handdator

Visa fullständig version : Rah deffar - in public!


Rah
2002-04-19, 08:41
Yep, då hade jag tänkt få lite hjälp med min deff som nu pågått i en vecka!

Bakgrunden är att jag tränat styrketräning sedan jag gick i högstadiet. Med kraftig ämnesomsättning gick jag upp några kilo med minimala fettökningar. Därpå började jag tävla i tyngdlyftning (alltid i klassen 69 kg!), men tröttnade gradvis och för cirka ett och ett halvt år sedan slutade jag träna överhuvudtaget.
Förra sommaren var jag fortfarande så pass "fit" att jag fick komplimanger, men sedan dess har det gått långsamt utåt.
Efter nyår började jag om på nytt med en tung bulk enligt konstens alla regler. Körde också kosttillskott för första gången.

Efter två månader hade jag ökat från 69 till 79 kg, efter ytterligare en månad låg jag på 81 kg som mest. Jag var fortfarande inte fet, men magens omkrets hade ju ökat med ett antal cm.
Så, för en vecka sedan påbörjade jag min deff som ni nu kan läsa om!

Träning: 3 dagars split. Alla pass under en timme. Efter passet blir det 15 minuters lågintensiv cardio.
Mellan styrketräningen och cardion kör jag en halv Eiselt gainer och VP2.
På helgerna blir det morgonpromenader.

Kost:
Frukost: En portion havregrynsgröt samt en liten proteindrink
10.00: Protec+
Lunch: Diet Fuel
15.00: Protec+
Kvällsmat: Pasta el. nudlar och rapsolja
Innan läggdags: Protec+

Två kapslar DX Original varje dag. En före lunch. Träningsdag före träning, vilodag till frukost.
Försöker få i mig rapsolja till proteindrinkarna också.

[EDIT: Admin: Hamnade visst i fel forum - flytta gärna tråden :) ]

[ 19 April 2002: Inlägget har ändrats av: Rah ]

Rah
2002-04-19, 08:46
Tyvärr har jag ingen caliper än, så jag kommer helt enkelt döma deffen efter måttbandet och i viss mån vågen :)
Efter den här veckan är resultaten så här:

(Avslappande muskler)
Mage: Från 97 till 92 cm
Biceps: Från 35 till 34 cm
Bröst: Konstant på 100 cm
Lår: Har inte måtten här, men minskat ca 2 cm

Peter
2002-04-19, 11:17
Ursprungligen skickat av Rah:
<STRONG>
Träning: 3 dagars split. Alla pass under en timme. Efter passet blir det 15 minuters lågintensiv cardio.
Mellan styrketräningen och cardion kör jag en halv Eiselt gainer och VP2.

</STRONG>

En liten tanke bara. 15 minuters lågintensiv cardio direkt efter en halv gainer tror inte jag kommer göra några under för fettbörbränningen. Risken finns att den andelen kolhydrater som är snabba i Eiselts gainer kommer att minska den lilla fettförbränning du får på 15 min ytterligare.

Peter

Jarod
2002-04-19, 16:25
Välj hellre druvkärneolja istället för rapsolja...den innehåller större mängd fleromättade fettsyror...

Mvh Danne