handdator

Visa fullständig version : Nätverksproblem hemma!


bengdoktor
2009-10-20, 07:20
BLIR TOKIG *gah!*

I förra veckan slutade internet fungera på min stationära dator med trådlöst nätverkskort (PCI) och sedan dess har jag inte fått igång skiten. Har BBB och till modemet så har jag fungerande bredband men det funkar inte i datorn.

Kör bredbandet trådlöst och har testat:
- att reparera anslutningen
- koppla via vanlig kabel
- ominstallerat nätverkskortet
- testat annat trådlöst nätverkskort, ominstallerat det
- formaterat datorn, går ändå inte att skapa en anslutning!
- testat med annan dator med trådlöst nätverk, en mac, och det funkade bra

Felmeddelandet är hela tiden att det inte går att ansluta till nätverket, både direkt i kontrollpanelen och i programmet till nätverkskortet som hittar trädlösa nätverk i närheten.

Jag har alltså bredband till modemet, har formaterat datorn och installerat nätverkskortet, och ändå funkar det inte.

Qué?

Civilrätt
2009-10-20, 07:24
modemet som gett upp?

Scratch89
2009-10-20, 07:33
En granne hade exakt samma problem för ett par veckor sedan. Allt annat än hennes egna anslutning verkade funka. Vi ringde till ISP och de fick komma och titta, och visst var det fel i väggen. Jag tror att antingen är det fel i väggen och ut, eller i ditt modem eller din router. Om du har flera datorer i nätverket kan du kolla om du kommer åt dem. Gör du det är det inte routern det är fel på, i alla fall.

bengdoktor
2009-10-20, 07:47
Modemet fungerar nog eftersom polarens dator kopplade upp felfritt.


Jag har inga fler datorer men polarens dator fungerade som sagt och både min iphone och ps3 funkar. Jag trodde problemet skulle försvinna vid formateringen men icke!

Har inga ideér kvar, och BBB kan itne hjälpa mig mer än att internet funkar till modemet..