handdator

Visa fullständig version : Mobilabonnemang


apa_ola
2009-10-28, 13:37
Hej!

Jag använder mitt telia-refill (kontantkort) från stenåldern fortfarande. Det blir verkligen skitdyrt i längden (har ingen fast telefon).
Jag ringer kanske 2-3 samtal/dag, ganska korta och skickar kanske 1-6 sms/dag. Jag får fylla på mitt kort konstant nu, och vill verkligen skära ner priset.

Jag vill behålla mitt nr också.

Är det någon som har koll på djungeln därute?

Skitsvårt att sovra, då det är olika minutpriser och öppningspriser och gudvetvad beroende på klockslag, om solen står i zenit, första måndagen i månaden osv...

Ingrosso
2009-10-28, 13:38
Comviq Kompis kontantkort!

martikainen
2009-10-28, 13:40
Det som blir billigast är oftast att ta samma operatör som majoriteten av folket du ringer/smsar till har.

Tex har min kompiskrets tele2, därför kör jag tele2 kompis SMS, får ringa gratis till alla tele2 kunder, och skickar sms gratis till alla operatörer.

Har ditt umgänge telia/3 eller vad det nu finns så har de säkert liknande abonnemang

apa_ola
2009-10-28, 13:53
Comviq Kompis kontantkort!

Som jag fattar det blir det svinadyrt om den man ringer inte har Comviq?

Det som blir billigast är oftast att ta samma operatör som majoriteten av folket du ringer/smsar till har.

Tex har min kompiskrets tele2, därför kör jag tele2 kompis SMS, får ringa gratis till alla tele2 kunder, och skickar sms gratis till alla operatörer.

Har ditt umgänge telia/3 eller vad det nu finns så har de säkert liknande abonnemang

Hmm, då blir det svårt, för det är nog rätt spridda skurar på vad folk jag känner har.

Nordenator
2009-10-28, 13:55
Om du är student är ju telias studentabonnemang rätt billigt.

Scratch89
2009-10-28, 14:01
Om du är student är ju telias studentabonnemang rätt billigt.

+1. Även Comviqs studenterbjudande är bra grejer. 29 kr/månad, har jag för mig.

EDIT: Det var tydligen Halebop, och det var en jäkla masa ocker i det finstilta. Glöm vad jag sa, se vad Nordenator sa.

träningsgossen
2009-10-28, 14:36
+1. Även Comviqs studenterbjudande är bra grejer. 29 kr/månad, har jag för mig.

EDIT: Det var tydligen Halebop, och det var en jäkla masa ocker i det finstilta. Glöm vad jag sa, se vad Nordenator sa.
Comviqs studenterbjudande är bra. Ligger på 19kr/månad och det fungerar som ett vanligt comviq kompisabonnemang med undantaget att man får 3000 fria sms/månad (samt 3000 fria mms/månad) som man kan skicka gratis till alla inom Sverige (men enbart gratis till alla tele2- och Comviqmobiler för MMS:en).
Erbjudanter går ut 31/10
http://www.tele2.se/mecenat-kompis-special-prislista.html

apa_ola
2009-10-28, 15:08
Jag har aldrig haft abonnemang.

Den här abonnemangsavgiften på, säg, 19 kr -är det pengar man kan ringa för också? Eller är det en avgift +att man betalar för det man ringer/smsar?

träningsgossen
2009-10-28, 15:11
Jag har aldrig haft abonnemang.

Den här abonnemangsavgiften på, säg, 19 kr -är det pengar man kan ringa för också? Eller är det en avgift +att man betalar för det man ringer/smsar?
Det sistnämnda stämmer.

Scratch89
2009-10-28, 15:55
Det beror lite på, och skiljer sig från erbjudande till erbjudande. Jag själv blev pålurad Telenor förra året, och jag får ringa/smsa/surfa för min månadsavgift på 99 kr.

capture
2009-10-28, 18:21
Jag har bundit mig till comviq i 2 år och ringer/sms:ar till alla för 19öre min/sms. Ser att de gör reklam för något liknande på tv just nu så det är helt klart värt att kolla in.