handdator

Visa fullständig version : Behöver råd! Om att utöka kondition/uthållighet


Sebbish
2009-10-27, 19:45
Hej!
Jag skulle behöva lite råd om hur jag utökar min kondition/uthållighet. Lite om mig själv väger 88kg är 191cm lång. Kör Mma 3 gånger i veckan och 1 gym pass.

Måndag : Mma
Tisdag : Slappar
Onsdag : Mma
Torsdag : Slappar
Fredag : Slappar
Lördag : Mma
Söndag : Gym

Jag har tänkt lite på att börja motion simma 1 gång i vecka också och ta springa 1 gång med. Mest för att utöka min kondition. Men lite också för att gå ner nått kilo. En stor del är också att det känns som jag bara sitter hemma och gör inget när jag inte har träning.
Så om ni har några råd om hur jag utökar min kondition bäst eller om hur jag ska lägga upp träning.
MVH: Sebbish

hahavaffan
2009-10-27, 20:02
Ut och gå! Eller jogga, eller jogga lite och gå lite. Kondisen kommer bli bättre och du kommer bränna ett par hundra kcal om dagen extra.

Sebbish
2009-10-27, 20:14
Det har du rätt i, ungefär som min brosa sa

hahavaffan
2009-10-27, 20:31
Vill du träna upp din kondition seriöst kan du ju söka lite efter konditionsspecifik träning, vad nu det kan vara. Men det har folk här koll på! Nån slags intervallträning. Googla eller sök på forumet så finner du säkert mycket.

Klok brorsa btw ;)

Dumbell
2009-10-27, 22:03
Bor du i sthlm? Om ja... ta en sväng förbi VBC på söder kl 1705 tis o fre. MMA inriktade fyspass (45 minuters oavbrutet fanskap). 10 ggrs kort går på tusingen och jag kan nästintill garantera att du kommer känna som att du bär på ett nytt par lungor efter varje pass.... Annars e bästa tipset jag kan ge utöver prevens att ta det jobbigaste du vet inom mma och kör tabataintervaller på det... ex. 10 min sprawls uppdelat i tabataintevaller följt av ngn annan övning osv. Bättre kondis än att springa alla dagar i buren.

tjabon
2009-10-27, 22:17
Vill du träna upp din kondition seriöst kan du ju söka lite efter konditionsspecifik träning, vad nu det kan vara. Men det har folk här koll på! Nån slags intervallträning. Googla eller sök på forumet så finner du säkert mycket.

Klok brorsa btw ;)

Ja,
Enligt klassiskt mönster: Mängdträning ger uthållighet, för att sedan
med intervaller m.m. pressa nära mjölksyratröskeln och höja konditionen (syreupptagningen).