handdator

Visa fullständig version : Orka hela passet


Jontez
2009-10-25, 16:30
Jag har nyligen gått ifrån 3-split till att köra 2-split och följden blev att passen ökar i längd från 50-60 minuter som jag kört i 2 års tid, till ca 80-90 minuter. När klockan passerat en timme så känns det rejält i kroppen och orken försvinner en del. Det kanske mest är psykiskt/gammal vana, men ni som kör långa pass, vad gör ni för att vara på topp hela passet? Tänkte om dextrosol eller liknande kan vara ett alternativ? Jag kör på kreatin och ibland när jag känner mig extra trött kör jag koffein

young_george
2009-10-25, 16:35
Jag använder koffein och i värsta fall maltodextrin.

Att ha med sig egen musik tycker jag hjälper också

sweaberg
2009-10-25, 16:45
hur tycker du 2-spliten fungerar jämt emot 3spliten?

Mourten
2009-10-25, 16:51
Jag kör koffein innan mina pass, jag har energi hela tiden, även dom längsta passen upp till 90 min. Men sen älskar man ju att hit the iron så man märker juh inte att tiden går ;)

Jontez
2009-10-25, 16:57
Jo jag gillar också att köra koffein, men har läst lite här och där att kreatinet inte ger samma effekt om man intar koffein, fast det är väl inte bevisat tror jag.

sweaberg, jag har bara kör 4 pass hittills, men är positivt överaskad iaf. Eller av det jag läst av andra som har bytt till 2-split så var jag riktigt taggad på att köra 2-split. Ska köra det året ut och utvärdera sen.

Martin, gillar dina dragonflags. Dom är fina ;)

-Englund
2009-10-25, 17:39
Jag kör minst 120 min, bra med mat och lite pannben räcker för mig i alla fall, jag menar, 50% handlar om inställning, kom ihåg det.

Mourten
2009-10-25, 17:42
Martin, gillar dina dragonflags. Dom är fina ;)

*cupid*

hugok
2009-10-25, 17:47
Jag lånar tråden lite till en gammal fundering. Det där med 1timmesregeln, hur är det med den egentligen? Jag kan ofta känna att jag har mycket mer att ge ett pass, men så kollar jag på klockan som readn har gått 75 minuter sen jag startade.

z_bumbi
2009-10-25, 17:51
jag har bara kör 4 pass hittills,

Du vänjer dig troligen inom en ganska kort period. Annars funkar lite kolhydrater och protein i vattenflaskan. Det behöver inte vara några större mängder och jag har upplevt att de gör bäst verkan i början av passet innan man blir trött.

powderdog
2009-10-25, 18:00
Mina pass brukar ligga på 90-120min, jag tar inget koffein ellr liknande då jag aldrig har märkt ngn som helst effekt av det. Men kanske ngn pre-workout produkt hade funkat för dig? Personligen tar jag lite längre vila mellan seten, runt1-2min, det funkar bra för mig.

Forqie
2009-10-26, 01:32
Det här må låta oseriöst, men tro mig det funkar för mig. När jag är trött och sliten brukar jag örfila mig själv ett par 10tal gånger. Det måste vara adrenalin eller något liknande som utlöses för det ger energi ^^

Lando
2009-10-26, 09:57
Martin, gillar dina dragonflags. Dom är fina ;)

Nu var jag också tvungen att kolla bara för det! Grymt!

HMB
2009-10-26, 10:28
Personligen kör jag koffein innan (kaffe eller koffeintabletter) samt maltodextrin under passet. Innan jag gjorde detta så brukade jag bli hängig efter ett tag samt börja gäspa. Nu ångar jag på som bara den :)

Yoman
2009-10-26, 10:54
Jag brukar äta mycket dagen innan den dag du har passet. Det brukar vara av avgörande vikt för mig om jag orkar eller inte (kör 3-split, ca 90min per pass).

Mourten
2009-10-26, 12:34
Nu var jag också tvungen att kolla bara för det! Grymt!

Ni gör en gammal man glad ;) *cupid*

bubbe
2009-10-26, 12:46
Mina pass brukar ta ca 3.5 tim, malto-eaa, blåbärssoppa, russin eller godis på lördagar. Mot slutet så är man trött men då har man klarat av de tyngsta övningarna.

Jontez
2009-10-26, 14:56
Ah får väl helt enkelt vänja mig då jag redan äter mycket. Idag körde jag en kanelbulle och wienerbröd en halvtimme innan, och tro på faen när jag fick nytt PB i bänkpress :D

bubbe, vad gör du i 3,5 timme :O helkropp?

Commando1980
2009-10-26, 15:02
Jag har nyligen gått ifrån 3-split till att köra 2-split och följden blev att passen ökar i längd från 50-60 minuter som jag kört i 2 års tid, till ca 80-90 minuter. När klockan passerat en timme så känns det rejält i kroppen och orken försvinner en del. Det kanske mest är psykiskt/gammal vana, men ni som kör långa pass, vad gör ni för att vara på topp hela passet? Tänkte om dextrosol eller liknande kan vara ett alternativ? Jag kör på kreatin och ibland när jag känner mig extra trött kör jag koffein

inget speciellt. äter innan passet och efter passet.

om det nu känns jobbigt så ge helt enkelt kroppen (och huvet) tid att anpassa sig, sen kan du ju pröva att smutta på ngn form av drink innehållande protein+kolhydrater där merparten dricks ganska tidigt i passet.

bubbe
2009-10-26, 15:23
Ah får väl helt enkelt vänja mig då jag redan äter mycket. Idag körde jag en kanelbulle och wienerbröd en halvtimme innan, och tro på faen när jag fick nytt PB i bänkpress :D

bubbe, vad gör du i 3,5 timme :O helkropp?

Kanelbullar är tunga grejer.

Nja, eftersom det är typ 30 set med knäböj, bänkpress, marklyft och utrustningsträning så kräver det lite tid.
Efter det är det komplementsträning för rygg och bål.

Jontez
2009-10-27, 02:06
Kanelbullar är tunga grejer.

Nja, eftersom det är typ 30 set med knäböj, bänkpress, marklyft och utrustningsträning så kräver det lite tid.
Efter det är det komplementsträning för rygg och bål.

Aha okej. Har blivit lite intresserad av SL, skulle vara kul att pröva på en riktig klubb och utrustning