handdator

Visa fullständig version : Plus på SVT - Sverker testar träningsmaskiner


Pudzianovski
2009-10-29, 21:20
Med Mikael Svensson från Idrottsmedicin, Umeå Universitet. Kommer väl upp strax på SVT Play.

http://svt.se/plus

jebu
2009-10-29, 21:46
Verkar vara svårt för Svensson att hinna få säga något :)

Jävla kul att få vara testperson där gratis DEXA mätning och "konditionstest"

Madame
2009-10-29, 22:59
"...såna här normala människor som är halvrisigt tränade..."/ Sverker på Plus

:laugh:

Eddie Vedder
2009-10-29, 23:06
Sverker Olofsson förtjänar en egen staty och om vi i Sverige hade brittiska traditioner skulle han förtjäna att adlas till Sir Sverker Olofsson. Givetvis tillsammans med sin soptunna under ceremonin. Han är kung.:bow:

ryss
2009-10-29, 23:07
Jag trodde det var moderatorn Sverker! vilken besvikelse ;)

Herr Oberst
2009-10-29, 23:20
Här finns inslaget
http://svtplay.se/v/1750372/plus_jamfor_traningsredskap

joriice
2009-10-30, 00:09
"denna får man bra pump utav va!"

jesse
2009-10-30, 02:18
"..då kan ju just de här apparaterna vara någonting som man får lust att suga, vi ska, köpa.."
:D

Nitrometan
2009-10-30, 07:19
Sverker Olofsson förtjänar en egen staty och om vi i Sverige hade brittiska traditioner skulle han förtjäna att adlas till Sir Sverker Olofsson. Givetvis tillsammans med sin soptunna under ceremonin. Han är kung.:bow:

Japp. Kingen av konsumenträtt.

Sverker har ingen staty, ska det vara så i ett riktigt land? Ska det det? Ska det det?

martikainen
2009-10-30, 07:59
Kul när folk bashar ner på de där vibrationsplattorna också :P

Någon som vet hur man går tillväga för att få göra en sådan mätning de gör? Och eventuellt vad det kostar (1000/3000/6000kr?)

Prankie
2009-10-30, 08:06
Hmmm... Varför fick jag alltid göra dexa utan byxor? :MrT:

z_bumbi
2009-10-30, 08:07
Japp. Kingen av konsumenträtt.

Sverker har ingen staty, ska det vara så i ett riktigt land? Ska det det? Ska det det?

Jag ser soptunnor överallt?

Nitrometan
2009-10-30, 08:27
Jag ser soptunnor överallt?

Ja, soptunnarna är första steget i hyllningen till Sverker.

Piranha
2009-10-30, 08:36
Sverker Äger.

Det skulle inte vara kul att vara småföretagare och hamna i programmet, då är det nog bara att lägga ner efter det.

Nitrometan
2009-10-30, 08:39
Sverker Äger.
Kan inte låta bli att posta denna.

WObUTiPSM_Q

shut teh face
2009-10-30, 08:42
Aahaahha fan vad elakt. Hoppas inte Sverker blir lessen i öga

Nitrometan
2009-10-30, 08:44
Aahaahha fan vad elakt. Hoppas inte Sverker blir lessen i öga

Jag tror Sverker har humor. Av det jag har sett verkar han vara en skön snubbe.

Ganymedes
2009-10-30, 08:58
Sverker är king. Men han föll lite när han för något avsnitt sedan skulle gnälla på att Lego kom i för stora förpackningar. Han skulle då demonstrativt packa ner det i en mindre paket, vilket resulterade i att det bågnade och skulle klarat sig max 5 minuter i fraktsammanhang. Där sjönk han lite i mina ögon. :(

Anders The Peak
2009-10-30, 09:12
Kul när folk bashar ner på de där vibrationsplattorna också :P

Någon som vet hur man går tillväga för att få göra en sådan mätning de gör? Och eventuellt vad det kostar (1000/3000/6000kr?)

Svensson säger att Crosstrainerns resultat på kroppsammansättningen överensstämde med deras DEXA mätning så det är bara att gå in i affären som säljer den och göra en mätning helt gratis.

MasterChief
2009-10-30, 10:19
Är det bara jag som tycker han är en dryg idiot som vägrar lyssna på personer som tagit sig tid att komma till studion (om de nu inte håller med honom)?

martikainen
2009-10-30, 10:24
Svensson säger att Crosstrainerns resultat på kroppsammansättningen överensstämde med deras DEXA mätning så det är bara att gå in i affären som säljer den och göra en mätning helt gratis.

haha sant ;D

Osten80
2009-10-30, 10:34
Är det bara jag som tycker han är en dryg idiot som vägrar lyssna på personer som tagit sig tid att komma till studion (om de nu inte håller med honom)?

Nej, du är inte ensam om det. Nu har jag inte sett Plus på väldigt länge, men förr fick jag ofta byta kanal, just för att han var så pinsamt korkad, ologisk, och dåligt påläst. All heder åt att programmet finns, men Sverker himself är dum i huvudet, på riktigt.

Doctor Snuggles
2009-10-30, 10:45
Svensson säger att Crosstrainerns resultat på kroppsammansättningen överensstämde med deras DEXA mätning så det är bara att gå in i affären som säljer den och göra en mätning helt gratis.

Vid n=1 ja. Frågan är om den fungerar lika bra på alla.

jebu
2009-10-30, 12:49
Kul när folk bashar ner på de där vibrationsplattorna också :P

Någon som vet hur man går tillväga för att få göra en sådan mätning de gör? Och eventuellt vad det kostar (1000/3000/6000kr?)

"Konditionstestet" har jag för mig kostar 1100kr + moms. DEXA mätningen vet jag inte, däremot vet jag att de tar 3k för att göra en magnetröntgen + tolkning. Så mindre än det är det säkert.

Blod
2009-10-30, 12:52
Kan inte låta bli att posta denna.

WObUTiPSM_Q

Hahaha. :laugh:

ARMSTARK
2009-10-30, 13:00
Vid n=1 ja. Frågan är om den fungerar lika bra på alla.

Mmm precis, på en otränad preson utan muskler stämmer de bra men ju mer muskler man har desto mer diffar de. Åtminstånde var det så för de första instrumenten som mätte kroppsfett så.

ARMSTARK
2009-10-30, 13:03
Nackdelen med träningsmaskiner är att det är jobbigt att använda dem, det är därför de hamnar i garderoben efter några månader. Använder man dem så ÄR de bra, särskilt den där som man kör med både armarna och benen, skitjobbig!

MasterChief
2009-10-30, 18:51
Kan inte låta bli att posta denna.

WObUTiPSM_Q

Det inslaget är inte "humor" det är en "dokumentär".

Tomten
2009-10-30, 19:25
Nej, du är inte ensam om det. Nu har jag inte sett Plus på väldigt länge, men förr fick jag ofta byta kanal, just för att han var så pinsamt korkad, ologisk, och dåligt påläst. All heder åt att programmet finns, men Sverker himself är dum i huvudet, på riktigt.

Problemet är väl att han ska representera konsumenten och ha en lite hårdare ton än vad som är nödvändigt, men jag håller med, han framstår ofta bara som bufflig och ohövlig. Har sett program där det varit representanter från företag som verkligen varit olyckliga över att deras produkter haft problem och de har garanterat att ändringar ska göras och att konsumenterna ska få ersättning eller möjlighet att återlämna produkten. Sverkar har då fortsatt vara bufflig och otrevlig, även när företagets representant förklarat läget bra och visat att de verkligen bryr sig om kunderna.

Scratch89
2009-10-31, 09:49
Kan inte låta bli att posta denna.


Hahaha! Underbar.

Pappa Ann-Britt och mamma Rune!

shut teh face
2009-10-31, 10:56
Problemet är väl att han ska representera konsumenten och ha en lite hårdare ton än vad som är nödvändigt, men jag håller med, han framstår ofta bara som bufflig och ohövlig. Har sett program där det varit representanter från företag som verkligen varit olyckliga över att deras produkter haft problem och de har garanterat att ändringar ska göras och att konsumenterna ska få ersättning eller möjlighet att återlämna produkten. Sverkar har då fortsatt vara bufflig och otrevlig, även när företagets representant förklarat läget bra och visat att de verkligen bryr sig om kunderna.
Jag håller inte med, företagen är idioter som gått och äcklat sig under en längre period, det räcker inte att en chef sitter och beklagar sig. Det skulle han gjort inför en konsument på telefon också ifall denne kommit fram dit. Därför måste Sverker sätta press på dem, så de får skämmas.

vicarious
2011-01-20, 21:33
BUMP.

Kollar på PLUS nu, de undersöker vitaminvatten.

Bra att dom sågar skiten.