handdator

Visa fullständig version : Mary Kay hudvårdsprodukter?


agazza
2009-10-28, 13:49
har en "kompis" som använder detta, jag tycker det är lite dyrt och har hört att dom flesta krämer innehåller samma ingredienser.

Är det någon som vet något billigare substitut?

Doctor Snuggles
2009-10-28, 14:09
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=138303&highlight=homosexuell

dream_theater_
2009-10-28, 14:19
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=138303&highlight=homosexuell

Haha, den var kul!

OT: Vichy på apoteket är bra, inte jättebilligt men verkligen värt pengarna.

agazza
2009-10-28, 19:09
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=138303&highlight=homosexuell

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3953542&postcount=76
*slap*


Haha, den var kul!

OT: Vichy på apoteket är bra, inte jättebilligt men verkligen värt pengarna.

Ska kolla upp den. några fler förslag?

Lellan
2009-10-28, 21:58
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3953542&postcount=76
*slap*




Ska kolla upp den. några fler förslag?

Dermalogica. Gå till salong och få ditt ansikte analyserat. Min hy blev helt wunderbar av deras produkter iaf. Men nu anser jag mig inte ha råd så nu är jag skitful. Men har lite good stuff kvar av ett annat typ lika dyrt märke jag presentade mig själv med, återkommer när jag är hemma ang namnet.

Ehh, dumme mej.. ser nu att du vill ha billigare än Mary Kay. Som fö är bajs för min hud. Så ACO´s serie från apoteket skulle jag testa, tänker köra det själv när jag köper på mig nytt. Clinique kan man hitta billigt ibland, också bra.

agazza
2009-10-28, 22:02
Fortfarande inte fel på mitt ansikte, det är en "kompis" som använder detta och jag tycker inte hon har råd att göra det.

Är Dermalogica billigare än mary kay?

isato
2009-10-28, 22:32
Fortfarande inte fel på mitt ansikte, det är en "kompis" som använder detta och jag tycker inte hon har råd att göra det.

Är Dermalogica billigare än mary kay?

Ole Henriksen, dyrt men helt fantastiskt! Huden blir inte beroende då produkterna inte innehåller "parafiner(eller vad det heter)". Värt att betala de pengarna, dom andra produkterna gör ju bara saken värre!

Alla har väll någon varit beroende av Lypsyl tex. Samma princip tror jag.

mini
2009-10-28, 23:05
Fortfarande inte fel på mitt ansikte, det är en "kompis" som använder detta och jag tycker inte hon har råd att göra det.

Är Dermalogica billigare än mary kay?

Är du ekonomiskt ansvarig för din kompis?

agazza
2009-10-28, 23:06
Är du ekonomiskt ansvarig för din kompis?

Ja, hon har bett mig vara det då hon tycker jag är duktig på att vara ekonomisk.

mini
2009-10-28, 23:10
Ja, hon har bett mig vara det då hon tycker jag är duktig på att vara ekonomisk.

Jag tror absolut att det kan finnas andra produkter som kan passa henne som är billigare. Apotekets egna grejer och Nivea är två ok budgetvarianter.
Fast jag tycker ju att det vore smartare om du lärde henne tänka själv än att bestämma vad hon ska köpa.

agazza
2009-10-28, 23:11
Ole Henriksen, dyrt men helt fantastiskt! Huden blir inte beroende då produkterna inte innehåller "parafiner(eller vad det heter)". Värt att betala de pengarna, dom andra produkterna gör ju bara saken värre!

Alla har väll någon varit beroende av Lypsyl tex. Samma princip tror jag.

tack för tipset, kan man kalla detta någon slags engångskur?

agazza
2009-10-28, 23:13
Jag tror absolut att det kan finnas andra produkter som kan passa henne som är billigare. Apotekets egna grejer och Nivea är två ok budgetvarianter.
Fast jag tycker ju att det vore smartare om du lärde henne tänka själv än att bestämma vad hon ska köpa.

Vi jobbar på det men det är ett väldigt, väldigt komplicerat liv där ekonomitankar kommer ganska långt ner i prioriteringarna tyvärr

isato
2009-10-28, 23:17
tack för tipset, kan man kalla detta någon slags engångskur?

Alltså nej!
Huden kommer ju behöva vård hela livet, men du kommer inte behöva smörja mer och mer som med andra produkter för att mätta huden så att säga. Det är till och med lätt att glömma bort att använda denna. Det har det inte varit med andra produkter jag provat. Nu låter jag som en Ole henriksen försäljare men så är inte fallet :D.

Dyra men dryga produkter!

agazza
2009-10-28, 23:19
Alltså nej!
Huden kommer ju behöva vård hela livet, men du kommer inte behöva smörja mer och mer som med andra produkter för att mätta huden så att säga. Det är till och med lätt att glömma bort att använda denna. Det har det inte varit med andra produkter jag provat. Nu låter jag som en Ole henriksen försäljare men så är inte fallet :D.

Dyra men dryga produkter!

Ska kolla upp detta. Tack för tipset

mini
2009-10-28, 23:28
Alltså nej!
Huden kommer ju behöva vård hela livet, men du kommer inte behöva smörja mer och mer som med andra produkter för att mätta huden så att säga. Det är till och med lätt att glömma bort att använda denna. Det har det inte varit med andra produkter jag provat. Nu låter jag som en Ole henriksen försäljare men så är inte fallet :D.

Dyra men dryga produkter!

Jag påstår att du är ute och cyklar nu. Huden kräver inte större doser kräm för att bli mättad om man använder annat än Ole Henriksen.
Edit: och i en tråd om att Mary Kay är dyrt rekommenderar du krämer för 500 kr?

Zilla
2009-10-28, 23:33
Dermalogicas produkter kan du beställa från England för ungefär en tredjedel av priset. Ex, Testkit från Åhlens 475:- Beställning (med frakt inräknat) 170:-

isato
2009-10-28, 23:35
Jag påstår att du är ute och cyklar nu. Huden kräver inte större doser kräm för att bli mättad om man använder annat än Ole Henriksen.

OK, finns ju säkerligen lika bra andra märken, men de flesta produkterna innehåller mineraloljor. Jag postar en länk, länken vill säkert sälja något, men det finns många länkar med samma information.

http://www.ekohudvard.com/2.html

Jag kan ju vara ute och cykla, men nu har jag delgett TS min åsikt iaf.

Edit: på din edit. Ja det gör jag men, det var ju inget jag ljög om direkt. Skall man snåla kan man ju lika gärna köra utan.

The Draf
2009-10-29, 10:52
Frågan är vad tycker King Grub. This thread is useless without him. Pwna med lite studier från pub med så beställer jag skiten idag ;)

agazza
2009-10-29, 10:58
Dermalogicas produkter kan du beställa från England för ungefär en tredjedel av priset. Ex, Testkit från Åhlens 475:- Beställning (med frakt inräknat) 170:-

Länk?

mela
2009-10-29, 11:09
Dermalogica. Gå till salong och få ditt ansikte analyserat. Min hy blev helt wunderbar av deras produkter iaf. Men nu anser jag mig inte ha råd så nu är jag skitful. Men har lite good stuff kvar av ett annat typ lika dyrt märke jag presentade mig själv med, återkommer när jag är hemma ang namnet.

Ehh, dumme mej.. ser nu att du vill ha billigare än Mary Kay. Som fö är bajs för min hud. Så ACO´s serie från apoteket skulle jag testa, tänker köra det själv när jag köper på mig nytt. Clinique kan man hitta billigt ibland, också bra.


Det ska jag kolla in. Min hy har blivit katastrofalt dålig efter lagerjobbet. Clinique hjälper inte mig längre...

Ganymedes
2009-10-29, 23:39
Känn dig fri att googla, men är inte Mary Kay ett känt sk. multi-marketing bolag? Har för mig att jag läst om det tidigare...

http://www.skepdic.com/mlm.html

Doctor Snuggles
2009-10-29, 23:44
Fortfarande inte fel på mitt ansikte, det är en "kompis" som använder detta och jag tycker inte hon har råd att göra det.


Varför skriver du "kompis" när det inte är dig det handlar om?
Är det relevant att du inte egentligen är vän med henne, eller vad nu situationen är?

_slipknot1_
2009-10-30, 05:51
Ole H slår allting...drygt som fan så blir ändå samma pris som apoteket produkter o dyl. Köpes på Ebay US. väldigt billigt.

Zilla
2009-10-31, 12:10
lookfantastic.com

isato
2009-10-31, 12:21
Ole H slår allting...drygt som fan så blir ändå samma pris som apoteket produkter o dyl. Köpes på Ebay US. väldigt billigt.

Tack för tipset på vart man kan handla. Men finns det kanske pirat av ole's produkter? Priserna var ju 1/3 av vad man betal här i Sverige.

Zilla
2009-10-31, 12:24
lookfantastic.com

Skrev fel sida(däremot är lookfantastic bra för dem som vill ha redkens hårprodukter)

Till dermalogica: http://www.jerseybeautycompany.co.uk/