handdator

Visa fullständig version : Ihjälbiten av prärievargar


Nitrometan
2009-10-29, 08:06
Taylor Mitchell, 19-årig kanadensisk sångerska, blev ihjälbiten av prärievargar.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/kvinna-ihjalbiten-av-prarievargar-1.984385

Taylor Mitchell vandrade ensam i parken när hon överfölls av djuren. Andra parkbesökare hörde hennes skrik och larmade parkvakterna. De sköt den ena vargen medan den andra försvann.

Kvinnan flögs svårt blödande till sjukhuset i Halifax där hon avled på onsdagsmorgonen.

Att prärievargar angriper människor är ytterst ovanligt.

- De är normalt rädda för människor. Det här är ett mycket märkligt beteende, säger en taleskvinna för Kanadas ridande polis.

Man ska passa sig för vilda djur.

clinteastwood
2009-10-29, 08:27
man ska passa sig för vilda djur.

nej!

Nitrometan
2009-10-29, 08:32
nej!
Nähä?

OK.

spange
2009-10-29, 09:14
nej!

+1, i det avseendet att man inte ska gå runt och nojja över att att finns björn, älg, varg i skogen så att man knappt vågar gå ut, men visst - står man öga mot öga med en 20-taggare kanske man inte ska springa fram och försöka krama den..

stafh
2009-10-29, 09:17
Ska man vara rädd för vilda djur så ska man vara helt vansinnigt livrädd för bilar.

von huff
2009-10-29, 09:19
Rädd skall man inte vara men man bör endå ha respekt för djuren.Av de djur som finns här i norden så tänker jag främst på vildsvin som farliga.Älgar kan ochså vara aggressiva men det händer ganska sällan men det händer iaf

Nitrometan
2009-10-29, 09:24
Man ska passa sig för vilda djur.
Självklart ska man inte springa runt och vara rädd för dem.

Men viss respekt är på sin plats.

Medusa
2009-10-29, 09:37
Självklart ska man inte springa runt och vara rädd för dem.

Men viss respekt är på sin plats.

fan tack nitro, nu har jag lärt mig någonting nytt idag, kan inte du skriva en bok...*kissass*

Nixon
2009-10-29, 09:40
Rädd skall man inte vara men man bör endå ha respekt för djuren.Av de djur som finns här i norden så tänker jag främst på vildsvin som farliga.Älgar kan ochså vara aggressiva men det händer ganska sällan men det händer iaf

Och grävlingar, otäck liten sak. Blev jagad av en sån en gång, jä**ar vad man fick springa.

von huff
2009-10-29, 09:41
Och grävlingar, otäck liten sak. Blev jagad av en sån en gång, jä**ar vad man fick springa.

Har hört att de är hårda slagskämpar mot hundar och katter:)Retade du den?

Nixon
2009-10-29, 09:43
Har hört att de är hårda slagskämpar mot hundar och katter:)Retade du den?

Nejfan, gick på en väg och så dök den upp ur diket och sprang emot mig och efter.
Ja, jag bodde mitt ute i buschen.

Seriöst, reta en grävling. Vem är så korkad?

stafh
2009-10-29, 09:54
Rädd skall man inte vara men man bör endå ha respekt för djuren.Av de djur som finns här i norden så tänker jag främst på vildsvin som farliga.Älgar kan ochså vara aggressiva men det händer ganska sällan men det händer iaf

Cyklade förbi ett vildsvin som stod vid sidan av vägen i somras. Ganska stort, vägde nog mer än mig. Han stod mest och glodde när jag närmade mig, sen lunkade han in i ett buskage när jag var någon meter från honom.

z_bumbi
2009-10-29, 09:55
Rädd skall man inte vara men man bör endå ha respekt för djuren.Av de djur som finns här i norden så tänker jag främst på vildsvin som farliga.Älgar kan ochså vara aggressiva men det händer ganska sällan men det händer iaf

Björnar är inte heller helt ofarliga men de finns i betydligt mindre antal.

Nitrometan
2009-10-29, 10:02
fan tack nitro, nu har jag lärt mig någonting nytt idag...*kissass*
Vassego.

von huff
2009-10-29, 10:29
Cyklade förbi ett vildsvin som stod vid sidan av vägen i somras. Ganska stort, vägde nog mer än mig. Han stod mest och glodde när jag närmade mig, sen lunkade han in i ett buskage när jag var någon meter från honom.

Jag menade inte att alla vindsvin är farliga och attackerar såklart.Vildsvin kan vara farliga, betarna kan göra ordentligt med skada.
Björnar är ochså farliga särskilt om de har ungar eller är skadade, fast de är mycket mycket skygga folk ser oftas skit och spår men aldrig björnen.Själv känner jag många som jagar och vet flera som stött på aggressiva älgar, en blev tom stångad

L Johnsson
2009-10-29, 10:48
rädd skall man inte vara men man bör endå ha respekt för djuren.av de djur som finns här i norden så tänker jag främst på vildsvin som farliga.Älgar kan ochså vara aggressiva men det händer ganska sällan men det händer iaf

+1

Vinter
2009-10-29, 11:51
Man ska passa sig för vilda djur.

Vilket djur är världens farligaste? Helt ohotat är det människan. Men vem orkar noja sig över allt som kan vara farligt?

hendrong
2009-10-29, 12:14
Så går det när man lyssnar för mycket på Orup.