handdator

Visa fullständig version : Styrkelyfts DM i Luleå


Börje H
2009-10-26, 11:11
Nu börjar det äntligen dra ihop sig till årets lyftarhändelse i norra norrland. Distrikstmästerskapen i styrkelyft går av stapeln i Luleå den 7:e november :hbang:

Massvis av kolozzeumfolk skall medverka och förhoppningar om ett antal svenska rekordförsök finns. Jag hoppas att så många som möjligt tar sig till Pontushallen och stöder svensk lyftning.

Vem skall dit? Vem skall tävla? Vem slår rekord?

Tråden öppen för förhandsspekulationer och sedan efterföljande filmer och reflektioner!

thatice
2009-10-26, 11:37
Jag ska dit, ska tävla, målet är att träna på tävlingsnerverna och kanske något PB, kommer köra utan utrustning.

L-Sami
2009-10-26, 11:41
Jag ska tävla också, jag går in och gör mitt bästa. En bra dag kan vad som helst hända :)

Joakim pettersen
2009-10-26, 11:46
Jag ska dit, jag ska tävla, jag ska göra mitt bästa. Dock inga rekord

tano
2009-10-28, 00:58
Jag skall dit och tävla i ny viktklass! Ja inga svenska rekord då, men gott egna pbet i bänken ska förbättras. I böj och mark satsning enbart för att nå så bra total som möjligt! *flex*

Börje H
2009-10-28, 07:21
Jag skall dit och tävla i ny viktklass!

Aaaaah, spännande!
Skall det provåkas i 82:an *popcorn*

Kan meddela att förberedelserna inför tävlingen rullar på. Kontakt är tagen med media i alla dess former och positiva gensvar såhär långt iaf.

Civilrätt
2009-10-28, 07:56
blir nog kanske att smyga förbi och hejja lite.

Börje H
2009-10-28, 08:20
blir nog kanske att smyga förbi och hejja lite.

Det gör du rätt i och det tackar vi för :thumbup:

Under nästa vecka kommer vi anslå preliminära gruppindelningar. Då kan man få en lite bättre överblick om vad som sker när.

O.W.
2009-10-28, 15:32
Blir intressant med resultaten och skoj att se klippen efteråt.

KRILLE!
2009-10-29, 00:07
Förväntar mig ett riktigt bra reportage om detta :)

Börje H
2009-10-29, 07:25
Blir intressant med resultaten och skoj att se klippen efteråt.

Skall delegera så att samtliga rekordförsök iaf blir filmade.

Förväntar mig ett riktigt bra reportage om detta :)

Beträffande rapportering tror jag inte att du skall bli missnöjd :)
Hoppas att distriktets alla föreningar sluter upp och gör en bra tävling!

Nelson81
2009-10-29, 07:33
kul, kanske man tittar in och ser läget.

thomast
2009-10-29, 12:55
kul, kanske man tittar in och ser läget.

Det tycker jag du ska göra!

Ahead Of The Pack
2009-10-30, 15:36
Väldigt stilig och seriös affisch!! Det ger genast ett proffsigt intryck. Bra jobbat.:thumbup:

Börje H
2009-11-01, 17:12
Väldigt stilig och seriös affisch!! Det ger genast ett proffsigt intryck. Bra jobbat.:thumbup:

Tackar!
Vi är begåvade med mycket duktigt folk som har många strängar på sin lyra :)

Sista anmälningsdagen idag. Under morgondagen presenteras listorna på anmälda.

Börje H
2009-11-02, 08:32
*uppdate*

Deltagarlista
Adam Haraldsson 52 Herr Junior Skellefteå AK
Tessie Ahlstrand 52 Dam Ungdom Umeå Power
Emma Björklund 60 Dam Junior Luleå AK
Marine Johansson 60 Dam Senior Umeå Power
Annika Lindmark 60 Dam Senior Luleå AK
Adam Högström 67,5 Herr Junior Jokkmokks SLK
Simon Persson 67,5 Herr Junior Umeå Power
Robin wellander 67,5 Herr Senior Jokkmokks SLK
David Dadvande 67,5 Herr Ungdom Luleå AK
Mattias Hållström 75 Herr Senior Umeå Power
Emil Högström 75 Herr Ungdom Jokkmokks SLK
Amer Alramahi 82,5 Herr Senior Luleå AK
Emil Johansson 82,5 Herr Junior Umeå Power
Richard Tano 82,5 Herr Junior Umeå Power
Tommy Lindqvist 82,5 Herr Senior Jokkmokks SLK
Stefan Fastborg 82,5 Herr Ungdom Umeå Power
Robin Niemi 82,5 Herr Ungdom Luleå AK
Jonas Wennberg 82,5 Herr Ungdom Luleå AK
Sami Eskelinen 90 Herr Junior Luleå AK
Simon Olovsson 90 Herr Junior Umeå Power
Mattias Henriksson 90 Herr Senior Skellefteå AK
Joakim Pettersen 90 Herr Ungdom Kiruna AK
David Tajik 90 Herr Ungdom Kiruna AK
Lars Berglund 100 Herr Junior Umeå Power
Christoffer Schylander 100 Herr Junior Luleå AK
Andreas Dela 100 Herr Senior Kiruna AK
Dennis Fredin 100 Herr Senior Luleå AK
Joakim Lakso 100 Herr Senior Luleå AK
Jonatan Jonasson 125 Herr Junior Skellefteå AK
Lukas Nilsson 125 Herr Junior Kiruna AK
Markus Larsson 125+ Herr Senior Kiruna AK

Tiger77
2009-11-02, 11:26
Kommer bli spännande med returmöte Tommy vs Amer!

Börje H
2009-11-02, 11:39
Kommer bli spännande med returmöte Tommy vs Amer!

Kul med täta fighter. Det bidrar till ökad spänning och sporrar er till än större prestationer.

Må bäste man vinna :hbang:

David-Tajik
2009-11-02, 14:23
är det ålderklasser man tävlar i elle? jag har skadat knät och kommer inte gå fullt i knäböj :(

Börje H
2009-11-02, 14:48
är det ålderklasser man tävlar i elle? jag har skadat knät och kommer inte gå fullt i knäböj :(

Man tävlar i den klass man är anmäld. I ditt fall får du battla med Jocke från Kiruna i U-90 kg.

JSLK
2009-11-04, 07:47
*uppdate*

Deltagarlista
Adam Haraldsson 52 Herr Junior Skellefteå AK
Tessie Ahlstrand 52 Dam Ungdom Umeå Power
Emma Björklund 60 Dam Junior Luleå AK
Marine Johansson 60 Dam Senior Umeå Power
Annika Lindmark 60 Dam Senior Luleå AK
Adam Högström 67,5 Herr Junior Jokkmokks SLK
Simon Persson 67,5 Herr Junior Umeå Power
Robin wellander 67,5 Herr Senior Jokkmokks SLK
David Dadvande 67,5 Herr Ungdom Luleå AK
Mattias Hållström 75 Herr Senior Umeå Power
Emil Högström 75 Herr Ungdom Jokkmokks SLK
Amer Alramahi 82,5 Herr Senior Luleå AK
Emil Johansson 82,5 Herr Junior Umeå Power
Richard Tano 82,5 Herr Junior Umeå Power
Tommy Lindqvist 82,5 Herr Senior Jokkmokks SLK
Stefan Fastborg 82,5 Herr Ungdom Umeå Power
Robin Niemi 82,5 Herr Ungdom Luleå AK
Jonas Wennberg 82,5 Herr Ungdom Luleå AK
Sami Eskelinen 90 Herr Junior Luleå AK
Simon Olovsson 90 Herr Junior Umeå Power
Mattias Henriksson 90 Herr Senior Skellefteå AK
Joakim Pettersen 90 Herr Ungdom Kiruna AK
David Tajik 90 Herr Ungdom Kiruna AK
Lars Berglund 100 Herr Junior Umeå Power
Christoffer Schylander 100 Herr Junior Luleå AK
Andreas Dela 100 Herr Senior Kiruna AK
Dennis Fredin 100 Herr Senior Luleå AK
Joakim Lakso 100 Herr Senior Luleå AK
Jonatan Jonasson 125 Herr Junior Skellefteå AK
Lukas Nilsson 125 Herr Junior Kiruna AK
Markus Larsson 125+ Herr Senior Kiruna AK

Vissa klasser ser ju riktigt intressanta ut.
Klass 82,5kg är ju gigantisk.
Klass -100 kommer det att slå gnistor om.
Många pers kommer att ryka under helgen.

Jag ser inga Öak lyftare??
Någon som kan förklara det?

Börje H
2009-11-04, 08:16
Vissa klasser ser ju riktigt intressanta ut.
Klass 82,5kg är ju gigantisk.
Klass -100 kommer det att slå gnistor om.
Många pers kommer att ryka under helgen.

Jag ser inga Öak lyftare??
Någon som kan förklara det?

Absolut kommer det bli flera fina interna fighter. När det gäller klass -82 kg så kan det hända att vi, av domartekniska skäl, delar upp den så att juniorerna lyfter i en senare grupp. Vi tar förhoppningsvis beslut om just gruppindelningarna ikväll. Så fort klarhet råder meddelas detta givetvis.

I klass -100 kg kommer den unge Berglund att ge maestro Lakso en god kamp. Förvisso i olika åldersklasser men alla vet ju att det spelar ingen roll :hbang:

Inga ÖAK:are finns anmälda och det tycker även jag är jättetrist. Det jag vet är att Erik hade planer på att vara med och försöka sig på nått rekord, men att han fått känningar i knäet. Viktors rygg, som varit dålig en längre period, mådde inte bättre av VM-bragden så det är också fullt förståeligt med vila där. Övriga lyftare har jag inga uppgifter om.

QarlzzoN
2009-11-04, 15:19
Jag ska dit som coach och spanna läget lite =)
Nästa år kommer jag förmodlingen att va med då det är sista året som junior. Finns ju en del styrkebänkar att ta rekord i =)

Börje H
2009-11-04, 21:19
När det gäller klass -82 kg så kan det hända att vi, av domartekniska skäl, delar upp den så att juniorerna lyfter i en senare grupp. Vi tar förhoppningsvis beslut om just gruppindelningarna ikväll. Så fort klarhet råder meddelas detta givetvis.

Preliminär indelning enligt nedan:

Grupp 1
Sami Eskelinen 90 Herr Junior Luleå AK
Simon Olovsson 90 Herr Junior Umeå Power
Mattias Henriksson 90 Herr Senior Skellefteå AK
Joakim Pettersen 90 Herr Ungdom Kiruna AK
David Tajik 90 Herr Ungdom Kiruna AK
Lars Berglund 100 Herr Junior Umeå Power
Andreas Dela 100 Herr Senior Kiruna AK
Dennis Fredin 100 Herr Senior Luleå AK
Joakim Lakso 100 Herr Senior Luleå AK
Jonatan Jonasson 125 Herr Junior Skellefteå AK
Lukas Nilsson 125 Herr Junior Kiruna AK

Grupp 2
Adam Haraldsson 52 Herr Junior Skellefteå AK
Tessie Ahlstrand 52 Dam Ungdom Umeå Power
Mattias Hållström 75 Herr Senior Umeå Power
Emil Högström 75 Herr Ungdom Jokkmokks SLK
Amer Alramahi 82,5 Herr Senior Luleå AK
Joakim Larsson 82,5 Herr Senior Luleå AK
Tommy Lindqvist 82,5 Herr Senior Jokkmokks SLK
Stefan Fastborg 82,5 Herr Ungdom Umeå Power
Robin Niemi 82,5 Herr Ungdom Luleå AK
Jonas Wennberg 82,5 Herr Ungdom Luleå AK

Grupp 3
Emma Björklund 60 Dam Junior Luleå AK
Marine Johansson 60 Dam Senior Umeå Power
Annika Lindmark 60 Dam Senior Luleå AK
Adam Högström 67,5 Herr Junior Jokkmokks SLK
Simon Persson 67,5 Herr Junior Umeå Power
Robin Wellander 67,5 Herr Senior Jokkmokks SLK
David Dadvande 67,5 Herr Ungdom Luleå AK
Emil Johansson 82,5 Herr Junior Umeå Power
Richard Tano 82,5 Herr Junior Umeå Power
Markus Larsson 125+ Herr Senior Kiruna AK

Grupp 1 och 2 kommer köra varvat med varandra sedan "rekordgruppen" separat.

Kan meddela att lyftarna kommer få bästa möjliga förutsättningar! Helt splitterny Eleikoställning samt likaledes splitterny stång och vikter :)

Morin
2009-11-04, 22:23
Kan iof bara svara säkert för mig själv men jag tror mig ha en ganska klar bild om hur de andra tänker. Själv känner jag att DM ligger fel i tid. Vill avsluta mitt sista ungdoms-år på ett bra sätt och då väljer jag att satsa allt på lucialyftet. En tävling äter ju upp som minst en vecka av träning och då är det med dåliga förberedelser. Vill man prestera så tar det upp mer än det och dessutom så ligger DM fyra veckor från lucia och skulle störa toppningen till den.

Erik var som Patrik sa inställd på att tävla och hade planer men han kände av sitt knä lite grann men jag tror heller att han tyckte det var så kul att ensam köra på med utrustning. Som det ser ut nu så siktar han också mot lucia. Han verkar även trivas bra med att raw- och grundträna en period. Det verkar även som han har börjat sikta mot juniortiden då han förbereder sig för tröjbänk.

Viktor har ju sin rygg att handskas med och att tävla på DM var nog aldrig aktuellt. Han hoppas på att kunna tävla på lucia om ryggen tillåter men då blir det nog antagligen bara en totalsatsning på marken.

Angelica njuter av en lite "lugnare" raw-period efter, minns inte hur många veckor men snuskigt många, med hård utrustningsträning. Tror hon har siktet inställt på nästa år.

David är ju upp i pajala och nöjer sig med SM och andra större tävlingar. Bröderna Nilsson kör på och de brukar ju följa flödet så att säga så de tävlar när vi andra tävlar. Sen har vi ju några wildcards som kanske hoppar in på nån enstaka tävling men de lär ju göra det när det är lite mer folk från oss med. Kanske har gott fram men kan ju säga att jag tror att vi kommer ha betydligt bättre uppslutning på lucialyftet.

Kort och gott så är vi alla i andra träningsstadier än tävlingsstadiet. Sen måste man ju inte ställa upp på årets alla tävlingar;)

Fetknoppen
2009-11-05, 07:39
Kan iof bara svara säkert för mig själv men jag tror mig ha en ganska klar bild om hur de andra tänker. Själv känner jag att DM ligger fel i tid. Vill avsluta mitt sista ungdoms-år på ett bra sätt och då väljer jag att satsa allt på lucialyftet. En tävling äter ju upp som minst en vecka av träning och då är det med dåliga förberedelser. Vill man prestera så tar det upp mer än det och dessutom så ligger DM fyra veckor från lucia och skulle störa toppningen till den.

Erik var som Patrik sa inställd på att tävla och hade planer men han kände av sitt knä lite grann men jag tror heller att han tyckte det var så kul att ensam köra på med utrustning. Som det ser ut nu så siktar han också mot lucia. Han verkar även trivas bra med att raw- och grundträna en period. Det verkar även som han har börjat sikta mot juniortiden då han förbereder sig för tröjbänk.

Viktor har ju sin rygg att handskas med och att tävla på DM var nog aldrig aktuellt. Han hoppas på att kunna tävla på lucia om ryggen tillåter men då blir det nog antagligen bara en totalsatsning på marken.

Angelica njuter av en lite "lugnare" raw-period efter, minns inte hur många veckor men snuskigt många, med hård utrustningsträning. Tror hon har siktet inställt på nästa år.

David är ju upp i pajala och nöjer sig med SM och andra större tävlingar. Bröderna Nilsson kör på och de brukar ju följa flödet så att säga så de tävlar när vi andra tävlar. Sen har vi ju några wildcards som kanske hoppar in på nån enstaka tävling men de lär ju göra det när det är lite mer folk från oss med. Kanske har gott fram men kan ju säga att jag tror att vi kommer ha betydligt bättre uppslutning på lucialyftet.

Kort och gott så är vi alla i andra träningsstadier än tävlingsstadiet. Sen måste man ju inte ställa upp på årets alla tävlingar;)

Det är rätt som du säger Martin. Jag har faktiskt mer handgripligt hindrat en eller två lyftare från att tävla, och argumentet var att de tränat för länge och för mycket med utrustning och behöver vila upp sig psykiskt från detta. Dessutom ansåg jag att de behöver en lååång uppbyggnadsperiod nu för att undvika skador i framtiden.

-AG-
2009-11-05, 09:54
Det ska bli kul att se vad Emil kan prestera, hoppas att det kan bli en putsning av det nysatta sammanlagda rekordet. Många andra intressanta lyftare också för den delen.

En helt annan tanke som slog mig. Hur svårt är det att sända dylika tävlingar live? (som det görs på de större tävlingarna). Skulle vara guld för en sådan som mig som flytt de manliga breddgraderna till förmån för fjollträsk.

Börje H
2009-11-05, 10:01
En helt annan tanke som slog mig. Hur svårt är det att sända dylika tävlingar live? (som det görs på de större tävlingarna). Skulle vara guld för en sådan som mig som flytt de manliga breddgraderna till förmån för fjollträsk.

Tror inte att det bör vara så krångligt. Vi hade planer på att involvera mediagymnasiet i detta. Torde vara ett utmärkt tillfälle för dem att praktisera sina webkunskaper. Nu rann dock dessa planer ut i sanden, men inför eventuellt kommande tävlingar är det absolut en möjlighet :thumbup:

Jag, och många med mig, är också förväntansfulla inför vad "Valpen" Johansson kan ställa till med.

Davidzor3
2009-11-05, 10:02
*flex**flex**flex*

Davidzor3
2009-11-05, 10:05
Tror inte att det bör vara så krångligt. Vi hade planer på att involvera mediagymnasiet i detta. Torde vara ett utmärkt tillfälle för dem att praktisera sina webkunskaper. Nu rann dock dessa planer ut i sanden, men inför eventuellt kommande tävlingar är det absolut en möjlighet :thumbup:

Nu ska vi inte räkna bort allt.....Har under denna vecka pratat med några av kompisar på Medieprogramet dom skulle prata med deras lärare att få begära ledighet och kunna filma och sen sända ut det live. Dock så kommer ju problemet att Lördag den 7 November har vi öppet hus alla elever på Gymnasiebyn. Jag Robin , Jonas har fått ledighet pga tävling men dom som går på Medieprogrammet skulle försöka övertala deras lärare att göra detta för högre betyg. Inom ett par timmar får jag ett SMS eller två om hur den saken har blivit so hang on *kissass*

TheGredde
2009-11-05, 10:12
Nu ska vi inte räkna bort allt.....Har under denna vecka pratat med några av kompisar på Medieprogramet dom skulle prata med deras lärare att få begära ledighet och kunna filma och sen sända ut det live. Dock så kommer ju problemet att Lördag den 7 November har vi öppet hus alla elever på Gymnasiebyn. Jag Robin , Jonas har fått ledighet pga tävling men dom som går på Medieprogrammet skulle försöka övertala deras lärare att göra detta för högre betyg. Inom ett par timmar får jag ett SMS eller två om hur den saken har blivit so hang on *kissass*

Oj, det här verkar högst intressant. Tummarna krossas nästan... :thumbup:

Börje H
2009-11-05, 10:14
Inslag från dagens tv-sändningar :)

GGcJoe5O938

Börje H
2009-11-05, 10:16
Inom ett par timmar får jag ett SMS eller två om hur den saken har blivit so hang on *kissass*

Om så blir fallet så ringer du genast Freddan och fixar så eleverna kan få kontakt med honom.

-AG-
2009-11-05, 10:18
Perfekt! Och skulle det inte bli live får man väl kolla på tuben i efterhand. Vilket inte är illa det heller.

clinteastwood
2009-11-05, 10:27
Inslag från dagens tv-sändningar :)

GGcJoe5O938

Är inte Emma 87a?

TheGredde
2009-11-05, 10:38
Är inte Emma 87a?

Ja det är hon.

clinteastwood
2009-11-05, 10:44
Ja det är hon.

Då är hon junior nästa år också, inte senior som hon sa på videon!!

Börje H
2009-11-05, 10:44
Är inte Emma 87a?

Ja det är hon.

Tror Emma levde en aning i framtiden, det är nästsästa år hon blir senior.
Om det var det Clintan reagerade på :)

TheGredde
2009-11-05, 11:11
Tror Emma levde en aning i framtiden, det är nästsästa år hon blir senior.
Om det var det Clintan reagerade på :)

Ja det var nog så att Emma placerade sig i framtiden en aning för långt...

Börje H
2009-11-06, 07:25
Inslag från dagens tv-sändningar :)

Kompletterar med reportage i dagens NSD:

http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=4983415

StarkTobbe och MadMax fick nu press på sig att äntra podiet :D Båda sannerligen kompetenta på området. MadMax stänkte 207,5 kg i raw bänk just före bilden togs och många minns med våt blick Tobbes 3x225 kg i raw böj häromsistens.

JSLK
2009-11-06, 08:19
Ingen klubb i norr har någonsin gjort så bra och massiv pr för sporten som LAK gör inför detta DM.

Dom har verkligen lyft upp sporten ur källaren.
Det är inte "så bara" att locka media att skriva om styrkelyft.
Vi kommer alla att dra nytta av detta.
Nu ger vi allt på lördag
Bra Jobbat

Börje H
2009-11-06, 08:27
Dom har verkligen lyft upp sporten ur källaren.
Det är inte "så bara" att locka media att skriva om styrkelyft.

Tack för det värmande berömmet Christer :)

Vi är begåvade med en rad personer som har mycket kontakter på strategiska ställen inom både media och företag och det gör jobbet inspirerande och med tämligen lite friktion. Däremed inte sagt att man inte får jobba för reaktioner.

Beträffande källaren så kommer vi ju dock hålla till i...just källaren :D
D-hallen är dock en trivsam hall att lyfta i och fungerar mycket ändamålsenligt. Under eftermiddagen kommer mestadelen av all riggning ske så jag ämnar lägga ut lite bilder på arenan ikväll!

Hoppas att alla är riktigt laddade!

Dogge21
2009-11-06, 08:37
Instämmer i berömmet! Verkligt fina förhandsreportage i både TV och tidningarna!:hbang: Blir säkert fruktansvärt fina tävlingar trots att ÖAK inte kommer denna gång. Lycka till med arrangemanget och hade verkligen vart så kul att skåda skådespelet från första parkett! Kör hårt!:thumbup:

Davidzor3
2009-11-06, 12:39
Det blir oerhört mycket folk som verkar vilja komma. 5-7 stycken från min klass och mer än hälften av robins klass och sen några andra från olika gymnasieprogram. Dom har tänkt att skolka bara för att se denna tävling snacka om vad kul detta blir. Tror att vi kommer se ett mästerskap som folk verkligen hejar och klappar som i Finland ! *flex*

Börje H
2009-11-06, 12:57
Inslag från dagens tv-sändningar :)


Kompletterar med reportage i dagens NSD

Kan nu addera även P4 lokala radionsporten som precis ringde upp upp ville ha lite mer förhandsinformation. De skickar reporter som stannar hela dagen :thumbup:

Börje H
2009-11-06, 21:24
Under eftermiddagen kommer mestadelen av all riggning ske så jag ämnar lägga ut lite bilder på arenan ikväll!

Pokalerna det fightas om!

Arenan!

Försäljning!

thatice
2009-11-06, 21:37
Vart skitbra, alla tummar upp.

Tiger77
2009-11-06, 22:12
Det är verkligen toppklass på allt ni gör, mycket proffsigt:)
Det gör en extra laddad, ses i morgon:hbang:

W.J
2009-11-06, 22:24
Jag tror detta blir en otroligt bra tävling!!
Vi på LAK håller en hög nivå och alla som kommer imorgon kommer nog vara riktigt nöjda med hur allt är upplagt :)
Nu får vi hoppas att det går otroligt bra för samtliga som ska tävla!

EkarN
2009-11-07, 01:35
Verkar bli ett sjukt bra arrangemang, ni ska ha sjukt mycket cred för dety ni gör. Önskar nästan(men bara nästan:D) att man vore norrbottning så att man själv fick tävla hos er:D

Lycka till imorgon alla!

Nitrometan
2009-11-07, 09:13
Ser jättebra ut. Hoppas att det går bra idag. *flex*

O.W.
2009-11-07, 15:46
Ingen som fått reda på några resultat? :)

SweLabs
2009-11-07, 16:19
Emil Johansson har hittils gjort 300 i böj och 200 i bänk.

Han bommade två försök på 320 i böj som tyvärr var lite grunda. Orkade inte heller trycka ut två försök på 210 i bänken. Marken är inte klar ännu.

SweLabs
2009-11-07, 16:44
Emil Johansson gjorde 300-200-305,5=805,5

Fetknoppen
2009-11-07, 20:30
Tack för det värmande berömmet Christer :)

Vi är begåvade med en rad personer som har mycket kontakter på strategiska ställen inom både media och företag och det gör jobbet inspirerande och med tämligen lite friktion. Däremed inte sagt att man inte får jobba för reaktioner.

Beträffande källaren så kommer vi ju dock hålla till i...just källaren :D
D-hallen är dock en trivsam hall att lyfta i och fungerar mycket ändamålsenligt. Under eftermiddagen kommer mestadelen av all riggning ske så jag ämnar lägga ut lite bilder på arenan ikväll!

Hoppas att alla är riktigt laddade!

Det här gjorde ni riktigt bra Patrik!:thumbup:

Börje H
2009-11-07, 20:54
Ingen som fått reda på några resultat? :)

Lite blandat:
-Emil 305,5 i mark (sv rekord), missade 328.0 kg
-Mackan Larsson 315 kg i bänkpress
-Emma Björklund 162,5 kg i böj (sv rekord). Tog även 170 kg, men 1-2 rött.
-David Dadvande 215 kg i mark
-Jocke Lakso 335 kg i böj

Många andra fina resultat också. kompletta listor kommer upp på vår hemsida. På det hela en riktigt härlig tävling med glada miner och god kamratskap.

Börje H
2009-11-07, 22:08
Förväntar mig ett riktigt bra reportage om detta :)

Coachbetraktelse från LAK :thumbup:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3975202&postcount=7134

Börje H
2009-11-08, 11:54
Luleå AK´s lyftare!

g_JX6XEahHs

Lite administrativa struligheter gör att jag bara hade sista 2-3 cm av Emils rekordmark. Med i filmen finns dock Jockes 335 kg´s böj och Emmas 162,5 kg´s dito.

Davidzor3
2009-11-08, 12:21
http://www.sr.se/cgi-bin/norrbotten/sport/




Gå ner lite i sidan så får du se tre blue steels


:hbang:

TheGredde
2009-11-08, 13:40
Nu finns det bilder på Luleå Atletklubbs hemsida

Börje H
2009-11-08, 14:36
Nu finns det bilder på Luleå Atletklubbs hemsida

Väldigt många bra bilder. Väl värt att kika in på. Länkar in några favoriter :)

http://www.luleaak.se/html/galleri/galleri%20-%202009-11-07_DM_styrkelyft_Lulea/images/IMG_8284.jpg

http://www.luleaak.se/html/galleri/galleri%20-%202009-11-07_DM_styrkelyft_Lulea/images/IMG_8281.jpg

http://www.luleaak.se/html/galleri/galleri%20-%202009-11-07_DM_styrkelyft_Lulea/images/IMG_8173.jpg

http://www.luleaak.se/html/galleri/galleri%20-%202009-11-07_DM_styrkelyft_Lulea/images/IMG_8319.jpg

Dreaz
2009-11-08, 16:18
Tack för en mycket bra anordnad tävling, mycket väl genomförd! (:
Grattis oxå till alla lyftare, imponerade insatser av samtliga.

Alltid lika trevligt att träffa allihopa!

EkarN
2009-11-08, 17:27
Grymma bilder och jäkligt kul med radiointervjuer!

Börje H
2009-11-08, 17:43
Inslag från dagens tv-sändningar :)

Kompletterar med reportage i dagens NSD:
http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=4983415

Grymma bilder och jäkligt kul med radiointervjuer!

Massvis med radio:
http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=2043021
http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=2043027
http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=2043024

Kommer mera ;)

Börje H
2009-11-08, 18:40
Kommer mera ;)

Syns man finns man :)
Från Nordnytt´s sändning ikväll:

xoCvZeYEp-Q

KRILLE!
2009-11-08, 19:25
Bra jobbat alla deltagare. Och kanon att in börjar få mer och mer utrymme i media. Tack för det fina referatet Patrik!

pe11e
2009-11-08, 23:07
Fantastiskt kul att se reportage i Nordnytt.

EkarN
2009-11-08, 23:42
Kul med ett reportage i teven också. Härligt att se! Vore grymt om den nationella televisionen någon gång dök upp på ett SM!

Börje H
2009-11-09, 07:29
Inslag från dagens tv-sändningar :)
http://www.youtube.com/watch?v=GGcJoe5O938


Kompletterar med reportage i dagens NSD:
http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=4983415

http://www.sr.se/cgi-bin/norrbotten/sport/
Gå ner lite i sidan så får du se tre blue steels


Massvis med radio:
http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=2043021
http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=2043027
http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=2043024


Syns man finns man :)
Från Nordnytt´s sändning ikväll:
http://www.youtube.com/watch?v=xoCvZeYEp-Q

Fortsatt mediabevakningen med artikel från en av länstidningarna:
http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=4988191

Rapport är också att vänta i konkurrerande blaska :thumbup:

Börje H
2009-11-09, 08:26
Rapport är också att vänta i konkurrerande blaska!

Jepp!
http://www.kuriren.nu/sport/artikel.aspx?articleid=5131527

Nitrometan
2009-11-09, 08:52
Väldigt många bra bilder. Väl värt att kika in på.
Japp. Mycket bra bilder!

Kul att ni har jobbat så bra med media. :thumbup:

EkarN
2009-11-09, 10:31
Bra artiklar återigen.

O.W.
2009-11-11, 12:57
Finns det filmer med Umeå lyftarna?

Börje H
2009-11-11, 13:17
Finns det filmer med Umeå lyftarna?

Jag har bara Emils första böj samt 1/3 av 305,5 kg´s lyftet. Lite oklara direktiv till filmaren ligger bakom detta. Tror att Umeås kamera tyvärr inte var på plats.

O.W.
2009-11-11, 13:22
Jag har bara Emils första böj samt 1/3 av 305,5 kg´s lyftet. Lite oklara direktiv till filmaren ligger bakom detta. Tror att Umeås kamera tyvärr inte var på plats.

Tråkigt.

jebu
2009-11-11, 13:25
Finns det filmer med Umeå lyftarna?

Totalt hjärnsläpp hos samtliga Umeålyftare, medförde att ingen kamera var med...