handdator

Visa fullständig version : Thailand 12dec - 13januari


martikainen
2009-10-30, 11:23
Tjena

Är nere i Thailand en månad med 5polare, vi kommer vara 2veckor på phuket, 1vecka koh tao/koh pangan och 1vecka Bangkok.

Någon annan från kolo som är där och känner för att göra något kul kan ju hojta till, alltid roligt att träffa folk från kolo.

just me
2009-10-30, 17:27
2 veckor i Phuket? Stackas er...

Pirko
2009-10-30, 17:30
2 veckor i Phuket? Stackas er...

Vad menar du? Att det är för lite tid då eller? Phuket är riktigt schysst. Speciellt om man är fem polare, för i Phuket finns det gott om andra turister att ha det roligt med.

just me
2009-10-30, 17:34
För mycket tid... Själv står jag inte ut med att inte kunna gå 1 meter mellan varje skräddare som sliter i en.... Jag får panik där... Men man kan ju åka till Phi Phi som ligger ganska nära... Mycket mer soft....

Super_Johan
2009-10-30, 17:44
Tjena

Är nere i Thailand en månad med 5polare, vi kommer vara 2veckor på phuket, 1vecka koh tao/koh pangan och 1vecka Bangkok.

Någon annan från kolo som är där och känner för att göra något kul kan ju hojta till, alltid roligt att träffa folk från kolo.

Låter sweet!

Själv kommer jag att vara i Kenya under samma tidsperiod. Sitter och funderar hur man skall få den perfekta brunan. Tips? Jag kommer att bränna mig helt sjukt vet jag och bli röd...:MrT:

Grelle-
2009-10-30, 18:12
Ta bort en av er veckor på Phuket och åk till koh phiphi en vecka! Ni kommer inte ångra er, var på Phuket ska ni bo, Patong?

Flygplan
2009-10-30, 18:48
Låter sweet!

Själv kommer jag att vara i Kenya under samma tidsperiod. Sitter och funderar hur man skall få den perfekta brunan. Tips? Jag kommer att bränna mig helt sjukt vet jag och bli röd...:MrT:

Melanotan II

perarvid
2009-10-30, 19:12
För mycket tid... Själv står jag inte ut med att inte kunna gå 1 meter mellan varje skräddare som sliter i en.... Jag får panik där... Men man kan ju åka till Phi Phi som ligger ganska nära... Mycket mer soft....

Skämtar du eller? Fan mer jobbigt på Phi Phi. Superkompakt ställe där precis varenda thailändare snackar svenska med en och har vimplar som det står "köp aftonbladet här" på utsidan av typ alla kiosker. Allting samlat på en yta som motsvarar Sergels torg/plattan i Sthlm. Galet trångt och inte ett dugg charmigt. Superturistigt deluxe snarare. Enda bra jag kan komma på med Phi Phi är att det finns färjor som tar en till Krabi eller Phuket.

Då gillar jag Koh Lanta bättre, där är det inte ens särskilt turistigt i själva "stan". Kanske fler svenskar där än på andra öar men jag har varit flera ggr på ön (2-3 veckor i sträck) utan att behöva höra svenska från andra än mina reskamrater.

ryss
2009-10-30, 19:16
Jag åker ner i februari ;/

perarvid
2009-10-30, 19:18
Just ja glömde en grej. Håller med alla som säger att ni planerat för mycket tid på varje plats. Phuket räcker 1 veckas besök lätt, åk runt var 3-5 dag vad gäller andra öar. Och se till att planera Bangkok-besöket ganska noga för Bangkok är alldeles för rörigt om man inte har en plan.

Grelle-
2009-10-30, 20:10
Då gillar jag Koh Lanta bättre, där är det inte ens särskilt turistigt i själva "stan". Kanske fler svenskar där än på andra öar men jag har varit flera ggr på ön (2-3 veckor i sträck) utan att behöva höra svenska från andra än mina reskamrater.

Koh Lanta tyckte jag var lite trist. Utforskade inte precis ön till 100% men stranden, naturen osv kändes inte lika fin som öarna i närheten. T.ex. som det är utanför Phiphi, med hajsnorkling och annan kul. Kändes långt till det mesta och så, men då kom jag ju också från Phiphi som är kanske lite större än Sergelstorg, men det är knappt.=) Dock mycket mindre folk, så vill man ha det lugnare så...

Lando
2009-10-30, 22:27
Kan också rekommendera att lämna Phuket, Phi Phi är vackrare, trevligare och roligare plus att man slipper se vidriga sexturister. Ännu trevligare tycker jag Koh Lipe är, ligger ner mot Malaysiagränsen.