör chins, handflator från mig, ganska brett grepp.

Honken
2009-11-02, 01:53
Grease the groove har funkat för många. Dvs att köra 50% av ditt maxrep lite då och då, fem-sex dagar i veckan. Gör detta i någon vecka, vila och pröva nytt repmax.

Mourten
2009-11-02, 09:34
Du lär bli bra på många chins, men jag tror inte de ökar hur mkt du kan reppa med extra vikt lr din massa vidare mkt om du inte är nybörjare.
Jag tror klart mer på viktande chins 2 ggr vecka ist.
Köra typ 6-8 reps med så mkt extra vikt du klarar.

hugok
2009-11-02, 09:57
Jag gjorde armhävningar på det sättet när jag va liten och inte fick komma in på något gym. Dom första 3 månaderna märkte jag att jag blev både större och starkare men sedan ökade jag varken i repmax på armhävningar eller storlek.

J.V
2009-11-02, 10:16
Är målet att bli stor, stark eller bra på chins? För det sistnämnda kan det säkert fungera bra, åtminstone ett tag. Kör inte till fail bara.

Th0rn
2009-11-02, 12:10
Är målet att bli stor, stark eller bra på chins? För det sistnämnda kan det säkert fungera bra, åtminstone ett tag. Kör inte till fail bara.

Stor och stark är jag redan ju*flex* så mitt mål är nog att bli bra på chins. PB är 18 superstrikta och jag vill gärna komma upp i 25!