handdator

Visa fullständig version : Superset hjälp


StarkaUlf
2009-10-25, 01:55
Hade tänkt pröva supersets i några veckor nu. Funderar på följande:

Första: Bicep/Triceps ( 4 set ) Bicepcurls+Någon av alla möjliga tricepsövningar
Andra: Bröst/Rygg ( 4 set ) Bänk/Chins
Tredje: Axlar/Lår ( 4 set ) militärpress/lårcurl
Fjärde: Mage/Lår(eller vader?) ( 4 set ) Situps/Utfall med skivstång/Tåhävningar med skivstång(för vader)

Kan detta ge resultat så småningom, mån tro? Har aldrig provat supersets tidigare.

Men då undrar jag; Ska man köra detta 3 gånger/vecka? T.ex måndag, onsdag, fredag?
Sen tar jag gärna emot förslag på hur jag borde lägga upp det, om nu det jag skrev ser helt fel ut:D
Samt att förslag på övningar får gärna skrivas :)

Mourten
2009-10-25, 09:08
Jag tränar välidg mkt superset, scrolla ner lite i min blogg så har jag beskrivit hur jag tränar å vilka övningar. Då får du nog uppslag. Orkar inte skriva allt igen :)

StarkaUlf
2009-10-25, 11:23
Alright tack, ska ta mig en titt =)

Nina L
2009-10-25, 11:33
Arne svarar dig (back in teh dayz)

Jag lär ut följande: 1. Det är ok att supersetta inom en muskelgrupp. 2. "närbesläktade" muskelgrupper tex axlar och bröst samt 3. antagonister tex biceps och triceps.
Däremot tycker jag att muskelgrupper som ligger långt ifrån varandra är olämpligare att supersetta eftersom jag vill att blodet och koncentration skall varas fokuserad in ett begränsat område.

StarkaUlf
2009-10-25, 18:10
Okej okej :)

Men är det meningen att man bara ska köra 1 övning för varje muskel? Så jag har uppfattat det iallafall.
Och eftersom det bara är 1 övning/muskel, borde man då köra det 3 gånger i veckan kanske?

Mourten
2009-10-25, 18:47
Okej okej :)

Men är det meningen att man bara ska köra 1 övning för varje muskel? Så jag har uppfattat det iallafall.
Och eftersom det bara är 1 övning/muskel, borde man då köra det 3 gånger i veckan kanske?

Nej fel, läste du någon av tipsen? :)
Tex armar.
stångcurl superset smalbänk
hammercurls superset dips
concentrationcurls superset pushdowns.