handdator

Visa fullständig version : Bränna ut DVDRip.


Ingrosso
2009-11-01, 17:50
Hejsan, har en fil på datorn som är DVDRip, försöker bränna ut den via windows media player på DVD skiva men det vägrar funka, står bara mata in cd skiva i enheten blalba.. Vad kan felet var?

hahavaffan
2009-11-01, 18:04
Ladda ner imgburn och bränn med det.

Ingrosso
2009-11-01, 18:11
Ladda ner imgburn och bränn med det.

Vilken ska jag välja?

Pick folders and copy to disc?

Gabriel174
2009-11-01, 18:13
Man kan inte bränna dvdrips med IMGburn, senast jag kollade iaf.

Var så länge sen jag brände en skiva, brukar alltid bränna dvdrs. Men testa tanka nero, borde inte vara några problem.

Ingrosso
2009-11-01, 18:16
Man kan inte bränna dvdrips med IMGburn, senast jag kollade iaf.

Var så länge sen jag brände en skiva, brukar alltid bränna dvdrs. Men testa tanka nero, borde inte vara några problem.

Måste du göra om filerna till dvdrs då eller?

hahavaffan
2009-11-01, 18:19
Man kan inte bränna dvdrips med IMGburn, senast jag kollade iaf.

Var så länge sen jag brände en skiva, brukar alltid bränna dvdrs. Men testa tanka nero, borde inte vara några problem.Man kan bränna allt med imgburn. Men den har ingen inbyggd funktion som gör om video till olika format nej. Men vill man bara bränna ut en dvdrip, en filmfil dvs, så går det utmärkt.

Ingrosso
2009-11-01, 18:27
Man kan bränna allt med imgburn. Men den har ingen inbyggd funktion som gör om video till olika format nej. Men vill man bara bränna ut en dvdrip, en filmfil dvs, så går det utmärkt.

Funkar den till vanliga DVD spelare då?

Jarod
2009-11-01, 18:29
Funkar den till vanliga DVD spelare då?

Bara om spelaren spelar divx.

Gabriel174
2009-11-01, 18:30
Okej, hahavaffan, hade ingen aning om att den brände dvdrips.

Ingrosso: Man kan konvertera dvdrips till DVDRs, med bl.a ConvertXtoDVD.
Min ruttna dvdspelare kan inte spela upp dvdrips, och jag har ingen aning om din kan det. Spelar den upp divx så kan den det.

k66a
2009-11-02, 07:53
Ladda ner svenska CD burner http://www.cdburnerxp.se/ funkar perfekt till det mesta lätt att fatta då det är svensk.
Dock så måste spelare klara divx som sagts tidigare i tråden.

OneManArmy
2009-11-02, 08:40
Snackar ni xvids(.avi) eller snackar ni en .iso (dvd-r)?
isos grillas i imgburn, vill ni bränna filer på en skiva tex xvids så kan ni använda infrarecorder http://infrarecorder.org/