handdator

Visa fullständig version : Nybörjare.... (sorry)


candystore
2009-10-26, 14:53
Jag är nybörjare när det kommer till att träna kondition. Låter kanske lite dumt men jag har alltid bara styrketränat och kännt mig nöjd med det. Men nu har jag lite fett som skulle suttit fint om det ville försvinna.
Jag har varit med VV i 5 v nu men känner att jag måste kolla av med det för att veta vad jag kan äta och inte. Jag har lärt mig att skriva matdagbok med så jag tar med mig något positivt från dem och min vikt nedgång på 4 kg. Förutom de jag gått ner på egen hand: 17 kg..


Jag har nyligen (igår) fått hem en crosstrainer och trampade på i lagom takt 1mil på 30 min.
Jag kommer att träna hemma, eftersom att det är en bra bit till närmaste vettiga gym. Jag har vikter så jag klara mig den närmsta tiden men sen blir det att invenstera i lite tyngre grejer...

Så min fråga är hur ska jag lägga upp träningen för att gå ner i vikt. Hur ofta ska jag styrketräna och hur ofta ska jag konditionsträna?

Hur länge ska jag ge mig på att trampa på min cross?


Hoppas att jag gett er info så det räcker..... annars får jag kompletera..

spoon
2009-10-27, 12:20
Angående kosten så räknar jag med att du har hyffsad koll på det eftersom du är med i VV och redan har gått ner en massa kg. Annars finns en del info i denna tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 Vet ju inte hur ofta du tränar eller vad som är målet med träningen ?

944RS
2009-10-27, 12:44
Att ha Candystore som nick om man håller på att försöka gå ner i vikt rimmar lite illa i mina öron... Det gäller oftast att våga ändra sin livsstil lite om man har långsiktiga planer på att behålla sin nya vikt.

Nu kan det ju finnas helt andra anledningar till ett sådan nick mer än att man gillar sötsaker, men jag hoppas du förstår min poäng.

Hur mycket du kan träna hänger ju mycket på hur mycket du klarar av på lång sikt. Börja försiktig för att sedan öka både antalet pass och längden på passen.