handdator

Visa fullständig version : Vem bestämmer över musiken?


Mr.Sjöborg
2009-10-28, 00:06
Det är så att på gymmet har vi en stereo där man själv får bestämma kanal/skiva, men vem har rätten att gå och ändra?

Detta scenario brukar uppstå:

Det är en person i rummet när jag kommer in(han lyssanr självklart på nått skit), jag struntar i de och börjar köra, efter ett tag kommer ytterligare en till, efter ett tag går han som var där först och nu brukar jag göra så att jag ändrar till den musik jag vill lyssna på, eftersom att han som hade ''makten'' över musiken har gått.

Gör jag fel tycker ni? borde jag låta stereon stå och spela skit eller fråga de andra om jag kan byta?

Brukar även om de är flera i rummet(och jag inte valt musik) byta kanal/skiva om de är ganska uppenbart att ingen vill lyssna på de(tex idga vare typ nå rihanna skit på) är det också fel?

Stråhle
2009-10-28, 00:10
Ifall du är säker på att ingen gillar musiken, go for it.

Mr.Sjöborg
2009-10-28, 00:11
Ifall du är säker på att ingen gillar musiken, go for it.

Men tex första scenariot, där de kommit en en till(efter mig) så har jag då makten över musiken??

haha vikke jävla dilemma man har

Stråhle
2009-10-28, 00:26
Men tex första scenariot, där de kommit en en till(efter mig) så har jag då makten över musiken??

haha vikke jävla dilemma man har

Ifall man är själv kan man ju fibbla hur mycket man vill, om det är 2 i gymmet skulle jag i alla fall fråga, ifall det är ännu fler så tycker jag inte att man ska byta alls, så länge inte lugna favoriter är på eller något i den stilen. Någon rätt att byta tycker inte jag finns.

eternallord
2009-10-28, 00:40
Om musiken är av större vikt borde väl Mp3-spelare vara att föredra.

tsp
2009-10-28, 00:41
Men tex första scenariot, där de kommit en en till(efter mig) så har jag då makten över musiken??

haha vikke jävla dilemma man har

Byt på du bara, tycker någon olika eller att du gör fel får dem ju göra sina röster hörda liksom. Låter ju inte precis som att du skulle roida och få damp om någon försökte komma överens med dig om att sätta på en skiva ni båda gillar liksom..

Mr.Sjöborg
2009-10-28, 00:42
Om musiken är av större vikt borde väl Mp3-spelare vara att föredra.

tränar oftast med någon, prata är ju skoj
har ingen och orkar inte köpa då den kommer förmodligen bli krossad
orkar inte me sladdar

Gabriel174
2009-10-28, 00:42
Är det någon fjuttig musik som lugna favoriter så borde du nog dra på något bättre att gymma till. Kanske inte är så uppskattat om det är en massa som är på cykeln/rullbandet.

Annars så håller jag med föregående skribent: ta med en mp3 :D

edit; läste precis att du gymmar med en polare.
Äh, byt på:D

Fatalist
2009-10-28, 00:56
Den som tar för sig får ofta rätt? Folk lär säga till om de inte vill att du ska byta musik, om de inte gör det är det deras problem. Om de gör det får ni lösa det som vuxna människor.

Fokusera
2009-10-28, 09:10
På mitt gym bestämmer styrkelyftarna över musiken :)

Emil_Larsson
2009-10-28, 10:52
På mitt gym har jag ofta varit med om att en har satt i en skiva med te.x. trance. Jag kommer in, låter såklart skivan vara på (gillar trance förövrigt.) Sen kommer det in en snubbe som skall träna, går till stereon, byter skiva till hårdrock.

Tycker jag är ganska dålig stil, om personen som var där först ville höra på trance.

Själv bryr jag mig ej om vad det är för musik på stereon då jag är lite av en allätare. Skall bli riktigt till innan jag byter skiva (om jag är där själv/var där först.)

/Peace.

clinteastwood
2009-10-28, 11:37
Jag bestämmer, eftersom jag tar med egen musik och för de andra inte törs säga åt mig att byta!

Jockefoten
2009-10-28, 11:52
Sätt på Journey, sen behöver ni aldrig byta.

Fokusera
2009-10-28, 12:40
Jag bestämmer, eftersom jag tar med egen musik och för de andra inte törs säga åt mig att byta!

Är du dendär arga biffiga killen ? ;)

ceejay
2009-10-28, 12:47
Personalen;) loool

Salig blandning iaf. Allt från julsånger till metal