handdator

Visa fullständig version : Börja konditionsträna ,deffa, samt gymma


Ringstad
2009-10-21, 23:11
Tjena, jag är en grabb på 17 år som gymmat runt 6 månader, kört med bla gainer. Jag har märkt att jag har ökaat vikt. Låg på runt 75 när jag börja och ligger på runt 82-83 i nuläget. Men eftersom jag slutade i handboll och satsade på att gymma, har jag byggt tillräckligt och känns som jag har fått mer bf än va jag hade innan.
Så nu funderar jag på att ta tag i det och köra en liten deff inför sommaren, vem vill inte se bra ut på beachen ? Brukar vara på gymmet 3-4 dagar i veckan kör bla .

Dag 1: Bröst,Biceps + mage
Dag 2: Axlar, Triceps + mage
Dag 3: Rygg & Ben + mage

Men nu är det så att jag skulle vilja lägga in lite cardio träning samt deffa. Läst igenom den och fattat att jag ska ligga på -500cal per dag.

Men nu skulle jag vilja veta några bra cardio träningar som man kan köra på gymmet som också bränner fett och bygger upp kondition. Så om någon skulle kunna säga några effektiva övningar, hur länge man ska köra dem , vad man ska köra , crosstrainer , cykel , löpband. Jag har säkert glömt något men hojjta till om det är något.

Tacksam för alla svar ;)

muffe85
2009-10-22, 16:02
Tjena, jag är en grabb på 17 år som gymmat runt 6 månader, kört med bla gainer. Jag har märkt att jag har ökaat vikt. Låg på runt 75 när jag börja och ligger på runt 82-83 i nuläget. Men eftersom jag slutade i handboll och satsade på att gymma, har jag byggt tillräckligt och känns som jag har fått mer bf än va jag hade innan.
Så nu funderar jag på att ta tag i det och köra en liten deff inför sommaren, vem vill inte se bra ut på beachen ? Brukar vara på gymmet 3-4 dagar i veckan kör bla .

Dag 1: Bröst,Biceps + mage
Dag 2: Axlar, Triceps + mage
Dag 3: Rygg & Ben + mage

Men nu är det så att jag skulle vilja lägga in lite cardio träning samt deffa. Läst igenom den och fattat att jag ska ligga på -500cal per dag.

Men nu skulle jag vilja veta några bra cardio träningar som man kan köra på gymmet som också bränner fett och bygger upp kondition. Så om någon skulle kunna säga några effektiva övningar, hur länge man ska köra dem , vad man ska köra , crosstrainer , cykel , löpband. Jag har säkert glömt något men hojjta till om det är något.

Tacksam för alla svar ;)

Konditionsträning eller ej - underskott på 500kcal per dag bränner i slutändan lika mycket fett. Dock underlättar konditionsträningen på flera sätt, t.ex. ökar ämnesomsättningen (så att du kan äta mer och fortfarande ha 500kcal underskott) samt många andra positiva hälsoeffekter.

Träna vilken konditionsform du vill exempelvis 2 gånger per vecka så torde det bli bra i längden.

Personligen skulle jag inte rekommendera ngn deff utan snarare att du helt sonika lägger till 2 konditionspass och ser vad som händer

Dreas
2009-10-22, 16:37
Varför träna mage på varenda pass? Träna magen som alla andra muskelgrupper, en gång extra kanske!