handdator

Visa fullständig version : Kasein innan sängen?


smuts
2009-10-28, 15:58
Har länge kört som rutin att sänka en skopa vassle med vatten c:a 30 min innan jag går och lägger mig. Har funderat ett tag på att inskaffa kasein istället för den här tidpunkten på dygnet pga det långsammare upptaget. Men hur stor skillnad är det egentligen? Kommer det ge något eller är det bara overkill och slöseri med pengar för mig? *screwy*

ThisIsTheOne
2009-10-28, 16:46
Har länge kört som rutin att sänka en skopa vassle med vatten c:a 30 min innan jag går och lägger mig. Har funderat ett tag på att inskaffa kasein istället för den här tidpunkten på dygnet pga det långsammare upptaget. Men hur stor skillnad är det egentligen? Kommer det ge något eller är det bara overkill och slöseri med pengar för mig? *screwy*

Om du med "ge något" menar att det kommer att avgöra hurvida du kan lyfta de där extra kilona eller ej så nej, det kommer det inte att göra. Om du inte tränat så länge tjänar du antagligen mer på att se över ditt träningsupplägg och göra finjusteringar i det.

King Grub
2009-10-28, 17:00
Men hur stor skillnad är det egentligen?

Hela natten jämfört med ett par timmar.

smuts
2009-10-28, 17:12
Hela natten jämfört med ett par timmar.

Så du får alltså en jämn proteinutsöndring under en hel natt? Det lät ju faktiskt inte så hemskt dumt i teorin :). Kanske investerar i något kilo när lönen kommer då

Jure
2009-10-28, 17:12
Eller så kör du kvarg :--)

Mourten
2009-10-28, 17:17
Eller så kör du kvarg :--)

Dyrare och äckligare, så why?

Dreas
2009-10-28, 17:18
Dyrare och äckligare, så why?Med fun light så är det inte lika äckligt ;)

Eddie Vedder
2009-10-28, 17:22
Så du får alltså en jämn proteinutsöndring under en hel natt?

Ja det stämmer. Jag har skrivit om skillnader mellan vassleprotein, kasein och sojaprotein ur träningssynpunkt här:

Skillnader mellan populära proteinkällor för tränande – del 1 (http://traningslara.se/blogg/skillnader-mellan-populara-proteinkallor-for-tranande-del-1/)

Referens nummer 5 i den texten undersöker just olika upptagshastighet så leta reda på den studien om du vill kolla mer.

TehSaxo
2009-10-28, 17:29
Kvarg + fun light = godaste som finns.

smuts
2009-10-28, 17:34
Ja det stämmer. Jag har skrivit om skillnader mellan vassleprotein, kasein och sojaprotein ur träningssynpunkt här:

Skillnader mellan populära proteinkällor för tränande – del 1 (http://traningslara.se/blogg/skillnader-mellan-populara-proteinkallor-for-tranande-del-1/)

Referens nummer 5 i den texten undersöker just olika upptagshastighet så leta reda på den studien om du vill kolla mer.

Alrigh, tackar! Ska absolut läsas

Fordon
2009-10-28, 23:49
fariing vanilla ice cream är sjukt god, jämfört med kvarg + fun lights "Inte så äckligt" :)

Frillan
2009-10-28, 23:54
Har du redan protein från mat som minskar nedbrytningen under hela natten skadar det inte med vassleprotein el tom eaa..

Jure
2009-10-29, 02:10
Dyrare och äckligare, så why?

Dyrare än kasein? Tror jag icke :) Äckligare är det inte heller, tvärtom ( med funlight) så är det för fan en matorgasm!

smuts
2009-10-29, 08:51
haha hur fan käkar man det med funlight? Jag vet vad det är för något men har nog aldrig ätit det i sin renaste form :D Mixar man ihop en burk med lite saft och dricker?

Kischen
2009-10-29, 08:54
haha hur fan käkar man det med funlight? Jag vet vad det är för något men har nog aldrig ätit det i sin renaste form :D Mixar man ihop en burk med lite saft och dricker?

Japp :) http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=58325

Baboom
2009-10-29, 09:24
Dyrare och äckligare, så why?

Det mättar bättre än en drink, vilket kan vara fördel på diet.

Kischen
2009-10-29, 09:35
Det mättar bättre än en drink, vilket kan vara fördel på diet.

Beror väl i o f s på hur mycket vatten man blandar med och om man har ett kasein som blir väldigt tjockt.

Mourten
2009-10-29, 10:59
Aaa de är möjligt att de gör Baboom.
Men hållbarheten e ju mkt sämre etc.
Jaja jag kmr iaf fortsätta med kasein i pulver :)

Baboom
2009-10-29, 13:09
Beror väl i o f s på hur mycket vatten man blandar med och om man har ett kasein som blir väldigt tjockt.

Har mycket svårt att se hur en drink kan mätta mer. Har gjort både under mina år och en burk lätt kesella mättar verkligen bättre.

Vill du dricka kvargen är det ju bara hälla i vatten och göra till en smothie.

Däremot kan det både vara smidigare och lättare att shaka till en kassein shake.