handdator

Visa fullständig version : Värdetransportrån i Rinkeby


Nitrometan
2009-10-26, 10:04
Undrar om helikopterrånarna började få slut på pengar?

http://www.dn.se/sthlm/vardetransportran-i-rinkeby-1.982287

Två rånare slog på måndagsmorgonen till mot en värdetransport i Rinkeby i nordvästra Stockholm.

Den ena rånaren var beväpnad med ett pistolliknande föremål och rånarna ska enligt polisen ha hotat väktarna och tilltvingat sig en väska.

Efter rånet sprang de till en parkerad bil i närheten, varpå de försvann från platsen. Väktarna ska ha klarat sig utan fysiska skador, uppger Björn Engström på Stockholmspolisens länskommunikationscentral för DN.se.

Polisen har flera patruller på plats i området som söker efter rånarna.

Larmet om rånet inkom klockan 08.26.

Det var ett tag sen nån rånade en värdetransport. Men nu var det tydligen dags igen.

Finska Lejonet
2009-10-26, 10:12
Undrar om helikopterrånarna började få slut på pengar?

Äsch! det var bara jag som hälsade på släkten i byn(rinkeby) och behövde lite kaffepengar. ;)

Nej, men seriöst så är det intressant att alla väktare här ute numera ser ut som juggemaffian istället för små 160cm gummor.

Ingrosso
2009-10-26, 12:55
Pistolliknade föremål? Kan det vara en pinne som ser ut som en pistol?... :cool:

hultman
2009-10-26, 13:38
Pistolliknade föremål? Kan det vara en pinne som ser ut som en pistol?... :cool:

Gissningsvis attrapper. Man brukar oftast få ett mildare straff om man hotat med sådana istället för en fet nia eller kpist.

Herr Oberst
2009-10-26, 14:37
Det var ett tag sen nån rånade en värdetransport. Men nu var det tydligen dags igen.

Nja så värst längesen var det inte. Har väl varit ett par st sen helikopterrånet.

Nitrometan
2009-10-26, 16:32
Nja så värst längesen var det inte. Har väl varit ett par st sen helikopterrånet.

Å fan, det har jag missat från min hide-out.