handdator

Visa fullständig version : Boxxout sen gym tätt på...


Sly!
2009-10-20, 15:05
Hej!

Minns inte ifall ja ställt den här frågan nån gång men typ 2-3 dagar i veckan så tränar jag boxxout från 18.00 till 19.10/19.15 varierar och därefter tar jag en proteindrink, (oftast med banan till men nu har jag inga pengar tills löning så de finns inge frukt) och sen beger jag mig upp till gymmet och kör ca 2-3 olika muskelgrupper. Min boxx tränar hävdade att det blir överträning men jag har inte tid att träna på dagarna, nu iförsig då jag är tillfälligt arbetslös men jag strävar efter att både va väldigt gymmad samt boxxare eller ja snarare blir de "boxxoutare" än sålänge. Men de jag strävar efter är att bli en tungvikts boxxoutare, kanske komiskt uttryck men jag vet inget namn. Jag måste påpeka att det inte bara är konditions mjölksyre grejjen utan även en del stryka fast de är inte med vikter, på sin höjd armhävningar, knäböjj, osv...

King Grub
2009-10-20, 15:08
Minns inte ifall ja ställt den här frågan

Vilken fråga? Jag hittar ingen.

creperiet
2009-10-20, 15:16
Vilken underbar tråd.

:)

kjell33
2009-10-20, 15:17
Antar att han menar hurivida kombinationen är ok.

Sly!
2009-10-20, 15:26
Antar att han menar hurivida kombinationen är ok.

Exakt! Någon som förstod mig precis!:)

Sly!
2009-10-20, 15:31
Vilken fråga? Jag hittar ingen.

hehe! Ok frågan var nog vag, men ja enkelt sagt, kan man träna båda träningsformerna jag nämnde på raken? jag tar ju en proteindrink mellan givetvis men nu har jag tyvär brist på frukt för denna vecka.

Tolkia
2009-10-20, 15:31
om boxxout är som andra "boxningsaerobicspass" brukar vara så har jag svårt att tro att kombinationen boxxout + styrketräning 3 gånger i veckan absout måste leda till överträning. Då tror jag att boxxoutinstruktören övervärderar sitt pass lite. ;)

I övrigt beror det ju på hur länge du håller på; styrketränar du i tre timmar efter passet blir det förmodligen väl häftigt, men jag får inte uppfattningen att du gör det? Sedan beror det på vad du själv har för förutsättningar; det som är lagom för en person är för mycket eller för lite för en annan. Rimligtvis känner du dock om du börjar bli sliten och kan då tagga ner lite.

Commando1980
2009-10-20, 15:49
om det leder till överträning vet jag inte men det lär ju försämra styrketräningsresultaten om du boxningstränar innan gympassen.

Pungis
2009-10-20, 15:54
Jag kør kickboxning/mma och 45 min senare gympass 4 gånger i veckan (proteindryck och russin imellan)

Gymandet går precis lika bra som innan jag børjade slåss, och konditionen har blivit vældigt mkt bættre.
Æven mærkt att jag blivit hårdare trots samma bf.