handdator

Visa fullständig version : Använda varor säljs som nya (elktronik)


CrazyJoeDavola
2009-10-27, 23:23
Ja vad tycker ni om affärer som säljer använda produkter som nya? T.ex öppet köp/reparerade varor som säljs vidare till kund som nya? Tycker det är jäkligt dålig stil mot kunden som förväntar sig en fabriksny vara, vill man ha något begagnat så kan man ju jaga på blocket och spara pengar. Det är ju en sak om man är öppen med det så att kunden får chans att välja och att produkten har nedsatt pris, men att hålla på att mygla som verkar vara allmänt accepterat hos kedjorna tycker inte jag är ok.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6026893.ab

hahavaffan
2009-10-27, 23:30
Det är fattigt som fan, men förvånar mig inte en sekund.

Yip_man
2009-10-28, 07:47
de kanske ska börja med byterätt ist för att minska missbruket.

Civilrätt
2009-10-28, 07:57
riktigt kasst. Men Elgiganten har gjort bort sig för många gånger, kommer aldrig mer köpa något från den kedjan.

martikainen
2009-10-28, 08:05
Får jag en begagnad vara så byter jag och förväntar mig lite goodwill från dom, tycker elgiganten är kanon i övrigt så jag fortsätter handla där tills de gör något idiotiskt.
Jag litar lika lite på "aftonbladets berättelser" som allt annat som skrivs i skvallerblaskor, rent skitsnack i mina öron.

BigSpawn
2009-10-28, 08:29
köpte en trimmer på elgiganten, när jag kom hem så fanns det gamla skäggstrån i den, det var väl lite sådär*spy*