handdator

Visa fullständig version : Min journal


sneagel
2009-10-25, 22:59
Tänkte börja skriva ner mina pass för att dels komma ihåg mina arbetsvikter samt även kanske som motivation för att öka.

Ålder 18 år
Längd 185+ cm (inte mätt mig på länge)
Morgonvikt ~87 kg
Tränat till och från i 2 år (intervaller med träna 6 månader, vila 6 månader) utan att ha någon koll alls på kost/träningsupplägg osv utan mest kört biceps och bröst

När skolan drog igång i augusti hittade jag kolozzeum och börja äta mycket som fan + nyttigt med mycket protein. Jag vägde då ~77 kg och har nu alltså på två månader ökat ca 10 kg. Det kan tänkas mycket men har alltid varit liten i maten och kroppen fick väl en chock när jag började bulka lite.

Är inte alls tjock utan jag har alltid sett mig själv som alldeles för lång i förhållande till bredden, så att det har satt sig lite hull på magen har jag inga problem med, deffar bort det till sommarn.

I de tre stora (som jag precis har börjat med, var som sagt discogymmare till det yttersta förut...):

Bänkpress 1x75 kg
Marklyft 5x110 kg (aldrig singlat på något max)
Knäböj har jag bara kört två pass ordentligt och håller på att försöka få in tekniken, men sist körde jag ett par femmor på 70 kg

Jag tränar allt som oftast med MackeJuve (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=129697) här på forumet och mitt schema ser ut som följer (med god plats för modifikation på övningar):

Pass 1, bröst axlar triceps

Hantelpress/bänkpress
Lutande hantelpress
Dips
Flies

Militärpress
Kabeldrag åt sidan, lutande till ca 80º högrep
Kabelshrugs

Liggande tricepsextensions
Pushdowns

Pass 2, rygg biceps

Marklyft
Skivstångsrodd
Maskinrodd/kabelrodd
Latsdrag

Bicepscurls med rak stång
Scottcurls med ez-stång, varierar greppet lite

Pass 3, ben

Knäböj
Hack squats
Utfall i smith (får ont vid fria utfall, även om jag kör på jättelätta vikter men smithutfallen känns bra, får härlig träningsvärk i rumpan efter dem)
Liggande lårcurl
Benspark
Eventuellt negativa benpressar för att kräma ur det sista. Vi har ingen bra benpress. Man sitter upp och trycker vikten rakt fram istället för som många andra har, när man mera ligger ner och trycker uppåt, gillar inte den vi har så det blir sällan benpress.

Tränar måndag, tisdag, torsdag söndag så denna 3-split rullar alltså på. Onsdagar har jag idrott och hälsa samt bollspel i skolan och fredag och lördag vilar jag. I händelse av bakfylla skiter jag helt i det aktuella passet.

sneagel
2009-10-25, 23:17
Dagens pass:

Tänkte att jag för första gången skulle testa mig på att maxa i bänken. Har inte kört bänk på över ett år, och inte en enda gång sedan jag började seriöst, så förhoppningarna var inte så höga. Hade väl tänkt mig runt 70 kg.

Bänkpress
Jobbade mig succesivt upp och kände av hur vikterna kändes till 75 kg. Den klarar jag hyffsat lätt, men när det sedan är dags för 80 kg dör jag totalt. Sedan försöker jag på 77.5 men funkar inte. Går ner på runt 60 kg och kör ett par set. Min balans är värdelös i bänken, märks att jag inte kör den så ofta.

Hantelpress ca 15º lutning
Var helt slut efter bänken så det blev bara några lätta set här, inget värt att nämna

Dips

Nyligen tillagd övning

kv x2
kv-30 x5
kv-30 x5
kv-40 x5

brukar gå bättre men bänken dödade mig

Flies i cablecross, 7.5 kg per sida högrep och 3 set

Lutande kabeldrag åt sidan

Även här högrep.
3 set * ~10 på 5 kg

Kabelshrugs

Kommer inte ihåg vikterna

Liggande omvända flies

7.5 kg tror jag, 3 set a 8-10 reps

Lallade sedan runt lite med triceps, var ofokuserad och trött. Blev lite smalbänk, lite extensions och lite pushdowns

Gabriel174
2009-10-25, 23:23
Schyssta bänkar.

Lycka till!

sneagel
2009-10-26, 00:13
Dagsformen

http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC00130omgjord.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC00131omgjord.jpg

BraSma
2009-10-26, 03:28
Har svårt att föreställa mig dig innan den där viktökningen. Har du endast ökat i muskler eller vad? :)

sneagel
2009-10-26, 10:13
Nja, det är väl inte ens möjligt att öka 10 kg i muskler ens på ett år? I avslappnat tillstånd putar min mage ut lite gulligt sådär :P Men som sagt så har jag endast börjat äta mycket, inte onyttigt (har nästan helt slutat med godis, läsk, pizza etc)

sneagel
2009-10-26, 15:33
Kuuul. Jävla skit

Idag var en av de få gånger jag var taggad för ett benpass. Första övningen är knäböj, arbetar mig succesivt upp till 70 kg som var den planerade arbetsvikten, och i andra repetitionen smäller det till strax ovanför högra skinkan. Har sen stora problem med att få dän vikterna och inser att det bara är att avbryta och gå och duscha. Väl där tar det flera minuter innan jag lyckas få av mig byxor och kalsonger :P Antar att det är en sträckning. Ben och marklyft kommer nog att få vänta ett tag nu tyvärr :(

Inte nog med det så upptäcker jag när jag sitter på spårvagnen att en av gummigrejerna som sitter på snäckan till mp3-hörlurarna var borta, så jag får sitta hela vägen hem och lyssna på massa idioter som pratar om sina förbannade problem. Skulle skippat gymmet idag!!!

sneagel
2009-10-27, 14:03
Inget pass idag pga ryggen, förbannat. Men kanske lika bra, har en del plugg att ta igen nu på lovet..

sneagel
2009-10-29, 20:05
Blev en dunderfylla igår så idag har jag inte gjort någonting över huvud taget, bara legat och glott på film. Ska försöka köra nästa pass på lördag.