handdator

Visa fullständig version : Varför finns inte en tråd om vem som blivit avstängd och varför?


daks
2009-10-28, 21:10
Inte så att det nödvändigtvis måste leda till diskussion, det skulle kunna vara en låst tråd som koncist redovisade.

Känns lite sektartat när tråden ( som jag skapade om en som tydligen var avstängd, i vilken Jag undrade om den slutat som skribent ) bara försvinner snabbare än kvickt.

kjell33
2009-10-28, 21:15
Bara att gilla läget. I forumreglerna står ganska klart vad som gäller.

§8. Om någon vill fråga eller klaga på att ett inlägg ändrats eller tagits bort ska den personen skicka ett privatmeddelande till någon av moderatorerna istället för att starta en ny tråd under allmänt forum! Sådana trådar kommer att raderas och kan leda till varningar.

Patrik Cutler
2009-10-28, 21:19
Bara att gilla läget. I forumreglerna står ganska klart vad som gäller.

§8. Om någon vill fråga eller klaga på att ett inlägg ändrats eller tagits bort ska den personen skicka ett privatmeddelande till någon av moderatorerna istället för att starta en ny tråd under allmänt forum! Sådana trådar kommer att raderas och kan leda till varningar.

han sa inte att han ville klaga. han sa att han ville ha en tråd om de avstängda.

kjell33
2009-10-28, 21:22
Jag missuppfattade.

Står också i reglerna att man inte får efterfråga varför ngn blivit bannad.

Dreas
2009-10-28, 21:23
Ja, det vore intressant att ha en tycker jag också, tror inte det kommer någon dock.

daks
2009-10-28, 21:23
Bara att gilla läget. I forumreglerna står ganska klart vad som gäller.

§8. Om någon vill fråga eller klaga på att ett inlägg ändrats eller tagits bort ska den personen skicka ett privatmeddelande till någon av moderatorerna istället för att starta en ny tråd under allmänt forum! Sådana trådar kommer att raderas och kan leda till varningar.

Visst, men min tråd som jag startade handlade inte om det, jag undrade om skribenten inte längre var aktiv. Sålunda handlade det inte om en klagan eller det som paragraf 8 i övrigt behandlar.

Alltså hade det för mig varit lättare om jag fått svar och sedan kunde tråden varit all.

Vill minnas att jag på en del andra forum sett att man kort redogör för vem som stängts av och med vilket eller vilka skäl.

Nu kändes det mest som gamla öst.

Medusa
2009-10-28, 21:25
snart ryker denna tråden med... haha.. in your face!

daks
2009-10-28, 21:25
Jag missuppfattade.

Står också i reglerna att man inte får efterfråga varför ngn blivit bannad.

Lätt gjort!

Men inte heller det gjorde min fråga.

daks
2009-10-28, 21:26
han sa att han ville ha en tråd om de avstängda.

Njae, jag undrade mest.

kjell33
2009-10-28, 21:26
Kanske inte men den hänger lite ihop med den.

daks
2009-10-28, 21:29
Kanske inte men den hänger lite ihop med den.

Förutsatt att jag visste att personen var avstängd, men det gjorde jag inte.

King Grub
2009-10-28, 21:30
Vi diskuterar inte andra medlemmars konton med andra medlemmar. Varför skulle vi göra det? En medlems konto är en sak mellan medlemmen i fråga och staff. Vad har du t ex att göra med anledningen till att någon blivit avstängd?

daks
2009-10-28, 21:39
Vad har du t ex att göra med anledningen till att någon blivit avstängd?

Jag tycker det är en viktig princip, på samma sätt som man ( inga jämförelser i övrigt) kan begära ut en dom. Det borgar på något sätt för en riktighet i beslut som kan tyckas godtyckliga annars.

Det sänder ut märkliga signaler, att näst intill hemlighålla vem som åkt ut i kylan.

Jag är för övrigt inte ute efter förändring utan snarare efter en förklaring av tanken bakom.

daks
2009-10-28, 21:41
Vi diskuterar inte andra medlemmars konton med andra medlemmar. Varför skulle vi göra det? En medlems konto är en sak mellan medlemmen i fråga och staff.


Öhh, glömde.

Var inte ute efter att diskutera, utan att få det tillgängligt.

hahavaffan
2009-10-28, 21:41
Det vore faktiskt intressant att veta i många fall. Om inte annat så är det ju en rejäl vink åt övriga medlemmar att inte göra om samma fel.

King Grub
2009-10-28, 21:42
Vi hemlighåller inte något om vilka som är avstängda. Var har du fått det ifrån? Det står till och med den avstänga medlemmens profil.

Spiffy
2009-10-28, 21:45
Vad har du t ex att göra med anledningen till att någon blivit avstängd?

För att inte göra samma sak själv till exempel.

daks
2009-10-28, 21:46
Vi hemlighåller inte något om vilka som är avstängda. Var har du fått det ifrån? Det står till och med den avstänga medlemmens profil.

Men den texten kan man väl själv ändra.

Vägrar till exempel tro att Du på riktigt är Chefsarkitekt oljebyxor, men kan ha fel!?

Dessutom skrev jag näst intill.

LoTiX
2009-10-28, 21:51
Mitt intresse för en sådan tråd hade enbart legat på en lägga-nästan-i-blöt-nivå, Grubs argument mot att ha en sådan tråd är solklart, ingen annan har att göra med något mellan en enskild medlem och staff.

Ignatius72
2009-10-28, 21:51
Det enda syftet med dylika trådar är att jiddra. Är man väldigt osäker på vad man får och inte får skriva så kolla av med någon moderator först, skruva ner tonläget lite eller chansa och se.

TheGovernator
2009-10-28, 21:53
Men den texten kan man väl själv ändra.


Nej

daks
2009-10-28, 21:55
...ingen annan har att göra med något mellan en enskild medlem och staff.

Farligt resonemang på riktigt i samhället, och Kolozzeum är en del av samhället. Det mesta mår bra av offentlighet, det gynnar alla parter.

Visst kan det bli galet med bilder på mördade barn som finns att hämta från Pirate Bay, som sedan hånar, tror jag, Fadern. Men i stort.

Baan
2009-10-28, 22:05
Det enda syftet med dylika trådar är att jiddra. Är man väldigt osäker på vad man får och inte får skriva så kolla av med någon moderator först, skruva ner tonläget lite eller chansa och se.

Vilket blir svårt med en låst tråd va.

Ignatius72
2009-10-28, 22:07
Vilket blir svårt med en låst tråd va.

öh, nej. Du kan skriva i alla trådar och du kan PM:a och du kan alltid skruva ner tonläget. Det är mycket enkelt.

daks
2009-10-28, 22:09
öh, nej. Du kan skriva i alla trådar och du kan PM:a och du kan alltid skruva ner tonläget. Det är mycket enkelt.

Tror han menade att jag i min första post tyckte att det kunde redovisas i en låst tråd.

Ignatius72
2009-10-28, 22:12
Tror han menade att jag i min första post tyckte att det kunde redovisas i en låst tråd.

ok

Baan
2009-10-28, 22:13
Mitt intresse för en sådan tråd hade enbart legat på en lägga-nästan-i-blöt-nivå, Grubs argument mot att ha en sådan tråd är solklart, ingen annan har att göra med något mellan en enskild medlem och staff.

Ja, det är klart det mest handlar om att man är intresserad varför någon intressant person blivit bannad. Varför detta skulle vara hemligt och jättepersonligt får du gärna förklara. Jag skulle se det som en fin gest också att man kanske i en del fall redovisar varför man bannar (om det är en aktiv medlem t.ex.) och inte "lönnmördar" i smyg.

öh, nej. Du kan skriva i alla trådar och du kan PM:a och du kan alltid skruva ner tonläget. Det är mycket enkelt.

Jaha du menade för att upptäcka hur illa man får bete sig? Nej det kan man nog lista ut ganska lätt som du säger (om jag förstått dig rätt).

MasterChief
2009-10-28, 22:31
Det är ett internetforum. Vem orkar bry sig om någon blir bannad? Skälet är väl uppenbart att de har betett sig illa? Orka :-/

LoTiX
2009-10-28, 22:33
Farligt resonemang på riktigt i samhället, och Kolozzeum är en del av samhället. Det mesta mår bra av offentlighet, det gynnar alla parter.

Visst kan det bli galet med bilder på mördade barn som finns att hämta från Pirate Bay, som sedan hånar, tror jag, Fadern. Men i stort.

Det har absolut inte någonting att göra med samhället i övrigt i mina ögon.

kålman
2009-10-28, 23:04
Kolozzeum är ingen demokrati

CiB
2009-10-29, 08:35
Låter som en renodlad nyfikenhet i att veta vem som gjort vad och varför, ligger som grund till TS´s tes.

daks
2009-10-29, 08:40
Låter som en renodlad nyfikenhet i att veta vem som gjort vad och varför, ligger som grund till TS´s tes.

Oj vad noga Du måste läst! Bakläxa.

Nelson81
2009-10-29, 09:19
äh orka bry sig över folk som blivit avstängda, dom är ändå klantskallar och borde aldrig få komma tillbaka hur mycket dom än gnäller på moderatorerna på andra forum, som tex facebook.

Floddan
2009-10-29, 10:47
1984

Morrris
2009-10-29, 10:49
1984

Nja, alla posts från de som är bannade fins ju kvar.

Vinter
2009-10-29, 11:57
1984

Ignorance Is Strength.

CiB
2009-10-29, 12:06
Oj vad noga Du måste läst! Bakläxa.

Så du tog åt dig....

vicarious
2009-10-29, 12:30
kolozzeum är ingen demokrati

+1

Nina L
2009-10-29, 12:31
Hur hamnade den här tråden i allmänt forum?

//Besserwisser relapse

Kwon
2009-10-29, 12:35
daks

Vill du ha en sticky-lista där alla bannade medlemmar är med + skälet och datum?

Bannad 01/04-04
Orvar Skåpanka - Kallade 2snarthårdakillar för ghey
Enok Nitti - Länkade till Webshop
Sebastian Dawkins - Postade nakenbilder

etc etc osv?

daks
2009-10-29, 12:46
Så du tog åt dig....

?

Hur hamnade den här tråden i allmänt forum?

//Besserwisser relapse

Jag tyckte den passade här.

daks

Vill du ha en sticky-lista där alla bannade medlemmar är med + skälet och datum?

Bannad 01/04-04
Orvar Skåpanka - Kallade 2snarthårdakillar för ghey
Enok Nitti - Länkade till Webshop
Sebastian Dawkins - Postade nakenbilder

etc etc osv?

Jag vill väl mest ha en diskussion kring ämnet. Men visst, ditt förslag är väl nåt åt det håll jag tycker vore rekorderligt.

daks
2009-12-22, 01:26
Denna tråd dog tyvärr ut, men Jag skulle gärna veta varför tillexempel JWZRD är oönskad eller varför Mourten är avstängd från den allmänna delen.

Och ja, om om nån tänker så, så visst så är det bara för att stoppa näsan i blöt...

Och om det är någon som är vettigare så förstår Ni säkert varför.

O har Du inget vettigt att tillföra så gör det i egen tråd med rubriken "mitt schema"

Vore roligt att höra resonemanget bakom Mourtens avstängning i allmänt,
JWZRD avstängning, raderandet av dagsformtråden samt raderandet av min undrandetråd och liknande. Vill Ni exkludera många eller?

Jo jag tycker att en låst redovisningstråd vore av godo.

Trevligt att höra vad ni som regulerar mötesplatsen tycker, king grub exklusive då han redan redovisat samt inte svarat på min fråga.

Dreas
2009-12-22, 01:31
Jag tar en chansning och säger att Mourten blev bannad från allmänt för att han skapade diskussioner och folk irriterade sig på han, vilket skapade mycket jobb för moderatorerna.

daks
2009-12-22, 01:35
Kanske så, men det var väl det vi gillade eller?

Det var väl inte så att han förespråkade utrotning av judar eller stopp för jazzdans eller?

Jag får nog tyvärr säga att jag aktivt letar efter ersättning men inte än hittat, testat BODY o Flashback. Tips?

MilkmaN
2009-12-22, 02:54
Jag tar en chansning och säger att Mourten blev bannad från allmänt för att han skapade diskussioner och folk irriterade sig på han, vilket skapade mycket jobb för moderatorerna.

Det har jag väl iofs svårt att tro. Är själv mod på några andra forum och diskussionen går inte direkt "ja fan han skapar massa kalabalik - vi slänger ut honom". Det är snarare folk som går till direkt personangrepp, som skriver hatiska eller otillåtna saker som åker ut. Att vara provocerande är oftast OK, speciellt på kolozzeum så jag tycker har ganska så högt i tak många gånger.

Allan
2009-12-22, 05:32
För att ni inte har med saken att göra. Punkt. Det finns ett regelverk. Följ det och man kan vara kvar. Kolozzeum är fronten för ett företag som vill tjäna pengar, och därför kan vi inte ha total anarki. Det finns massor med saker som aldrig kommer få diskuteras på Kolozzeum. Vill man debattera sånt tar man sig dit där sånt är accepterat.
Dessutom finns det gott om generade medlemmar som förmodligen inte vill att det ska komma fram varför de är avstängda. Typ alkolås på datorn, svartsjuka, eller oförmåga att skriva saker som tillför något. Spam ses inte med blida ögon.

Behi
2009-12-22, 10:56
Denna tråd dog tyvärr ut, men Jag skulle gärna veta varför tillexempel JWZRD är oönskad eller varför Mourten är avstängd från den allmänna delen.

Och ja, om om nån tänker så, så visst så är det bara för att stoppa näsan i blöt...

Och om det är någon som är vettigare så förstår Ni säkert varför.

O har Du inget vettigt att tillföra så gör det i egen tråd med rubriken "mitt schema"

Vore roligt att höra resonemanget bakom Mourtens avstängning i allmänt,
JWZRD avstängning, raderandet av dagsformtråden samt raderandet av min undrandetråd och liknande. Vill Ni exkludera många eller?

Jo jag tycker att en låst redovisningstråd vore av godo.

Trevligt att höra vad ni som regulerar mötesplatsen tycker, king grub exklusive då han redan redovisat samt inte svarat på min fråga.

Sluta grina nu, du har ju fått svar. Du har inte med det att göra, detta är inte ditt forum. Jag har fått varningar o även om ja tycker vissa har vart lite larviga så tar man det o så försöker man att inte upprepa sig. Jag vet varför Jwzrd blev bannad o Mourtens allmäntban är inte så svår att räkna ut, men ja tänker inte berätta, haha.

stevebc
2009-12-22, 11:30
öh, nej. Du kan skriva i alla trådar och du kan PM:a och du kan alltid skruva ner tonläget. Det är mycket enkelt.Vad händer när man inte får svar på sina PM då? Om man fortfarande är nyfiken? Förstår inte vad som är så svårt att svara på. T ex varför xxx blev bannad (och personen ifråga heller inte vet). När man frågat folk (via PM) har följande hänt:

1. Hälften vet inte.
2. Andra hälften svarar inte.

Handlar det om tidsbrist eller vad? Det är ju inte precis mörkläggning om en alieninvasion eller frimurar-konspiration. Förstår inte problemet.

daks

Vill du ha en sticky-lista där alla bannade medlemmar är med + skälet och datum?

Bannad 01/04-04
Orvar Skåpanka - Kallade 2snarthårdakillar för ghey
Enok Nitti - Länkade till Webshop
Sebastian Dawkins - Postade nakenbilder

etc etc osv?Tycker detta förslaget är utmärkt.

rooz
2009-12-22, 11:42
Vore roligt att höra resonemanget bakom Mourtens avstängning i allmänt,
JWZRD avstängning, raderandet av dagsformtråden samt raderandet av min undrandetråd och liknande. Vill Ni exkludera många eller?


JWZRD & Mourten's bann's är inte så svåra att räkna ut, läs lite av de skrev i olika trådar innan de blev bannade så förstår du;)

von huff
2009-12-22, 12:01
Undrar varför Jure blev bannad=(

Allan
2009-12-22, 12:17
Den som bannas vet varför. Det räcker så.

Nelson81
2009-12-22, 12:26
Undrar varför Jure blev bannad=(

han postade en nakenbild på arnold, jörgen har en softspott för penisar.





(förlåt jörgen :D)

Larsson85
2009-12-22, 14:54
Vi diskuterar inte andra medlemmars konton med andra medlemmar. Varför skulle vi göra det? En medlems konto är en sak mellan medlemmen i fråga och staff. Vad har du t ex att göra med anledningen till att någon blivit avstängd?

För att ge ökad insyn i verksamheten så att medlemmar inte behöver vara oroliga över att moderatorer agerar utifrån personliga åsikter, utan behandlar alla medlemmar lika och håller sig till regelverket.

Ungefär samma anledningar till att vi vill att det ska finnas möjlighet till att granska polisens insatser i samhället.

miss_incorrigible
2009-12-22, 15:16
Kan man läsa någonstans om vilka regler moderatorerna ska följa?

MasterChief
2009-12-22, 15:19
För att ge ökad insyn i verksamheten så att medlemmar inte behöver vara oroliga över att moderatorer agerar utifrån personliga åsikter, utan behandlar alla medlemmar lika och håller sig till regelverket.

Ungefär samma anledningar till att vi vill att det ska finnas möjlighet till att granska polisens insatser i samhället.

Men samhället är en demokrati. Kolo är en diktatur (som i princip alla företag). Men visst, om du vill köpa en andel av kolo så får du säkert veta varför de bannas.

Samtidigt...orka liksom..skiter väl i varför folk man inte känner blir bannade. En get kan ju lista ut hur man bör bete sig på forumet för att bli kvar. Så svårt är det inte.

Dreas
2009-12-22, 15:20
Det är ingen idé att tjata, reglerna är satta och moderatorerna kommer med all säkerhet inte ändra på dom.

Behi
2009-12-22, 15:25
För att ge ökad insyn i verksamheten så att medlemmar inte behöver vara oroliga över att moderatorer agerar utifrån personliga åsikter, utan behandlar alla medlemmar lika och håller sig till regelverket.

Ungefär samma anledningar till att vi vill att det ska finnas möjlighet till att granska polisens insatser i samhället.

Alla medlemmar behandlas inte lika. Deal with it.

z_bumbi
2009-12-22, 15:25
Vad händer när man inte får svar på sina PM då? Om man fortfarande är nyfiken? Förstår inte vad som är så svårt att svara på. T ex varför xxx blev bannad (och personen ifråga heller inte vet).

Att du är nyfiken på vad det beror på är ingen orsak att besvara den nyfikenheten och de som blir bannade utan att veta varför är av döma av frågorna inte så många.

Halldin
2009-12-22, 15:41
Varför får man inte uttrycka ett intresse att få tillbaka en avstängd medlem, även om ni för tillfället inte håller med om detta? Känns lite löjligt att radera signaturer hit och dit utan att ens säga till att man har tagit bort den eller varför. Borde väl inte orsaka er någon skada, även om vissa av er verkar ogilla personen i fråga?

shut teh face
2009-12-22, 16:00
Å andra sidan, de bästa medlemmarna (underhållning, diskussion) lever oftast i gråzonen. Klart som tusan man vet hur man ska uppföra sig för att få stanna. Men hur kul är det egentligen.

Yes
2009-12-22, 16:12
Dessutom finns det gott om generade medlemmar som förmodligen inte vill att det ska komma fram varför de är avstängda. Typ alkolås på datorn, svartsjuka, eller oförmåga att skriva saker som tillför något. Spam ses inte med blida ögon.
Som moderator kan man å andra sidan editera stötande, pinsamma eller på andra sätt olämpliga inlägg med en kort notis om att medlemmen blivit bannad, och om vad saken gällde.

Typ:

*fyllespam* - varning /Kolozzeum P.D
*länk till 2girls1cup* - bannad 1 vecka /Kolo P.D
*höll inte med Yes i en viktig fråga* - banned for all eternity /Gud

Det brukar gå snabbt och smidigt, genererar mindre frågor(och trådar/inlägg som behöver tas bort) och folk som har svårt att förstå vart gränsen går kan se hur regelverket tillämpas i praktiken.

Larsson85
2009-12-22, 16:24
Men samhället är en demokrati. Kolo är en diktatur (som i princip alla företag). Men visst, om du vill köpa en andel av kolo så får du säkert veta varför de bannas.

Samtidigt...orka liksom..skiter väl i varför folk man inte känner blir bannade. En get kan ju lista ut hur man bör bete sig på forumet för att bli kvar. Så svårt är det inte.

Jag vet, jag bara svarade på hans fråga om vad det finns för anledningar till att man skulle välja att driva ett forum så.

C.E.J.
2009-12-22, 16:24
För att ge ökad insyn i verksamheten så att medlemmar inte behöver vara oroliga över att moderatorer agerar utifrån personliga åsikter, utan behandlar alla medlemmar lika och håller sig till regelverket.

Strunt. Staffen får agera bäst de vill, det är inte ditt forum till vilket du har särskilda rättigheter, du och jag och övriga är här efter deras diskretion. Står väl t o m nånstans att vissa användare har mer utrymme än andra att spamma. (står väl inte exakt så)


Ungefär samma anledningar till att vi vill att det ska finnas möjlighet till att granska polisens insatser i samhället.

Nej det är verkligen inte ungefär samma.

Baan
2009-12-22, 16:29
Strunt. Staffen får agera bäst de vill, det är inte ditt forum till vilket du har särskilda rättigheter, du och jag och övriga är här efter deras diskretion. Står väl t o m nånstans att vissa användare har mer utrymme än andra att spamma. (står väl inte exakt så)




Nej det är verkligen inte ungefär samma.

Men lol vad fan? Det är som att argumentera för kungen i Franska revolutionen med att kungen är allsmäktig och att det är det som gäller. Folket som du kanske vet var inte så övertygade, huvudet åkte ;)

Löjligt exempel visst, men bara för att dom bestämt att det är så behöver man knappast hålla med. Sen behöver du inte påpeka att det är upp till dom, det fattar nog dom flesta.

C.E.J.
2009-12-22, 16:37
Men lol vad fan? Det är som att argumentera för kungen i Franska revolutionen med att kungen är allsmäktig och att det är det som gäller. Folket som du kanske vet var inte så övertygade, huvudet åkte ;)

Löjligt exempel visst, men bara för att dom bestämt att det är så behöver man knappast hålla med. Sen behöver du inte påpeka att det är upp till dom, det fattar nog dom flesta.

Det jag skrev har inget att göra med att hålla med eller inte, jag menade att det är löjligt att kräva att vi minsann ska ha rätt till det ena och det andra. Det hade varit en annan sak om det varit ett betalforum, men nu är det inte det. Medlemmarna har väl ungefär lika stor rätt till en viss behandling som de har rätt till del av King Grubs pocketsamling, lol.

Och ja, Baan, det var ett lite löjligt exempel, även om "kolo = samhället" för många :D

Allan
2009-12-22, 22:05
Moderatorerna sköter forumet. Det kommer inte att hända att medlemmarna ges möjlighet till nån slags överprövning av besluten. Inte heller kommer medlemmarna ges möjlighet att värdera vem som skulle, borde eller måste bannas. Därför behöver medlemmarna inte heller veta vilka som ryker, och varför.

Eddie Vedder
2009-12-23, 08:35
En liten "hint" när det gäller vissa medlemmar där en ban kan förefalla oegriplig är att om en ny medlem kommer, postar och diskuterar som bara den och beter sig son en "erfaren Koloit" så ÄR det oftast just en erfaren Kolot som blivit bannad förr.

Och blir man bannad men återkommer med nytt konto så bannas även den såklart. Så är Janne33 bannad och Jonte44 plötsligt dyker upp med samma diskussioner, samma retorik etc. som Janne33 är det ganska enkelt att genomskåda i vissa fall. Men om Jonte44 inte "hunnit" bryta mot samma regler som Janne33 kan jag ju förstå om medlemmar undrar varflör den skötsamme Jonte44 bannades.

Sammanfattning: Relativt nystartat konto som startar mycket trådar och diskuterar livligt och bannas trots att inget regelövertramp inträffat = antagligen gammal tidigare bannad medlem.

von huff
2009-12-23, 09:26
En liten "hint" när det gäller vissa medlemmar där en ban kan förefalla oegriplig är att om en ny medlem kommer, postar och diskuterar som bara den och beter sig son en "erfaren Koloit" så ÄR det oftast just en erfaren Kolot som blivit bannad förr.

Och blir man bannad men återkommer med nytt konto så bannas även den såklart. Så är Janne33 bannad och Jonte44 plötsligt dyker upp med samma diskussioner, samma retorik etc. som Janne33 är det ganska enkelt att genomskåda i vissa fall. Men om Jonte44 inte "hunnit" bryta mot samma regler som Janne33 kan jag ju förstå om medlemmar undrar varflör den skötsamme Jonte44 bannades.

Sammanfattning: Relativt nystartat konto som startar mycket trådar och diskuterar livligt och bannas trots att inget regelövertramp inträffat = antagligen gammal tidigare bannad medlem.

Ibland blir man endå förvånad över vissa fall där ungefär alla vet att det är en gammal bannad kolomedlem som hinner vara här länge och sedan plötsligt blir bannad

Eddie Vedder
2009-12-23, 09:32
Ibland blir man endå förvånad över vissa fall där ungefär alla vet att det är en gammal bannad kolomedlem som hinner vara här länge och sedan plötsligt blir bannad

Förvånad över vad?

Att det tog lång tid eller att vederbörande blev bannad i linje med forumets regler för vad som genererar ban?

Scratch89
2009-12-23, 09:37
Förvånad att personen blev bannad, antagligen. Har du missat tråden?

EDIT: Min formulering suger idag.

von huff
2009-12-23, 09:38
Förvånad över vad?

Att det tog lång tid eller att vederbörande blev bannad i linje med forumets regler för vad som genererar ban?

Sade du inte att man blir bannad om man är bannad och öppnar ett nytt konto?Jag menade att det är konstigt att gamla medlemmar kan posta med sina nya konton länge innan de blir bannade.I många fall

Eddie Vedder
2009-12-23, 09:40
Förvånad över varför personen blev bannad, antagligen. Har du missat tråden?

Nej men han skrev ju att han redan visste att det var en gammal medlem. Jag förutsatte att han kände till regeln om att om man är bannad så är man. Oavsett nytt konto.

Sade du inte att man blir bannad om man är bannad och öppnar ett nytt konto?

Jo om vi upptäcker det gör vi oftast så. Undantag finns om vederbörande bevisligen sköter sig jättebra förstås.

Jorgen
2009-12-23, 09:45
han postade en nakenbild på arnold, jörgen har en softspott för penisar.

(förlåt jörgen :D)

Be nice. :whipped: