handdator

Visa fullständig version : Uppladdning innan träning?


Vapor
2009-10-26, 21:12
När jag slutar jobbet kring fyra-halv fem och kommer hem så brukar jag sätta mig ner med en tallrik Yoghurt och eventuellt lite müsli i det för att "ladda upp" inför kommande styrketräningspass. Detta sker då ca 1,5 timme innan jag ska dra igång. När jag kollar klockan och ser att det är ca 60-45 minuter kvar innan jag ska sticka så stoppar jag i mig en skopa Rage eller liknande preparat. På väg bort till gymet häver jag i mig en skopa EAA.

Låter detta rimligt eller borde man "ladda upp" inför styrketräningen på ett mer optimalt sätt?

Jag personligen känenr att jag är laddad och att jag klarar mycket mer vikt än om jag inte skulle stoppa i mig något alls innan träningen. Dock kan jag inte känna att tallriken med yoghurt ger någon direkt effekt utan att det är Rage eller EAA som ger mig mest. Vill dock ändå inte skippa den riktiga maten till förmån för mer konstgjorda kosttillskott. Har jag helt fel?

Nästa fråga är vad ni stoppar i er efter träningen för en så optimal återhämtning som möjligt. Räcker det med en gainer eller Proteindricka direkt efter passet eller borde man ta en skopa EAA också för att minska muskelnedbrytning?

:eating:

mikaelj
2009-10-26, 21:40
Har jag helt fel?

Funkar det för dig är det toppen.

Nästa fråga är vad ni stoppar i er efter träningen för en så optimal återhämtning som möjligt. Räcker det med en gainer eller Proteindricka direkt efter passet eller borde man ta en skopa EAA också för att minska muskelnedbrytning?

EAA minskar inte muskelnedbrytning, ökar bara muskeluppbyggnad.

Det vanligaste är att ta 10g EAA precis innan och precis efter träningen, följt av Vanlig Mat(tm) lite senare. Lite senare som i att det inte är bråttom, en timme eller så. Tidigare går bra också.

Symphony Flex
2009-10-26, 21:45
När jag slutar jobbet kring fyra-halv fem och kommer hem så brukar jag sätta mig ner med en tallrik Yoghurt och eventuellt lite müsli i det för att "ladda upp" inför kommande styrketräningspass. Detta sker då ca 1,5 timme innan jag ska dra igång. När jag kollar klockan och ser att det är ca 60-45 minuter kvar innan jag ska sticka så stoppar jag i mig en skopa Rage eller liknande preparat. På väg bort till gymet häver jag i mig en skopa EAA.

Låter detta rimligt eller borde man "ladda upp" inför styrketräningen på ett mer optimalt sätt?

Jag personligen känenr att jag är laddad och att jag klarar mycket mer vikt än om jag inte skulle stoppa i mig något alls innan träningen. Dock kan jag inte känna att tallriken med yoghurt ger någon direkt effekt utan att det är Rage eller EAA som ger mig mest. Vill dock ändå inte skippa den riktiga maten till förmån för mer konstgjorda kosttillskott. Har jag helt fel?

Nästa fråga är vad ni stoppar i er efter träningen för en så optimal återhämtning som möjligt. Räcker det med en gainer eller Proteindricka direkt efter passet eller borde man ta en skopa EAA också för att minska muskelnedbrytning?

:eating:

Känns det bra tycker jag du ska köra på.
Själv har jag slutat att äta helt på dagen innan träning och det funkar skitbra det också. Det är mer att ha laddat på bra kvällen innan som är av betydelse för mig. Jag tar bara ca: 12g EAA innan och 12g EAA efter träningen. Sedan blir det hem å äta satan förstås :)
har aldrig haft bättre resultat än nu så det funkar fint. kör hårt

yengilz
2009-10-26, 23:37
För mig personligen ligger stor vikt i att ladda mentalt innan jag tränar. Att vara rätt mentalt förberedd inför ett pass värderar jag högre än alla tillskott. Rage är dock ett preparat som hjälper mig på vägen. Att sedan optimera proteinsyntesen med Essentiella aminosyror och fylla på med en ordentlig måltid efter varje pass är en självklarhet för mig.