handdator

Visa fullständig version : Kost = omöjligt


stora_starka_jätten
2003-09-06, 18:59
Varför är det så förbannat svårt att hålla bra kost?

Jag försöker å försöker men de skiter sig alltid.. Blir alltid lite småätning nån hamburgare lite då och då...

just nu är inte mina föräldrar hemma, å jag själv är ganska värdelös på att laga mat?

Nån som har tips på hur man kan klara av att ha bra kost å att de inte skiter sig.. och ibland trots att jag har ätit bra med mke långsamma kolhydrater + protein blir jag skithungrig ändå å måste köpa nått å så.-.

pallar snart inte mer!:smash: :smash: :smash:

zombiealex
2003-09-06, 19:04
Diciplin... karaktär...


...eller pengar...


Om du har pengar så behöver du inte diciplin eller karaktär eftersom då är det bara att gå in på närmaste restaurang vart 3:e timme och beställa mat.

Men som sagt. Har du inga pengar så får du jobba på diciplin och din karaktär :D

rymdrattan
2003-09-06, 19:05
Ska du gå ner eller upp??
Om du ska gå ner så, va glad att du inte är spinkig å behöver gå upp,..
Många gånger lättare att lägga ner maten lite än att trycka i sig till man bli spyfärdig... :angel:

z_bumbi
2003-09-06, 19:10
Lär dig att laga en maträtt. Tänk efter hur du kan variera den med olika tillbehör. Nu har du helt plötsligt många maträtter att variera mellan. Köttfärsås är en bra början för ett sådant projekt.

Köp en kokbok för nybörjare.

Fråga dina föräldrar om du förutom att duka och duka av bordet vid måltiderna (som du väl redan gör ?) kan laga en del av maten..

Kolla igenom receptsamligen som Allan slängde upp under någon av kostdelarna.

Köp en kokbok.


Ät oftare...

King Grub
2003-09-06, 19:19
Säger bara: storkok och frys in, så du har att ta fram lagom portioner och värma.

ivandrago
2003-09-06, 19:33
färdig ärtsoppa är guld tillsammans med ett par mackor! billigt snabbt, gott, nyttigt.