handdator

Visa fullständig version : Trötthet i höstmörkret


Anton Fräs
2009-10-27, 17:59
Jag har aldrig tidigare känt mig tröttare vid höstens intågande. Men i år är det märkbart och rent ut sagt fruktansvärt. :( Är trött och hängig hur mycket jag än sover. Någon som har några bra tips? Kaffe overload är redan testat och övergivit, blev något piggare men mest stirrig. *screwy*

ceejay
2009-10-27, 18:02
Jag brukar bli trött av att sova mycket iaf...
Gör du någonting på dagarna?

Anton Fräs
2009-10-27, 18:05
Jag brukar bli trött av att sova mycket iaf...
Gör du någonting på dagarna?

Pluggar till dietist så är mycket i skolan eller hänger över böckerna hemma. Jag tränar en del, mindre nu när jag e så förjäkla hängig dock.

1911
2009-10-27, 18:13
Du kanske har någon sjukdom i kroppen! Jag hade det för några veckor sen och sov som en jävla... katt.

Anton Fräs
2009-10-27, 18:18
Du kanske har någon sjukdom i kroppen! Jag hade det för några veckor sen och sov som en jävla... katt.

Jag blev iofs krasslig i förra veckan, hänger nog ihop med tröttheten. Men jag är ju inte förkyld eller så nu, även om jag hade feber i en dag förra veckan liksom. Jaja, nu ska jag hämta mer latté *drool*

Degpekka
2009-10-27, 18:26
Tycker det är skönt att sola lite solarium om man är hängig, brukar pigga upp en hel del.

Anton Fräs
2009-10-27, 18:32
Tycker det är skönt att sola lite solarium om man är hängig, brukar pigga upp en hel del.

Något som brukar nämnas i detta sammanhang är ju att man ska försöka vara ute när det faktiskt är ljust. Kanske borde pröva detta. Är ju rätt svårt om man sitter i skola 9-15 dock. 20 min i solariet blir inbokat senare i veckan i vart fall :hbang:

Ingrosso
2009-10-27, 18:33
Något som brukar nämnas i detta sammanhang är ju att man ska försöka vara ute när det faktiskt är ljust. Kanske borde pröva detta. Är ju rätt svårt om man sitter i skola 9-15 dock. 20 min i solariet blir inbokat senare i veckan i vart fall :hbang:

Blir du brun på köpet också, cool! :MrT:

Anton Fräs
2009-10-27, 18:34
Blir du brun på köpet också, cool! :MrT:

Det är dock väldigt tveksamt. Solade solarium 2-3 ggr/veckan ett tag. Blev knappt en förändring. Pigmentet skriker med sin frånvaro :laugh:

Degpekka
2009-10-27, 18:35
Något som brukar nämnas i detta sammanhang är ju att man ska försöka vara ute när det faktiskt är ljust. Kanske borde pröva detta. Är ju rätt svårt om man sitter i skola 9-15 dock. 20 min i solariet blir inbokat senare i veckan i vart fall :hbang:

Ja, man får se till att försöka fånga dem få timmar av solljus som finns nu. *gah!*

Anton Fräs
2009-10-27, 18:36
Ja, man får se till att försöka fånga dem få timmar av solljus som finns nu. *gah!*

D-vitamin tillskott kanske skulle kunna vara en idé så här under vintern? Vet inte om det påverkar trötthet iofs.