handdator

Visa fullständig version : Akoral testar Sheiko


Akoral
2009-11-01, 02:46
Lite om mig.

Ålder:23 sista års junior

Tävlar för LTK

Meriter i SL: någon dm medalj, Brons jr BP SM 2008(90kg) 4a Jr SL SM 2009 brons i bänk/mark 11 bästa lyftare.

PBn böj 257,5 bänk 185 mark 270

Tänkte testa Sheiko även fast jag lovat mig själv att aldrig testa det :MrT: men känner jag behöver något nytt och finns ju en hel del program skrivna av Mr Boris så jag ger mig på ett försök på Sheiko#30 inför BP SM, kommer köra med tröja i programet så det blir väl slitigt men jag kommer köra som så att hur jag första rundan kommer inskrivna vikter i böj och mark ligga 10kg under mina pbn för att fokus ligger på bänken samt att jag inte vet hur jag reagerar på volymen och vill ha lite fart i lyften. Andra rundan tänkte jag försöka öka till mina riktiga pb vikter eller 5kg över dessa. Sen efter det om träningen funkar bra och jag gillar programen testa någon av Boris andra program.

EMNO
2009-11-01, 08:27
Lycka till med programmet! Ska bli spännande att se vad du får ut av det, har funderat på att köra Sheiko efter norgeprogrammet.

Vi ses!

Lajne
2009-11-01, 08:42
Högvolymsprogram känns ofta skit i en vecka eller två, innan man vänjer sig, så misströsta inte även om det är lite jävligt i början. Det blir bättre efter ett tag :) I övrigt får du göra som stefan sade; var hårig, ät mycket och lyft! Lycka till ;)

stevebc
2009-11-01, 14:35
Det här kommer bli kul att följa.

Akoral
2009-11-01, 18:26
Lycka till med programmet! Ska bli spännande att se vad du får ut av det, har funderat på att köra Sheiko efter norgeprogrammet.

Vi ses!


Tack, hoppas man kan öka något.

Finns rätt många olika men jag har alla så kan visa de 3 "nybörjar" programen, finns några till för mera avancerade lýftare om du vill se de också


Högvolymsprogram känns ofta skit i en vecka eller två, innan man vänjer sig, så misströsta inte även om det är lite jävligt i början. Det blir bättre efter ett tag :) I övrigt får du göra som stefan sade; var hårig, ät mycket och lyft! Lycka till ;)

Jag följer stefan "homer"s råd :P

jo jag kände idag att detta nog kan bli en rätt stor schok för kroppen, förhoppningsvis så leder detta till ökningar då jag aldrig tränat på detta settet innan.

Det här kommer bli kul att följa.

Hoppas det blir lika roligt att köra också :thumbup:

Akoral
2009-11-01, 18:37
Bänkpress
3x20x20
1x5x70
2x4x85
2x3x97,5
5x3x112,5

Djupa Ol böj utan bälte
3x20x20
1x5x40
1x1x70
1x5x80
1x4x95
2x3x112,5
5x3x130

Bänkpress
1x5x70
1x5x85
5x5x97,5

hantel flyes
5x10x10

Djupa OL böj utan bälte
1x5x87,5
1x4x105
5x3x120

Var lite loj då jag vänt dygnet fel under mitt lov :D men 2 energidryck fixade detta, första rundan bänk var lite seg, men alla lyft i andra rundan var med bra fart,lite vikt iofs men så bra fart har det inte varit på den vikten på ett bra tag:thumbup:
Första rundan i böj gick lätt.Böjen gick lätt även i sista rundan, men som sagt volymen var en chok för kroppen. Försöker böja djupare och med rejäl fart så sträkte vänster gluteus på något skummt sett i första rundan :em: men det var inget som påverkade andra rundan förutom att jag böjde med lite mindre fart så det ska nog inte vara något problem.

Någon som inkluderat tröja i Sheiko, alternativen på tisdag då det är en pyramid i bänken är att antingen dra på tröjan efter tyngsta lyften och sen avsluta pyramiden efter tröjan, eller köra klart pyramiden och ta tröjan direkt efter eller efter andra rundan mark. ska inte köra så mycket med tröja, 3sett ungefär. Någon med erfarenhet på detta?

EkarN
2009-11-01, 21:23
Intressant med sheiko, också väldigt intressant att se hur det går att köra med tröja i sheiko! Ska följas;)

hotmess
2009-11-01, 21:35
Hahaha, "lovat mig själv att aldig köra Sheiko", du har inte ens hunnit bli senior innan du bryter det löftet alltså! Tänk så mycket dumt du kommer hinna testa innan du trillar av pinn. Ska bli intressant att se hur det går för dig, om det verkar kul kanske jag också testar Mr Boris.
Lycka till!

Akoral
2009-11-01, 22:14
Intressant med sheiko, också väldigt intressant att se hur det går att köra med tröja i sheiko! Ska följas;)


Genialiskt eller epic fail kommer detta vara :hbang: bänken är btw 10kg under max precis som böj/mark denna rundan, andra rundan kommer bli hardcore på riktigt, inskrivna vikter ska ökas med 15kg då :hbang:

Hahaha, "lovat mig själv att aldig köra Sheiko", du har inte ens hunnit bli senior innan du bryter det löftet alltså! Tänk så mycket dumt du kommer hinna testa innan du trillar av pinn. Ska bli intressant att se hur det går för dig, om det verkar kul kanske jag också testar Mr Boris.
Lycka till!

Jag är desperat efter ökningar....nä men känns som jag tappat motivationen i träningen lite så något nytt var nog på sin plats. Var faktiskt riktigt roligt idag :D

Oja man måste ju testa för å se vad som är bäst. hihi hoppas detta är så rätt att jag aldrig behöver testa något annat ;)

Halldin
2009-11-01, 22:38
10kg under i bänken var ett intressant val, svårt att säga hur det blir med tröja iofs.

Men de flesta som kör Sheiko brukar anse att bänkarna är lite för lätta som dom är och snarare överskatta 1RM med 5-10kg.

Akoral
2009-11-01, 22:44
10kg under i bänken var ett intressant val, svårt att säga hur det blir med tröja iofs.

Men de flesta som kör Sheiko brukar anse att bänkarna är lite för lätta som dom är och snarare överskatta 1RM med 5-10kg.

Det är just det att tröjan är med i leken som gör det hela svårt, sliter ju en hel del på nervsystemet med tröjan och sheiko volymen lär ju slita en del den också. Sen har jag aldrig testat den volym man får av programet. fast ursprungsplanen är även utan tröja att kombinera 2 rundor av programet till en 8vekors cykel där första 4veckorna skulle vara lite lättare och de sista 4 rejält hårda.

men vist blir det nog lite lätt i raw bänken, får se hur det känns efter denna vecka, kanske får höja vikterna i bänken en aning då jag endå varit 20kg starkare i bänk tidigare än vad jag skrev in i programet , vet ju inte vilka ökningar det kan bli :)

kjell33
2009-11-01, 22:53
Detta kommer att bli intressant att följa även om jag har svårt att tro att en och samma tröja ska klara sig igenom detta utan att gå i bitar. F6 slits ju ganska ordentligt i tyget även om sömmarna brukar hålla.

Halldin
2009-11-01, 23:09
Jag vågar nog sätta något på att du kommer göra fina ökningar i knäböj på kort tid iaf.

Nitrometan
2009-11-02, 08:06
De som har kört med tröja brukar räkna på ett tröjmax och ett nakenmax.

Men det är svårt med hur man ska genomföra programmet.

bertbert
2009-11-03, 21:24
Det var roligt att lyssna på herr Akoral idag. Tydligen smakar det. Trots päronvikter. :)

Akoral
2009-11-03, 22:11
Detta kommer att bli intressant att följa även om jag har svårt att tro att en och samma tröja ska klara sig igenom detta utan att gå i bitar. F6 slits ju ganska ordentligt i tyget även om sömmarna brukar hålla.

Vi får se men blir nog mera kloss än bröst lyft för att spara tröjan

Jag vågar nog sätta något på att du kommer göra fina ökningar i knäböj på kort tid iaf.

Hoppas det, vore trevligt å ta några steg närmare 200 utan bälte i djup ol böj

De som har kört med tröja brukar räkna på ett tröjmax och ett nakenmax.

Men det är svårt med hur man ska genomföra programmet.

Tror jag kommit på den bästa lösningen som får bli pass 3 varje vecka då det är minst böj och raw bänkar samt längst återhämtningstid till nästa pass

Det var roligt att lyssna på herr Akoral idag. Tydligen smakar det. Trots päronvikter. :)

:D idag sög, volymen är nått min kropp verkligen inte är van vid vilket är bra men JOBBIGT!!!!!!!!!! men fick bra ordning på bänken idag, ska öka upp den 5kg nästa vecka och kanske 5 till om det känns bra då också, känner att jag fick till en jävla stil på det efter typ 20sett, Sakis sa att min brygga ungefär var dubbelt så hög samt så kändes alla lyft som luft efter att jag fick ordning på det.

Trapper Buzz
2009-11-03, 22:17
Spännande att följa! Jag går in på Sheiko veckan som följer.

Akoral
2009-11-03, 22:24
Smala mark utan bälte med front grepp *flex*

2x5x60
1x4x105
2x4x125
2x3x147,5
5x3x167,5

Explosiva lyft!

Bänkpress

2x20x20
1x5x70
1x5x85
2x4x97,5
2x3x105
2x2x112
2x1x120
2x2x112
2x3x105
1x4x97,5
1x6x90
1x8x85
1x10x77
1x12x70

första halvan av pyramiden kändes seg, sen lyckades jag komma upp i bryggan jag haft tidigare och låg verkligen rätt, 120 lyften var explosiva och hade ungefär samma fart som 100kg haft tidigare :) blir en ökning på 5-10kg i bänken nästa vecka

Flyes
6x4x20 lätt pb i flyes

Kronlyft
1x5x125
2x4x147,5
3x3x167,5
4x2x190

Usch körde från mitt absolut svagaste läge, fick pump av varje lyft på 190 :thumbup:

utfall
5x5x40
Ny övning för mig så valde att ta det lungt här.


Volymen känns i kroppen, dock känner jag mig inte i närheten av sliten. känns som jag gjort bra val i böj och mark. vikten är för låg i bänk men samtidigt känns det som ett klokt val då jag nu fått igen min gammla teknik vilket jag tror kommer göra gott för både raw och tröjbänken.

Akoral
2009-11-03, 22:24
Spännande att följa! Jag går in på Sheiko veckan som följer.

Vilket av programen tänker du ge dig på? :thumbup:

Trapper Buzz
2009-11-03, 22:28
Jag svarar dig senare i veckan, är så borta nu :Virro. Måste leta reda på filerna.

Trapper Buzz
2009-11-04, 09:29
Nedra tur att du frågade, Akoral.
Jag verkar ha hittat något nördigt nybörjarprogram.

Kan du posta någon länk till det du kör, Akoral? :)
Måste omarbeta siffrorna tills måndag.

Stort tack på förhand!

Halldin
2009-11-04, 12:22
Nedra tur att du frågade, Akoral.
Jag verkar ha hittat något nördigt nybörjarprogram.

Kan du posta någon länk till det du kör, Akoral? :)
Måste omarbeta siffrorna tills måndag.

Stort tack på förhand!
Jag tar mig friheten att svara.

Han skriver att han kör #30 i första inlägget.

I detta excelark finns de flesta Sheikoprogram, inklusive #30: http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=1840601&d=1243388073

Akoral
2009-11-04, 12:53
Nedra tur att du frågade, Akoral.
Jag verkar ha hittat något nördigt nybörjarprogram.

Kan du posta någon länk till det du kör, Akoral? :)
Måste omarbeta siffrorna tills måndag.

Stort tack på förhand!

Alla programen från #29-#40 är till för vanligt folk så att säga, cms prep programen är hårdare, och resten är bara sjuka :) finns ett sätt att ta reda på vilket program som är bäst för dig som baseras på din total.

stevebc
2009-11-04, 22:14
Hur lång tid tar dina pass ungefär? Mina kunde komma upp i 2½ timme eller mer har jag för mig, det var nog snarare normalt då. Ryssarna delar väl upp det i förmiddag och eftermiddag till och med?

Trapper Buzz
2009-11-04, 22:18
Tack Halldin och Akora!! Blir mycket huvudräkning i helgen.
Sjukt program låter bra. 2½ timme är ju inte mycket.

Halldin
2009-11-04, 22:29
Tack Halldin och Akora!! Blir mycket huvudräkning i helgen.
Sjukt program låter bra. 2½ timme är ju inte mycket.
Du vet att du kan skriva in dina maxvikter i arket, så räknar den ut alla vikter automatiskt?

Angående huvudräkningen.

Trapper Buzz
2009-11-04, 22:32
Du vet att du kan skriva in dina maxvikter i arket, så räknar den ut alla vikter automatiskt?

Angående huvudräkningen.

Just det!! Jotack, justja! det har jag märkt förut.
bara lite skrivplotter då. Tack igen - för påminnelsen!

stevebc
2009-11-04, 22:54
Tack Halldin och Akora!! Blir mycket huvudräkning i helgen.
Sjukt program låter bra. 2½ timme är ju inte mycket.Haha, jädra norrlandstempo :)

Trapper Buzz
2009-11-04, 22:59
Haha, jädra norrlandstempo :)

:D Efter att ha deltagit på ett fullt sundsvallspass (och då missade jag Hirvis sista lyft för jag tyckte att det var lite sent för yngstingen att jag kom hem och hämtade hos barnvaktande släkten efter halvelva om kvällen) så ska jag sluta såsa med tvåtimmarspass. Fyra är i mesta laget, men tre blir det nu.
Förr cyklade jag eller gick också 12 km till gymmet, men nu blir det vackert bil.

Akoral
2009-11-05, 21:56
Förr cyklade jag eller gick också 12 km till gymmet, men nu blir det vackert bil.

:hbang::hbang::hbang: hihi jag har 200meter till närmaste SL stång ;)

Akoral
2009-11-05, 22:04
Djupa OL böj
3x20x20
1x5x50
1x5x80
2x4x95
2x3x112,5
5x3x130

Alla böjar var riktigt explosiva med god fart, filmade lite och det var verkligen ATG och studsvändning ala OL :D börjar få in det,

FU bänk
3x20x20
1x5x70
2x4x85
2x3x97,5
6x2x112,5

Nu var det dags för helvetet som får mig att just nu hata denna sporten.
tog fram min rage x, när vi fått på armarna upptäcker vi ett j@vla hål i sömmen till kragen.
Tog fram en f6a som är mjukare i tyget men mindre så jag tänkte bra då kanske jag kan göra några bra vikter på SM i allafall men nej nej vi drog på fanskapet och det vet en rätt bra början till ett spräckt bröst stycke på den.
Gud vill nog helt enkelt inte att jag ska tävla på SM *cry*

Böj
2x5x50
1x5x80
2x5x97,5
4x4x112,5

Fransk press
3x10x42
2x10x32

EMNO
2009-11-05, 22:15
Å fan, det är här du är. Då är även denna sida favoriserad!

bertbert
2009-11-06, 07:48
Du kan få köpa en bänktröja av mig billigt. :)

Nitrometan
2009-11-06, 08:44
Nu var det dags för helvetet som får mig att just nu hata denna sporten.
tog fram min rage x, när vi fått på armarna upptäcker vi ett j@vla hål i sömmen till kragen.
Tog fram en f6a som är mjukare i tyget men mindre så jag tänkte bra då kanske jag kan göra några bra vikter på SM i allafall men nej nej vi drog på fanskapet och det vet en rätt bra början till ett spräckt bröst stycke på den.
Du hatar tyger som går sönder?

Fram för tuffare utrustning som håller för allt?

Gud vill nog helt enkelt inte att jag ska tävla på SM *cry*
Gud skiter i SL.

Lajne
2009-11-06, 10:21
Shit vad taskigt med tröjorna :( Blir det till att lyfta raw eller stå över helt?

Stefan J
2009-11-06, 11:21
Om han vill slippa trakasserier och glåpord (av mig) resten av sin aktiva karriär är det bäst att han ställer upp! :)

Akoral
2009-11-06, 11:35
Å fan, det är här du är. Då är även denna sida favoriserad!
:thumbup:

Du kan få köpa en bänktröja av mig billigt. :)

Haha kanske det, bra ide dock är jag P A N K

Du hatar tyger som går sönder?

Fram för tuffare utrustning som håller för allt?


Gud skiter i SL.

Rage x tyg är väl inte det sämsta? men vist en super katana håller bättre, dock medför den ju andra problem

Shit vad taskigt med tröjorna :( Blir det till att lyfta raw eller stå över helt?
mm det suger, raw är inget alternativ, stå över, vist som det känns nu, men jag vill tävla och göra ett konkurenskraftigt resultat.

Om han vill slippa trakasserier och glåpord (av mig) resten av sin aktiva karriär är det bäst att han ställer upp! :)

Min kära tjockis.....du får det alltid att kännas bättre i svåra stunder.

Testar katanan, kanske inte idag men på tisdag. får hoppas det funkar annars får du väl trakka mig resten av mitt liv. fast då byter jag gym till gerda eller kör kväls pass så du aldrig träffar mig :D

stevebc
2009-11-06, 12:04
Min kära tjockis.....du får det alltid att kännas bättre i svåra stunder.

Testar katanan, kanske inte idag men på tisdag. får hoppas det funkar annars får du väl trakka mig resten av mitt liv. fast då byter jag gym till gerda eller kör kväls pass så du aldrig träffar mig :DHahaha, sjuk humor :D

Nä men ärligt, riktigt bull med tröjan. Det finns ingen klubben har som du kan låna? Jag har väl en Titan F6 som ligger och skräpar någonstans men ingen aning var, den kanske passar. Det finns ingen annan du kan låna av eller så? Vore ju sjukt synd att missa ditt sista SM som junior.

bertbert
2009-11-06, 12:25
Hahaha, sjuk humor :D

Nä men ärligt, riktigt bull med tröjan. Det finns ingen klubben har som du kan låna? Jag har väl en Titan F6 som ligger och skräpar någonstans men ingen aning var, den kanske passar. Det finns ingen annan du kan låna av eller så? Vore ju sjukt synd att missa ditt sista SM som junior.

Som sagt min Rage X passar ju Turkbert. Men då vill jag ha pröjs.

thatkrillesshow
2009-11-06, 12:39
Skoj med Sheiko!:)

Surt med tröjan:( Hoppas det löser sig!

Akoral
2009-11-06, 13:53
Hahaha, sjuk humor :D

Nä men ärligt, riktigt bull med tröjan. Det finns ingen klubben har som du kan låna? Jag har väl en Titan F6 som ligger och skräpar någonstans men ingen aning var, den kanske passar. Det finns ingen annan du kan låna av eller så? Vore ju sjukt synd att missa ditt sista SM som junior.

Din f6a som var sönder då, om det är den röda?

Som sagt min Rage X passar ju Turkbert. Men då vill jag ha pröjs.

No money :(

Skoj med Sheiko!:)

Surt med tröjan:( Hoppas det löser sig!

japp:thumbup:

Kanske det gör vi får se.

stevebc
2009-11-06, 23:53
Tror inte jag har någon tröja som är sönder, eller? Den röda är en Crain, lite mindre än min Titan F6 tror jag fast fick aldrig till den särskilt bra. Den är väldigt "stum" och hård jämfört med F6 som är mer mjuk och jämn. Grejen är att jag kan ju ringa till morsan och be henne leta upp den, men vetefan hur jag ska beskriva det eller var hon ska leta riktigt. När åker ni till SM? Är det bråttom? Även om den inte kommer sitta perfekt eller att du inte är van vid den så lär den väl ge ungefär 20 kg.

Nitrometan
2009-11-13, 09:13
Sena sejen!

Kommer du och leker på DM?

Akoral
2009-11-13, 17:48
Sena sejen!

Kommer du och leker på DM?

Legat ordentligt sjuk sen fredes kväll förra veckan nu (fortfarande lite kass) så leka på DM blir det inte. men kommer nog förbi och tittar på den tunga gruppen.

EMNO
2009-11-13, 20:26
Krya på dig!

Nitrometan
2009-11-14, 09:30
Bli frisk!

Hoppas vi ses då iaf.

EkarN
2009-11-14, 10:43
Krya på dig Akoral:)

Akoral
2009-11-14, 15:34
Krya på dig!

Tack Emil:)

Bli frisk!

Hoppas vi ses då iaf.

Absolut :thumbup:

Krya på dig Akoral:)

Tack Ekarn :)

Akoral
2009-11-16, 19:52
Smalmark utan bälte
120x5 120x5 140x5 140x5 160x5 frontgrepp på alla

ryckmark utan bälte
90x5x5

rakamark
80x5x8

stångrodd
50x5x8

samanlagt 90 arbetsrepps mark idag, körde rätt intensivt, passet var avklarat på 1 timma så det kändes som jag skulle få hjärtinfakt då jag varit sjuk ett tag nu. följde schemat i smalmarken men höll igen rejält i ryck och raka mark har ju pb i 5or i dessa grenar på mer än 50kg till än vad jag tränade idag, men inte lönt att riskera för mycket då man precis varit riktigt dålig.

Kommer satsa hårt på marken nu då skalman tog ifrån mig äran att ha gjort tyngsta juniormarken i klubben för detta åretet på dm *grr* så nu är mitt mål att krossa honom nästa år :D Skrivit mitt brutalaste mark schema någonsin :hbang: stevbec kan intyga att de brukar vara rätt hårda ;)

Nitrometan
2009-11-16, 22:08
Mark, mark, mark...

Skalman är starkare än Akoral. :D

Akoral
2009-11-16, 22:50
Mark, mark, mark...

Skalman är starkare än Akoral. :D

Faktiskt inte haft sånt sug för mark på länge *gah!* its on:hbang:


för stunden är han det men spindlen är på g ;)

stevebc
2009-11-16, 22:57
Haha, visst fan är de hårda! Yeah, spindelmannen är på G :D

Mark är roligt. Särskilt sumo. Där finns så mycket att spekulera i.

Akoral
2009-11-17, 09:23
Haha, visst fan är de hårda! Yeah, spindelmannen är på G :D

Mark är roligt. Särskilt sumo. Där finns så mycket att spekulera i.

Mark ska tränas hårt :hbang:

Spekulera är roligt ;) fast jag har börjat avguda Benedikt så kanske börjar kriga upp marken smalt :D

Akoral
2009-11-17, 09:23
Vaknade i morse och kunde inte resa mig ur sängen utan hjälp :D fan va klen jag är! öppnade nog lite hårt igår?

Nitrometan
2009-11-17, 09:52
Benni säger att du måste marka oftare, mer och tyngre.

EkarN
2009-11-17, 10:50
Benni säger att du måste marka oftare, mer och tyngre.

Var han inte så beroende av mark så att allt han tänkte på var nästa markpass?:hbang:

stevebc
2009-11-17, 12:47
Jo, dom fick flytta bröllopet en dag för det krockade med hans markpass. Vidare så ser man att han valde en fru med mycket bra vinklar så de får ett markmonster till son. Mycket viktigt!

Nitrometan
2009-11-17, 13:03
Inte bara vinklar, hon har tävlat framgångsrikt i strongwoman också.

Akoral
2009-11-21, 01:36
Blev kass igen efter måndags träningen så hjälpte Stefan J med sista tröjpasset idag och körde lite OL smidighet med pinne vilket kroppen verkligen behövde efter 2veckor i sängen :thumbup: knakade fint lite här och där men det var nice :D kör lite lätt på söndag och sen på allvar igen på tisdag :thumbup:

stevebc
2009-11-21, 01:45
Inte bara vinklar, hon har tävlat framgångsrikt i strongwoman också.Haha så det är verkligen funny because it's true =)

Nitrometan
2009-11-21, 15:32
Akoral tål inte att träna?

Akoral
2009-11-21, 16:15
Akoral tål inte att träna?

Hehe :devil:

Var bara inte så frisk som jag trodde jag var ;)

Akoral
2009-11-21, 16:47
Någon som gillar min nya avtar?

Nitrometan
2009-11-21, 17:07
Någon som gillar min nya avtar?
Det är ingen spindelmarkare.

stevebc
2009-11-21, 17:09
Hehe. Det är Konstantinovs va?

EkarN
2009-11-21, 17:26
Sweet:thumbup:

Akoral
2009-11-21, 19:42
Det är ingen spindelmarkare.

Nepp men han håller likväl hög standard i sitt marklyftande
;)

Hehe. Det är Konstantinovs va?

Japp, hittade bilden på någon hemsida på krotiska eller vilket land han nu är från :D

Sweet:thumbup:

:thumbup:

Lajne
2009-11-21, 20:04
Jag vill också lära mig spindelmarka!

stevebc
2009-11-21, 21:09
Har för mig att han är från Lettland.

Arg dattanörd :)

5UV43lk29lE

Akoral
2009-11-22, 00:19
Jag vill också lära mig spindelmarka!

Sorry det är något man födstill ;):D:devil: men du kan nog bli en liten spindel om du tränar hårt!

Har för mig att han är från Lettland.

Arg dattanörd :)

5UV43lk29lE

Hahaha lite som stefan med ett par nörd glasögon :naughty:

bertbert
2009-11-22, 08:45
Någon som gillar min nya avtar?

Ja, han markar ju som en karl!

Akoral
2009-11-22, 10:41
ja, han markar ju som en karl!

:d haha

Akoral
2009-11-22, 17:29
Smalmark utan bälte
2x5x70 2x5x100 1x3x140 1x3x160 1x3x180

Långa mark från 10cm
6x6x105

smalmark utan bälte
2x8x105


Helt ok pass, kändes inte som jag skulle dö som i måndes då jag fortfarande var sjuk, höll igen rejält i långa marken idag, 3an på 180 i vanlig mark var inte max för 1repp till hade jag nog kunnat vråla upp, men stog max 3a i programet så det var helt rätt vikt för dagen.

En bit kvar till stor formen :D
UUYryTncaes

stevebc
2009-11-22, 17:52
Ja, han markar ju som en karl!Haha, nu är det få riktiga män kvar på Bollhuset. Jag har ju själv gått över till sumo, körde Henke helsumo på tävlingen btw? Såg en bild på marklyftet men svårt att se från vinkeln.

Akoral
2009-11-22, 17:54
Haha, nu är det få riktiga män kvar på Bollhuset. Jag har ju själv gått över till sumo, körde Henke helsumo på tävlingen btw? Såg en bild på marklyftet men svårt att se från vinkeln.

Nej ni kör båda nått som inte är sumo ;) någon sån där vill vara RIKTIG SUMO teknik:laugh: enda andledningen att inte tårna nuddar vikterna i sumo är att man har för korta ben :D

bertbert
2009-11-22, 20:46
Långa mark från 10cm
6x6x105

smalmark utan bälte
2x8x105


Slarvpelle! *grr*

stevebc
2009-11-22, 21:19
Nej ni kör båda nått som inte är sumo ;) någon sån där vill vara RIKTIG SUMO teknik:laugh: enda andledningen att inte tårna nuddar vikterna i sumo är att man har för korta ben :D:D

qft

Nitrometan
2009-11-22, 22:17
Ismo Lappi

BIOK_fF0w2s


Jukka-Pekka Laurio

tsP43MGj57w



...sumo...

Akoral
2009-11-22, 22:17
Slarvpelle! *grr*

Slarv? :D

Akoral
2009-11-22, 22:19
Ismo Lappi

BIOK_fF0w2s


Jukka-Pekka Laurio

tsP43MGj57w



...sumo...

:hbang: Nu snackar vi :hbang: inget sånt halvbrett trams :D

Nitrometan
2009-11-22, 22:24
finska suuumo poikka !!

eleni
2009-11-22, 23:02
Blir det till o tävla på bänk-SM?

bertbert
2009-11-23, 05:41
Slarv? :D

Plocka upp vikterna efter dig.

Akoral
2009-11-23, 07:35
Plocka upp vikterna efter dig.

Ganska onödigt å ta det här va istället för att komentera pass eller nått?


Men om du nu vill ha en förklaring så var jag tvungen att hjälpa TK Trossö killen med hans tröja sen springa till min pappas födelsedags middag......

Akoral
2009-11-23, 07:38
finska suuumo poikka !!

:thumbup: Hmm fanns någon finsk junior som gick i tungvikten för 1-3 år sedan som var grym i mark?

Akoral
2009-11-23, 07:39
Blir det till o tävla på bänk-SM?

Tyvärr blir det ingen tävling :( sjuk klen och 2 pajjade tröjor senare.... åker med dock :)

eleni
2009-11-23, 07:40
Tyvärr blir det ingen tävling :( sjuk klen och 2 pajjade tröjor senare.... åker med dock :)

Tråkigt :( Ja sjukdom sliter en del på kroppen.
Aha, så du ska va matchare ist?

Akoral
2009-11-23, 07:47
Tråkigt :( Ja sjukdom sliter en del på kroppen.
Aha, så du ska va matchare ist?

Stefan Jamroz Mentala stöd :D samt chafför och fimare:hbang:

Nitrometan
2009-11-23, 08:38
Personlig assistent? Gode man? Vårdnadshavare? Övervakare?

Akoral
2009-11-23, 09:00
Personlig assistent? Gode man? Vårdnadshavare? Övervakare?

Den som lungnar och stöttar inför lyften :D Stefan är min assistent,Gode man och Övervakare ;)

Nitrometan
2009-11-23, 10:25
OK

:thumbup:

Akoral
2009-11-23, 22:07
Smal bänk med fötterna i luften
60x5 70x5 80x5 90x5 100x5 8x80 8x90 8x70

stående french press
3x10x30

flyes
3x8x20

sida axlar
1x10x10 2x10x7,5

sittande hantel curl
2x10x15

stående hantel curl
2x10x10

Pushdown
2x20x30

Nitrometan
2009-11-24, 07:17
Bra besep där. :naughty:

Akoral
2009-11-24, 07:21
Bra besep där. :naughty:

Fans nog en 5kg till men ville hålla repsen strikta och fokuserade på träff och pump :hbang:...............:D

Lajne
2009-11-24, 07:42
Fans nog en 5kg till men ville hålla repsen strikta och fokuserade på träff och pump :hbang:...............:D
:thumbup:
Då växer klyftan som bäst.

bertbert
2009-11-24, 07:50
:thumbup:
Då växer klyftan som bäst.

Nejnejnej, klyvningen!

Bra smalbänk.

Nitrometan
2009-11-24, 08:18
Kontakt och vinklar för klyvning i besep!

bertbert
2009-11-24, 08:56
Kontakt och vinklar för klyvning i besep!

http://www.officedesign.se/res/BildKontakt/kontakt316x310.gif

+

http://www.webbmatte.se/bilder_gym/4_1_7_geo.jpg

=

http://www.woosk.com/wp-content/uploads/2009/04/bicep-man.jpg

Nitrometan
2009-11-24, 09:02
:laugh:

Berra... :laugh:

Du har fattat. :cool:

Gute
2009-11-24, 13:09
Team Becep!

Nitrometan
2009-11-24, 13:28
Får snacka med teal - hur många kan det egentligen finnas i team besep?

Nitrometan
2009-11-25, 10:16
TK Trossö killen med hans tröja sen springa till min pappas födelsedags middag......
Olof?

Eller blivande ingenjör Leandersson?

Kul att Karlskronapojkar kan få hjälp nere i Lundabygden... :thumbup:

Halldin
2009-11-25, 10:23
Är det verkligen Sheiko du kör? Vilken isåfall?

Jag känner inte igen mig riktigt. :D

Akoral
2009-11-25, 14:36
Olof?

Eller blivande ingenjör Leandersson?

Kul att Karlskronapojkar kan få hjälp nere i Lundabygden... :thumbup:

Minns inte vad han hette men tror det var olof, smal kille och rätt ung :)

Är det verkligen Sheiko du kör? Vilken isåfall?

Jag känner inte igen mig riktigt. :D

Inte för tillfället, kör lite komigång träning, tappat rätt mycket vikt och styrka under 2 veckors influensa:em:

Nitrometan
2009-11-25, 14:44
Säkert Olof då.

Tackar! :thumbup:

Akoral
2009-11-25, 20:23
Smal mark utan bälte (front grepp)
2x5x60 2x5x100

Jeff Jet Method marklyft utan bälte (man gör ett kronlyft (under knäet) håller spänningen på nervägen(hela lyftet) och upp igen sen nytt kronlyft osv) (mix grepp)
110x3 140x1 170x3 200x2

Långa mark utan bälte (front grepp)
110x3 120x3 140x3 150x3 160x3

smalmark utan bälte (front grepp)
2x8x110
situps
2x20

Gick väldigt bra i marken idag. 2x200 i Jeff marken var rätt tungt men bör väl motsvara ca 3repps på 200 i vanlig mark siktade på att göra ett försök på 200 för att se hur mycket back jag ligger i marken så det var verkligen en positiv överaskning. 3an på 180 var ju svin tung i söndes :) inte alltid man ökar typ 20kg samma vecka :P

I långa mark var alla repps lätta och greppet var inte i närheten av att svika mig :thumbup:

stevebc
2009-11-26, 21:56
Har några frågor:

1. Ser att du har modifierat sheiko och slängt in dina egna övningar. Har du ökat/sänkt vikterna beroende på hur tung övningen är i sig?

2. Jeff Jet Method-marklyft verkar coolt. Är det som de kronlyft du gjorde tidigare där du kämpade på nervägen för att utveckla mer styrka i korsryggen?

edit: haha efter msn fattade jag att det inte var sheiko, never mind då :P

Akoral
2009-11-30, 18:45
Jeff Jet Method-marklyft verkar coolt. Är det som de kronlyft du gjorde tidigare där du kämpade på nervägen för att utveckla mer styrka i korsryggen?


Precis lungn och kontrollerad nergång där jag håller emot så jag håller på att svimma ;)

Akoral
2009-11-30, 18:51
Rätt mör i ryggen idag efter ca 130 mil bilfärd i en buss.

Smal Mark med frontgrepp och löst bälte

50x2x5 80x2x5 120x5 150x5 180x5 190x5+höll vikten i 10 sekunder efter sista reppet. 200x5(frontgrepp på de 2första blev lite mör efter min showoff på 190 :naughty:

Stötdrag utan bälte
50x5 80x5 120x3x3

ryckdrag
20x5 50x5 80x3x3

Roligt pass, härligt å reppa loss lite på 200kg igen var rätt lätt faktiskt :) Känner mig rätt glad att greppet utvecklats nått enormt sen i sommras, var verkligen inga problem att dra de första 5 reppen på 190 sen stå och hålla stången och prata lite med Bojan :hbang: får filma nästa gång som bevis ;)

Nitrometan
2009-11-30, 18:52
Asch. Joan Jett är säkert bättre än Jeff Jett!


http://i48.tinypic.com/35k4vhs.jpg

Kurash
2009-12-01, 09:14
Vill du ta med kameran idag? Jag tar med min laptop och min kamera så kan vi föra över bilderna vi tog. Tar med pengarna också.

Akoral
2009-12-01, 09:33
Vill du ta med kameran idag? Jag tar med min laptop och min kamera så kan vi föra över bilderna vi tog. Tar med pengarna också.

Paulina har min kamera :) får se om jag hinner hämta den men jag är där typ kl4 så du vet. Annars kan jag mila allt till dig typ på onsdag.

stevebc
2009-12-01, 09:55
Helvete vad bra grepp!

Kurash
2009-12-01, 10:36
Paulina har min kamera :) får se om jag hinner hämta den men jag är där typ kl4 så du vet. Annars kan jag mila allt till dig typ på onsdag.

Ok, det blir bra, vore jävligt shysst att få filmerna och bilderna!

EkarN
2009-12-01, 11:50
+1 på Steve, greppet är ju sanslöst bra:D

Nitrometan
2009-12-01, 17:41
Att marka sig utan spindel.

cA8s17YIbSY

*popcorn*

Akoral
2009-12-01, 18:58
Helvete vad bra grepp!

+1 på Steve, greppet är ju sanslöst bra:D

Tack :) satsar på en 5a på 200 med frontgrepp till jul, hade verkligen varit något, lagt in extra grepp träning

Att marka sig utan spindel.

cA8s17YIbSY

*popcorn*

Hoppas detta inte är en jämförelse eller en pek om hur klen jag är ;)

Men marka utan spindel är det verkligen möjligt :confused:

Nitrometan
2009-12-01, 18:59
Bara ett exempel på en lyftare som lyfter utan spindel.

Akoral
2009-12-01, 19:00
Fu bänk
3x8x100 1x4x112,5 missade 5an i utlåsningen. 1x8x90 1x8x80

Kickstöt
4x2x70 dålig teknik men bra fart

grepp pinnen som man snurrar upp en viktskiva med varvat med franskpress
5sett/5x10x42,5

hantelcurls
3x10x10
stångcurl
1x8x40

Akoral
2009-12-01, 19:01
Bara ett exempel på en lyftare som lyfter utan spindel.

Men han har spindel :) syns tydligt för ett tränat öga :smash:

EMNO
2009-12-02, 10:58
pinnen som man snurrar upp en viktskiva med


eller som indianerna kallar det, "den enkla övningen med det svåra namnet" :D

Kurash
2009-12-02, 11:20
Gwizdek.

Nitrometan
2009-12-02, 12:53
eller som indianerna kallar det, "den enkla övningen med det svåra namnet" :D

På mohawk heter den wristroller. Vilket översatt blir "den enkla övningen med det svåra namnet som vi gör för att få överlägsen greppstyrka och underarmsvolym". Precis som du säger. *kissass*

Akoral
2009-12-02, 20:54
eller som indianerna kallar det, "den enkla övningen med det svåra namnet" :D

;)

Gwizdek.

Dobshneek :naughty:

På mohawk heter den wristroller. Vilket översatt blir "den enkla övningen med det svåra namnet som vi gör för att få överlägsen greppstyrka och underarmsvolym". Precis som du säger. *kissass*

wristroller=handledsrullare på svenska?


Den tog riktigt fint, ska försöka köra den efter varje pass :hbang:

eleni
2009-12-02, 21:01
Tack för passningen i böjen igår :laugh:

bertbert
2009-12-02, 21:49
gwizdek?
dobshneek?

the_PL_man
2009-12-02, 23:33
Rätt mör i ryggen idag efter ca 130 mil bilfärd i en buss.


Sen hemkost söndag eller tidig hemkost måndag ? :D

Apropå greppträning, 73 kg Tony är inte att leka med...*gah!*
HBrOOyhJnQI

mvh
the_PL_man

Akoral
2009-12-03, 07:40
Tack för passningen i böjen igår :laugh:

haha det var en intressant erfarenhet för oss båda tror jag:laugh:

gwizdek?
dobshneek?

Tattzhnek dobchodan......

Sen hemkost söndag eller tidig hemkost måndag ? :D

Apropå greppträning, 73 kg Tony är inte att leka med...*gah!*
HBrOOyhJnQI

mvh
the_PL_man

hmm blev strax i mellan båda lite så lagom sent.


Hehe att han frontgreppar allt det där är det helt galet :hbang:

the_PL_man
2009-12-03, 08:14
Hehe att han frontgreppar allt det där är det helt galet :hbang:

Tony är lite eljest, men som sagt, på en atletklubb finns det plats för alla.

Akoral
2009-12-03, 20:14
Tony är lite eljest, men som sagt, på en atletklubb finns det plats för alla.

Absolut, så länge stämningen är god så:thumbup:

Stefan J
2009-12-03, 20:15
Är det 350kg han lyfter?

Akoral
2009-12-03, 20:18
Startat ett litet 8veckors program, får se om jag blir sjuk som vanligt eller faktiskt kan genomföra det! Börjar rätt lätt men vikterna kommer ökas. Målen är en 5a på 160 utan bälte i böj och 5a på 220 med bälte i marken.

Böj utan bälte
80x5 90x5 100x5 110x5 120x5 var ett tag sen jag böjde nu men det var lätt.

Kronlyft
120x5 130x5 140x5 150x5 165x5 (frontgrepp)

wristroller (1reps=rulla upp och ner)
6reps 4reps 2reps 4reps målet är att fixa ett 5e sett med 6repps men var chanslös idag

latsdrag
3x8x70
shrugz
3x8x40

Akoral
2009-12-03, 20:19
Är det 350kg han lyfter?

Ska fan köpa mig en gul marklyfts väst :D

stevebc
2009-12-03, 20:23
Är det 350kg han lyfter?Fick det till 380.

Stefan J
2009-12-03, 20:27
Får det till 11st 15kgs skivor på varje sida, men jag kanske ser fel. Nåja, stark påg!

stevebc
2009-12-03, 20:34
Isf ser jag fel för jag räknade snabbt/slarvigt och har inte dubbelkollat. Ja, det var starkt. Även om det bara var 1 sekund eller så, att ens få loss det med frontgrepp är riktigt imponerande.

Nytt program Viktor? Lycka till med målet.

the_PL_man
2009-12-03, 21:35
Absolut, så länge stämningen är god så:thumbup:

Präxis!

the_PL_man
2009-12-03, 21:37
Får det till 11st 15kgs skivor på varje sida, men jag kanske ser fel. Nåja, stark påg!

Betvivlar att han hade frontgrepp. Kan fråga Lindh, det var som filmade innan jag kom ner.

Hoppas få se er skånepågar snart igen!

mvh
the_PL_man

the_PL_man
2009-12-03, 21:37
Är det 350kg han lyfter?

Ja. Han har gjort 380 kg tidigare.

SweLabs
2009-12-04, 21:49
Rensa din inbox :D

Akoral
2009-12-05, 00:17
Ja. Han har gjort 380 kg tidigare.


Är det frontgrepp är det sjukt givetvis sjukt i vilket fall. han väger inte så mycket va?

Rensa din inbox :D

Fixat :D

Akoral
2009-12-05, 00:27
Bänk med gumiband
2x3x60+70kg 2x3x70+70kg 2x3x80+70kg

sittande axelpress
3x8x20

stående press
3x8x40

pushdown
3x10x30kg

hantelcurls
2x10x10 1x10x15 1x10x18

sitt ryck
2x5x25

ryckböj
2x5x25

enhandsmark
1x100kg med höger hand
1x100kg med vänster hand :hbang: berbert ÄGD ;)

Roligt pass, banden var jobbigt men gick bra efter några sett när man fått kläm på det, Grymt nöjd med 100kg i enhandsmark med fel hand :D fans nog en 20-30kg till där. körde lite ryck på skoj och lite smidighet i ryckböjen,

Nitrometan
2009-12-05, 09:56
hantelcurls
B-sepp!

besep.

enhandsmark

berbert ÄGD ;)
Det är besepparna som gör det. *kissass*

Akorally eger med besep

the_PL_man
2009-12-05, 15:08
Är det frontgrepp är det sjukt givetvis sjukt i vilket fall. han väger inte så mycket va?


73 kg, dock inget frontgrepp utan vanligt.

Akoral
2009-12-07, 22:10
Äntligen lagt upp benträningen, rätt långt program där det är det är tänkt att jag kommer köra till box med olika höjd under 3 cyklar där första är med bälte andra med lindor och bälte och tredje med full utrustning.

boxböj till låg box med bälte
2x15x20 2x5x60 1x5x90 1x4x120 6x2x140 lätt

enbens benspark
2x10
hamstringcurl
2x10

liggande rodd
3x8x45 3x8x55 3x8x65 3x8x80(full mag)

MrMac
2009-12-07, 23:12
73 kg... Mmm det ÄR starkt.

Men hur ökar han sedan??? Bara blå vikter nästa gång? Röda efter det :confused:...

stevebc
2009-12-08, 00:12
73 kg... Mmm det ÄR starkt.

Men hur ökar han sedan??? Bara blå vikter nästa gång? Röda efter det :confused:...I mitt gym kör alla med gröna vikter, alltid. Varje gång folk kör bänkpress använder de 8-12 kakor fast de ligger på 80-120 kg (bara de allra starkaste ligger på 120).

Nitrometan
2009-12-08, 07:29
I mitt gym kör alla med gröna vikter, alltid. Varje gång folk kör bänkpress använder de 8-12 kakor fast de ligger på 80-120 kg (bara de allra starkaste ligger på 120).

Men så är de fransoser också. :D

bertbert
2009-12-08, 21:52
Polizei!!!!

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

EkarN
2009-12-08, 22:40
I mitt gym kör alla med gröna vikter, alltid. Varje gång folk kör bänkpress använder de 8-12 kakor fast de ligger på 80-120 kg (bara de allra starkaste ligger på 120).

Jag är tuffast, jag kör med vita vikter. Se youtube och tidigare filmer för bevis:D

Intressant böjupplägg Viktor:) Ska du med som coach till U/J-SM?

Akoral
2009-12-08, 23:20
Polizei!!!!

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Måndagens cevil polis insats av mig har börjat sprida sig?

Sjukt kul att vi fick dem, deras min när de insåg att det var kört och hampus "fin cykel och jag tror den är min" samtidigt som snuten hoppar upp bakom dem har jag skrattat åt hela dagen!!!!!!!!!!!!!!

Akoral
2009-12-08, 23:21
Jag är tuffast, jag kör med vita vikter. Se youtube och tidigare filmer för bevis:D

Intressant böjupplägg Viktor:) Ska du med som coach till U/J-SM?

stora smala 5kgs vita som man har i tyngdlyftning?

Ska bli roligt å se om det funkar,mina galna ideer i marken brukar ju funka,första gången jag kommer på nått eget i böjen så jag hoppas det kan bli samma goda ökningar här.Blir rätt mycket de 2 första cyklarna, men det blir inte nödvändigtvis tyngre på högra boxar så jag hoppas överträningen inte blir för extrem så jag orkar utan sjuka smärtor osv :P

Hoppas jag kan komma även om jag trots bra med erfarenhet efter att ha coachat våran europa mästare med Stefan Senior under 2 SM har lite erfarhen inte lär vara den första klubben tänker på, men ska anmäla intresse redan imorgon ;) Vet dock inte om vi kommer skicka någon, möjligtvis Axel. Stevebec är ju i Frankistan.

EkarN
2009-12-08, 23:30
stora smala 5kgs vita som man har i tyngdlyftning?

Ska bli roligt å se om det funkar,mina galna ideer i marken brukar ju funka,första gången jag kommer på nått eget i böjen så jag hoppas det kan bli samma goda ökningar här.Blir rätt mycket de 2 första cyklarna, men det blir inte nödvändigtvis tyngre på högra boxar så jag hoppas överträningen inte blir för extrem så jag orkar utan sjuka smärtor osv :P

Hoppas jag kan komma även om jag trots bra med erfarenhet efter att ha coachat våran europa mästare med Stefan Senior under 2 SM har lite erfarhen inte lär vara den första klubben tänker på, men ska anmäla intresse redan imorgon ;) Vet dock inte om vi kommer skicka någon, möjligtvis Axel. Stevebec är ju i Frankistan.

HUr ser det ut med ungdomar och juniorer hos er nu, fattigt med det? Jo det är eleikos vita stora gummi(snarare plast) femmor.

Nitrometan
2009-12-09, 12:41
Måndagens cevil polis insats av mig har börjat sprida sig?

Sjukt kul att vi fick dem, deras min när de insåg att det var kört och hampus "fin cykel och jag tror den är min" samtidigt som snuten hoppar upp bakom dem har jag skrattat åt hela dagen!!!!!!!!!!!!!!

:bow:

Bra jåpat.

Akoral
2009-12-09, 13:00
HUr ser det ut med ungdomar och juniorer hos er nu, fattigt med det? Jo det är eleikos vita stora gummi(snarare plast) femmor.

Vi lyckades få ca 10 ungdomar att börja träna på förra årets handslag samt så ställde 3-5st av dem upp utanför tävlan på en serie, skriver träningsprogram åt en av dem nu för han vill satsa på bänk, gör 5or på 100 nu å väger väl in i 75an ungdom nu, fast han är väl lika bra som en 5årig flick i böj å mark :P

Sen har vi 2 väldigt aktiva under årets handslag, varav 1 av dem är en riktig talang, hoppas bara man kan få honom att stanna, perioden efter handslaget brukar vara känsliga då man inte har tid att ge dem samma stöd osv å då är det lätt att de flesta bara försvinner.

Så ja det ser väl mörk ut :) men samtidigt finns det lite hopp.

Juniorsidan är helt ok, tillräkligt för lag i sl och bp :)

Akoral
2009-12-09, 13:02
:bow:

Bra jåpat.

:thumbup: yes de borde anställa mig så hade det blivit någonting gjort :D 100% uppklarade fall för mig än så länge :hbang:

EkarN
2009-12-09, 16:23
Vi lyckades få ca 10 ungdomar att börja träna på förra årets handslag samt så ställde 3-5st av dem upp utanför tävlan på en serie, skriver träningsprogram åt en av dem nu för han vill satsa på bänk, gör 5or på 100 nu å väger väl in i 75an ungdom nu, fast han är väl lika bra som en 5årig flick i böj å mark :P

Sen har vi 2 väldigt aktiva under årets handslag, varav 1 av dem är en riktig talang, hoppas bara man kan få honom att stanna, perioden efter handslaget brukar vara känsliga då man inte har tid att ge dem samma stöd osv å då är det lätt att de flesta bara försvinner.

Så ja det ser väl mörk ut :) men samtidigt finns det lite hopp.

Juniorsidan är helt ok, tillräkligt för lag i sl och bp :)

Vi har en sistaårsjunior och jag som ungdom, så vi har det ännu mörkare:) Ingen satsning på ungdomar heller, svårt att göra då klubben är så liten och folk bor så utspritt. Bra att ni har juniorer iaf!

Grymt med 5or på 100 i 75an!

110
2009-12-09, 20:04
Sheiko? Innebär vad?...

110
2009-12-09, 20:41
Har kollat upp det... Även jag kommer starta en ny journal för att testa Sheiko. Har precis börjat med min SL-träning och tycker att det är bäst läge nu att göra så - Kolla gärna in min nya journal :)

Akoral
2009-12-09, 20:48
Vi har en sistaårsjunior och jag som ungdom, så vi har det ännu mörkare:) Ingen satsning på ungdomar heller, svårt att göra då klubben är så liten och folk bor så utspritt. Bra att ni har juniorer iaf!

Grymt med 5or på 100 i 75an!

Ansök från pengar genom handslaget nästa år, kan försöka hitta lite info åt dig, stimulans pengar är ju alltid trevligt :)

Stablil liten spännis är han :laugh:


Sheiko? Innebär vad?...

Det är en Ryssk tränings metod, massa träningsprogram, skrivna av Boris Sheiko. http://www.elitefts.com/sheiko/ här finns massa excel länkar med olika av hans program :thumbup:

Akoral
2009-12-09, 20:49
Har kollat upp det... Även jag kommer starta en ny journal för att testa Sheiko. Har precis börjat med min SL-träning och tycker att det är bäst läge nu att göra så - Kolla gärna in min nya journal :)

Kanon :thumbup: får önska dig lycka till. Kan tilläga att rutinerna är hårdare än vad de ser ut på pappret där vissa kan verka lite mesiga.

Akoral
2009-12-09, 20:52
Körde lite sittfång som uppvärmning och några böjar på stången
några reps på 20kg och ett par repps på 40kg. smidigheten kommer snabbt

Böj till mellan box med bälte
2x5x60 1x5x100 1x3x120 6x3x140 lätt och fint, stoppade vikten bättre än i måndes i den excentriska fasen.

situps med 10kg bakom huvudet
40reps:hbang:


Trevligt å träffa Emoooooooooo och bbbeeeeeeeeerrrrrtttt idag :D

Kan väl tillägga att jag inte tar på bältet förens på arbets setten.

eleni
2009-12-09, 21:16
Bra tröck i 140-boxböjarna! :thumbup:

Akoral
2009-12-09, 22:32
Bra tröck i 140-boxböjarna! :thumbup:

Tack :)
Tack för hjälpen:thumbup: får se vart det slutar, ett par repps på 170 om några veckor till låg box ska bli spänande, sen dödsböj till hög box bör bli intressant :D

bertbert
2009-12-10, 05:45
Dötsböj till hög box är kul! :)

Nitrometan
2009-12-10, 07:34
Oj! Akorally boxas med 140!

Döts...

Ska du böja till hög box så kan jag tipsa om vad Dave Tate sa om höga boxar.
"Om dina fötter når marken är boxen för låg!"

Akoral
2009-12-10, 07:35
Dötsböj till hög box är kul! :)

Nja lite lätt för att kallas dötsböj ännu men kul är det :D

Akoral
2009-12-10, 07:36
Oj! Akorally boxas med 140!

Döts...

Ska du böja till hög box så kan jag tipsa om vad Dave Tate sa om höga boxar.
"Om dina fötter når marken är boxen för låg!"

:D haha hur går man ut med stången då? film? ;)

Nitrometan
2009-12-10, 07:40
Kommentaren kom efter att "alla" på Westside tyckte att han valde alltför hög höjd på boxarna. Samt att han missade djupet på tävling.

Då sa han att alla körde på för låga boxar.

:D


De går inte ut, de har Monolift. *popcorn*

Akoral
2009-12-10, 07:50
Kommentaren kom efter att "alla" på Westside tyckte att han valde alltför hög höjd på boxarna. Samt att han missade djupet på tävling.

Då sa han att alla körde på för låga boxar.

:D


De går inte ut, de har Monolift. *popcorn*

hahaha roliga killar :D

Så de ställer sig Monoliften flyttas sen hoppar han rakt upp och någon för snabbt in pallen under? eller blir det mera en sittande gm för att lyfta av? ;)

Akoral
2009-12-11, 21:27
Böj
2x10x20 2x5x70 2x5x110

Böj till bänk med bälte
1x3x130 1x3x160 1x3x180 3x3x200

Ryckböj
1x5x20 1x5x40 1x5x50 1x5x60

sittfång
x2x5x29 2x5x50

200 var lätt men valde att hålla där, endå 5 veckor kvar på cyklen så onödigt att krossa mig själv direkt :). Utgångarna på 200 var otroligt lätta och stabila, kändes ungefär som 100kg på axlarna.

Stefan J
2009-12-11, 22:21
Bra jobbat idag!

Akoral
2009-12-11, 22:36
Bra jobbat idag!

Tackar och bugar grand master:bow:

EMNO
2009-12-12, 07:33
Bra jobbat idag!

+1 En vacker dag ska jag oxå lära mig såna där sittvändningar eller vad de nu kallas.

bertbert
2009-12-12, 09:46
Bänkböj :) Jag blir sugen!

110
2009-12-12, 12:09
Är inte böj till bänk farligt?? Tänker på ryggen när man kommer ner till bänken

Akoral
2009-12-12, 12:38
+1 En vacker dag ska jag oxå lära mig såna där sittvändningar eller vad de nu kallas.

:) på måndag?


Bänkböj :) Jag blir sugen!

:thumbup:

Är inte böj till bänk farligt?? Tänker på ryggen när man kommer ner till bänken

Kan ju definitivt vara farligt precis som boxböj om du inte lyckas bromsa vikten innan du når pallen/boxen, ryggraden kan nog få smaka rätt rejält då. Men så länge man har kontroll och bra passare så tror jag inte det är farligt. Använder mina box/bänkar till att indikera ett djup, jag sätter mig inte på dem som du nog sett på tuben, håller emot rätt bra i den exentriska fasten och sen vänder jag när jag nuddar.

Akoral
2009-12-14, 21:38
Böj med bälte
6x4x140 lätt :) lite sliten sen i fredes dock.

situps med 20kg
2x15

ryck
4x1x40 2x1x50 fångade alla under parallelt :) fina grejer

vändning+kickstöt
någon på 40kg sen 1x1x90 1vändning+2stötar. bra klip här, behövde gå ner ca 5 cm för att fånga stången.

enhandsryck
1x1x40

EkarN
2009-12-14, 21:42
Fan du är stark alltså Viktor:D Och kul att du fortsätter att OLa lite också:)

Akoral
2009-12-14, 21:44
Fan du är stark alltså Viktor:D Och kul att du fortsätter att OLa lite också:)

*flex* Tackar Ekarn :)

OL är roligt som fan :) älskar det, bra rörlighet och komp träning också!

110
2009-12-14, 22:16
Gjorde faktiskt böj till sittandes på bänk idag, kändes riktigt skönt !
Lite lättare sådär en 100 kg

stevebc
2009-12-14, 23:43
Mm box/bänkböj är en bra övning. Kör oftast mot låg box.

Akoral
2009-12-15, 21:07
Bänk
2x10x92,5

smal bänk
2x10x82x5

lutande bänk med bänkpress bredd
2x10x75

kickstöt
4x2x70

pushpress
2x80 2x90pb

pushpress bakom huvudet
3x3x70

:) plus en massa uppvärmings och teknik lyft :)

110
2009-12-15, 21:16
Ed Coan style - Nice

Nitrometan
2009-12-15, 21:57
Både kickstöt och pushpress. :thumbup:

bertbert
2009-12-15, 22:06
En massa OL-disco! Najs. Man fick ducka när man kom in på klubben.

Akoral
2009-12-15, 22:58
En massa OL-disco! Najs. Man fick ducka när man kom in på klubben.

:D Så vingligt var det väl endå inte :P

Både kickstöt och pushpress. :thumbup:

Aaaah härlig och rolig träning

Ed Coan style - Nice

:thumbup:

Akoral
2009-12-16, 20:06
Böj med bälte
6x2x140

magövning
2x8+15kg

110
2009-12-16, 20:11
Kort pass ;)

bertbert
2009-12-16, 20:20
:D Så vingligt var det väl endå inte :P


Nej jag råkade bara komma in när du hivade en stång i roddmaskinen!
:D

Akoral
2009-12-16, 20:28
Nej jag råkade bara komma in när du hivade en stång i roddmaskinen!
:D

aah släppte stången rätt kontrollerat faktiskt efter mitt pb på 2x90 i pushpress :P sen hade någon av de mögiga bänkarna brevid lagt en vikt väldigt dumt så stången studsade iväg som en bumbi björn :P

Akoral
2009-12-16, 20:55
Tråkig nyhet, min bröstryggs skada har gått upp igen. Får se hur illa det är imogron när jag går till läkaren. Är det en skada av samam grad som förra gången så är detta nog punkt för min SL kärriär för jag orkar inte riskera fler gånger att gå runt med konstanta smärtot, inte kunna sova på rygg eller på höger sida, ha ont när jag andas en gång till. eller riskera att dra upp den igen.

Min motivation är noll nu och jag är verkligen knäckt, får se vad som händer :(

EMNO
2009-12-16, 21:49
shit vad trist. Trodde inte att det var så illa även om det märktes att det gjorde rejält ont. Du får ta en paus, spela lite pingis en period och sedan komma igen. Bollhuset behöver en Viktor.

thatkrillesshow
2009-12-16, 21:59
Tråkigt att höra. Hoppas det löser sig!

Nitrometan
2009-12-16, 22:15
Nej! *cry* :cryout:

Satana! Vad tråkigt.

Vet du vad det är som gör att du skadar dig? Mark? Böj?

Fan också. Det suger gigantiska håriga elefantballar att vara skadad.

EMNO
2009-12-16, 22:16
Nej! *cry* :cryout:

Satana! Vad tråkigt.

Vet du vad det är som gör att du skadar dig? Mark? Böj?

Fan också. Det suger gigantiska håriga elefantballar att vara skadad.

Dragonflyes... Farlig skit :naughty:

stevebc
2009-12-16, 22:35
Helvete också. Blir alltid förbannad när detta händer de som är mest motiverade och tränar hårdast. Trodde det var över senast du hade det, men som du sa på msn så var det bl a skolmiljön som bidrog till det?

Hoppas på goda nyheter hos läkaren då.

bertbert
2009-12-18, 11:03
Jak får hüppas att skadan läker illa kvickt!

EkarN
2009-12-18, 11:48
Fyfan så illa Viktor. Hoppas innerligt att det löser sig.

stevebc
2009-12-20, 19:45
Hur går det?

Akoral
2009-12-20, 20:15
Tack alla <3, börjat köra lite rehab, ryckböj med kvast skafft :) ordinerat av min sjukgymnast :) ryggen är på bättringsvägen, men blir vila alternativt väldigt lätt träning fram tills i alla fall början av januari.

stevebc
2009-12-21, 01:39
Okej. Tror ryckböj är fantastiskt för det mesta; kappmusklerna, korsryggen, magmusklerna, flexibiliteten. Det blir bättre snart.

Akoral
2009-12-21, 21:49
Ryckböj med långt stopp i botten (töjjer lite)
5sett 20kg

Sitt ryck
2x3x25 2x3x40 1x3x50 tappade stången bakåt på första på 50, i övrigt väldigt bra, mötte stången under paralellt på alla lyft och lyckades få rätt muskler att jobba i slut draget :)

sitt vändning+över stöt
2x3x50 1x3x70

ryckdrag
3x5x70

ol böj
3x5x60 la stången ända uppe i nacken men gjorde ont som fan i ryggen

ryckböj med 5 sekunder töj i botten
1x20kg 1x40kg 1x50kg 1x60kg 1x70kg

Skummt med ryggen idag, inga ol övningar gjorde det minsta ont men i böjen så gjorde det piss ont*gah!*

sitta en stund med 70kg kändes inte så tungt och inte direkt vingligt :) får förstöka lära mig sitta med 100kg så blir det inte så läskigt med rycken sen :)

EMNO
2009-12-21, 21:50
Fint att du kan träna :thumbup:

Akoral
2009-12-21, 22:53
Fint att du kan träna :thumbup:

Nja :) hehe jo så länge jag inte belastar direkt vid bröstryggen så går du ju bra. Nu var det ju rätt långt från max vikter i alla övningar idag men varför forza :) böj blir det nog inte förens nästa år känner jag :D

Akoral
2009-12-24, 00:16
Sitt ryck
3x40 3x45 3x50 2x55 2x60 1x0x70 på sista kom jag fel överhuvudet så jag tappade stången framåt.

styrke ryck
3x50 3x55 3x60 2x2x50 1x1x70 backade lite på 2orna för att få rätt på lite teknik i draget.

frontböj+pushpress
4x1x80 1x195

frontböj
5x5x90

chins
2x6

press bakom nacken med ryckbredd
3x5x40

lite film 3x45kg sitt ryck, styrkeryck 55 och 70kg samt frontböj+pushpress på 95kg

IvxK4CdaOS4
Remmar pga att magnesiumet var slut och stången är rätt sliten :)

stevebc
2009-12-24, 02:09
Du får ett (en?) god jul här också.

bertbert
2009-12-24, 08:44
Brau jubbat igår! Jag ser att du fick med en tjockis på ett av klippen! :naughty:

GOD JUL!

EkarN
2009-12-24, 08:57
God jul min gode vän!

Akoral
2009-12-25, 17:48
Du får ett (en?) god jul här också.

Tack
Brau jubbat igår! Jag ser att du fick med en tjockis på ett av klippen! :naughty:

GOD JUL!

Tack :=) svårt å missa den störste på gymmet:D

God jul min gode vän!
Tack min vän

Akoral
2009-12-25, 17:52
Kickstöt från ställning

60x3 70x3 80x3 90x2 100x2 102,5x0 fick upp men lite framför huvudet, gick om 102,5x1PB perfekt :D

Pushpress
60x3 70x3 80x3 90x2 100x2 max så jag hoppade sista lyftet

Press
40x3 45x3 50x3 55x2 60x2 70x1PB Lätt

Smalbänk med benen uppe
100x4x3 120x3 stopp på sista

Pushdown
3x8x40

baksida axlar
3x15x5

Bra pass idag, ändrat massa teknik och fick bra med råd från Stefan Senior. 102,5 var långt ifrån max. :) roligt pass

Halldin
2009-12-25, 18:46
Vad är detta, Sheiko -> OL? :confused:

Akoral
2009-12-25, 19:39
Vad är detta, Sheiko -> OL? :confused:

Jag vet att jag borde byta namnet på journalen :) just nu har jag enbart väldigt roligt :D

stevebc
2010-01-15, 13:21
Hur går det då? :)

Nitrometan
2010-01-15, 13:28
just nu har jag enbart väldigt roligt :D

Hur går det då? :)

Man hoppas ju att han har kul.