handdator

Visa fullständig version : Program för att göra videofiler till DVD filer?


Asdf
2009-11-01, 17:07
Hej!
Jag anser personligen Nero är det sämsta som nånsin gjorts och söker efter ett enkelt program för att konvertera vanliga videofiler av alla typer på datorn, till ett format som kan brännas ut på DVD och spelas upp i en DVD spelare

Imageburn tycker jag skarpt om, men det funkar ju bara för img. filer :(

Hillseeker
2009-11-01, 17:15
Prova ConvertXtoDVD: http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/download-convertxtodvd.php

Turbonisse
2009-11-01, 17:26
DVD flick, långsamt med bra.

Ingrosso
2009-11-01, 17:29
Har en fråga bara, om jag har en DVDrip film på datorn hur bränner jag då ut den?

MasterChief
2009-11-01, 17:30
Har en fråga bara, om jag har en DVDrip film på datorn hur bränner jag då ut den?

Antingen konverterar du den till DVD-format eller så bränner du den på CD och använder den i en spelare som kan läsa xvid.

Asdf
2009-11-01, 17:31
Har en fråga bara, om jag har en DVDrip film på datorn hur bränner jag då ut den?

starta en egen tråd om det! :P

Asdf
2009-11-01, 17:32
DVD flick, långsamt med bra.

Jo jag testar det nu, verkar väldigt lovande

Ingrosso
2009-11-01, 17:33
starta en egen tråd om det! :P

Haha, får la göra det!

Asdf
2009-11-03, 19:59
DVD flick var superbra! Det var bara att lägga in videofilerna tills man nådde ca 98-99% i den vänstra spalten, lite små inställningar, och create dvd, hur enkelt som helst och tog bara ca 1h! Rekommenderas skarpt!

Nero vad jag minns har alltid haft det ena och det andra problemet, i synnerhet att man måste testa sig fram hur många videofiler ex det krävs för att de sen i färdigkonverterat format ska rymmas på en DVD, finns säkerligen en inställning för detta men hursomhelst är Nero sjukt kasst och komplicerat/besvärligt

PowPow
2009-11-03, 21:30
Alla nyare varienter av Windows har väl DVD Maker inbyggt?

Bara till att dra in filerna och köra. Fast det verkar som om man måste göra ett jävla menysystem också? Eller så är jag bara för trög för att hitta hur man skippar det..