handdator

Visa fullständig version : Krångel med mozilla , spara etc.


xarizma
2009-10-27, 16:29
Jag kör med Mozilla Firefox. När jag t.ex är inne på MSN, och klickar direkt på mappen där uppe på messenger för att direkt komma till mail listan, så kräver datorn ibland ännu en inloggning, fastän jag är inne på mailen genom msn.

Sedan även om jag sparar innlogningsnamnen på olika sidor som jag besöker så raderas det av sig själv, och varje gång jag ska logga in igen är allting borta och jag är tvungen att skriva in allt om igen.


Väldigt tacksam för utförliga svar, då jag haft dessa problem ett litet tag.

Flykt
2009-10-27, 16:31
Sedan även om jag sparar innlogningsnamnen på olika sidor som jag besöker så raderas det av sig själv, och varje gång jag ska logga in igen är allting borta och jag är tvungen att skriva in allt om igen.


Har samma problem sedan uppdateringen till version 3.5
T.ex här på Kolo måste jag skriva in första bokstaven av användarnamnet så kmr resten upp och sedan trycka på "Logga in" - varje gång.
Även fast jag kryssat i spara uppgifter/loggai n automatiskt osv.

xarizma
2009-10-27, 17:26
Har samma problem sedan uppdateringen till version 3.5
T.ex här på Kolo måste jag skriva in första bokstaven av användarnamnet så kmr resten upp och sedan trycka på "Logga in" - varje gång.
Även fast jag kryssat i spara uppgifter/loggai n automatiskt osv.Exakt samma för mig..

oath5
2009-10-27, 17:43
Jag fick svar ang. detta i Datorhjälpstråden. Har inte testat det själv dock.

hahavaffan skrev:

"Jag fick installera om mitt. Glöm inte göra backup på allt bara... jag använde FEBE till det. Googla FEBE add-on typ."

Degpekka
2009-10-27, 18:00
Installera om brukar fungera...

På tal om lösenord och mozilla, finns det inget sätt där man kan gömma sina lösenord helt om man valt att spara dem i firefox? alltså så att inte någon kan gå in under verktyg och kolla upp dem?

Albatross
2009-10-27, 18:09
Installera om brukar fungera...

På tal om lösenord och mozilla, finns det inget sätt där man kan gömma sina lösenord helt om man valt att spara dem i firefox? alltså så att inte någon kan gå in under verktyg och kolla upp dem?

Sätt masterpassword. Då krypteras dom och du måste autentisera dig för att låsa upp dom.


För övrigt så var det en bugg som hände för vissa om man gick från 3.0 -> 3.5 där userns databas blev korrupt... Antingen snyggar man till det själv, eller så gör man det enkelt för sig och tar backup på bokmärken och annat, och skapar en ny profil :)

Degpekka
2009-10-27, 18:17
Tack! :)

Flykt
2009-10-28, 17:38
Ah, nu avinstallerade jag och installerade igen, och kom på varför jag bytte till en äldre version förr...

Bara jag som har problem med nyaste FF att facebook vägrar fungera korrekt? Segar sig allt innehåll visas inte, oavsett tidpunkt.

Flykt
2009-10-28, 17:47
Ah, nu avinstallerade jag och installerade igen, och kom på varför jag bytte till en äldre version förr...

Bara jag som har problem med nyaste FF att facebook vägrar fungera korrekt? Segar sig allt innehåll visas inte, oavsett tidpunkt.

Efter 10 sekunders googlande hittade man såklart svaret.
För er som har samma problem: avaktivera/avinstallera Skypes addon som följer med automatiskt vid installation.

hahavaffan
2009-10-28, 18:06
Inget äckligt Skypetillägg med min inte! Väljer man det vid installationen eller?

Flykt
2009-10-28, 18:12
Inget äckligt Skypetillägg med min inte! Väljer man det vid installationen eller?

Snabbklickade mig igenom installationen bara men tror jag inte såg något om det.

Går enkelt att via Verktyg -> Tillägg -> Tilägg att avinstallera där sen är facebook fit for fight :thumbup:

hahavaffan
2009-10-28, 18:17
Snabbklicka aldrig genom installationsprogram! Hälften av dom ska fan alltid trycka på dig en Toolbar, ett antivirus eller Open Office.

Albatross
2009-10-28, 18:34
OpenOffice lär knappast sega ner datorn med tanke på att det inte körs resident... Så länge man inte kör quickstartern dvs. Som drar typ 7mb ram.