handdator

Visa fullständig version : Alla brudar, hur äter ni?


Tunroth
2009-10-21, 16:06
Mitt första inlägg, helt ny.

Men iaf, ska berätta kort om mig själv.
Är tjej (92:a) , är 164 lång och väger ca 49-50 kg

Har lidit av ätstörning innan, men nu äter som en häst samtidigt som jag gymmar.

Jag gymmar ca 3-4 ggr/ vecka i ca 1 timme.
Kör på ganska tunga vikter.

Men jag behöver lite hjälp med hur man ska äta, om jag äter rätt?

frukost:
1,5 port gröt, 1 frukt, 1 macka (mkt pålägg) , 1 ägg. (gröten toppat med kesella)
Lunch: tex 2-3 potatisar, 150 gr kött, lite sås, grönsaker
mellis:ca 2 dl fil/yoghurt, 1 frukt, ev. flingor, 1-2 mackor
middag: samma som lunch.
kvällsmål: samma som mellis.

påläggen brukar bli något proteinrikt.

enligt mina beräkningar: ca 2500 kcal / dag.
Är det mkt, lagom eller liten för en liten tunn brud som jag ? x)



Ska kanske tillägga att jag är egentligen ganska grovt byggd och har i grunden starka muskler.

*bygger bygger bygger*

Hur många gr protein stoppar ni i er per dag?

*mkt att läsa*:Virro

jooplin
2009-10-21, 18:05
Min spontana tanke är att du inte bör analysera ditt ätande allt för mycket om du haft ätstörningar (av egen erfarenhet). Jag är mitt uppe i behandling för anorexi med bulimiska inslag och vet också att det inte är så smart att jämföra sig med andra heller för den delen. Lyssna framförallt på din egen kropp, den vet vad den behöver! Tycker ditt matintag ser bra ut och om du trivs med det så tycker jag inte att det finns någon anledning till att ändra det!

Ta hand om dig, träna för att det är roligt och ät "vad du vill"!

vicarious
2009-10-21, 18:42
Jag tycker det ser kanon ut, kötta på :)

Tunroth
2009-10-21, 19:01
Min spontana tanke är att du inte bör analysera ditt ätande allt för mycket om du haft ätstörningar (av egen erfarenhet). Jag är mitt uppe i behandling för anorexi med bulimiska inslag och vet också att det inte är så smart att jämföra sig med andra heller för den delen. Lyssna framförallt på din egen kropp, den vet vad den behöver! Tycker ditt matintag ser bra ut och om du trivs med det så tycker jag inte att det finns någon anledning till att ändra det!

Ta hand om dig, träna för att det är roligt och ät "vad du vill"!


Jo jag vet, men jag är rädd för att tappa kontrollen.
Justnu ligger jag på över, för att bygga lite mer "hull" på mig själv, samtidigt som jag vill bygga muskler!

Det är svårt att veta, men jag tycker att jag äter helatiden och i mängder, de känns typ fel.
Iaf för att vara tjej.

----
(till er övriga)

Och eftersom att jag är ny i detta (innan var jag stor som ett berg och levde på fredagsmys veckan/dagen/året om.)
(82 kg till 160 lång - 14 år)

Så har jag tappat kontrollen för hur man ska äta.
Såfort man söker på tex kost mat så kommer bara diet mat upp. Eller sånna som är "biffigare" , män och långa som gatan!
Här kommer lilla jag som är tjej och vet ingenting.

Men är mitt kostschema bra i övrigt?
något jag ska lägga till vs tabort?
Är jag för ung för protein pulver?

Three pigs
2009-10-21, 19:20
Ser bra ut i mina ögon, bättre än min kost :D men du märker väl om du går upp eller inte.

Klart du kan lägga till proteinpulver som en del av din kost, men det är inte direkt nödvändigt. Och du är inte för ung.

Jonna
2009-10-21, 19:23
Jag håller med övriga, det ser bra ut! :thumbup:

Tycker inte du ska räkna och greja för mycket, tänk på att äta varierat och gärna tänka på att äta lite extra protein eftersom du styrketränar, vilket du redan verkar ha bra koll på.
Och nej, du är inte för ung för proteinpulver, men det räcker oftast gott med vanlig mat, det är ju dessutom trevligare att äta mat än att dricka pulver.

Själva träningen är viktigare än att äta exakt rätt, så satsa krutet på träningen istället! Lycka till!

Sverker
2009-10-21, 19:32
Jo
Men är mitt kostschema bra i övrigt?
något jag ska lägga till vs tabort?
Är jag för ung för protein pulver?


Ser vi strikt på din mat så är den bra. 2 X 2 dl youghurt är kanske lite lite för en ung flicka som ska bygga upp benmassan. Ost som pålägg kommer att rätta till den saken.
Kött är bra eftersom dina järnförråd kanske inte är fulla. Saknar fet fisk i ditt upplägg. Lägger du in ost och lite fisk är proteinpulver onödigt.

1684_
2009-10-21, 19:40
jag brukar pimpla i mig 6dl röd mjölk och ca 8dl 2% valio yoghurt om dagen.

Scratch89
2009-10-21, 20:28
Jag tycker att det ser bra ut. Som Sverker säger så vore lite fet fisk ibland jättebra, samma sak med ost på dina mackor. Eftersom du är så pass ung antar jag att du bor hemma fortfarande, och då brukar middagen och skollunchen variera sig rätt så bra av sig självt.

Energimässigt så ser det också bra ut, om du är medveten om att du troligen kommer att gå upp lite grann av det. Du kan ju alltid minska på maten sen när du har kommit upp i den vikten du vill ha.

Tunroth
2009-10-21, 20:49
Som många redan har skrivit
så blir det som pålägg:
ost & skinka
avokado & räkor
leverpastej
Keso + något goggamojs
makrill (tub)
(smör)

Sen så äter jag lax ca 1-2 ggr / vecka
hmm, ja osv.

Men tack för alla svar! :)

vad är lagom att få i sig i protein väg? (gram) för en som tränar ca 3-5 timmar styrka / vecka, ganska hårt
(tänk 50 kg - min vikt)

Scratch89
2009-10-21, 22:44
I så fall äter du väldigt bra och varierat! Jag skulle vilja säga att det är få i din ålder som äter så bra. De jag känner som är ett par år yngre än mig brukar leva på tekakor med smör, samt öl och chips på helgerna. ;)

Angående proteinmängden så kan det vara lämpligt att ligga på runt 80-100 gram om dagen om du väger 50 kg. En bra rekommendation kan vara runt 1.8-2.0 gram protein per kilo kroppsvikt och dag.

1684_
2009-10-22, 04:12
Nu äter jag extremt tills jag blir spymätt men ungefär mitt schema, jag e 170 lång, väger 60kg men ska upp till 65kg ( tävlar i styrkelyft), tränar 4-5ggr i veckan å satsar på bodybuildning. Har också haft ätströningar , därför väger jag inget eller mäter, bara vräker på.

frukost:
2port gröt med ca 6dl rödmjölk, 1tsk messmör, 150g bär och ca 100g kvarg
Lunch: Grönsaker, potatis/ris/pasta, kött/fisk. Svensk husmanskost!
middag: samma som lunch eller ca 8dl yoghurt med ett antal dl crunchy/flingor, massa torkad frukt, 150g kvarg, ca 50 g björnbär, kanel, ( blir la typ 2 överfulla tallrikar, vill inte veta denna kalorimängd)
kvällsmål: samma som lunch eller middag :D

Dricker gainomax med vassle protein efter tärning.
Äter ca 3dl nötter om dagen med, avokado 2ggr i veckan, omega 3 varje morgon och lax 2-3ggr i veckan.

Scratch89
2009-10-22, 04:46
1684_, tyvärr verkar du vara en person som antingen överäter extremt eller inte äter alls. :(

1684_
2009-10-22, 06:01
1684_, tyvärr verkar du vara en person som antingen överäter extremt eller inte äter alls. :(

äter inget alls? Läser du ens va jag skriver? jag går fan upp 0,5kg i veckan nu så knappast,d essutom e jag 2kg ifrån normalvikt. hahha. fattar inte hur du fick till de där. Kräver nog en rätt så bra förklaring.

Eddie Vedder
2009-10-22, 06:47
Kräver nog en rätt så bra förklaring.

Vi har läst tidigare inlägg förstås. Du har ju berättat tusen gånger om tidigare ätstörningar och nu verkar du besatt av att överäta istället.

Dvs åt inget och äter nu jättemycket. Men det är ju bara bra att du vill bli frisk. Dock är ingen form av besatthet sund, om det så gäller att bli smal eller stor. Jag tycker inte en person som är besatt av att öka i vikt och muskler är mer frisk än en anorektiker om ångesten är densamma, de sociala problemen som följer livsstilen m.m.

Tunroth
2009-10-22, 07:32
Tack alla för kommentarerna.
Jo jag är medveten om vad jag stoppar i mig, och jag brukar laga maten här hemma.
men ser till så att det blir ganska varierat.

I dagens läge tror jag att jag får i mig ca 100 gr protein per dag.

har gått upp nästan 3 kg sen 2 månader tillbaka ! =)

vet inte om det är muskler eller fett. eller både och.
Hur vet man om man går upp i muskler och inte fett?

Jag vill göra båda delar, då mina armar ser sjukt konstiga ut ( seniga osv)
som det ser ut nu, får jag i mig tillräckligt med fett?
jag vet att jag ligger lite i underkant för "normalt", (är typ livrädd för fett) Men jag har ändå smör på mackorna, äter lax och avokado och ägg (med gulan)

men dock så skär jag bort de mesta av fettet på tex kött, unviker bacon, undviker grädde (om inte 7% och mindre)
steker i lite fett, osv.

1684_
2009-10-22, 07:52
Vi har läst tidigare inlägg förstås. Du har ju berättat tusen gånger om tidigare ätstörningar och nu verkar du besatt av att överäta istället.

Dvs åt inget och äter nu jättemycket. Men det är ju bara bra att du vill bli frisk. Dock är ingen form av besatthet sund, om det så gäller att bli smal eller stor. Jag tycker inte en person som är besatt av att öka i vikt och muskler är mer frisk än en anorektiker om ångesten är densamma, de sociala problemen som följer livsstilen m.m.

vem har sgat att jag e BEATT? Jag äter e4xakt lika nu som jag alltid har gjort, bara att man ökar lite på varje måltid. Jag äter tills jag e mätt och belåten, dessutom har jag en morsa som har kolll på mig, de e hon som gör min mat dessutom och kmr troligen göra de så länge jag bor i hennes hus, som e utbildad kock och inom näringslära, dessutom hållt på me elitsimmning och kan endel om muskler å kroppen me, sen har hon jobbat inom vården

Scratch89
2009-10-22, 08:03
vem har sgat att jag e BEATT? Jag äter e4xakt lika nu som jag alltid har gjort, bara att man ökar lite på varje måltid. Jag äter tills jag e mätt och belåten, dessutom har jag en morsa som har kolll på mig, de e hon som gör min mat dessutom och kmr troligen göra de så länge jag bor i hennes hus, som e utbildad kock och inom näringslära, dessutom hållt på me elitsimmning och kan endel om muskler å kroppen me, sen har hon jobbat inom vården

Dock åt du "exakt lika" för över ett år sedan också. I den takt du går upp i vikt borde du inte vara under normalvikten nu, utan över, så något har nog hänt där emellan.

Förstår du vad vi säger?

Scratch89
2009-10-22, 08:05
Tack alla för kommentarerna.
Jo jag är medveten om vad jag stoppar i mig, och jag brukar laga maten här hemma.
men ser till så att det blir ganska varierat.

I dagens läge tror jag att jag får i mig ca 100 gr protein per dag.

har gått upp nästan 3 kg sen 2 månader tillbaka ! =)

vet inte om det är muskler eller fett. eller både och.
Hur vet man om man går upp i muskler och inte fett?

Jag vill göra båda delar, då mina armar ser sjukt konstiga ut ( seniga osv)
som det ser ut nu, får jag i mig tillräckligt med fett?
jag vet att jag ligger lite i underkant för "normalt", (är typ livrädd för fett) Men jag har ändå smör på mackorna, äter lax och avokado och ägg (med gulan)

men dock så skär jag bort de mesta av fettet på tex kött, unviker bacon, undviker grädde (om inte 7% och mindre)
steker i lite fett, osv.
3 kg på två månader är en bra takt, då du slipper få evntuell ångest för att vikten ändrar sig för snabbt. Om du nu vill gå upp lite snabbare så är det väldigt enkelt att lägga till lite mer fett i maten. Det är inget farligt, och om du är nojig angående mättade fetter (vilket du inte behöver vara) så kan du se till att äta lite mer ägg, lax, kaviar och liknande. Sen finns det ju alltid choklad.

jooplin
2009-10-22, 09:29
Jo jag vet, men jag är rädd för att tappa kontrollen.
Justnu ligger jag på över, för att bygga lite mer "hull" på mig själv, samtidigt som jag vill bygga muskler!

Det är svårt att veta, men jag tycker att jag äter helatiden och i mängder, de känns typ fel.
Iaf för att vara tjej.


Jag tycker det verkar som att du har väldigt bra koll på kost! Det är ju en del som oftast följer med ätstörningar att man lär sig näringslära -på gott och ont! Nu vet jag ju inte vad du har haft för typ av problem, men om du har haft problem med hetsätning så tycker jag ditt kostschema ser väldigt bra ut -du sprider ut dina mål väldigt bra och riskerar inte att få blodsockerfall som kan trigga igång hetsätning (och därmed "tappa kontrollen").

Det är väldigt viktigt ifall man vill bli fri från en ätstörning att lära sig lita på sig själv och sin kropps signaler! Tugga maten och känn efter när du är mätt/hungrig -kroppen vet. Sen är det där med att tjejer "inte ska" käka mat väldigt trist och något som är kulturellt betingat. Det är svårt att inte lyssna på allt man hör i media/från andra -det gäller att försöka sålla bort sånt hur svårt det än är! Du tränar ju hårt för sjutton, det är klart att du behöver käka ordentligt! :)

Lycka till!

fyrkantig_rondell
2009-10-22, 10:06
Trådskaparen: Som många redan har sagt så ser din matplanering riktigt bra ut. Se också till att få i dig tillräkligt med järn. Viktigt då du tränar och iom att du är haft en ätstörning. Förutom kött, som du ser ut att äta bra av, så är messmör på mackorna och torkade aprikoser som snacks/mellis ett bra tips!

Tunroth
2009-10-22, 10:39
Tack!
Kaviar äter jag inte *usch och fy*
Och i mitt tidigare liv så åt jag precis allt som hete fredag typ, som jag sa, det berodde mest på att jag inte gillade/ vågade smaka på nyttigt.
Jag gilla inte något som kom från växriket(utom frukt), jag gillade inga pålägg mer än smör och marmelad. jag åt inget som kom från vattnet, ja osv.

och jag levde på godis och bakelser, nu unviker jag dem helt för att slippa det beroendet jag hade engång, därav unviker jag allt som godis heter.

jag äter en vitamintablett per dag (brus)
och jag försöker se till så jag får i mig järn.

Ska jag slänga ut lite bilder på mig själv?
*vågar ni läsa min blogg?*

Tolkia
2009-10-22, 11:48
Det är svårt att veta, men jag tycker att jag äter helatiden och i mängder, de känns typ fel. Iaf för att vara tjej.
Nyckeln kanske ligger delvis i det fetmarkerade. Vi har en kultur där det finns något slags märklig bild av att det är okvinnligt att äta, annat än typ enstaka räkor och du, liksom andra med ätstörningar, har sugit upp den bilden till 110% och gjort den till en av dina viktiga livsregler. Du behöver m.a.o. jobba på att det skall kännas OK och tillåtet att äta även för dig som är tjej - för även tjejer behöver äta för att överleva och må bra (inte för att du inte vet det; det du skriver tyder ju på att du har kommit bra långt på vägen mot ett normalt ätande, men man kan ändå behöva få det påpekat). Du äter inte sjukt mycket. Scratch89 och Sverker ger bra kommentarer och jag instämmer med dem.
Nu äter jag extremt tills jag blir spymätt ...
Jag skulle inte rekommendera en person som har/har haft ätstörningar att gå från den ena extremen till den andra. Det finns mycket mellan att inte äta alls och att tokäta, och både kroppen och knoppen brukar må bäst av att man lägger sig på en stabil nivå däremellan. Lagom mycket in - lagom mycket ut. TS: Jag tycker inte att du skall hänga upp dig så mycket på att du nu måste "bygga" och helst fort; det tar ett tag för kroppen att återhämta sig, och du måste ge den tid. Att olika delar av kroppen återgår till det normala i olika takt är normalt i det här fallet, och något du får leva med.

Bjorneman
2009-10-22, 11:55
Ser bra ut :)
Överdriv proteinintaget, träna hårt (vilket många tjejer inte verkar klara av) och sov minst 8 timmar per natt.

Eddie Vedder
2009-10-22, 12:40
vem har sgat att jag e BEATT?

Ingen.

Däremot säger JAG att du VERKAR besatt. För det är uppfattningen jag får utifrån det du skriver på forumet (observera skriver på forumet och jag grundar det alltså enbart på din "internetperson" och inget annat).

Men jag har jättegärna fel. Din reaktion antyder ju i alla fall att det är ett känsligt ämne så helt fel kan jag inte ha. Du reagerar ju så starkt att det du skriver nästan blir helt obegripligt.

austria
2009-10-22, 13:44
Jag tycker personligen alltid det är kul att se en tjej äta ordentligt. Ser det endast som ett friskhets tecken (om personen i övrigt ser ut att må bra)

Om du bara håller dig på den väg du är på nu har jag svårt och se att det kan gå fel framöver.

Lycka till!

Troikha
2009-10-22, 14:26
+1

Tycker också det ser jättebra ut. Följer gärna upp din träning och bilder och journal skulle vara kul att se/läsa.

Fortsätt så!:thumbup:

Scratch89
2009-10-22, 15:01
Ska jag slänga ut lite bilder på mig själv?
*vågar ni läsa min blogg?*

Absolut!

Det finns dessutom en väldigt bra del här på forumet där man som medlem kan lägga upp sin egen journal där man loggar träning, mat och vad man nu vill. Jag har min länkad i signaturen, t.ex.

Tunroth
2009-10-22, 15:44
Ja det är bara å följa ;) (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=138122)

creperiet
2009-10-22, 16:36
Jag tycker personligen alltid det är kul att se en tjej äta ordentligt. Ser det endast som ett friskhets tecken (om personen i övrigt ser ut att må bra)

Stort +1.

cosmic_dancer
2009-10-22, 16:39
Nu är det lite si och så med min träning, då jag varit sjuk och jobbat enbart kvällar och nätter så blir träningen lidande. Men annars så snittar jag på 3-4 gånger i veckan. Nu har det mest blivit promenader och cykling till och från jobbet (ca 3.3 km)

Har också lidit av en ätstörning och har fortfarande svårt att hitta rätt balans. men jag måste säga att ditt upplägg såg riktigt bra ut och det är sådant som jag själv vill uppnå. Nu kan det bli mycket slarv och noja, emn istället få riktiga ha begär efter godis :( Jag måste få in mer fett och kolhydrater i min vanliga kost.

cosmic_dancer
2009-10-22, 16:45
Hann inte ändra. Angående det här med tjejer som äter mycket mat. Jag ahr fått för mig att killar i regel tycker det är sexigare med en tjej som gladeligen äter upp maten än någon som sitter och petar i den.

Tunroth
2009-10-22, 16:47
Jo du har nog helt rätt med det, men ändå är det så sjukt jobbigt när man sitter och "glupskar" i sig, medans dem andra petar. man känner sig så "tjock" då. (iaf jag)

Tolkia
2009-10-22, 16:50
Fundera på varför de andra petar ... är det p.g.a. något du godkänner och vill bidra till att underhålla (tror inte det)?

Tunroth
2009-10-22, 20:15
Vad menar du med det?

Alfred Nobel
2009-10-22, 20:38
Vad menar du med det?

Att man borde öppna käften och medla sina åsikter, spec. om det begränsar en själv. Antagligen tänker de runt bordet samma som dig. Vem tar ton?

(Tror jag Tolkia menade, typ, eller?)

Tolkia
2009-10-22, 21:54
Vad menar du med det?
Jag menar att du är en självständig individ och kan välja vad du vill göra med ditt liv och andras. Du kan hålla med om att tjejer "skall" peta i maten, alltid lämna lite på tallriken osv. och fortsätta tycka att det är pinsamt att äta in public - det du beskriver som att du känner dig tjock, fast du vet att du är underviktig och behöver äta - och peta i maten som en Riktig Kvinna(tm) "skall" göra. Du kan också välja att inte bejaka och bidra till att föra vidare den sortens uppfattning, om du inte tycker att den är OK, och jobba på att inte skämmas över att du äter när kroppen behöver det - d.v.s. inte skämmas för att du beter dig normalt trots att du är tjej. Dina kompisar petar garanterat inte i maten för att de inte vill och behöver äta (åtminstone har jag aldrig träffat någon som på allvar kan leva på luft); de kanske också kan behöva någon som signalerar att det är OK att bete sig normalt.

Columbia
2009-10-22, 22:16
Jag menar att du är en självständig individ och kan välja vad du vill göra med ditt liv och andras. Du kan hålla med om att tjejer "skall" peta i maten, alltid lämna lite på tallriken osv. och fortsätta tycka att det är pinsamt att äta in public - det du beskriver som att du känner dig tjock, fast du vet att du är underviktig och behöver äta - och peta i maten som en Riktig Kvinna(tm) "skall" göra. Du kan också välja att inte bejaka och bidra till att föra vidare den sortens uppfattning, om du inte tycker att den är OK, och jobba på att inte skämmas över att du äter när kroppen behöver det - d.v.s. inte skämmas för att du beter dig normalt trots att du är tjej. Dina kompisar petar garanterat inte i maten för att de inte vill och behöver äta (åtminstone har jag aldrig träffat någon som på allvar kan leva på luft); de kanske också kan behöva någon som signalerar att det är OK att bete sig normalt.

Nu går jag utanför tråden, men hur pass väl stämmer egentligen påståendet att det ligger en slags norm hos kvinnor att äta lite?

Dels tänker jag på det svenska folkets övervikt. Män är fortfarande överrepresenterade i överviktsligan (dock inte fetmaligan, vad jag förstått), men kvinnor är inte våldsamt mycket bättre. Jag tycker att det rimmar illa med ovan nämna påstående. Däremot är solklart så att det är något som gäller bland vissa kretsar av kvinnor, precis som att man i vissa machokretsar retas litet och säger "du äter ju som en skolflicka".

Till TS: En hårt tränande tjej behöver mycket mat, förklarar du det för dina väninnor (samt ev manliga vänner som är skeva nog att bry sig) väcks förmodligen snarare beundran än att dom tycker att du överskrider "könsgränser".

Tolkia
2009-10-22, 22:28
Columbia: Jag säger inte att kvinnor generellt äter lite. Däremot finns det (jo, det finns) något slags beteendenorm som säger att kvinnor BORDE äta lite (och vara smala), vilket man (kvinna, vits vits) lever ut genom att skämmas för att man äter, peta i maten när andra ser, och gärna prata mycket om hur "syndigt" det är att man äter som man gör osv. osv. I viss mån är det nog en generationsfråga, jag upplever det som att femtiotalisterna är värst när det gäller det här (men så är de också en generation där många bantat hela sina liv). Det här handlar alltså inte om hur mycket man faktiskt äter, utslaget över dygnet, utan om hur man beter sig när andra (d.v.s. andra som i arbetskamrater, vänner) ser att man äter. I många fall rör det sig inte om en linje man medvetet håller, utan om något som är så inrutat att man kör det på autopilot. Vad gäller könsskillnaderna tror jag att det finns en stor skillnad mellan män och kvinnor när det gäller hur mycket man skäms för att man äter; tyvärr går väl utjämningen snarare mot att män skäms mer än att mot att kvinnor skäms mindre.

ackilf
2009-10-23, 08:10
Försök att tids nog släppa på kontrollen. Tills du fått tillbaka dina naturliga hungerkänslor är det bra att du planerar upp och äter regelbundet. Regelbuldenhet är alltid bra.

Jag har själv haft en ätstörning, och känner igen mig i det du skriver om att det verkar som om alla äter såååå lite och man själv sååå mycket. Så är det inte. Om dina vänner sitter och petar i maten just då, säger inte så mycket. Kanske småäter de senare? Äter en stor skål glass på kvällen? En chokladbit påväg hem? Jag menar inte att det är fel, men ofta bedömmer man andra utifrån det lilla man ser bara. Det jämnar ut sig i längden, och du äter INTE för mycket. Du äter bra mat som kroppen vill ha.

Tjejer behöver också bra med käk! Jag äter minst lika mycket som du :). Tycker du är stark! Fortsätt så.
Kram

Elfsberg
2009-10-23, 08:26
Angående det här med tjejer som äter mycket mat. Jag ahr fått för mig att killar i regel tycker det är sexigare med en tjej som gladeligen äter upp maten än någon som sitter och petar i den.

Mnja.
Vi genomskådar fort "jag är proppmätt" och vet att det snart vankas smågodis i soffan två timmar senare.
Nu har jag ingen som helst vetenskapligt belägg för detta, men enligt mina observationer verkar det som att antalet tjejer och kvinnor som håller en vettig diet är.. sällsynt. Detta till den milda grad att man blir imponerad av en tjej som äter friskt och utan att skämmas.

(märk väl att ordet diet inte per definition innebär bantningskur)

Dels tänker jag på det svenska folkets övervikt.


Jag misstänker starkt att det är få människor som äter sig feta på en diet som i huvudsak utgörs av typisk husmanskost UTAN vardaglig konsumtion av skräp: sockrad läsk, godis, snacks och bakverk.